Lediga jobb M.R Partner AB i Mölndal

Se alla lediga jobb från M.R Partner AB i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

Business Controller till Builtech Sverige AB

Ansök    Nov 26    M.R Partner AB    Business controller
About us:The Builtech Sverige AB consists of leading companies in Eastern, Southern, and Western Sweden, offering a wide range of services in the fields of heating & sanitation, ventilation, and electrical work. Brion Invest, Nytorp Energy Group, Trafiksystem Väst, and UTK Activ El deliver innovative, efficient, and high-quality services for various industries. Their combined expertise ensures comprehensive and tailored solutions. The decentralized structu... Visa mer
About us:The Builtech Sverige AB consists of leading companies in Eastern, Southern, and Western Sweden, offering a wide range of services in the fields of heating & sanitation, ventilation, and electrical work. Brion Invest, Nytorp Energy Group, Trafiksystem Väst, and UTK Activ El deliver innovative, efficient, and high-quality services for various industries. Their combined expertise ensures comprehensive and tailored solutions. The decentralized structure allows for close customer relationships and high flexibility.
What you will do:Are you ready to elevate your career in finance? Builtech Sverige AB is looking for a skilled and motivated Business Controller to join our Central Finance (CE) team. As part of CE, you will share responsibility for the financial reporting and support functions of Builtech Sverige AB across the entire group.
In this role, you’ll act as the CFO’s right-hand person in all matters related to the group’s finances. Your primary focus will be on project controlling, but your expertise will also extend to forecasting, budgeting, and providing strategic operational support. Additionally, you’ll take the lead on internal training initiatives, contribute to process improvement projects, and support the business with detailed financial insights.
Working closely with the CFO and Group Controller, you’ll produce comprehensive reports using tools like Qlik Sense and Boardeaser, covering monthly, quarterly, and yearly results. Your work will be essential to driving the group’s financial stability and growth.
Qualifications:
A Bachelor’s or Master’s degree in Economics.
At least five years of experience in financial roles with similar responsibilities.
Strong IT proficiency and a natural aptitude for leveraging technology in financial reporting.
Excellent communication skills and the ability to work collaboratively across teams.
A proactive and development-oriented mindset.
Fluency in English.
Industry experience within installation or construction (meritorious).
A B driver’s license.

Application: In this recruitment process, Builtech Sweden AB is collaborating with M-R Partner. If you have any questions or concerns regarding the position, please feel free to contact Marc Magnusson at +46 707 972 718 or via email at [email protected]. Visa mindre

Ekonomiansvarig

Ansök    Aug 21    M.R Partner AB    Ekonomichef
Om Activ El:Activ El är ett etablerat elinstallationsföretag som startade redan 1995, vi är verksamma i Västsverige med fokus på Göteborgsområdet och vår vision är att fortsätta utvecklas och bli ett av marknadsområdets ledande företag inom el. Vi är ca 45 medarbetare. Nyckeln till framgång går genom att vara en positiv och ansvarsfull arbetsgivare som också bygger hållbara och långsiktiga kundrelationer. Genom god gemenskap där individerna fokuserar på an... Visa mer
Om Activ El:Activ El är ett etablerat elinstallationsföretag som startade redan 1995, vi är verksamma i Västsverige med fokus på Göteborgsområdet och vår vision är att fortsätta utvecklas och bli ett av marknadsområdets ledande företag inom el. Vi är ca 45 medarbetare.
Nyckeln till framgång går genom att vara en positiv och ansvarsfull arbetsgivare som också bygger hållbara och långsiktiga kundrelationer. Genom god gemenskap där individerna fokuserar på ansvarsfullhet skapas förutsättningarna att leverera en kvalitativ produkt. Att vara personlig i samtliga möten med externa kontakter är en förutsättning för att leverera just den produkt som beställaren efterfrågan. Vår långa erfarenhet genererar bred kunskap genom lagande, personlighet och ansvarsfullhet.
Från och med september 2024 ingår UTK Activ El i Brion Group Koncernen, vilken även inkluderar Brion bolagen, Trafiksystem och Nytorp Energy Group. Tillsammans är koncernen en stark aktör på den svenska marknaden inom installationsbranschen, med tyska Builtech i ryggen som huvuddelägare. Totalt har Brion Group ca 500 anställda och omsätter drygt 1,5 mdr kronor.
Om tjänstenSom Ekonomiansvarig på Activ El kommer du att få helhetsansvar för ekonomifunktionen och du jobbar nära VD. I rollen har du ansvar från löpande bokföring, månadsbokslut och är delaktig i årsboksluten. Du arbetar med varierande uppgifter som finns på en ekonomiavdelning som löner, deklarationer, momsredovisning och utläggsrapporter i Entré. Effektivisera ekonomifunktionen till nästa nivå genom att uppdatera mallar och rutiner.
Andra uppgifter:
In- och utbetalningar kund- och leverantörsreskontra.
Olika typer av analyser i Excel.
Likviditetsrapport samt andra rapporter verksamheten behöver.
Periodiseringar, fördelningar.

