Lediga jobb Salesonly Sverige AB i Mölndal

Se alla lediga jobb från Salesonly Sverige AB i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

Key Account Manager

Vill du ta nästa steg i karriären och göra det på ett ställe där beslutsvägarna är korta, teamet är engagerat och potentialen är stor? Polysonic söker nu en driven Key Account Manager som vill ta ett helhetsgrepp om tillväxt, kampanjer och kundrelationer. Det här är rollen för dig som trivs i en miljö där ansvar inte bara är ett ord – utan något du tar. Om oss Polysonic grundades 1993 och är en skandinavisk distributör för musikinstrument samt ljud för g... Visa mer
Vill du ta nästa steg i karriären och göra det på ett ställe där beslutsvägarna är korta, teamet är engagerat och potentialen är stor? Polysonic söker nu en driven Key Account Manager som vill ta ett helhetsgrepp om tillväxt, kampanjer och kundrelationer. Det här är rollen för dig som trivs i en miljö där ansvar inte bara är ett ord – utan något du tar.

Om oss

Polysonic grundades 1993 och är en skandinavisk distributör för musikinstrument samt ljud för gaming podcasting och streaming. Vi har verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark och vårt svenska team sitter på huvudkontoret i Mölndal där även lagret är placerat. Här arbetar 12 av våra totalt 16 medarbetare. Vi är inne i en spännande fas med stark tillväxt – och söker nu dig som vill vara med och bygga vidare på vår framgång. Vårt erbjudande till marknaden består av attraktiva produkter inom musik, tech och ljud, med ledande varumärken inom sin nisch.

Om rollen

Som Key Account Manager blir du en nyckelspelare i vårt kommersiella team. Du ansvarar för tillväxt och lönsamhet hos utvalda nyckelkunder som är inom CE (Consumer Electronic) och fotofackhandeln. Du analyserar marknadsdata, genomför kampanjer, lanserar produkter och bygger långsiktiga kundrelationer. Rollen kräver att du är både operativ och strategisk och att du trivs med att jobba nära affären.

Det här är en roll där du får stort ansvar, men också stort förtroende. Du behöver kunna planera och strukturera din vardag, ta egna initiativ och driva på. Vi söker dig som gillar ett högt tempo, som gillar att vinna och som vill göra det tillsammans med andra. Placeringsorten är Mölndal där vi utgår från. Resor inom Sverige och Norden kan förekomma




Dina primära uppgifter som Key Account Manager

Driva och utveckla försäljningen hos utvalda nyckelkunder– både strategiskt och operativt
Bygga och vårda relationer med CE kunder (återförsäljare och butikskedjor inom hemelektronik och konsumentprodukter) och fotofackhandeln
Planera och genomföra kampanjer i samarbete med säljteam och leverantörer
Samordna lanseringar och säkra synlighet för våra produkter och driva varumärkeskännedom
Försäljningsaktiviteter på fältet
Planera och medverka vid mässor
Analysera försäljningsdata och branschtrender
 Prognoser och rapportering





Vem är du?

Du är kommersiellt driven, strukturerad, nyfiken och har en naturlig känsla för försäljning, affär och kundrelationer. Du trivs i miljöer där det händer saker snabbt, där din insats tydligt märks, och där du själv får vara med och påverka både riktning och resultat.

Du har troligen erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom tech, ljud eller gaming. Du vet hur man skapar effektiva kampanjer, driver affärer och bygger nätverk med nyckelpersoner hos kunderna. Du har förmodligen jobbat dig fram själv, dvs. är van vid att kavla upp ärmarna och få saker att hända.

I övrigt tror vi att du:

Har en vinnarmentalitet och trivs i ett engagerat team
Har 3–5 års erfarenhet av försäljning via återförsäljare och/eller butikskedjor
Är trygg i dialoger med beslutsfattare på hög nivå
Har god vana av att arbeta i CRM och med försäljningsrapporter
Är självgående med stark förmåga att prioritera och strukturera din tid
Har ett gott affärssinne och är en skicklig kommunikatör
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Har B-körkort
Är van användare av Officepaketet, särskilt Excel





Vi erbjuder
Hos oss får du inte bara en roll, du får en plattform att växa på. Vi är ett litet, snabbfotat bolag med starka varumärken, ett engagerat team och korta beslutsvägar. Här gör din insats skillnad varje dag. Du får stort eget mandat, möjlighet att påverka och vara med på en tillväxtresa där det händer mycket, snabbt.

Ett lönsamt, väletablerat och entreprenörsdrivet bolag i tillväxt
Starka, eftertraktade varumärken inom ljud, tech och gaming
En snabbrörlig miljö där beslut fattas nära affären
Möjlighet att ta stort eget ansvar och äga dina kundrelationer fullt ut
Ett sammansvetsat team som delar driv, passion och vilja att lyckas
Fast anställning på heltid,  tillträde enligt överenskommelse

Ansökan

Redo att kliva på? Välkommen med din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ber dig att svara på de urvalsfrågor som bifogas – de ger oss en tydlig bild av dig som kandidat och ersätter det personliga brevet.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren.

För frågor är du välkommen att kontakta Johanna på [email protected].

Alla kontakter behandlas självklart konfidentiellt.




Sökord: Göteborg, Mölndal, B2B, sales, ”channel sales”, ”Key Account Manager”, KAM, ”Account Manager”, Försäljning, Säljare, Kommersiell, B2B, Kanalförsäljning, Retail, Återförsäljare, Distributör, Ljud, audio, Streaming, Musik, Musikinstrument, Gaming, Tech, Elektronik, Varumärkesansvar, Produktlansering, Försäljningsanalys, Prognosarbete, Entreprenörsbolag, Konsumentelektronik, Hemelektronik, Elektronikkedjor, "E-tailers", Nyckelkundsansvar Visa mindre

Sales Representative Göteborg

Ansök    Jun 24    Salesonly Sverige AB    Account manager
Vill du hjälpa hantverkare och bygg och servicebranschen till en enklare vardag? Vi söker en Sales representative till vårt team i Göteborg. Det här är säljrollen för dig som älskar att bryta ny mark och som drivs av kicken att vinna nya kunders förtroende – om och om igen. På Minuba är vi passionerade om att skapa verktyg som förenklar och förbättrar arbetsflöden för företag inom bygg- och servicebranschen. Vi tror på att arbeta smart och effektivt, och ... Visa mer
Vill du hjälpa hantverkare och bygg och servicebranschen till en enklare vardag? Vi söker en Sales representative till vårt team i Göteborg.

Det här är säljrollen för dig som älskar att bryta ny mark och som drivs av kicken att vinna nya kunders förtroende – om och om igen. På Minuba är vi passionerade om att skapa verktyg som förenklar och förbättrar arbetsflöden för företag inom bygg- och servicebranschen. Vi tror på att arbeta smart och effektivt, och vårt team är engagerat i att leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder. Här får du möjligheten att vara kreativ, påverka förändring och växa både professionellt och personligt.

Varför ska du välja oss?

Idag är vi en av Europas ledande appar och plattformar för orderhantering och fakturering online för service- och hantverksföretag, med dotterbolag i flera länder. Minuba är aktivt i 4 länder: Sverige, Danmark, Norge och Nederländerna. Företaget grundades i Danmark 2010 och har sedan 2017 funnits även i Sverige. Tillsammans med våra samarbetspartners hjälper Minuba kunder genom att erbjuda ett smart och onlinebaserat ordersystem. När du ingår i vårt lag, är du en del av en gemenskap som tror att kunskap är nyckeln till framgång.

