Lediga jobb Säljpoolen i Sverige AB i Mölndal

Se alla lediga jobb från Säljpoolen i Sverige AB i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

Kundservice / Customer Care Representative

Nilfisk söker till vårt Nordiska Customer Care team i Mölndal en medarbetare inom Kundservice / Customer Care Representative Drivs du också av att vara en viktig del i kundens framgång med våra produkter och lösningar? Det gör vi med! Vi erbjuder nu en plats i vårt svenska team inom kundservice i Mölndal. Rollen Som Customer Care Representative hos oss på Nilfisk så kommer dit huvudsakliga fokus vara att dagligen supportera Nilfisks befintliga, och blivan... Visa mer
Nilfisk söker till vårt Nordiska Customer Care team i Mölndal en medarbetare inom
Kundservice / Customer Care Representative
Drivs du också av att vara en viktig del i kundens framgång med våra produkter och lösningar? Det gör vi med! Vi erbjuder nu en plats i vårt svenska team inom kundservice i Mölndal.
Rollen
Som Customer Care Representative hos oss på Nilfisk så kommer dit huvudsakliga fokus vara att dagligen supportera Nilfisks befintliga, och blivande kunder vilket du gör via telefon och e-post. Du arbetar tätt med dina kollegor inom försäljnings- och serviceteamet, det innebär att rollen även kräver intresse för försäljning och de tekniska lösningar vi erbjuder.
Att vara Customer Care Representative är en dynamisk roll där du får arbeta med att säkerställa kundens framgång med våra produkter, både på egen hand och med dina kollegor! Nordic Customer Care utgörs av ca 20 personer, varav ungefär 13 medarbetare i Sverige (Mölndal) och 8 medarbetare på det danska kontoret i Hadsund.


"Många kanske tycker att städ inte är det roligaste som finns, men vi lovar att det är fel och garanterar att du kommer tycka det är superspännande när du får nya kunskaper om exempelvis rondeller eller vilken olja som ska användas i våra olika högtryckstvättar.
Nilfisk kundtjänst är ett nordiskt team som fokuserar på att ge den bästa servicen till våra kunder genom att lyssna på kundernas behov och alltid ge det lilla extra. Vi har ett tätt samarbete med vår sälj- och serviceorganisation.
Det är roligt och utmanande att arbeta på Nilfisk och man lär sig något nytt varje dag. Vi på kundtjänst är ett gäng som trivs med varandra och gillar ha roligt på jobbet. Är du vår nya kollega som med din erfarenhet och nya idéer kan bidra till att vi blir ännu bättre?"
- Eidi Bjørnes, Customer Care Team Lead

En arbetsdag kan innehålla:
Hantering av kundärenden via telefon och mail så som order, leveransbevakning, fakturering, returer, produktförfrågningar etc
Genom god förståelse för kundernas behov, fånga upp leads och merförsäljning från inkommande ärenden
Informera om och svara frågor kring vår web samt att aktivt styra kunder att handla via vår webshop

Vem söker vi?
Du som söker förväntas kunna hantera en miljö där det är mycket nya saker som händer varje dag. Du tar eget ansvar för och driver på ditt arbete. Vi ser gärna att du är strukturerad och duktig på att prioritera.
Det är viktigt att du har en öppen och tydlig i din kommunikation, är lyhörd och har mycket god känsla för service. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo utan att tappa fokus på hög kvalitet. På Nilfisk värderas trivsel högt – för att passa in hos oss är det viktigt att du är en lagspelare som inte är rädd för att ”hugga i” och stötta en kollega om så behövs, och att du bidrar till kontorets goda stämning. Du är glad, framåt och har lika bra service till såväl kunder som kollegor. Du har även godkänd gymnasieexamen eller motsvarande och har erfarenhet av kundservice eller en serviceinriktad roll.
Vi vill att du
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har en god datorvana – det är meriterande om du har erfarenhet av SAP eller annat affärssystem, exempelvis Sales Force
Är engagerad och proaktiv som person och är lösningsorienterad för att bygga långsiktiga kundrelationer
Är mån om kundnöjdhet och att alltid sätta kunden i fokus