Din profil & bakgrundSom person är du prestigelös som trivs i mindre team där man är delaktig i alla delar av ekonomiarbetet. Activ El söker en person som är tydlig i sin kommunikation och har lätt för att samarbeta internt. Du har relevant ekonomiutbildning och har minst 5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Activ El vill få in en ny kollega som vill vara med på deras spännande resa framåt i ny koncern som har stora ambitioner.
Egenskaper/krav
Strukturerad och får uppgifter gjorda.
Van att jobba självständigt och trygg i din leverans.
körkort
Motiveras över att driva deadlines i mål.

I denna rekrytering samarbetar Activ EL AB med M.R Partner. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Rekryteringsansvarig Marc Magnusson på 0707-972718 alt [email protected]. Vi träffar kandidater löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Koncerncontroller till Brion

Ansök    Mar 20    M.R Partner AB    Koncerncontroller
Om Brion Brion är en installationskoncern som utför entreprenad, service och konsultuppdrag inom fastighetssektorn. Brion bildades 2017 i Mölndal, med 14 anställda, och har på 7 år vuxit till en koncern med ca 300 anställda med en omsättning på ca 850 miljoner kr med 16 bolag i koncernen. Brions tjänster är installation inom Ventilation, Rör, Teknik, El och Solenergi och har kontor i Mölndal, Kungsbacka, Borås, Trollhättan, Lidköping, Karlsborg, Helsingbor... Visa mer
Om Brion
Brion är en installationskoncern som utför entreprenad, service och konsultuppdrag inom fastighetssektorn. Brion bildades 2017 i Mölndal, med 14 anställda, och har på 7 år vuxit till en koncern med ca 300 anställda med en omsättning på ca 850 miljoner kr med 16 bolag i koncernen. Brions tjänster är installation inom Ventilation, Rör, Teknik, El och Solenergi och har kontor i Mölndal, Kungsbacka, Borås, Trollhättan, Lidköping, Karlsborg, Helsingborg, Jönköping och Malmö. Kunderna ser Brion som en långsiktig och innovativ installationspartner.

OM Tjänsten:
Som Koncerncontroller hos vår kund Brion innebär ett delat ansvar för att stödja Brion-Koncernens rapportering och verksamhet över hela koncernen. Tillsammans med CFO kommer du att säkerställa en effektiv hantering av koncernens ekonomiska frågor.

Ditt arbete kommer att omfatta en bredd av uppgifter inom både financial och business controlling. Du kommer att samarbeta nära med CFO och Redovisningschefen för att säkerställa att koncernredovisningen och boksluten görs korrekt. Månadsvis rapportering kommer också att vara en central del av din roll, där du samarbetar tätt med CFO för att ge insikt och översikt över företagets ekonomiska prestanda.

Vidare kommer du att vara involverad i budgetering och prognosarbete, där din insats tillsammans med CFO kommer för att säkerställa en sund ekonomisk planering och styrning av verksamheten. Business Controlling och stöd till verksamheten där du kommer att agera som en viktig rådgivare för att optimera affärsresultatet.

Dina dagliga arbetsuppgifter inkluderar även att hantera rapportering genom användning av verktyg som Clik Sense, både på månads-, kvartals- och årsbasis. Brion ser gärna att du har intresse för hållbarhetsredovisning men är inget krav.

Krav & Kompetenser:

- Civilekonom eller högre

- Minst 5 års erfarenhet av liknande uppgifter

- Koncernredovisning och arbete med årsredovisningar

- Intresse för IT

- Körkort B

- Goda kunskaper i Engelska

- Förmåga att jobba självständigt och i team.

Vem är du?
Som person är du nyfiken, prestigelös, och vill utvecklas inom ekonomi, ta ett helhetsansvar och bidra med din energi. Det är en familjär stämning på kontoret och man måste känna kärlek till hundar då det finns ett flertal på kontoret som höjer stämningen. Tjänsten är stationerad på huvudkontoret i Mölndal. Det kan förekomma lite resor i tjänsten till de olika bolagens kontor.

I denna rekrytering samarbetar Brion med M.R Partner AB. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Rekryteringsansvarig Marc Magnusson på 0707-972718 alt. [email protected]. Vi träffar kandidater löpande så tveka i n på att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Redovisningsekonom / Administratör

Ansök    Sep 15    M.R Partner AB    Redovisningsekonom
Om företaget Brion är en installationskoncern som utför entreprenad, service och konsultuppdrag inom fastighetssektorn. Brion bildades 2017 i Mölndal, med 14 anställda, och har på fem år vuxit till en koncern med över 210 anställda med en omsättning på ca 600 miljoner kr med 12 bolag i koncernen. Brions tjänster är installation inom Ventilation, Rör, Teknik, El och Solenergi och har kontor i Mölndal, Kungsbacka, Borås, Trollhättan, Lidköping och Malmö. Kun... Visa mer
Om företaget
Brion är en installationskoncern som utför entreprenad, service och konsultuppdrag inom fastighetssektorn. Brion bildades 2017 i Mölndal, med 14 anställda, och har på fem år vuxit till en koncern med över 210 anställda med en omsättning på ca 600 miljoner kr med 12 bolag i koncernen. Brions tjänster är installation inom Ventilation, Rör, Teknik, El och Solenergi och har kontor i Mölndal, Kungsbacka, Borås, Trollhättan, Lidköping och Malmö. Kunderna ser Brion som en långsiktig och innovativ installationspartner.