Vi är stolta över vår företagskultur som främjar samarbete, lärande och utveckling. På Minuba får du chansen att arbeta med spännande projekt, omgiven av kollegor som delar din passion för att skapa innovationer. Om du söker efter en arbetsplats där du kan utmana dig själv, växa och bidra till att forma framtidens arbetsverktyg, så är Minuba platsen för dig.

 https://www.youtube.com/watch?v=-ZcQkFylcYE

 

Vad innebär rollen

Vi har en omfattande tjänsteportfölj som sträcker sig över olika områden såsom orderhantering, fakturering, orderkort, och kvalitetssäkring mfl.

Våra kunder är företag inom byggsektorn. Dina dagar kommer bestå av uppstartsmöten med teamet och att genom telefon och digitala möten bearbeta leads och företag som vi vet har behov av våra tjänster.

Genom att genomföra en noggrann behovsanalys kommer du att guida kunderna baserat på de utmaningar de för närvarande står inför i sin vardag.

Din roll innefattar att hjälpa dem att välja rätt lösning som bäst tillgodoser deras specifika behov. Det förutsätter att du har en djup förståelse för kundens verksamhet och innehar starka affärsinsikter.

I rollen som Sales Representative kommer du huvudsakligen att ha kontakt med Head of Sales, som också är den ansvariga för rekryteringen. På kontoret i Mölndal finns också tre svenska kollegor på plats, en från sälj, en från support och en på marknad. Resterande kollegor finns i Danmark.

Vem är du?

Vi söker efter en entusiastisk och resultatorienterad individ med utpräglat självledarskap, som gediget trivs i en dynamisk säljroll där vårt tjänsteutbud och värdeerbjudande står i centrum. Som en nyckelperson i vårt säljteam är du den drivkraft som tar initiativ och skapar meningsfulla kundrelationer. Din kommunikationsförmåga, både via telefon och digitala plattformar kommer att vara en nyckelkomponent för framgång i denna roll.

Du kan exempelvis ha:

En bakgrund inom bokföring och redovisning kan utgöra en betydande tillgång när du driver försäljning av våra system till administrativa personer inom byggsektorn.
Förståelse för byggsegmentet baserad på tidigare erfarenhet ger dig en djup insikt i kundens dagliga verksamhet. Det gör dig inte bara till en säljare utan till en strategisk rådgivare som förstår och kan bemöta de utmaningar och tidskrävande moment som kunderna sköter i sitt arbete.
Tidigare erfarenhet av systemförsäljning utgör en ytterligare fördel. Den ger dig den nödvändiga kompetensen och förståelsen för att navigera i försäljningsprocessen, identifiera kundens behov och presentera lösningar på ett övertygande sätt.


Dessutom är det avgörande att du alltid är lyhörd och snabb på att identifiera nya affärsmöjligheter hos potentiella kunder. Vi tror att du är van vid att självständigt driva och leda hela säljprocessen, från prospektering till framgångsrikt avslut och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om du är redo för en roll där din drivkraft och kommunikationsfärdigheter kommer att utvecklas och uppskattas, ser vi fram emot att välkomna dig till vårt team. Gör din ansökan idag!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. Urval, kandidatdialoger och digitalintervjuer sker löpande. På grund av semestertider kommer ett första urval och återkoppling ske med start vecka 33.

Varmt välkommen med din ansökan redan nu! Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via ”Ansök här” i annonsen.

Läs mer om Minuba HÄR Visa mindre

Industrisäljare till Fameco – Göteborg

Ansök    Aug 29    Salesonly Sverige AB    Utesäljare
Om Fameco AB Fameco är ett bolag som värdesätter hög kvalitét och hållbarhet, med korta beslutsvägar och härliga kollegor. Det går bra för oss och vi är väldigt måna om att behålla vår starka position på marknaden som en partner som alltid levererar med hög kvalité och hög leveranssäkerhet. Fameco AB är en global leverantör av högkvalitativa C-parts såsom fästelement, tråd-, och plåtkomponenter. Fameco AB är den självklara partnern för alla tillverkare i... Visa mer
Om Fameco AB

Fameco är ett bolag som värdesätter hög kvalitét och hållbarhet, med korta beslutsvägar och härliga kollegor. Det går bra för oss och vi är väldigt måna om att behålla vår starka position på marknaden som en partner som alltid levererar med hög kvalité och hög leveranssäkerhet. Fameco AB är en global leverantör av högkvalitativa C-parts såsom fästelement, tråd-, och plåtkomponenter. Fameco AB är den självklara partnern för alla tillverkare inom den tunga fordons-, och allmän industrin inklusive dess underleverantörer som kräver hög kvalitet, servicenivå, logistik och totalkostnad. Bland våra nuvarande kunder finns stora och välkända industrikoncerner, bland annat inom den tunga fordonsindustrin och vi är stolta över att ha en hög kundnöjdhet och en hög leveranssäkerhet. Fameco AB är en del av den globalt välkända Keller & Kalmbach-koncernen och vi har vårt kontor i Mölndal samt lager i Hillerstorp.

Är du inte från vår bransch men känner ändå igen vår logga? Då har du kanske sett den på axlarna på IFK Göteborgs spelare. Vi är nämligen stolt huvudpartner till IFK Göteborg.

Om rollen

Som vår nya säljare kommer du att vara en nyckelspelare i att bygga upp och utveckla vår försäljning mot industrisektorn. Hos oss finns en unik möjlighet att vara med och forma och strukturera vår försäljningsstrategi från början, samtidigt som du bygger upp starka relationer med våra industrikunder.

Vi förstår att det här är ett jobb där inte allt är färdigt, och vi letar därför efter en person som inte bara trivs i den typen av miljö, utan som också triggas av det. Du kommer vara med och påverka och förbättra processerna i realtid och för rätt person kan det finnas möjligheter ta ett större ansvar inom affärsområdet i framtiden.

Vi välkomnar dig som är redo att ta itu med utmaningarna och som inte är rädd för att lägga ned det arbete som krävs för att bygga upp något stort. Din passion och energi kommer att vara avgörande för vår framgång, och i gengäld kommer du att få möjlighet att vara med och forma din karriär inom vårt företag.Om du är redo att ta klivet in i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö, där din insats verkligen kommer att göra skillnad, ser vi fram emot att höra från dig.

Arbetsuppgifter

Som utesäljare hos oss arbetar du mot industrisegmentet. I teamet har du flera dedikerade kollegor som jobbar hårt för att ge kunderna bästa lösningen och upplevelsen. Dina kontaktytor hos kunderna är oftast inköp men kan även infatta andra beslutsfattare som ser nyttan med vårt erbjudande.

Du ansvarar för hela säljprocessen – från prospektering till avslut. Du bearbetar såväl befintliga som nya potentiella kunder. Du prospekterar, bokar möten, genomför kundpresentationer, tar fram skräddarsydda offerter och följer upp för att säkerställa högsta kundnöjdhet. Du arbetar nära våra leverantörer för att leverera de bästa möjliga lösningarna till dina kunder.Du som säljare hos oss driver affären framåt och upprätthåller goda relationer med kunderna. Du jobbar nära innesälj och försäljningschef med fokus på tillväxt inom ditt affärsområde. Du utgår från vårt kontor i Mölndal och rapporterar till försäljningschef.

Längre resor ingår normalt inte men kan absolut förekomma. Här efterfrågar vi flexibilitet.

