Lediga jobb Ps Partner AB i Mölndal

Se alla lediga jobb från Ps Partner AB i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

Marknadsansvarig till Scanmaskin Sverige AB

Ansök    Jun 3    Ps Partner AB    Marknadschef
Scanmaskin är en dynamisk, framåtsträvande organisation med huvudsäte i Sverige. Scanmaskin har sedan 1975 tillverkat marknadsledande golv-, ytbehandlings- och poleringsutrustning. Vi har alla typer av maskiner och verktyg för just ditt golvprojekt. Slipning – polering – fräsning – blästring. All tillverkning sker i vår anläggning i utkanten av Göteborg, Sverige, och vi sätter största vikt på hög service, snabba leveranser och absolut bästa kvalitet. Vi ä... Visa mer
Scanmaskin är en dynamisk, framåtsträvande organisation med huvudsäte i Sverige. Scanmaskin har sedan 1975 tillverkat marknadsledande golv-, ytbehandlings- och poleringsutrustning. Vi har alla typer av maskiner och verktyg för just ditt golvprojekt. Slipning – polering – fräsning – blästring.

All tillverkning sker i vår anläggning i utkanten av Göteborg, Sverige, och vi sätter största vikt på hög service, snabba leveranser och absolut bästa kvalitet. Vi är ca 30 anställda på vårt huvudkontor i Sverige. Vi har även säljkontor i Finland, USA och Dubai samt återförsäljare världen över.

Våra användare, kunder och partners världen över är våra viktigaste resurser och det som leder vår utveckling framåt. Denna kunskap kombinerad med svensk teknik har skapat en plattform för ökad produktivitet och funktionalitet, allt för att skapa så kostnadseffektiva lösningar som möjligt för våra kunder.

När vi utvecklar verksamheten utgår vi från våra kärnvärden Närhet – Kvalitet – Hållbarhet – Know How, det vi står för och det vi vill dela med oss utav.

Allt för att skapa produkter i världsklass!

Vi söker nu en marknadsansvarig med förmåga och passion för att driva och utveckla ett starkt industriellt B2B varumärke.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Marknadsansvarig på Scanmaskin gruppen ansvarar du för företagens marknads-och aktivitetsplan. Tjänsten är bred och innehåller ansvar för all marknadskommunikation och framtagning av tillhörande material samt projektledning där externa partners används. Du driver och säkerställer genomförandet i syfte att stärka varumärket och stödja försäljningen till Scanmaskins kunder via egen säljkår, dotterbolag, direktkunder och återförsäljare.

I ansvaret ingår bland annat:

• Strategiskt och operativt utveckla varumärke, profil och koncept
• Ansvarar för marknadsaktiviteter som driver försäljning och varumärkesbyggnad
• Ansvar för framtagning och genomförande av företagetsaktivitets-och marknadsplan.
• Budgetansvar för avdelningens verksamhet.
• Initiera, planera och genomföra marknadsinsatser
• Projektleda marknadsaktiviteter via samarbeten med kommunikationsbyråer
• Producera material och innehåll för samtliga kommunikationskanaler
• Ansvar för kommunikation i marknadsfrågor med partners, dotterbolag, Åf mm
• Medverka vid internationella mässor och event.

Bakgrund och erfarenhet

Vi söker dig som brinner för marknadsföring och kommunikation. Du har arbetat med B2B-marknadsföring mot industrikunder och med tekniska produkter samt har dokumenterad erfarenhet av att driva B2B-relaterade sälj- och marknadsaktiviteter i olika digitala kanaler. Affären är både intressant och viktigt för dig. Du har med dig kreativitet in i ditt arbete samt är prestigelös när du med med lätthet växlar mellan strategi och det operativa arbetet.

Vidare ser vi att du:

• Har förståelse för de särskilda krav som ställs på sälj- och marknadsmaterial för tekniska produkter.
• Van att producera marknadsmaterial som webbsidor, produktblad, broschyrer, presentationer.
• Du är van projektledare och kravställare gentemot externa partners och kan planera och koordinera events.
• Har goda kunskaper i hur man driver framgångsrika digitala kampanjer.
• Vidare behöver du ha goda kunskaper i Adobe CS, Google Ads och Microsoft Office samt vana av att arbeta i CMS. Du vet hur man driver trafik med organiskt innehåll samt lyckas med annonsering i sociala medier.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Det är önskvärt att du har en relevant utbildning inom marknadsföring samt dokumenterad erfarenhet av en liknande roll. Vi ser med fördel att du har erfarenhet att arbeta med industriella produkter. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Som person är du engagerad, positiv och social, har lätt för att samarbeta och är serviceinriktad. Du trivs i en dynamisk miljö och välkomnar utmaningar samtidigt som du är tålmodig, tydlig och diplomatisk i dina externa och interna relationer.