Arbetsuppgifter
Brion växer så det knakar och söker en framåt redovisningsekonom, som även gillar att arbeta som administratör. Tillsammans med CFO och Redovisningsansvarig sköter man löpande bokföring i flertalet bolag. Du arbetar med varierande uppgifter som finns på en ekonomiavdelning enligt nedan. Förutom CFO och Redovisningsansvarig, arbetar 5 administratörer inom Brion, anställda i respektive dotterbolag.

Förekommande arbetsuppgifter:
- Ca 50% av tiden en roll som ”administratör” vilket innebär eget ansvar för ett (eller flera) av koncernens bolag, avseende hantering av projekt/order, ansvar för tidredovisning, fakturering, hantering av leverantörsfakturor och löner, samt andra tillkommande arbete kopplat till bolagets administration. Du har en stödjande roll för att bolagets anställda kan utföra sitt arbete, och är en kontaktperson samt ett bollplank för dem. - Inläsning av leverantörsfakturor
- In- och utbetalningar kund- och leverantörsreskontra
- Fakturering
- Löner (valda bolag)
- Löpande hantering av order och projekt
- Projektadministration, (lägga upp kund, projekt, order mm)
- Andra rapporter som verksamheten behöver



- - Ca 50% av tiden en roll som ”redovisningsekonom” (i samarbete med Redovisningsansvarig och CFO), vilket innebär följande: - Löpande bokföring (manuella bokföringsordrar)
- Momsredovisning, för valda bolag
- Skatter och avgifter (löner), för valda bolag
- Entré Expense (ta hand om inkommande utläggsrapporter och läsa in i Entré)
- Projektomföringar, omkontera mellan olika projekt och order
- Delaktighet i månadsbokslut, följer samma rutiner varje månad, uppdelning mellan personer på CE
- Avstämningar
- Olika ekonomiprojekt
- Årsbokslut, behjälplig, delaktig





Som peson är du nyfiken, prestigelös, och vill utvecklas inom ekonomi, ta ett helhetsansvar och bidra med din energi. Det är en familjär stämning på kontoret och man måste gilla hundar då det finns ett flertal på kontoret som höjer stämningen. Tjänsten är stationerad på huvudkontoret i Mölndal men man kan även arbeta från kontoret i Trollhättan. Det kan förekomma lite resor i tjänsten till de olika bolagens kontor.

I denna rekrytering samarbetar Brion med M.R Partner AB. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Rekryteringsansvarig Marc Magnusson på 0707-972718 alt. (mailto:[email protected]). Vi träffar kandidater löpande så tveka i n på att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Konsultuppdrag 40-50% Lön/Administratör

Ansök    Sep 23    M.R Partner AB    Löneadministratör
Vi söker nu efter en Administratör som är en fena på lön. För ett långsiktigt uppdrag på ca 40-50%. Start så snart som möjligt. Det är som konsult via anställning hos oss eller som underkonsult med eget bolag. OM FÖRETAGET Vår kund är en koncern och omsätter ca 800 miljoner. Tjänsten utgår från kontoret i Mölndal och men finns även möjlighet att utgå från kontoret i Lidköping. OM TJÄNSTEN Vi söker en Administratör på ca 40-50% som ska sköta administrativ... Visa mer
Vi söker nu efter en Administratör som är en fena på lön. För ett långsiktigt uppdrag på ca 40-50%. Start så snart som möjligt. Det är som konsult via anställning hos oss eller som underkonsult med eget bolag.

OM FÖRETAGET
Vår kund är en koncern och omsätter ca 800 miljoner. Tjänsten utgår från kontoret i Mölndal och men finns även möjlighet att utgå från kontoret i Lidköping.

OM TJÄNSTEN
Vi söker en Administratör på ca 40-50% som ska sköta administrativa uppgifter så som beställningar, leverantörsreskontra och löner åt ett/flera av dotterbolagen.

Har du jobbat i Entré är det meriterande

OM DIG
Vi ser att du är trygg i dig själv och trivs med att jobba självständigt men också samarbeta med dina kollegor. Du har några års erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare med erfarenhet av lön och Administrativa uppgifter så du snabbt kan bli självgående. Uppdraget är på lång sikt och beläggning kan anpassas.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Rekryteringsansvarig Marc Magnusson på 0707-972718 alt. [email protected]. Vi träffar kandidater löpande så tveka i n på att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre