Lediga jobb som Butiksansvarig i Mölndal

Se lediga jobb som Butiksansvarig i Mölndal. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mölndal som finns hos arbetsgivaren.

Butikschef till X

Ansök    Jun 25    Indiska 1901 AB    Butiksansvarig
Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 48 egna butiker i Sverige och Finland samt via den internationella hemsidan www.indiska.com. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn - ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på a... Visa mer
Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 48 egna butiker i Sverige och Finland samt via den internationella hemsidan www.indiska.com.

Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn - ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer och efter att kunna erbjuda kunderna produkter som är enkla att använda, enkla att älska och till överkomliga priser.

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!

Ansvar och arbetsuppgifter

Som Butikschef hos oss erbjuder vi dig en spännande utmaning där du driver en butik så att försäljningsmålen nås. Du jobbar aktivt med att leda försäljning, alltifrån kassa till golv, merförsäljning samt supporterar det kommersiella uttrycket i butiken tillsammans med ditt team. Du har resultat-, budget- och personalansvar och leder och coachar dina medarbetare mot butikens mål, samtidigt som du är en nyckelperson i den dagliga driften och ett stort föredöme i mötet med våra kunder.

- Ansvara och driva butiken mot uppsatta måltal och KPIer såsom resultat, försäljning, personalkostnad, kundnöjdhet, snittkvitto och medarbetarnöjdhet

- Identifiera och agera på försäljningsmöjligheter och säkra att butikens mål är tydliga för alla medarbetare

- Säkra rätt kompetens i butiken genom rekrytering, upplärning och utveckling av personal

- Genom ett coachande arbetssätt motivera och inspirera medarbetarna

- Arbetsmiljö: arbeta proaktivt med arbetet kring hälsa och säkerhet i butiken

självklart med kunden i fokus!



Vi söker dig som är:

- En naturlig säljledare för ditt team med stor passion för sälj och service med siktet inställt på resultat

- Tävlingsinriktad med mycket energi och drivs av utmaningen att göra det omöjliga möjligt

- En tydlig kommunikatör som arbetar aktivt med feedback och coaching av ditt team

- Motiverad av att arbeta i högt tempo och leda i förändring - skapa engagemang och delaktighet samt snabbt kunna ändra prioriteringar och arbetssätt

- Handlingskraftig, prestigelös och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs

- Ledande i utveckling och förändring mot nya utmaningar, genom att vara det goda exemplet och motivera ditt team i det dagliga arbetet



Vi söker dig som har:

- Tidigare erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandeln - gärna inom mode t.ex. som visual merchandiser eller liknande

- Eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap är meriterande.

- Goda kunskaper om såväl visuell säljdrift som det personliga kundbemötandet

- Förmåga att bygga en varm atmosfär och stark kundrelation

- Hög social kompetens med förmåga att skapa förtroende med olika typer av människor



Låter det här som en utmaning för dig?



Ditt personliga brev ska besvara frågorna:

- Varför Indiska?

- Varför söker du rollen?

- Vad kan du bidra med?



Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt.

Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com (https://www.indiska.com/se). Visa mindre

Butiksansvarig/cafébiträde till Mölndal Centrum

Ansök    Jan 12    Smulan af Brogyllen AB    Butiksansvarig
Brogyllen är ett klassiskt konditori som grundades 1962. Brogyllen är ett genuint familjeföretag, vi brinner för det vi gör och använder endast rena råvaror för att våra produkter ska hålla högsta kvalité. Alla våra produkter tillverkas enligt konstens alla regler hantverksmässigt för att nå ett perfekt resultat. I vårt stenugnsbageri beläget i Mölndal bakar vi allt vårt bröd med surdeg. I vårt konditori älskar vi att skapa klassiska bakverk och tårtor med... Visa mer
Brogyllen är ett klassiskt konditori som grundades 1962. Brogyllen är ett genuint familjeföretag, vi brinner för det vi gör och använder endast rena råvaror för att våra produkter ska hålla högsta kvalité. Alla våra produkter tillverkas enligt konstens alla regler hantverksmässigt för att nå ett perfekt resultat. I vårt stenugnsbageri beläget i Mölndal bakar vi allt vårt bröd med surdeg. I vårt konditori älskar vi att skapa klassiska bakverk och tårtor med en tvist. Vi skapar allt från grunden utifrån högklassiga råvaror med mycket omsorg och noggrannhet är viktigt för oss. Hos oss finner du ett härligt gäng som arbetar för att konstant utveckla Brogyllen tillsammans. Vår personal är det viktigaste vi har, tillsammans skapar vi en god arbetsmiljö och utvecklas tillsammans. Vi värdesätter utveckling på alla plan och tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet!