VI ERBJUDER
 Ett bolag med kapitalstarka ägare med ett långsiktigt tänk och ekonomisk stabilitet.
Ett bolag i stark tillväxt och utveckling – här får du möjlighet att vara med tidigt och sätta din prägel med goda utvecklingsmöjligheter framåt.
Korta beslutsvägar med möjlighet att påverka.
Proffsiga och hjälpsamma kollegor som har roligt tillsammans.
Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och 30 dagars semester.
Förmånsbil.

Om dig

Hos oss finns en unik möjlighet att vara med och forma och strukturera vår försäljningsstrategi från början, samtidigt som du bygger upp starka relationer med våra industrikunder. Den här rollen är för dig som går i gång på resultat och att allt inte är förutbestämt. Vi söker därför en individ som inte bara känner sig bekväm i en sådan omgivning, utan som också lockas av utmaningen.

Du kommer att aktivt delta i att påverka och optimera processerna i realtid i nära samarbete med försäljningschef och för den rätta personen öppnar sig potentialen att ta på sig större ansvar inom vårt affärsområde framöver.Gillar du frihet under ansvar och har erfarenhet av produktförsäljning mot industrin kan detta vara din nästa möjlighet.

Vi söker dig som känner igen dig i nedan beskrivning:

Tidigare erfarenhet av B2B försäljning med goda resultat, gärna gentemot industrikunder
Du är uthållig och envis
Du har ett högt affärsmannaskap och eget driv.
Du är serviceminded och tycker det är en självklarhet att alltid prioritera kunden först, alla kunder är lika viktiga.
Har en hög vilja att göra affärer
Körkort
Du kan kommunicera både på svenska och engelska på en professionell nivå.
Du har grundläggande administrativ kompetens och är van att arbeta i Officepaketet.


Det viktigaste är inte vad du har gjort utan vad du kan göra. Personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen. Vi söker dig som är driven, med hög energi, uthållighet och en vilja av att göra affärer och skapa hållbara relationer.

Känner du igen dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna på [email protected]. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Ytterligare information om företaget, besök gärna vår hemsida

[Sökord: säljare, sälj, försäljare, försäljning, ”account manager”, AM, ”key account manager”, KAM, b2b, sales, ”sales only”] Visa mindre

Utesäljare fordonsindustrin till Fameco – Göteborg

Ansök    Aug 29    Salesonly Sverige AB    Utesäljare
Om Fameco AB Fameco AB är en global leverantör av högkvalitativa C-parts såsom fästelement, tråd-, och plåtkomponenter. Fameco AB är den självklara partnern för alla tillverkare inom den tunga fordons-, och allmän industrin inkl dess underleverantörer som kräver hög kvalitet, servicenivå, kvalitet, logistik och totalkostnad.. Bland våra nuvarande kunder finns stora och välkända industrikoncerner, bland annat inom den tunga fordonsindustrin och vi är stol... Visa mer
Om Fameco AB

Fameco AB är en global leverantör av högkvalitativa C-parts såsom fästelement, tråd-, och plåtkomponenter. Fameco AB är den självklara partnern för alla tillverkare inom den tunga fordons-, och allmän industrin inkl dess underleverantörer som kräver hög kvalitet, servicenivå, kvalitet, logistik och totalkostnad.. Bland våra nuvarande kunder finns stora och välkända industrikoncerner, bland annat inom den tunga fordonsindustrin och vi är stolta över att ha en hög kundnöjdhet och en hög leveranssäkerhet. Fameco AB är en del av den globalt välkända Keller & Kalmbach-koncernen och vi har vårt kontor i Mölndal samt lager i Hillerstorp.

Är du inte från vår bransch men känner ändå igen vår logga? Då har du kanske sett den på axlarna på IFK Göteborgs spelare. Vi är nämligen stolt huvudpartner till IFK Göteborg.

Om rollen

Som utesäljare hos oss arbetar du mot fordonsindustrin och dess underleverantörer. I teamet har du flera dedikerade kollegor som jobbar hårt för att ge kunderna bästa lösningen och upplevelsen. Dina kontaktytor hos kunderna är oftast inköp men kan även infatta andra beslutsfattare som ser nyttan med vårt erbjudande.Du arbetar primärt med att bearbeta nya kunder. I rollen ansvarar du för hela säljprocessen från prospektering, mötesbokning, genomförande av kundmöten, tar fram skräddarsydda offerter, uppföljning och avslut och din uppgift är att med hjälp av våra leverantörer leverera bästa möjliga lösning till kunderna. Du som säljare hos oss driver affären framåt och upprätthåller goda relationer med kunderna. Du jobbar nära innesälj och försäljningschef med fokus på tillväxt inom ditt affärsområde. Du utgår från vårt kontor i Mölndal och rapporterar till försäljningschef. Längre resor ingår normalt inte men kan absolut förekomma. Här efterfrågar vi flexibilitet.

Vi erbjuder
 Ett bolag med kapitalstarka ägare med ett långsiktigt tänk och ekonomisk stabilitet.
 Ett bolag i stark tillväxt och utveckling – här får du möjlighet att vara med tidigt och sätta din prägel med goda utvecklingsmöjligheter framåt.
 Korta beslutsvägar med möjlighet att påverka.
 Proffsiga och hjälpsamma kollegor som har roligt tillsammans.
Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och 30 dagars semester.
Förmånsbil.

Om dig

Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och söker en person som triggas av att vara med och bidra till vår fortsatta framgång. Vi växlar upp säljorganisationen och här du möjlighet att sätta din prägel på säljprocessen. Gillar du frihet under ansvar och har erfarenhet av produktförsäljning mot fordonsindustrin kan detta vara din nästa möjlighet.

Vi söker dig som känner igen dig i nedan beskrivning

Tidigare erfarenhet av B2B försäljning med goda resultat.
Du har har ett högt affärsmannaskap och eget driv.
Du är serviceminded och tycker det är en självklarhet att alltid prioritera kunden först, alla kunder är lika viktiga.
Har en hög vilja att göra affärer
Körkort
Du kan kommunicera både på svenska och engelska på en professionell nivå.
Du har Grundläggande administrativ kompetens och är van att arbeta i Officepaketet.


Meriterande:

Tidigare erfarenhet av liknande försäljning gentemot fordonsindustrin eller industrikunder.
Befintligt kontaktnät inom fordonsindustrin.


Det viktigaste är inte vad du har gjort utan vad du kan göra. Personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen. Vi söker dig som är driven, med hög energi, uthållighet och en vilja av att göra affärer och skapa hållbara relationer.

Känner du igen dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna på [email protected]. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Ytterligare information om företaget, besök gärna vår hemsida

[Sökord: säljare, sälj, försäljare, försäljning, ”account manager”, AM, ”key account manager”, KAM, b2b, sales, ”sales only”] Visa mindre

Projektsäljare Syd - Vikariat

Ansök    Jun 10    Salesonly Sverige AB    Account manager
Nu söker Tarkett en driven, initiativrik och designintresserad Projektsäljare som ska ansvara för kontakten gentemot entreprenörer och det föreskrivande ledet, framför allt arkitekter, kommuner och regioner. Tjänsten är ett vikariat på 1 år med goda möjligheter till förlängning med placering i Malmö. OM OSS Tarkett är idag ett av världens största golvföretag med verksamhet i över 100 länder. Ursprunget till Tarkett kommer dels från Sverige och Frankrike o... Visa mer
Nu söker Tarkett en driven, initiativrik och designintresserad Projektsäljare som ska ansvara för kontakten gentemot entreprenörer och det föreskrivande ledet, framför allt arkitekter, kommuner och regioner. Tjänsten är ett vikariat på 1 år med goda möjligheter till förlängning med placering i Malmö.