Du arbetar på huvudkontoret i Lindome och har en nära kontakt med ledning och säljorganisationen såväl nationellt som internationellt.

Ansökan

Scanmaskin samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Har du frågor så kontakta gärna Emilie Sandqvist via mail [email protected] eller telefon 0705 128959 eller Mats Törn via mail [email protected] eller telefon 0761 645969

Vi jobbar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

CFO till ett svenskt industribolag

Ansök    Maj 24    Ps Partner AB    Ekonomichef
Vi rekryterar nu en CFO, med erfarenhet från producerande verksamhet, till ett teknikbolag i en svensk industrikoncern. Bolaget har tillverkning i Sverige och försäljning i främst Europa och USA. Vill du höra mer så kontakta Mats Törn 0761645969 eller [email protected] Visa mer
Vi rekryterar nu en CFO, med erfarenhet från producerande verksamhet, till ett teknikbolag i en svensk industrikoncern. Bolaget har tillverkning i Sverige och försäljning i främst Europa och USA. Vill du höra mer så kontakta Mats Törn 0761645969 eller [email protected] Visa mindre

Löne- och HR ansvarig till Witre och Ikaros

Ansök    Mar 27    Ps Partner AB    HR-konsult/PA-konsult
Witre är det kompletta varuhuset inom arbetsplatsutrustning för industri, lager och kontor och finns i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Witre har i Norden ca 70 anställda och omsätter ca 300 MSEK. Ikaros Cleantech erbjuder miljöskyddsprodukter och finns i Sverige och Finland. Ikaros har ca 30 anställda och omsätter ca 125 MSEK. Witre och Ikaros Cleantech har sina svenska kontor och lager i Mölndal och härifrån sköts administration och distribution för... Visa mer
Witre är det kompletta varuhuset inom arbetsplatsutrustning för industri, lager och kontor och finns i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Witre har i Norden ca 70 anställda och omsätter ca 300 MSEK. Ikaros Cleantech erbjuder miljöskyddsprodukter och finns i Sverige och Finland. Ikaros har ca 30 anställda och omsätter ca 125 MSEK.
Witre och Ikaros Cleantech har sina svenska kontor och lager i Mölndal och härifrån sköts administration och distribution för Norden. De ingår i den europeiska koncernen Manutan International med 23 företag i 20 länder. Manutan-gruppen är generalist inom distanshandel av industri- och kontorsutrustning samt förbrukningsartiklar till företag. Manutan-gruppen bildades 1966 i Frankrike och är listat på Paris Stock Exchange. Företaget är idag ett multinationellt företag med 2300 anställda och en omsättning på ca 7 Miljarder.

Witre och Ikaros har samlat sin ekonomi och administration för de nordiska bolagen i Mölndal. Man söker nu en Löne- och HR-ansvarig som är nyfiken på en varierad roll inom både lön och HR. Du kommer få bygga upp och sätta strukturer runt både löneadministration och HR-frågor. För att passa i rollen behöver du vara flexibel och förbättringsorienterad. Du kommer rapportera till CFO.

Arbetsuppgifter

• Ansvara för löneprocessen, förberedelse och genomförande, samt säkerställa kvalitén i processen.
• Administrera och uppdatera lönesystem samt personaldata.
• Ansvara för bokföring och avstämning av lönerelaterade konton i ekonomisystemet.
• Sätta ihop och bygga samman HR-policies och dokument till en struktur för de nordiska bolagen.
• Stötta chefer med personal och organisationsfrågor.
• Vara delaktig vid förhandlingar och fackliga relationer.
• Arbetsmiljö, friskvård och rehabilitering.
• Stötta vid rekrytering och onboarding.

Kvalifikationer

• Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom lön och /eller HR.
• Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet inom lön, har du även arbetat med HR-frågor är det meriterande.
• Systemvana från flera ekonomi- och lönesystem.
• Grundläggande kunskaper i Excel.
• God kunskap i engelska och svenska i både tal och skrift.


