Lediga jobb Canon Svenska AB i Mölndal

Se alla lediga jobb från Canon Svenska AB i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

Servicetekniker till Canon

Canon är en ledande leverantör av digital bildbehandling och informationsteknik till både privatpersoner och företag sedan starten 1937. Canon Professional Service Center (PSC) i Mölndal ansvarar för all service av Canons professionella fotoprodukter avsedda för både företag och konsumenter (ITCG) för den nordiska och baltiska marknaden. Nu söker vi på Canon PSC en engagerad kollega som vill vara med på vår spännande resa framåt och som är öppen för att l... Visa mer
Canon är en ledande leverantör av digital bildbehandling och informationsteknik till både privatpersoner och företag sedan starten 1937. Canon Professional Service Center (PSC) i Mölndal ansvarar för all service av Canons professionella fotoprodukter avsedda för både företag och konsumenter (ITCG) för den nordiska och baltiska marknaden.
Nu söker vi på Canon PSC en engagerad kollega som vill vara med på vår spännande resa framåt och som är öppen för att lära sig nytt. När du är en färdig Canon Professional Service Technician (CPS-tekniker) hjälper du våra nordiska fotografer inom alla områden se till att deras utrustning är i toppskick och redo att föra vidare fantastiska stories.


Vad vi ger
Som servicetekniker kommer du att vara specialiserad på att reparera. Din resa börjar hos oss och snart kommer du kunna utföra service och ge support till såväl professionella fotografer som aktiva amatörfotografer. Du kommer att arbeta på vår verkstad i Mölndal men kan också få medverka vid externa evenemang där Canon erbjuder Service och Support. När du är färdig CPS-tekniker kommer det även att finnas möjlighet att medverka vid större evenemang som OS och olika typer av mästerskap. Utmaningen är att uppfylla Service Level Agreement med maximal kundnöjdhet. Du kommer att ingå i ett teknikerteam som i dag består av 6 personer.
Vi ser denna tjänst som en långsiktig satsning där du går från att utföra enklare reparationer till att genomföra service på professionell kamerautrustning.
Tjänstens tyngdpunkt ligger på följande huvuduppgifter:
Uppfylla huvudmålen för Canon PSC
Ta beslut inom ramarna för problemlösning och ge råd
Agera korrekt enligt Canons värderingar och riktlinjer
Reparera och analysera samt skriva rapporter om specifika reparationer som ska eskaleras till 3rd Level Support
Ordinarie arbetstid är 08.00-16.30, med viss möjlighet till flex

Som färdig CPS tekniker kommer du kunna:
Reparera Canons professionella fotoutrustning som kamerahus, objektiv och tillbehör
Delta i externa CPS-evenemang
Ge support till pro-kunder såväl som amatörer vid kunddisken.



Vad vi förväntar oss av dig
Till denna tjänst söker vi dig som är/har:
Tekniskt intresserad
Elektronikbakgrund är ett plus
Självstyrd: Du är motiverad för att hitta lösningar och tar ägandeskap över frågor och uppgifter
Stresstålig: Du arbetar bra under press och är flexibel när det krävs
God analytisk förmåga
En stark lagspelare som kan bygga solida arbetsrelationer internt och över hela Europa
Öppen och villig att främja förändring
Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift. Även andra nordiska språk är meriterande.



Du kommer att behöva
Du måste vara organiserad, ha god tidsplanering och vara proaktiv. Vi tror också att du stimuleras av att uppnå mål för att komma framåt. Du trivs med att ge utmärkt service till våra kunder och det är självklart för dig att kundens intresse alltid är i fokus.
Självutveckling är viktigt hos Canon och du kommer att uppmuntras att ta vidare utbildning för att utveckla dina färdigheter i denna roll med vägledning och stöd från din chef.