OM OSS
Tarkett är idag ett av världens största golvföretag med verksamhet i över 100 länder. Ursprunget till Tarkett kommer dels från Sverige och Frankrike och präglas av ett starkt industriellt entreprenörskap, en tidig tro på internationalisering och ett brinnande intresse för alla slags golvmaterial. I rollen som Projektsäljare har du fullt ansvar för dina kunder och för att driva tillväxt.

Du kommer att arbeta i Syd och Fokus kommer att ligga mycket på miljö och återvinning, då miljö och hållbarhet är hjärtefrågor på Tarkett. Man kommer ha hela Tarketts sortiment i sitt erbjudande; allt från homogena plastgolv, heterogena plastgolv, våtrumsmattor, trägolv/parkettgolv, designgolv, till sportgolv och många andra attraktiva produkter. Som grädde på moset får du dessutom arbeta i ett riktigt härligt gäng med kollegor som trivs på jobbet!

Vad du kommer att göra
I rollen som Projektsäljare har du fullt ansvar för dina kunder och för att driva tillväxt. Fokus kommer att ligga mycket på miljö och återvinning, då miljö och hållbarhet är hjärtefrågor på Tarkett. Du har hela Tarketts sortiment i ditt erbjudande; allt från homogena plastgolv, heterogena plastgolv, våtrumsmattor, trägolv/parkettgolv, designgolv, till sportgolv och många andra attraktiva produkter. Som grädde på moset får du dessutom arbeta i ett riktigt härligt gäng med kollegor som trivs på jobbet!  

Här erbjuds en självständig roll i ett globalt företag med utvecklingsmöjligheter både i Sverige och globalt. Låter det spännande läs då vidare…

Vi erbjuder
Möjligheten att komma in ett företag med en öppen kultur och platt organisation där frihet och förtroende för medarbetaren präglar ledarskapet. Tarkett erbjuder även:

Att du blir en del av ett världsledande företag inom hållbarhet och recycling, där man arbetar med återbruk i alla led.
Globalt företag med globala utvecklingsmöjligheter.
Stor frihet i rollen att utforma jobbet och vardagen.
Marknadsledande och starkt varumärke som öppnar dörrar.
Framåtlutat produktsortiment och framtidens försäljning.

Om dig

För att lyckas i rollen som Projektsäljare på Tarkett behöver du i första hand drivas av att skapa långsiktiga kundrelationer. Samtidigt är du van vid att ta egna initiativ och arbeta självständigt, kreativt och med stort engagemang. Det är viktigt att du har ett stort intresse för miljö och hållbarhet. I övrigt söker vi dig som:

Har minst 3 års erfarenhet av B2B försäljning gärna från arbete mot arkitekter
Har ett gott sinne för affärer och erfarenhet av att göra offerter och att räkna på jobb
Trivs i en social roll där man presenterar sitt erbjudande enskilt eller i grupp
Starkt meriterande om du arbetat med föreskrivande led och/eller har nätverk av arkitekter
Talar flytande svenska och kan tala och skriva på engelska
Körkort är ett krav


Väckte annonsen ditt intresse och checkar du i flera av boxarna ovan, sök då tjänsten redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Rekryteringskonsult Johanna Nygren. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna på [email protected]. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Om Tarkett
Tarkett är idag ett av världens största golvföretag med verksamhet i över 100 länder.

Företaget är noterat på Euronext i Paris och huvudkontoret ligger i samma stad. Ursprunget till Tarkett kommer dels från Sverige och Frankrike men även från andra delar av världen och präglas av ett starkt industriellt entreprenörskap, en tidig tro på internationalisering och ett brinnande intresse för alla slags golvmaterial.

Under 1940-talet utvidgades verksamheten med tillverkning av plastplattor i den nyförvärvade fabriken i Ronneby. 1947 lanserades den första plastplattan som marknadsfördes under namnet Tarkett. Så småningom introducerades även väggmattor och mönstrade vinylgolv för hemmiljö. Tillverkningen av plastgolv sker fortfarande i Ronneby och härifrån levereras idag homogena plastgolv av högsta kvalitet till sjukhus, skolor, sportanläggningar, äldreboenden, butiker och andra offentliga miljöer världen över. Produktionen av Tarketts trägolv sker idag i flera länder, även om verksamheten till stor del fortfarande är koncentrerad till den lilla orten Hanaskog i nordöstra Skåne.

Läs mer på: https://www.tarkett.se/

Projektsäljare, sälj, försäljare, försäljning, ”account manager”, AM, ”key account manager”, KAM, b2b, sales, ”sales only” Visa mindre

2 sales executives to Micvac - Gothenburg

Ansök    Dec 15    Salesonly Sverige AB    Account manager
About Micvac AB Micvac is a fast-growing Swedish Food Tech innovator, that offers a complete integrated solution designed for producing world class fresh ready meals. With our method, the food is gently steam-cooked and pasteurised in the packaging, which preserves both taste and nutrition without unnecessary additives. In addition, the food gets long shelf life, which reduces the food waste throughout the whole value chain. With the Micvac technology, we... Visa mer
About Micvac AB

Micvac is a fast-growing Swedish Food Tech innovator, that offers a complete integrated solution designed for producing world class fresh ready meals. With our method, the food is gently steam-cooked and pasteurised in the packaging, which preserves both taste and nutrition without unnecessary additives. In addition, the food gets long shelf life, which reduces the food waste throughout the whole value chain. With the Micvac technology, we exceed the demands of the food industry for sustainability and safety and at the same time our customers can offer the consumer a fantastic taste experience. To learn more about Micvac, please visit https://www.micvac.com/our-company/

We offer

Micvac offers a dynamic international, multi-cultural and open workplace where we honour ethical business values. We are now going from a start-up phase to scale-up phase and our goal is to establish on selected markets making Micvac a preferred choice by the major manufacturers of chilled RTE (Ready To Eat) foods. If you like to work in an environment in change, you will love this! Besides that, we offer;

Internal career opportunities
 A flat organisation with close to decisions
An international mulit-cultural environment where you work team-based.
The opportunity to make a real impact on fighting food waste with the Micvac technology.


Following these links, and you will get more information about Micvac and what we offer.

https://www.youtube.com/watch?v=7e46u936P8U

Job description

As a Sales Executive at Micvac, you will be responsible for delivering profitable growth of sales revenue by acquiring the right new customers using the Micvac Customer Acquisition Process as the main priority. In this position you will interact with leads, opportunities, and customers both live and remotely. Key contacts are mainly industrial producers in the fresh food industry both within Retail and Foodservice, globally. Mostly, our prospect clients come to us. Traveling will be necessary sometimes, but it’s not a traveling role. The sales cycle is usually long, usually between 4 – 12 months, and you need to be persistent and be able to create long relationships with your clients over time.

Micvac is using a team-based customer approach which means you are the main commercial responsible together with a team from other functions e.g. marketing, technology, customer service, finance etc. collaborating to support the success of winning new customers. The Sales Executive is reporting to the Sales Director and will work from the office in Mölndal/Gothenburg.

Your profile

The most important characteristic to be successful in this role is a strong drive; high energy with a positive, proactive “can do” attitude. You are curious with a high willingness to learn and is motivated by new challenges. Also, you are result-oriented, brave and are always looking for new business opportunities.

Qualifications 

Sales experience with a proven track record of successful hunting capability. However, the right attitude and fit for the job is more important than a long senior sales career.
 Excellent communication skills in at least English, combined with the ability to sell your ideas to others.
High level of collaboration, engagement, and project leadership skills.