Mycket meriterande för rollen om du har god förståelse för fler nordiska språk än svenska då du ingår i ett team med finsk-, norsk- och dansktalande kollegor
Vi erbjuder
Som anställd hos oss på Nilfisk du ges du möjlighet att påverka det sätt du arbetar på, och inom koncernen finns karriärmöjligheter nationellt och internationellt. Dina idéer och egna initiativ är inte bara välkomna, utan en förutsättning för att vi som företag i stort ska fortsätta utvecklas. Vi är måna om att du ska lyckas och trivas hos oss, din anställning inleds med ett genomtänkt och anpassat introduktionsprogram kopplat till företaget och våra produkter, tjänster och värderingar.
För Nilfisk AB är en säker fysisk- och psykosocial arbetsmiljö är av högsta prioritet. Vi har en egen HR-funktion som komplement till den HR-funktion som finns i Nilfisk Group. I företaget har vi även en kultur- och medarbetarförening för att ytterligare förstärka medarbetares trivsel.
I den här anställningen erbjuder vi dig:
En tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning
En god arbetsplats med kollektivavtal
Fast lön
Tillgång till vår förmånsportal via Benify
Tjänstepension
Privat sjukvårdsförsäkring (valbar)

Du rapporterar till svensk/norsk Customer Care Team Lead
Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. Du ansöker genom att klicka på ansökningsknappen. Rekryteringen kommer att drivas av svensk och norsk team lead samt nordisk kundservicechef. För frågor kring rollen, vänligen kontakta vår Customer Care Team Lead Eidi Bjørnes, [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post på grund av GDPR.
Om Nilfisk och CSR
Nilfisk grundades år 1906 med en vision om att tillverka och sälja produkter av högsta kvalitet över hela världen. I över 100 år har företaget framgångsrikt anpassat sig efter marknaders och kunders växlande behov av innovativa produkter och lösningar. Med en global säljstyrka och beprövade försäljningskanaler har vi etablerat starka och värdefulla kundrelationer och partnerskap världen över.
I dag erbjuder Nilfisk ett omfattande utbud av förstklassiga rengöringsprodukter och ett tryggt eftermarknadsutbud till den professionella marknaden. Våra främsta produktlinjer är golvvårdsutrustning, dammsugare och högtryckstvättar, samt ett brett utbud av dammsugare och högtryckstvättar för hemmabruk till kunder över hela världen.
Nilfisk Group har sitt huvudkontor i Danmark och har försäljningsföretag i över 40 länder, bland annat i Sverige. Kombinerat med ett starkt nätverk av distributörer marknadsför och säljer Nilfisk sina produkter i mer än 100 länder totalt. Våra produktionsanläggningar ligger i Asien, Europa och Amerika. Vårt globala arbete med corporate social responsability (CSR) finns att läsa på nedan länk: https://www.nilfisk.com/en/nilfisk-group/csr/Pages/Corporate-Social-Responsibility.aspx Visa mindre