Ytterligare Information
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Emeli Rogersdotter tel: 0739253483. För frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR, Olivia Agné, tel: 0739788672. Urval och intervjuer sker löpande.
Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär ”att leva och arbeta tillsammans för allas bästa”. Med filosofin som ledord försöker Canon i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet.
Läs mer om oss via: www.canon.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Canon berikar människors liv och företags verksamheter på häpnadsväckande nya sätt. Du kan bli en av oss och forma framtiden för ett starkt, ambitiöst och hänsynsfullt företag. Tillsammans gör vi skillnaden. Du kan förvänta dig de exceptionella och uppnå det exceptionella, med världens bästa bildföretag.
Living and working together for the common good. Visa mindre

Dansktalande kundtjänstmedarbetare

Canon är en ledande leverantör av digital bildbehandling och informationsteknik till både privatpersoner och företag sedan starten 1937. Canon Professional Service Center (PSC) i Mölndal ansvarar för all service och support av Canons professionella fotoprodukter, konsumentprodukter och företagsprodukter (ITCG) för den nordiska och Baltiska marknaden. Nu söker vi på Canon PSC en dansktalande, engagerad kollega med starkt engagemang för att hjälpa kunder som... Visa mer
Canon är en ledande leverantör av digital bildbehandling och informationsteknik till både privatpersoner och företag sedan starten 1937. Canon Professional Service Center (PSC) i Mölndal ansvarar för all service och support av Canons professionella fotoprodukter, konsumentprodukter och företagsprodukter (ITCG) för den nordiska och Baltiska marknaden.
Nu söker vi på Canon PSC en dansktalande, engagerad kollega med starkt engagemang för att hjälpa kunder som vill vara med på vår spännande resa framåt.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Ge teknisk support i världsklass framför allt till B2C-kunder men även B2B-kunder, samt ta hand om frågor inför köp av våra produkter och om marknadskampanjer. Se till att olösta frågor eskaleras vidare enligt korrekt eskalationrutin. Ta hand om kundreklamationer och följa upp dem om det behövs.
Skapa och ge coaching/utbildning till Level 1 Helpdesk (kan inkludera resor) och erbjuda coaching till övriga PSC-kollegor. Övervaka kvalitet en och noggrannheten i den information som ges till kunder, t.ex. under mentorshipdagar.
Avsätta tid till självutveckling/produktutbildning för att hålla sig uppdaterad om senaste produkterna och tekniken.
Uppnå de mål som gäller för avdelningens Service Level Agreements (SLA´s) inklusive de individuella mål som bestämts vid det årliga utvecklingssamtalet.
I kontakten med såväl externa och interna kunder alltid uppvisa en positivt och professionell kommunikation i såväl tal som skrift. Skapa en hög nivå av kundnöjdhet för interna och externa kunder genom mjuka värden (t.ex. visa empati, kunna förstå och lyssna osv.)



Vad vi ger
Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Vi investerar i din professionella utveckling. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra.


Vad vi förväntar oss av dig
Den viktigaste egenskapen du behöver är ett starkt engagemang för att hjälpa kunder. Du behöver inte ha ett stort tekniskt kunnande men du måste ha ett tekniskt intresse för att kunna ta till dig utbildningar och kunskap från dina kollegor. Däremot ser vi kunskap om nätverk som en viktig kvalifikation.
Tidigare erfarenhet av kundservicearbete är önskvärt men inget krav
Flytande tal och skrift på danska
Förstå och prata samt skriva på god svenska och engelska
God servicekänsla är obligatoriskt
Tekniskt kunnig och intresse
Erfarenhet av nätverk är ett plus


Du kommer att behöva
För att lyckas i rollen behöver du:
Kundfokus
Kommunikation
Tekniskt intresse
Teamwork
Problemlösning
Flexibilitet
Ansvarskänsla



Ytterligare Information
Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2022-02-13. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För mer information om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Catrin Kasper via mail: [email protected]. För övriga frågor är du välkommen att kontakta Alicia Selberg, HR Business Partner, via mail: [email protected]
Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär kort ”att leva och arbeta tillsammans för allas bästa”. Med filosofin som ledord försöker Canon i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Canon berikar människors liv och företags verksamheter på häpnadsväckande nya sätt. Du kan bli en av oss och forma framtiden för ett starkt, ambitiöst och hänsynsfullt företag. Tillsammans gör vi skillnaden. Du kan förvänta dig de exceptionella och uppnå det exceptionella, med världens bästa bildföretag.
Living and working together for the common good Visa mindre