Your personal profile

Proactive self-starter with exceptional drive and team-spirit.
You get things done and actively wants to drive new customer- and sales related projects.
 You are persistent and likes to create long relationships with your clients over time.
Likes to sign off new deals.
A team player who sees the importance of being part of a learning organisation.
Willingness to work hard and without prestige, work outside the key responsibility area, comes natural for you.


Relevant education that goes beyond compulsory school e.g. marketing, sales, business, economy etc. from University or Business Schools like IHM or EFL etc is meriting.

Application

In this recruitment, Micvac AB collaborate with Johanna Nygren at SalesOnly. For you as a candidate to get the best possible candidate experience, we kindly ask you to apply for the position in a first step and the responsible recruiter will contact you if you have a matching profile for the position.SalesOnly may no longer receive, or handle applications received via email as this is contrary to the directives of the GDPR. For your application to be processed, you must submit your application via “Apply” in the advertisement. All applications and contacts are treated confidentially.

We process the applications on an ongoing basis, which could mean that the process ends before the final application date, so don’t wait to apply. Want to contribute to a more sustainable world? Join us!

Or, know someone who would be a perfect fit? Let them know! Visa mindre

Business Development Manager

Fluidra är marknadsledande inom den globala poolindustrin och växer. Vi står för kvalitet och representerar de bästa varumärkena. Som ett led i detta har vi nu fått möjlighet att addera kvalitativa Zodiac och deras produkter till vår portfölj och söker nu därför en Business Development Manager. I nära samarbete med VD kommer du ansvara för en lyckad produktlansering och försäljning över tid. Vi söker dig som älskar försäljning och som brinner för att bygga... Visa mer
Fluidra är marknadsledande inom den globala poolindustrin och växer. Vi står för kvalitet och representerar de bästa varumärkena. Som ett led i detta har vi nu fått möjlighet att addera kvalitativa Zodiac och deras produkter till vår portfölj och söker nu därför en Business Development Manager. I nära samarbete med VD kommer du ansvara för en lyckad produktlansering och försäljning över tid. Vi söker dig som älskar försäljning och som brinner för att bygga och utveckla affären. Initialt kommer du att bearbeta den svenska marknaden men på sikt kommer Norden att vara ditt arbetsfält.

Om bolaget:

Fluidra är marknadsledande och har funnits i 51 år. I Sverige har vi bearbetat installatörer och återförsäljare inom privatpoolsegmentet i 20 år. Huvudkontoret ligger utanför Barcelona i Spanien. Det svenska huvudkontoret ligger i Kållered söder om Göteborg. Vi befinner oss i en spännande fas med goda resultat. Vi har också tydliga planer för fortsatt tillväxt vilket kommer innebära fina möjligheter för en fortsatt karriär inom bolaget i Sverige och internationellt.

Om dig:

Du har en affärsmässig framtoning och har förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Du arbetar lösningsorienterat och aktivt med kundanpassade lösningar. Som person är du strukturerad, ansvarstagande, engagerad och affärsdriven. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning ute på fält sedan tidigare. Har du teknisk fallenhet tar det dig långt på vägen. Det är meriterande om du har erfarenhet från en närliggande bransch. Förutom detta är du i flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Eftersom du kommer att jobba tätt med distriktsäljarna och på sikt med marknad och e-commerse ser vi att du är en lagspelare som förstår vikten av ett gott samarbete.

Vi erbjuder:

Fluidra är ett starkt växande bolag där du kommer vara en viktig pusselbit i att utveckla ovan nämnda. För att lyckas med detta kommer du tillhandahållas en introduktion av bolagets VD för att lära dig hur branschen fungerar. Du får marknadsmässig lön via Unionen, tjänstebil och andra förmåner.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kristian Ekelund. Om du har frågor gällande tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig till Kristian på 072-308 16 45 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan! 

Företagsbeskrivning

Vi är ledande inom den globala poolindustrin. Vår portfölj innehåller några av de mest betrodda varumärkena. Vi erbjuder våra kunder ett brett val av produkter inom både privatpool, kommersiella pooler och wellnessmarknaden; Vi har ett starkt geografiskt fotavtryck med verksamhet i över 45 länder.

Efter vår sammanslagning med Zodiac har vi över 5.500 anställda och de kombinerade resurserna för att ytterligare påskynda teknikutvecklingen inom kritiska områden såsom energieffektivitet, automation och robotar, samt ’the Internet of Things’ (IoT).Vårt arbete styrs av tydliga värderingar och vi strävar varje dag för att uppfylla vårt uppdrag: Att skapa den perfekta pool- och wellness upplevelsen. Genom att hålla fokus på detta uppdrag så skapar vi värde för våra intressenter, poolägare, investerare och anställda.

Vi äger en portfölj av några av branschens mest erkända och pålitliga varumärken, bland annat Jandy®, AstralPool®, Polaris®, Cepex®, Zodiac®, CTX Professional® och Gre® Visa mindre

2 sales executives to Micvac - Gothenburg

Ansök    Nov 7    Salesonly Sverige AB    Account manager
About Micvac AB Micvac is a fast-growing Swedish Food Tech innovator, that offers a complete integrated solution designed for producing world class fresh ready meals. With our method, the food is gently steam-cooked and pasteurised in the packaging, which preserves both taste and nutrition without unnecessary additives. In addition, the food gets long shelf life, which reduces the food waste throughout the whole value chain. With the Micvac technology, we... Visa mer
About Micvac AB

Micvac is a fast-growing Swedish Food Tech innovator, that offers a complete integrated solution designed for producing world class fresh ready meals. With our method, the food is gently steam-cooked and pasteurised in the packaging, which preserves both taste and nutrition without unnecessary additives. In addition, the food gets long shelf life, which reduces the food waste throughout the whole value chain. With the Micvac technology, we exceed the demands of the food industry for sustainability and safety and at the same time our customers can offer the consumer a fantastic taste experience. To learn more about Micvac, please visit https://www.micvac.com/our-company/

We offer

Micvac offers a dynamic international, multi-cultural and open workplace where we honour ethical business values. We are now going from a start-up phase to scale-up phase and our goal is to establish on new selected markets making Micvac a preferred choice by the major manufacturers of chilled RTE (Ready To Eat) foods. If you like to work in an environment in change, you will love this! Besides that, we offer;

Internal career opportunities
 A flat organisation with close to decisions
An international mulit-cultural environment where you work team-based.
The opportunity to make a real impact on fighting food waste with the Micvac technology.


Following these links, and you will get more information about Micvac and what we offer.

https://www.youtube.com/watch?v=7e46u936P8U

Job description

As a Sales Executive at Micvac, you will be responsible for delivering profitable growth of sales revenue by acquiring the right new customers using the Micvac Customer Acquisition Process as the main priority. In this position you will interact with leads, opportunities, and customers both live and remotely. Key contacts are mainly industrial producers in the fresh food industry both within Retail and Foodservice, globally. Mostly, our prospect clients come to us. Traveling will be necessary sometimes, but it’s not a traveling role. The sales cycle is usually long, usually between 4 – 12 months, and you need to be persistent and be able to create long relationships with your clients over time.

Micvac is using a team-based customer approach which means you are the main commercial responsible together with a team from other functions e.g. marketing, technology, customer service, finance etc. collaborating to support the success of winning new customers. The Sales Executive is reporting to the Sales Director and will work from the office in Mölndal/Gothenburg.