Personliga egenskaper

• Du är strukturerad, noggrann och analytisk.
• Du har lätt för att kommunicera med andra och har en god pedagogisk förmåga.
• Du är social och trivs med att skapa relationer.
• Du har hög integritet och förmågan att hantera svåra och personliga frågor.
• Drivande och lösningsorienterad, med en god förmåga att se helheten.

Witre erbjuder

Du kommer till ett företag där du får möjlighet att bygga upp och sätta en struktur runt lön- och HR-frågor och stötta kollegorna i organisationen. Tjänsten är på heltid på kontoret i Mölndal.

Ansökan
Låter detta som något för dig? Witre samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten registrera din CV med personligt brev på www.pspartner.se. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor kontakta rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick [email protected] 0735-44 84 07. Vi ser fram emot din ansökan. Visa mindre

Ekonomiansvarig till företag i Mölndal

Ansök    Okt 28    PS Partner AB    Redovisningsekonom
Inom PS Partner familjen finns vårt snabbfotade konsultbolag PS Interim, PS Management för chefsrekrytering, PS Leadership för coaching och ledarutveckling samt PS Tech för Reverse Recruitment inom IT/ Teknik. Vi vet att behovet av kompetens varierar över tid och vi vet också att det finns många faktorer inblandade. Vi strävar därför efter långsiktiga relationer för att på bästa sätt hjälpa våra kunder till proaktivitet, lönsamhet och framgång. Oavsett v... Visa mer
Inom PS Partner familjen finns vårt snabbfotade konsultbolag PS Interim, PS Management för chefsrekrytering, PS Leadership för coaching och ledarutveckling samt PS Tech för Reverse Recruitment inom IT/ Teknik.

Vi vet att behovet av kompetens varierar över tid och vi vet också att det finns många faktorer inblandade. Vi strävar därför efter långsiktiga relationer för att på bästa sätt hjälpa våra kunder till proaktivitet, lönsamhet och framgång. Oavsett vad, gör vi alltid vårt yttersta för att alla parter ska se den långsiktiga nyttan.

PS Partner startades 2010 och har idag kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Borås. www.pspartner.se

Är du utbildad ekonom med några års erfarenhet och redo för nästa steg i karriären? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Vi söker till ett växande företag i Mölndal en Ekonomiansvarig som attraheras av en bred och utvecklande roll.

Om företaget

Företaget vi söker till har lång erfarenhet och expertis inom sin bransch och är nu redo för nästa steg i sin utveckling då står inför många spännande utmaningar framöver. Idag har företaget ca 20 anställda och huvudkontor i Mölndal.

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiansvarig har du en central roll för hela det ekonomiska flödet och arbetar både med den dagliga redovisningen och administrationen inom företaget. Du har en viktig del i bolagets utveckling av företagets administrativa processer och rutiner. Du samarbetar med flera nyckelpersoner inom företaget och rapporterar till företagets VD.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Delaktig i bokslut- och rapportering
• Uppföljning av projekt
• Inköp till kontoret
• Övriga administration inom företaget
• Utveckling av administrativa processer

Kvalifikationer och egenskaper

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande samt några års erfarenhet inom området. Du känner dig trygg i det löpande ekonomiarbetet och ser som nästa utmaning att hantera helheten självständigt med bokslut och rapportering samt uppföljning och analys.

Du trivs med att arbeta verksamhetsnära och bidrar med ditt prestigelösa sätt och din administrativa förmåga till den affärsdrivande verksamheten. Som person är du strukturerad, noggrann, har lätt för att samarbeta och är initiativrik. Du har en god förmåga att se helheten och uppskattar att arbeta mot deadlines.

Du har mycket goda kunskaper inom MC Office samt god svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det är meriterande med erfarenhet av projektredovisning.

Tjänsten är tillsvidare och på 100 %.

Ansökan
Välkommen med din ansökan. Vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Lena Wadenby på 0723-306061 eller [email protected]. Visa mindre

Interims uppdrag 1 år som Health & Safety manager till stort internationell

Ansök    Mar 19    Ps Partner AB    HR-konsult/PA-konsult
Vi arbetar dedikerat med att hitta det du söker, oavsett om det är en ny utmaning, ny utmanare eller utveckling av dig själv eller din organisation. Vi erbjuder affärsmässiga rekryterare & konsultchefer och ett kreativt searchteam – alla med en stor portion mod, expertis & genuint engagemang. PS Partner startades 2010 och är din partner för Executive Search I Rekrytering I Interim I Coaching I Omställning för Chefer & Specialister och har idag kontor i G... Visa mer
Vi arbetar dedikerat med att hitta det du söker, oavsett om det är en ny utmaning, ny utmanare eller utveckling av dig själv eller din organisation.