Servicetekniker inom fotoprodukter till Canon

Canon är en ledande leverantör av digital bildbehandling och informationsteknik till både privatpersoner och företag sedan starten 1937. Canon Professional Service Center (PSC) i Mölndal ansvarar för all service och support av Canons professionella fotoprodukter avsedda för både företag och konsumenter (ITCG) för den nordiska och baltiska marknaden. Nu söker vi på Canon PSC en engagerad kollega som vill vara med på vår spännande resa framåt. Som Canon Prof... Visa mer
Canon är en ledande leverantör av digital bildbehandling och informationsteknik till både privatpersoner och företag sedan starten 1937. Canon Professional Service Center (PSC) i Mölndal ansvarar för all service och support av Canons professionella fotoprodukter avsedda för både företag och konsumenter (ITCG) för den nordiska och baltiska marknaden.
Nu söker vi på Canon PSC en engagerad kollega som vill vara med på vår spännande resa framåt. Som Canon Professional Service Technician hjälper du våra nordiska fotografer inom alla områden se till att deras utrustning är i toppskick och redo att föra vidare fantastiska stories.
Vad vi ger
Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Vi investerar i din professionella utveckling. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra.
Som CPS-tekniker kommer du att vara specialiserad på att reparera, utföra service och support till professionella fotografer och aktiva amatörfotografer. Du kommer att arbeta på vår verkstad i Mölndal samt medverka vid externa evenemang där Canon erbjuder Service och Support för professionella fotografer, vid återförsäljardagar och evenemang som OS samt olika typer av mästerskap. Utmaningen är att uppfylla Service Level Agreement till en rimlig kostnad med maximal kundnöjdhet. Du kommer att ingå i ett teknikerteam som idag består av 6 personer där du dels kommer att arbeta i team men också självständigt.
Tjänstens tyngdpunkt ligger på följande huvuduppgifter:
Reparation av Canons professionella fotoutrustning som kamerahus, objektiv och tillbehör
Uppfylla huvudmålen för Canon PSC
Ta beslut inom ramarna för problemlösning och ge råd
Delta i externa CPS-evenemang
Agera korrekt enligt Canons värderingar och riktlinjer
Ge support till pro-kunder såväl som amatörer vid kunddisken
Reparera och analysera samt skriva rapporter om specifika reparationer som ska eskaleras till 3rd Level Support
Ordinarie arbetstid är 08.00-16.30, med viss möjlighet till flex.



Vad vi förväntar oss av dig
Till denna tjänst söker vi dig som har:
Tekniskt kunnande
Elektronikbakgrund
Självstyrd: Du är motiverad för att hitta lösningar och tar ägandeskap över frågor och uppgifter
Stresstålig: Du arbetar bra under press och är flexibel när det krävs
God analytisk förmåga
Stark lagspelare som kan bygga solida arbetsrelationer internt och över hela Europa
Öppen och villig att främja förändring
Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift. Även andra nordiska språk är meriterande.



Du kommer att behöva
För att lyckas i den här tjänsten tror vi att du är organiserad, har god tidsplanering och är proaktiv. Vi tror också att du stimuleras av att uppnå mål för att komma framåt. Du trivs med att ge utmärkt service till våra kunder och det är självklart för dig att kundens intresse alltid är i fokus.
Självutveckling är viktigt hos Canon och du kommer att uppmuntras att ta vidare utbildning för att utveckla dina färdigheter i denna roll med vägledning och stöd från din chef.
Ytterligare Information
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Emeli Rogersdotter tel: 0739253483. För frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR, Olivia Agné, tel: 0739788672. Urval och intervjuer sker löpande.
Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär ”att leva och arbeta tillsammans för allas bästa”. Med filosofin som ledord försöker Canon i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet.
Läs mer om oss via: www.canon.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Canon berikar människors liv och företags verksamheter på häpnadsväckande nya sätt. Du kan bli en av oss och forma framtiden för ett starkt, ambitiöst och hänsynsfullt företag. Tillsammans gör vi skillnaden. Du kan förvänta dig de exceptionella och uppnå det exceptionella, med världens bästa bildföretag.
Living and working together for the common good. Visa mindre