Leverans- & serviceansvarig chaufför

Leverans & serviceansvarig chaufför i Göteborg och Skåne Vill du jobba i ett företag som går starkt framåt? Vi söker en leverans och serviceansvarig chaufför till vårt lager/kontor i Göteborg. Är du en händig person som uppskattar mixen mellan att vara chaufför och att göra reparationer av våra återhämtningsfåtöljer? Dina arbetsuppgifter Som ansvarig för leverans och service i Göteborg och Skåne är du en viktig person i relationen med våra kunder. Ditt ar... Visa mer
Leverans & serviceansvarig chaufför i Göteborg och Skåne
Vill du jobba i ett företag som går starkt framåt? Vi söker en leverans och serviceansvarig chaufför till vårt lager/kontor i Göteborg. Är du en händig person som uppskattar mixen mellan att vara chaufför och att göra reparationer av våra återhämtningsfåtöljer?
Dina arbetsuppgifter
Som ansvarig för leverans och service i Göteborg och Skåne är du en viktig person i relationen med våra kunder. Ditt arbete är omväxlande där du utgår från vårt lager/kontor i Göteborg men spenderar mycket tid ute hos våra kunder.
Inne på kontoret/lagret planerar och strukturerar du dina dagar och ute hos kunderna genomför du leveranser och service. Du har fyra trevliga kollegor fördelat på våra siter i Göteborg och Lund.
Fördelningen av arbetstiden är ca 20% service och 80% leveranser, större delen av arbetstiden tillbringar du i din bil där du levererar våra fåtöljer. Den stora delen av arbetet tillbringar du i Göteborgsregionen men under ca 4 dagar per månad sköts arbetet från Skåne. Det kan innebära ett par övernattningar per månad.
Anställningen omfattar heltidstjänst, vardagar 08:00-17:00 med möjlighet till flextid. I tjänsten har du tillgång till transportbil, företagstelefon och dator.
Promas erbjuder:
Promas har funnits sedan 2003 och arbetar med att främja hälsa på arbetsplatser. Vår återhämtningsfåtölj är verktyget som våra kunder använder. Att arbeta på Promas innebär att du blir en del av ett härligt gäng där vi samarbetar över yrkesrollerna och trivs bra ihop. Vi är just nu i en expansiv fas där vi ser ett stort behov av vår tjänst. Som leverans- och serviceansvarig erbjuds du en fast lön med pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Som anställd på Promas har du även tillgång till hela vårt verktyg för återhämtning som innebär löpande utbildning kring mental träning och återhämtning.
Din bakgrund och personlighet
Vi söker en person med positiv attityd, som är tekniskt lagd och lösningsorienterad. Du behöver vara organiserad och även vara utåtriktad och självgående då arbetet innefattar mycket kundkontakt samt planering av sin egen tid. Erfarenhet av reparationer och service är meriterande.


”Jag har jobbat på Promas sedan starten och trivs mycket bra med både kollegor och arbetsuppgifterna. Rollen innebär mycket eget ansvar och självständigt arbete men jag trivs också bra med att samarbeta med säljarna och även träffa våra kunder”
- Magnus Gustafsson – Service & Support Stockholm


Kontakt:
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pär Lagerwall, 070-1913750, [email protected]
Vi har redan beslutat om vår rekryteringsprocess och annonsering, vi undanber oss därför vänligen men bestämt samtal från rekryterings- och annonseringsföretag.
Kom och bli en del av vårt gäng! Visa mindre

Teknisk säljare till ACOEM AB, Göteborg

Ansök    Aug 30    Säljpoolen i Sverige AB    Utesäljare
Teknisk säljare Göteborg Har du erfarenhet av teknisk försäljning och vill vara med och bygga och utveckla ett helt nytt affärsområde? ACOEM söker en fältsäljare till huvudkontoret i Göteborg. Du kommer att jobba inom affärsområde Miljö - Dynoptic och tunnelsensorer, med produktansvar initialt för Sverige och på sikt även för Danmark och Finland. På ACOEM skapar vi tillsammans lösningar som formar framtiden. Vi gör det genom att samarbeta tätt med våra kun... Visa mer
Teknisk säljare
Göteborg
Har du erfarenhet av teknisk försäljning och vill vara med och bygga och utveckla ett helt nytt affärsområde?
ACOEM söker en fältsäljare till huvudkontoret i Göteborg. Du kommer att jobba inom affärsområde Miljö - Dynoptic och tunnelsensorer, med produktansvar initialt för Sverige och på sikt även för Danmark och Finland.
På ACOEM skapar vi tillsammans lösningar som formar framtiden. Vi gör det genom att samarbeta tätt med våra kunder och erbjuda skräddarsydda lösningar genom att leverera sofistikerad övervakningsutrustning för luftövervakning.