Your profile

The most important characteristic to be successful in this role is a strong drive; high energy with a positive, proactive “can do” attitude. You are curious with a high willingness to learn and is motivated by new challenges. Also, you are result-oriented, brave and are always looking for new business opportunities.

Qualifications 

Sales experience with a proven track record of successful hunting capability. However, the right attitude and fit for the job is more important than a long senior sales career.
 Excellent communication skills in at least English, combined with the ability to sell your ideas to others.
High level of collaboration, engagement, and project leadership skills.


Your personal profile

Proactive self-starter with exceptional drive and team-spirit.
You get things done and actively wants to drive new customer- and sales related projects.
 You are persistent and likes to create long relationships with your clients over time.
Likes to sign off new deals.
A team player who sees the importance of being part of a learning organisation.
Willingness to work hard and without prestige, work outside the key responsibility area, comes natural for you.


Relevant education that goes beyond compulsory school e.g. marketing, sales, business, economy etc. from University or Business Schools like IHM or EFL etc is meriting.

Application

In this recruitment, Micvac AB collaborate with Johanna Nygren at SalesOnly. For you as a candidate to get the best possible candidate experience, we kindly ask you to apply for the position in a first step and the responsible recruiter will contact you if you have a matching profile for the position.SalesOnly may no longer receive, or handle applications received via email as this is contrary to the directives of the GDPR. For your application to be processed, you must submit your application via “Apply” in the advertisement. All applications and contacts are treated confidentially.

We process the applications on an ongoing basis, which could mean that the process ends before the final application date, so don’t wait to apply. Want to contribute to a more sustainable world? Join us!

Or, know someone who would be a perfect fit? Let them know! Visa mindre

Business Development Manager

Fluidra är marknadsledande inom den globala poolindustrin och växer. Vi står för kvalitet och representerar de bästa varumärkena. Som ett led i detta har vi nu fått möjlighet att addera kvalitativa Zodiac och deras produkter till vår portfölj och söker nu därför en Business Development Manager. I nära samarbete med VD kommer du ansvara för en lyckad produktlansering och försäljning över tid. Vi söker dig som älskar försäljning och som brinner för att bygga... Visa mer
Fluidra är marknadsledande inom den globala poolindustrin och växer. Vi står för kvalitet och representerar de bästa varumärkena. Som ett led i detta har vi nu fått möjlighet att addera kvalitativa Zodiac och deras produkter till vår portfölj och söker nu därför en Business Development Manager. I nära samarbete med VD kommer du ansvara för en lyckad produktlansering och försäljning över tid. Vi söker dig som älskar försäljning och som brinner för att bygga och utveckla affären. Initialt kommer du att bearbeta den svenska marknaden men på sikt kommer Norden att vara ditt arbetsfält.

Om bolaget:

Fluidra är marknadsledande och har funnits i 51 år. I Sverige har vi bearbetat installatörer och återförsäljare inom privatpoolsegmentet i 20 år. Huvudkontoret ligger utanför Barcelona i Spanien. Det svenska huvudkontoret ligger i Kållered söder om Göteborg. Vi befinner oss i en spännande fas med goda resultat. Vi har också tydliga planer för fortsatt tillväxt vilket kommer innebära fina möjligheter för en fortsatt karriär inom bolaget i Sverige och internationellt.

Om dig:

Du har en affärsmässig framtoning och har förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Du arbetar lösningsorienterat och aktivt med kundanpassade lösningar. Som person är du strukturerad, ansvarstagande, engagerad och affärsdriven. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning ute på fält sedan tidigare. Har du teknisk fallenhet tar det dig långt på vägen. Det är meriterande om du har erfarenhet från en närliggande bransch. Förutom detta är du i flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Eftersom du kommer att jobba tätt med distriktsäljarna och på sikt med marknad och e-commerse ser vi att du är en lagspelare som förstår vikten av ett gott samarbete.

Vi erbjuder:

Fluidra är ett starkt växande bolag där du kommer vara en viktig pusselbit i att utveckla ovan nämnda. För att lyckas med detta kommer du tillhandahållas en introduktion av bolagets VD för att lära dig hur branschen fungerar. Du får marknadsmässig lön via Unionen, tjänstebil och andra förmåner.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kristian Ekelund. Om du har frågor gällande tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig till Kristian på 072-308 16 45 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan! 

Företagsbeskrivning

Vi är ledande inom den globala poolindustrin. Vår portfölj innehåller några av de mest betrodda varumärkena. Vi erbjuder våra kunder ett brett val av produkter inom både privatpool, kommersiella pooler och wellnessmarknaden; Vi har ett starkt geografiskt fotavtryck med verksamhet i över 45 länder.

Efter vår sammanslagning med Zodiac har vi över 5.500 anställda och de kombinerade resurserna för att ytterligare påskynda teknikutvecklingen inom kritiska områden såsom energieffektivitet, automation och robotar, samt ’the Internet of Things’ (IoT).Vårt arbete styrs av tydliga värderingar och vi strävar varje dag för att uppfylla vårt uppdrag: Att skapa den perfekta pool- och wellness upplevelsen. Genom att hålla fokus på detta uppdrag så skapar vi värde för våra intressenter, poolägare, investerare och anställda.

Vi äger en portfölj av några av branschens mest erkända och pålitliga varumärken, bland annat Jandy®, AstralPool®, Polaris®, Cepex®, Zodiac®, CTX Professional® och Gre® Visa mindre

Business Development Manager

Fluidra är marknadsledande inom den globala poolindustrin och växer. Vi står för kvalitet och representerar de bästa varumärkena. Som ett led i detta har vi nu fått möjlighet att addera kvalitativa Zodiac och deras produkter till vår portfölj och söker nu därför en Business Development Manager. I nära samarbete med VD kommer du ansvara för en lyckad produktlansering och försäljning över tid. Vi söker dig som älskar försäljning och som brinner för att bygga... Visa mer
Fluidra är marknadsledande inom den globala poolindustrin och växer. Vi står för kvalitet och representerar de bästa varumärkena. Som ett led i detta har vi nu fått möjlighet att addera kvalitativa Zodiac och deras produkter till vår portfölj och söker nu därför en Business Development Manager. I nära samarbete med VD kommer du ansvara för en lyckad produktlansering och försäljning över tid. Vi söker dig som älskar försäljning och som brinner för att bygga och utveckla affären. Initialt kommer du att bearbeta den svenska marknaden men på sikt kommer Norden att vara ditt arbetsfält.

Om bolaget:

Fluidra är marknadsledande och har funnits i 51 år. I Sverige har vi bearbetat installatörer och återförsäljare inom privatpoolsegmentet i 20 år. Huvudkontoret ligger utanför Barcelona i Spanien. Det svenska huvudkontoret ligger i Kållered söder om Göteborg. Vi befinner oss i en spännande fas med goda resultat. Vi har också tydliga planer för fortsatt tillväxt vilket kommer innebära fina möjligheter för en fortsatt karriär inom bolaget i Sverige och internationellt.

Om dig:

Du har en affärsmässig framtoning och har förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Du arbetar lösningsorienterat och aktivt med kundanpassade lösningar. Som person är du strukturerad, ansvarstagande, engagerad och affärsdriven. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning ute på fält sedan tidigare. Har du teknisk fallenhet tar det dig långt på vägen. Det är meriterande om du har erfarenhet från en närliggande bransch. Förutom detta är du i flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Eftersom du kommer att jobba tätt med distriktsäljarna och på sikt med marknad och e-commerse ser vi att du är en lagspelare som förstår vikten av ett gott samarbete.