Vi erbjuder affärsmässiga rekryterare & konsultchefer och ett kreativt searchteam – alla med en stor portion mod, expertis & genuint engagemang.

PS Partner startades 2010 och är din partner för Executive Search I Rekrytering I Interim I Coaching I Omställning för Chefer & Specialister och har idag kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö.

www.pspartner.se

Health & Safety manager

HR country, Nordic and Baltic is looking for you with passion for Health, Safety and Wellbeing.

As Health and safety manager in our HR N&B org, you will work cross all organizations, our sites and countries. You will report to and work closely with our current H&S manager to identify and address country specific needs and challenges.

The Nordic & Baltic HR team consists of 5 different areas; HR managers (business partners), Health & Safety, Compensation & Benefits, Employer branding & Talent Acquisition and Learning & Development.

Support the organizations implementation of Health, Safety & wellbeing strategies, trainings, methods, tools and guidelines within area of responsibility.

Who You Are

You have a passion for Health, safety and occupational wellbeing and you have strong skills in communication, digital communication and Office 365, collaboration, leadership and systematic work environment management.

Excellent skills in data analysis and digital work.

Good knowledge in Working environment legislation Sweden and labour law

You are people and result oriented with deep knowledge in organizational and social work environment, workplace health & wellbeing and sickness absence management.

You thrive and have the ability to work and manage multiple priorities in a complex and fast changing environment.

You have experience from operational work in HR, working environment and/or Health and Safety.

You have a professional understanding of country laws and regulations, and deep understanding of the labor market.

You have strong project management skills, digital skills, leadership and influencing skills and business acumen and ability to translate business needs into Health & Safety priorities and actions.

Strong organizational, interpersonal and multi-cultural communication skills

Experience of coaching and facilitation of work shops and trainings are highly valued. Both classroom and virtual.

Preferred Educational and experience

University Degree, preferable master level in Health & Safety or Human resources with a deeper knowledge and experience in Working environment and occupational health.

Minimum of 5 years of Health & Safety management experience or HR with a working environment profile, cross-functional background is also valuable.

Proficiency both in Swedish and English language is required.

For questions please contact recruitment consultant Louise Harrysson Visa mindre

Tre Nordic accountants med olika inriktning till Witre

Ansök    Jun 7    PS Partner AB    Redovisningsekonom
Witre finns i hela Norden och ingår i den europeiska koncernen Manutan International med 23 företag i 20 länder. Manutan-gruppen är generalist inom distanshandel av industri- och kontorsutrustning samt förbrukningsartiklar till företag. Manutan-gruppen bildades 1966 i Frankrike och är listat på Paris Stock Exchange. Företaget är idag ett multinationellt företag med 2300 anställda och en omsättning på ca 7 Miljarder. Witre har sitt svenska kontor och lage... Visa mer
Witre finns i hela Norden och ingår i den europeiska koncernen Manutan International med 23 företag i 20 länder. Manutan-gruppen är generalist inom distanshandel av industri- och kontorsutrustning samt förbrukningsartiklar till företag. Manutan-gruppen bildades 1966 i Frankrike och är listat på Paris Stock Exchange. Företaget är idag ett multinationellt företag med 2300 anställda och en omsättning på ca 7 Miljarder.

Witre har sitt svenska kontor och lager i Mölndal och här sköts administration och distribution för Norden. Witre har idag ca 70 anställda och omsätter ca 300 MSEK.

Inom gruppen finns även Ikaros Cleantech som erbjuder miljöskyddsprodukter i Sverige och Finland. Ikaros har idag ca 40 anställda och omsätter ca 150 MSEK. Under 2019 flyttar Ikaros sin verksamhet från Malmö till Göteborg.

Arbetsbeskrivning

I samband med att Ikaros flyttar sin verksamhet från Malmö till Göteborg söker Witre efter tre Nordic Accountants med inriktning payroll, controlling och en ren accountingroll. För alla tre roller gäller att du ansvarar för all löpande redovisning och bokslut i tilldelade bolag. Du kommer ha ett tätt samarbete med dina 6 kollegor på ekonomiavdelningen och rapporterar till Nordic CFO.