"Visionen för framtiden är att organiskt få enheten Environment att växa. Dels genom det unika och breda produktutbud som vi erbjuder samt att utveckla tjänsteutbudet i form av mätverksamhet, dvs. utföra mätningarna åt kunder och organisationer. Visionen ligger i linje med moderbolaget ACOEM Group."
Läs mer om vad Mikael har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/acoem

Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av introduktion, marknadsföring och försäljning av två separata produktsortiment till applikationer i vägtunnlar och industriutsläpp/emissioner. Du kommer utveckla nya försäljningskanaler, bygga relationer och nätverka på båda marknaderna för att skapa varumärkeskännedom. Det är viktigt att du förstår kundens behov för att kunna ge lämplig teknisk rådgivning om produktval, regelefterlevnad och applikationsteknik.
Du kommer att, med hjälp av affärsområdeschefen, bygga en försäljnings- och marknadsplan för att utveckla den nordiska marknaden. Du kommer delta i utformning och leverans av marknadsföring och webinarier samt rådgöra och hjälpa till med anpassning av marknadsförningsmaterial för den nordiska marknaden. I tjänsten ingår också att identifiera, samt medverka vid, utställningar och konferenser och ett resande ingår i tjänsten. Du rapporterar till affärsområdeschefen.
Din profil
Du är en driven och målmedveten lagspelare som bidrar med positiv energi. Du drivs av att göra affärer, arbetar fokuserat och accepterar långsiktiga utmaningar. Då en stor del av arbetet utgår från eget ansvar är det viktigt att du är ansvarstagande och självgående. I rollen förekommer resor och vi ser därför att du har erfarenhet av tjänsteresor.
Du är van vid långa säljcykler
Du måste ha en god teknisk förståelse
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Du har erfarenhet av operativ fältförsäljning och är van att resa i tjänsten

Erfarenhet av teknisk instrumentförsäljning, samt arbete med offentliga upphandlingar är meriterande.
Vi erbjuder dig möjligheten att vara delaktig i utvecklingen av affärsområde miljö med internationellt stöd. Vi har marknadsmässiga villkor och en härlig arbetsmiljö!
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolen. Önskar du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Dan Andersson på 0708-128888.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!


Om företaget
På ACOEM skapar vi en värld av möjligheter genom att hjälpa organisationer att finna balans mellan framsteg och hållbarhet - vi värnar om verksamheter och tillgångar alltmedan vi maximerar möjligheterna utan att göra avkall på vårt miljöengagemang. Vi förser våra kunder med ett ekosystem av oöverträffade produkter med AI-baserade sensorer för att kunna fatta medvetna beslut baserade på korrekt information. Tillsammans med 150 distributörer arbetar våra drygt 800 medarbetare på 26 kontor, 5 produktionsenheter och 3 FoU-center i 11 länder med att tillhandahålla våra kunder över hela världen med pålitliga heltäckande lösningar för deras utmaningar.
För mer information, besök acoem.com Visa mindre

Säljare / Teamleader till Nordic Water Products, Göteborg / Mariestad

Ansök    Apr 19    Säljpoolen i Sverige AB    Utesäljare
Vår vision - Rent vatten för alla! Många tar rent vatten för givet och tror att det finns i obegränsade mängder. Så är det tyvärr inte. Globalt sett är rent vatten en bristvara. Men det behöver det inte vara. Om vi tar hand om det vatten vi har på bästa tänkbara sätt, så får vi det att räcka till alla. Vi är stolta över att göra skillnad för miljön, vårt mål är att leverera hållbara ansvarsfulla produkter utan att äventyra framtida generationer. Vill du va... Visa mer
Vår vision - Rent vatten för alla!
Många tar rent vatten för givet och tror att det finns i obegränsade mängder. Så är det tyvärr inte. Globalt sett är rent vatten en bristvara. Men det behöver det inte vara. Om vi tar hand om det vatten vi har på bästa tänkbara sätt, så får vi det att räcka till alla. Vi är stolta över att göra skillnad för miljön, vårt mål är att leverera hållbara ansvarsfulla produkter utan att äventyra framtida generationer.
Vill du vara med och bidra till en renare värld?
Service Säljare / Teamleader för svenska marknaden - Göteborg / Mariestad