Som person kan du arbeta självständigt och ta beslut. Du har ett starkt engagemang och vilja att lära dig nya saker. Du brinner för mat, älskar att ge god service, är stresstålig och flexibel. Du har goda ledaregenskaper, är strukturerad, har god administrativ förmåga och du föregår med ett gott exempel. Vi förväntar oss att du är villig att jobba hårt, bidrar med idéer och inspiration. Som person är du glad, positiv och målinriktad. Du sporras av ett högt tempo och höga krav och du är beredd att jobba på när det behövs. Är du duktig på att sälja, superglad och utåtriktad kan detta vara jobbet för dig. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för mat och dekoration. För oss är det viktigt att du kan arbeta självständigt och planera ditt arbete, har ett hygieniskt tänk och känsla för vad som behöver göras. Ett gott hjärta till både våra kunder och medarbetare samt hög arbetsmoral är viktigt. Vår kundkundkrets är uppbyggd på många stamkunder vilket gör att personlig service och glatt bemötande är en självklarhet för oss. På Brogyllen är inställning och arbetsglädje A och O samt att du ständigt utvecklas tillsammans med oss.
Har du tidigare erfarenheter och en barista-utbildning är det meriterande. Vi ser gärna att du kan börja hos oss omgående. Krav minst 18 år.


Arbetsuppgifterna innefattar hantering av mat, kassaarbete, diskning, städning med mera. Vi söker dig som är arbetsam då du arbetar i den dagliga driften, vilket innebär varierat arbete på vardagar och lördagar. Du tar en aktiv del i det operativa arbetet i butiken och det är naturligt för dig att vara med att hjälpa till där det behövs. Som person är du drivande och har en vilja att överträffa såväl gästernas förväntningar som butikens försäljningsmål. För oss är det viktigt med ett starkt engagemang, kvalitet och en vilja att ständigt utveckla sig själv och företaget. På Brogyllen är teamet viktigt och vi värderar högt att ha kul tillsammans! Vi tror på våra medarbetare och låter dem få möjlighet att växa och göra karriär inom företaget.
Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till oss på Brogyllen Visa mindre

Butiksansvarig sökes till Dahls Bageri

Ansök    Nov 16    Dahls Bageri AB    Butiksansvarig
Dahls Bageri levererar färska bröd och bakverk till hundrasextio butiker i Göteborgsområdet, 363 dagar om året. Vi har 5 helägda butiker och expanderar ständigt vårt erbjudande. Dahls är ett lokalt företag, på flera sätt. Det var i Göteborg vi startade 1935, och även om det har hänt mycket genom åren, så förblir Göteborgsregionen vår hemmaplan, och vår enda marknad. Nu söker vi en självgående uppskattad medlem av Dahlsfamiljen. Arbetsuppgifter: Drift, pers... Visa mer
Dahls Bageri levererar färska bröd och bakverk till hundrasextio butiker i Göteborgsområdet, 363 dagar om året. Vi har 5 helägda butiker och expanderar ständigt vårt erbjudande. Dahls är ett lokalt företag, på flera sätt. Det var i Göteborg vi startade 1935, och även om det har hänt mycket genom åren, så förblir Göteborgsregionen vår hemmaplan, och vår enda marknad.
Nu söker vi en självgående uppskattad medlem av Dahlsfamiljen.
Arbetsuppgifter: Drift, personalplanering och bemanning i en av våra trevliga och inbjudande butiker i södra Göteborg. Aktivt coacha personal i sitt säljarbete och leda och utföra arbetet med att tillse en inbjudande atmosfär från öppning till stängning. Övriga arbetsuppgifter kan förekomma.