Vi erbjuder:

Fluidra är ett starkt växande bolag där du kommer vara en viktig pusselbit i att utveckla ovan nämnda. För att lyckas med detta kommer du tillhandahållas en introduktion av bolagets VD för att lära dig hur branschen fungerar. Du får marknadsmässig lön via Unionen, tjänstebil och andra förmåner.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kristian Ekelund. Om du har frågor gällande tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig till Kristian på 072-308 16 45 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan! 

Företagsbeskrivning

Vi är ledande inom den globala poolindustrin. Vår portfölj innehåller några av de mest betrodda varumärkena. Vi erbjuder våra kunder ett brett val av produkter inom både privatpool, kommersiella pooler och wellnessmarknaden; Vi har ett starkt geografiskt fotavtryck med verksamhet i över 45 länder.

Efter vår sammanslagning med Zodiac har vi över 5.500 anställda och de kombinerade resurserna för att ytterligare påskynda teknikutvecklingen inom kritiska områden såsom energieffektivitet, automation och robotar, samt ’the Internet of Things’ (IoT).Vårt arbete styrs av tydliga värderingar och vi strävar varje dag för att uppfylla vårt uppdrag: Att skapa den perfekta pool- och wellness upplevelsen. Genom att hålla fokus på detta uppdrag så skapar vi värde för våra intressenter, poolägare, investerare och anställda.

Vi äger en portfölj av några av branschens mest erkända och pålitliga varumärken, bland annat Jandy®, AstralPool®, Polaris®, Cepex®, Zodiac®, CTX Professional® och Gre® Visa mindre

Customer Success Manager

Är du vår nästa nyckelspelare? Vi är ett globalt högteknologiskt och marknadsledande företag som utvecklar teknik för självkörande fordon. Nu söker vi dig som har en passion att arbeta som spindeln i nätet i ett kommersiellt team med en global affär. Du har ett affärsmässigt sinne och ett tekniskt intresse, och du har en passion att hjälpa vårt team till fortsatt framgång. Är du redo att ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss? Som Customer Succ... Visa mer
Är du vår nästa nyckelspelare? Vi är ett globalt högteknologiskt och marknadsledande företag som utvecklar teknik för självkörande fordon. Nu söker vi dig som har en passion att arbeta som spindeln i nätet i ett kommersiellt team med en global affär. Du har ett affärsmässigt sinne och ett tekniskt intresse, och du har en passion att hjälpa vårt team till fortsatt framgång. Är du redo att ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss?



Som Customer Success Manager har du en nyckelroll i företagets verksamhet. Du kommer bli en viktig del i ett duktigt säljteam som arbetar med att vidareutveckla våra kunder runt om i världen. Din roll blir att tillsammans med säljledningen bistå säljorganisationen med stöd kring kundhantering, offertframtagning, avtalshantering, kundkommunikation och uppföljning. Du kommer ha delansvar för vissa av de verktyg vi använder i besluts- och prioritieringsprocesser, du kommer arbeta med insamling av data och att producera rapporter. Du kommer vara delaktig i kunddialogen och tillsammans med kundansvariga säljare hjälpa till att underhålla våra starka relationer. Ditt arbete blir även att arbeta tätt ihop med Customer Service och blir därmed involverad i arbete som har med kundorder, reklamationer och leveranser. Du kommer bli insatt i hela vår affärsprocess och har därmed möjligheten att kunna utvecklas inom komplex lösningsförsäljning och affärsutveckling.

Vi erbjuder

En trivsam företagskultur från ett engagerat team
Ett intressant arbete med innovativa produkter och lösningar
En möjlighet att arbeta i en öppen miljö där idéer och tankar lyfts fritt bland kollegor
Ett globalt företag med utvecklingsmöjligheter både nationellt och internationellt


Dina Kvalifikationer

Du arbetar idag i en samordnande och administrativ roll och vill ta nästa steg i karriären
Du har minst 1–3 års erfarenhet av att ha arbetat i en säljorganisation
Du måste vara duktig på engelska
Du har ett ordningssinne och behöver veta hur man sammanställer data och producera rapporter, exempelvis med hjälp av Excel och andra Office-verktyg.
Det är en bonus om du har jobbat med Salesforce som är vårt CRM-system och Oracle som är vårt affärssystem.
 Du trivs att jobba i ett innovativt och teknikintensivt företag


Du som person

Du är angelägen att lära dig nya saker, bra på kommunikation och är villig och duktig på att dela kunskap med andra. Du är en lagspelare, är relationsskapande och initiativrik. Du gillar att ta plats för att proaktivt kunna bidra med dina insatser och din kompetens. Du är nyfiken och lösningsorienterad med en stark vilja att förstå kundens utmaningar och behov. Du är logiskt sinnad och trivs i att arbeta med väldokumenterade processer.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med Elin Daut på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen.

Om Kollmorgen AB

Kollmorgen Automation AB grundades år 1968, då under namnet NDC AB. Genom ett uppköp blev vi Kollmorgen för ungefär 20 år sedan. Vi utvecklar teknik (både mjukvara och hårdvara) som används för att skapa automatiserade och förarlösa fordon, exempelvis truckar och robotar. Med hjälp av vår ledande teknik kan våra kunder automatisera logistikflöden i lager och fabriker och på så vis arbeta smartare och mer effektivt. Kollmorgen Automation AB är ett globalt företag med huvudkontoret baserat i Mölndal, Sverige. Vi ingår i den amerikanska koncernen Kollmorgen Corporation som har sitt säte i Radford, Virginia. Majoriteten av våra ingenjörer arbetar med mjukvaruutveckling och tester. Det finns även hårdvaruingenjörer, applikationsingenjörer och UX-designers. Tillsammans utvecklar vi ”NDC Solutions”, som är den tekniska plattform som inkluderar allt våra kunder behöver för utmärkt kontroll av automatiserade styrda fordon – AGV:er (Automated Guided Vehicles). För mer info besök: Join us! - Kollmorgen Automation AB Visa mindre

Distriktsansvarig säljare

Ansök    Sep 25    Salesonly Sverige AB    Utesäljare
Fluidra är marknadsledande inom den globala poolindustrin och vi växer. Därför söker vi nu dig som vill vara med på vår resa. Som säljare hos oss kommer du att sälja och marknadsföra våra poolprodukter, främst till befintliga kunder inom det attraktiva distriktet ”Norra Sverige” som sträcker sig från norr om Jönköping till Uppsala. Du bearbetar installatörer och återförsäljare inom privatpoolsegmentet och ansvarar för hela säljprocessen och för dialogen ti... Visa mer
Fluidra är marknadsledande inom den globala poolindustrin och vi växer. Därför söker vi nu dig som vill vara med på vår resa. Som säljare hos oss kommer du att sälja och marknadsföra våra poolprodukter, främst till befintliga kunder inom det attraktiva distriktet ”Norra Sverige” som sträcker sig från norr om Jönköping till Uppsala. Du bearbetar installatörer och återförsäljare inom privatpoolsegmentet och ansvarar för hela säljprocessen och för dialogen tillsammans med våra projektledare mot kunden. Du kommer utgå från vårt kontor i Kållered och rapporterar direkt till VD. 

Du arbetar lösningsorienterat och aktivt med kundanpassade lösningar. Du kommer att arbeta utifrån tydliga mål, både på kort och lång sikt då företaget är under kraftig tillväxt.

Vi erbjuder

Fluidra är ett starkt växande bolag där du kommer vara en viktig pusselbit i att utveckla ovan nämnda distrikt. För att lyckas med detta kommer du tillhandahållas en introduktion av bolagets VD för att lära dig hur branschen fungerar. Du får marknadsmässig lön via Unionen, tjänstebil och andra förmåner.