Vill Du utvecklas inom försäljning i ett miljötekniskt företag?
Nordic Water är ett ingenjörsföretag med passion för att utveckla innovativa, tekniska lösningar och produkter som revolutionerar vår bransch. Vattenrening är ett snabbt växande område där Nordic Water är en av de största aktörerna på en global marknad. Våra kunder finns över hela världen och försäljningen sker både direkt och via distributörer. Vår försäljning består i allt från enskilda produkter till större projekt samt eftermarknad.
Vi erbjuder nu en tjänst som säljare i vårt Service- och eftermarknadsteam för den svenska marknaden. I den här tjänsten ingår även rollen som Teamleader för säljteamet. För rätt kandidat finns det goda möjligheter att fortsätta utvecklas inom både gruppen och i andra delar av organisationen.
Grunden i vår verksamhet är våra kärnvärden W.E.T. – Winning Spirit, Engagement, Teamwork, och vi lever som vi lär.
Om jobbet
Du kommer att arbeta med försäljning av service- och reservdelar till våra kunder som finns inom både kommunal vattenrening och industrisektorn. Vi erbjuder tjänster inom löpande underhåll, reparation, servicekontrakt och reservdelar. Du kommer att arbeta nära dina kunder med att ta fram projektspecifika och situationsanpassade lösningar för att ge kunden både den bästa tänkbara servicelösningen och en god driftsäkerhet.
Som Teamleader har Du ansvar för att operativt leda säljteamet på tre personer. Rollen innebär också att du kommer arbeta med vår lokala försäljningsstrategi och affärsutveckling samt ansvara för måluppfyllnaden inom ditt ansvarsområde.
Visst resande inom Sverige kommer att förekomma.
Din profil
Vi värderar inställning och rätt attityd högt. Därför är specifik utbildning inte ett krav men vi tror att teknisk utbildning inom mekanik, kemi, process eller motsvarande är en bra grund. Vi ser gärna att Du har erfarenhet inom ett eller fler av följande områden:
Erfarenhet från försäljning av tjänster och varor till offentlig sektor och industri
Erfarenhet från teknisk service inom både mekanik och styrsystem
Tidigare erfarenhet från vattenreningsbranschen


Branschen, liksom Nordic Water, utvecklas kontinuerligt och därför är det viktigt att Du har ett eget driv att alltid fortsätta utvecklas. Som person drivs Du av att utveckla kundrelationer och att jobba med ständiga förbättringar inom det egna ansvarsområdet. Då Nordic Water har en matrisorganisation är det viktigt att Du kan bygga ditt eget interna nätverk.
Vi hoppas att du finner tjänsten intressant och vi ser fram emot din ansökan!
Placeringsort: Göteborg, alternativt Mariestad.
Kontakt
För frågor om tjänsten kontakta Director, Service & Aftersales Richard Bälter på +46705727054.
Välkommen med in ansökan snarast då urval sker löpande, dock senast 30 april. Alla ansökningar skickas in via ansökningsknappen.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Nordic Water utvecklar, tillverkar och levererar maskiner och utrustning för vatten- och avloppsvattenrening. Vi har många års erfarenhet och är världsledande inom våra specialområden med Dynasand kontinuerliga sandfilter, Johnson lamellseparator, Sobeys bandfilter, Dynadisc skivfilter, Meva fingaller samt Zickert slamskrapor. Vi erbjuder såväl enskilda maskinkomponenter som integrerade system och lösningar. Nordic Water är sedan februari 2021 en del utav Sulzer AG. Vi har huvudkontor i Göteborg samt kontor och serviceenheter i Mariestad, Klippan och Kungsbacka, Spanien, Tyskland, Holland, Norge och Kina. Våra produkter säljs över hela världen genom ett nätverk av representanter och återförsäljare. Nordic Water omsätter ca 650 miljoner SEK och har ca 200 anställda.
Läs mer om oss på www.nordicwater.com/sv eller www.sulzer.com
Sökord: Försäljningsingenjör, servicetekniker Visa mindre