I huvudsak består dina arbetsuppgifter av:

• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• Avstämningar
• Betalningar och kravhantering
• Moms- och skattedeklaration
• Upprätta månads-, kvartal- och årsbokslut
• Årsredovisning

Kvalifikationer

• Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
• 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet
• Mycket goda kunskaper i Excel.
• God kunskap i engelska och svenska i både tal och skrift.
• Erfarenhet från Navision och Axapta är meriterande.

Personliga egenskaper

• Du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad.
• Du är kommunikativ och även analytisk.
• Du är prestigelös och hjälpsam.
• Du kan prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalité.
• Du har god samarbetsförmåga

I tjänsten som Nordic Accountant & Payroll Co-ordinator ansvarar du även för ko-ordination av lönehanteringen, som görs av externa lönekonsulter, för 110 löner som alla är tjänstemän. Du bör ha 3 års erfarenhet av löneadministration och lönehantering.

I tjänsten som Nordic Accountant/Junior Financial controller är du även delaktig i rapportering till moderbolaget och internt. Du kommer delta i budget och forecastarbetet och gör även analyser.

Ansökan

Låter detta som något för dig? Witre AB samarbetar i denna rekrytering med PS Partner. För att söka tjänsten gå in på www.pspartner.se och registrera din CV tillsammans med ett personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick [email protected] / 0735-44 84 07. Visa mindre

Sales Support till Forpac International AB

Ansök    Jul 22    PS Partner AB    Säljassistent
Forpac International is a global trading company with an ambition to add value by offering adaptable and compliant solutions to enable trading between different people, countries and cultures. They safeguard all interests and relations as they are essential to their business. They work hard to maintain and optimise all parts of the supply chain. They have a long term view and build their business on strong relationships with customers, suppliers and fina... Visa mer
Forpac International is a global trading company with an ambition to add value by offering adaptable and compliant solutions to enable trading between different people, countries and cultures.

They safeguard all interests and relations as they are essential to their business. They work hard to maintain and optimise all parts of the supply chain.

They have a long term view and build their business on strong relationships with customers, suppliers and financial partners to guarantee their role as the preferred business partner. www.forpac.se

Forpac International arbetar med handel av papper på globala marknader med kunder och leverantörer i hela världen. Att arbeta som sales support hos Forpac innebär att stötta organisationen som köper och säljer papper. Det kan vara allt från leveransbokning, leveransbevakning, tull/finansieringsdokument, stöd i finansieringslösningar till nöjd kund.

Huvudarbetsuppgifter;

– Förbereda och framställa dokument för export

– Kontakt med speditörer, leverantörer, agenter i hela världen

– Fakturering

– Utfärdande av certifikat

– Tolka remburser samt kontakt med bankerna

– Bevakning av inbokade skeppningar

– Samarbeta och stötta dina kollegor

Bakgrund

Du har några års arbetslivserfarenhet av sales support inom trading internationellt med mycket god engelska i tal och skrift.

För att trivas på Forpac tror vi att du tycker om att ta stort eget ansvar, är van vid att hålla många bollar i luften och att du trivs med kundservice. Att du drivs av resultat och tycker om mål är viktigt, samtidigt som du trivs med lagarbete. Det är av stor vikt att du är noggrann, strukturerad och drivs av problemlösning. Forpac är ett framåtlutat entreprenörsbolag med stort hjärta.

Kontoret ligger i Kungsporten, Billdal.

Ansökan

Forpac samarbetet med PS Partner i denna rekrytering. Registrera din CV tillsammans med ett personligt brev så snart som möjligt. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson [email protected] Visa mindre

CFO med industriell erfarenhet

Ansök    Sep 8    PS Partner AB    Ekonomichef
Vi rekryterar nu en CFO, med erfarenhet från producerande verksamhet, som skall vara med och utveckla ett svenskt industriföretag i tillväxt och som verkar på den internationella marknaden. Bolaget, som man blir anställd i, har tillverkning i Sverige och försäljning i främst Europa och USA och ingår i en stor svensk industrikoncern. Vill du höra mer så kontakta Mats Törn 0761645969 eller [email protected] Visa mer
Vi rekryterar nu en CFO, med erfarenhet från producerande verksamhet, som skall vara med och utveckla ett svenskt industriföretag i tillväxt och som verkar på den internationella marknaden. Bolaget, som man blir anställd i, har tillverkning i Sverige och försäljning i främst Europa och USA och ingår i en stor svensk industrikoncern. Vill du höra mer så kontakta Mats Törn 0761645969 eller [email protected] Visa mindre