Din profil

Du har en affärsmässig framtoning och har förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Som person är du strukturerad, ansvarstagande, engagerad och affärsdriven. Tidigare säljerfarenhet ute på fält är ett krav och en teknisk fallenhet tar dig långt på vägen. Det är meriterande om du har erfarenhet från en närliggande bransch. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

"Fluidra är en dynamisk organisation som strävar framåt. Vi är ledande inom den globala poolindustrin."

Läs mer om vad VD Henrik Winberg har att säga om företaget och tjänsten på https://career.masterhelp.se/fluidra.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kristian Ekelund. Om du har frågor gällande tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig till Kristian på 072-308 16 45 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan! 

Företagsbeskrivning

Vi är ledande inom den globala poolindustrin. Vår portfölj innehåller några av de mest betrodda varumärkena. Vi erbjuder våra kunder ett brett val av produkter inom både privatpool, kommersiella pooler och wellnessmarknaden; Vi har ett starkt geografiskt fotavtryck med verksamhet i över 45 länder.

Efter vår sammanslagning med Zodiac har vi över 5.500 anställda och de kombinerade resurserna för att ytterligare påskynda teknikutvecklingen inom kritiska områden såsom energieffektivitet, automation och robotar, samt ’the Internet of Things’ (IoT).Vårt arbete styrs av tydliga värderingar och vi strävar varje dag för att uppfylla vårt uppdrag: Att skapa den perfekta pool- och wellness upplevelsen.Genom att hålla fokus på detta uppdrag så skapar vi värde för våra intressenter, poolägare, investerare och anställda.

Vi äger en portfölj av några av branschens mest erkända och pålitliga varumärken, bland annat Jandy®, AstralPool®, Polaris®, Cepex®, Zodiac®, CTX Professional® och Gre® Visa mindre

Butikschef till Ahlsells Flagship-Store Generatorn

Ansök    Feb 10    SalesOnly Sverige AB    Butikschef
Ahlsell söker en Butikschef till Generatorn - Ahlsells Flagship Store i Sverige. Butiken erbjuder 4000 kvadratmeter med det senaste produkterna inom el, bygg, VVS, rör & armatur, skyddskläder och elhandverktyg. Detta är en fantastisk chans att få utveckla en framgångsbutik och att få arbeta med försäljning, marknadsföring, konceptutveckling och ledarskap i branschens ledande bolag. Vi söker en erfaren och framgångsdriven ledare som med sitt engagemang och ... Visa mer
Ahlsell söker en Butikschef till Generatorn - Ahlsells Flagship Store i Sverige. Butiken erbjuder 4000 kvadratmeter med det senaste produkterna inom el, bygg, VVS, rör & armatur, skyddskläder och elhandverktyg. Detta är en fantastisk chans att få utveckla en framgångsbutik och att få arbeta med försäljning, marknadsföring, konceptutveckling och ledarskap i branschens ledande bolag. Vi söker en erfaren och framgångsdriven ledare som med sitt engagemang och coachande sätt utvecklar vår personal, koncept inom marknadsföring, butiksutveckling, samt samarbetet med våra leverantörer och relationen till våra viktiga kunder.

Våra kunder är proffs som bygger, installerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du och dina medarbetare dagliga utmaningar. Vår uppgift är att göra deras vardag enklare och vår kunskap gör det enklare att bygga ett bättre samhälle. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras vardag och processer.

Vi erbjuder

Ahlsell är en trygg arbetsgivare, som främjar utveckling, mångfald, öppenhet, samt ett långsiktigt och ansvarsfullt agerande. Våra värderingar – Ansvar, Öppenhet och Enkelhet – vägleder oss i vardagen. Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar!

Ditt erbjudande till kund består av ett enormt stort och heltäckande utbud av produkter och lösningar. Vi på Ahlsell strävar vi efter att göra tillvaron enklare för våra medarbetare och kunder. Vill du bli en del av Sveriges största och bästa säljorganisation och är du redo för att driva en ny, stor, välrenommerad och framgångsrik butik?

Om rollen

Som Butikschef för Ahlsells stolthet Generatorn i Mölndal är du övergripande ansvarig för butikens utveckling, marknadsföring, leverantörskontakter, säkerhet och lönsamhet, samt för 14 kunniga och driftiga butikssäljare, inkl Vice Butikschef. I vardagen handlar din roll bland annat om att:

coacha dina medarbetarese till att butiken är rätt bemannadse till att vi har rätt sortiment på hyllornaunderhålla och utveckla våra leverantörssamarbetenansvara för mässor som arrangeras för våra kunder och i samarbete med våra leverantörerse till att du och dina medarbetare ger kunder i Mölndal med omnejd bästa tänkbara servicesamverka med övriga butikschefer inom region västregistrera, analysera och rapportera försäljningssiffrorleda och fördela arbetet så att butiken blir effektiv, säker och lönsambygga nätverk högt upp i värdekedjan och stärka relationerna med våra kunderskapa och utveckla en säljkultur i världsklass!

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap, marknadsföring och utveckling av varuhus / butik, samt lyckats skapa tillväxt och lönsamhet. Det är ett stort plus om du har en bakgrund från branschen och erfarenhet av merchandise. Du är ansvarstagande, kommunikativ, positiv, kreativ, förtroendeingivande och i alla lägen ett föredöme. För att lyckas är det viktigt att du är tydlig, öppensinnad, samt gillar att samarbeta, ta ansvar och att arbeta resultatinriktat.

Du är en erfaren ledare med starkt renommé och självklart är det meriterande är om du har bransch- eller produktkunskap, samt erfarenhet av marknadsföring och nära partnersamarbeten med leverantörer. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper, ditt ledarskap och de goda resultat du tidigare uppnått.



Placering: Ahlsells Flagship-Store Generatorn, Aminogatan 24 i Mölndal

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén och researcher Helen Rubin. Önskas ytterligare information når du Kajsa på 0735-21 65 31 eller via mail.I den här processen arbetar vi parallellt med interna och externa kandidater. Urval och intervjuer sker löpande och fokus är att intervjuer genomförs under vecka 8-10. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering vilket innebär att du som är sökande kan komma att få genomföra ett antal tester som ett steg i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan!

OM AHLSELL

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 31 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

Ahlsells nya butik i Mölndal är en sammanslagning av butikerna i Eklanda och Högsbo samt säljkontoret i Mölndal och är så mycket mer än en butik. Det är en plats där kunderna kan hitta allt de behöver för sitt jobb. På 4000 kvadratmeter finns ett brett produktsortiment och det senaste från leverantörer inom el, bygg, VVS, rör & armatur, skyddskläder och elhandverktyg. Den gigantiska butiken är en plats där kunderna kan hålla sig uppdaterade om nya produkter och lösningar, samt sitta ner och jobba i lugn och ro, och fylla på med energi.

Ahlsell har samlat produkter, kompetens och möjligheter att ha affärsmöten under ett och samma tak. Du kan fråga och få svar av specialister inom el, bygg, personligt skydd, VVS och fastighetsteknik. Varorna lastar du smidigt och enkelt i butikens parkeringshus och som kund får du gärna låna konferensrum för möten och när vi har mässor i huset är du alltid välkommen att inspireras! 

Sökord: Butikschef, Varuhuschef, "Sales Manager", Ledare, Ahlsell,  #ahlsell #ahlsellflaggshipstore Visa mindre