Kvalifikationskrav:
God ledarskapsförmåga och ansvarstagande. Bra samarbetsförmåga, noggrannhet och förmåga att självständigt kunna utföra de givna arbetsuppgifterna. Ett lösningsorienterat angreppssätt på arbetsuppgifter. Vi värdesätter god organisations- och samarbetsförmåga. Det krävs att du är noggrann, ansvarsfull, drivkraftig och har god arbetskapacitet och servicekänsla. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Önskvärt/meriterande i övrigt:
· Erfarenhet av ledarskap.


Lön: Individuell lönesättning.
Sök tjänsten genom att maila till [email protected]


Lycka till! Visa mindre

Butiksansvarig sökes till Dahls Bageri

Ansök    Jan 12    Dahls Bageri AB    Butiksansvarig
Dahls Bageri levererar färska bröd och bakverk till hundrasextio butiker i Göteborgsområdet, 363 dagar om året. Vi har 5 helägda butiker och expanderar ständigt vårt erbjudande. Dahls är ett lokalt företag, på flera sätt. Det var i Göteborg vi startade 1935, och även om det har hänt mycket genom åren, så förblir Göteborgsregionen vår hemmaplan, och vår enda marknad. Nu söker vi en självgående uppskattad medlem av Dahlsfamiljen. Arbetsuppgifter: Drift, pers... Visa mer
Dahls Bageri levererar färska bröd och bakverk till hundrasextio butiker i Göteborgsområdet, 363 dagar om året. Vi har 5 helägda butiker och expanderar ständigt vårt erbjudande. Dahls är ett lokalt företag, på flera sätt. Det var i Göteborg vi startade 1935, och även om det har hänt mycket genom åren, så förblir Göteborgsregionen vår hemmaplan, och vår enda marknad.
Nu söker vi en självgående uppskattad medlem av Dahlsfamiljen.
Arbetsuppgifter: Drift, personalplanering och bemanning i en av våra trevliga och inbjudande butiker i södra Göteborg. Aktivt coacha personal i sitt säljarbete och leda och utföra arbetet med att tillse en inbjudande atmosfär från öppning till stängning. Övriga arbetsuppgifter kan förekomma.


Kvalifikationskrav:
God ledarskapsförmåga och ansvarstagande. Bra samarbetsförmåga, noggrannhet och förmåga att självständigt kunna utföra de givna arbetsuppgifterna. Ett lösningsorienterat angreppssätt på arbetsuppgifter. Vi värdesätter god organisations- och samarbetsförmåga. Det krävs att du är noggrann, ansvarsfull, drivkraftig och har god arbetskapacitet och servicekänsla. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Önskvärt/meriterande i övrigt:
· Erfarenhet av ledarskap.


Lön: Individuell lönesättning.
Sök tjänsten genom att maila till [email protected]


Lycka till! Visa mindre

Butik och Lageransvarig

Ansök    Sep 5    Alcadon AB    Butiksansvarig
Är du redo för nya spännande utmaningar i ett expansivt företag? Alcadon står inför en spännande och expansiv fas och ser en kraftigt ökad efterfrågan på våra produkter, lösningar och tjänster. Därför behöver vi nu förstärka organisationen i region Väst med lokalisering i Göteborg. Om tjänsterna Du erbjuds en utvecklande tjänst i en spännande bransch i ett växande företag. Du kommer att ingå i vårt team i Göteborg som idag består av 8 medarbetare, alla med... Visa mer
Är du redo för nya spännande utmaningar i ett expansivt företag?
Alcadon står inför en spännande och expansiv fas och ser en kraftigt ökad efterfrågan på våra produkter, lösningar och tjänster. Därför behöver vi nu förstärka organisationen i region Väst med lokalisering i Göteborg.
Om tjänsterna
Du erbjuds en utvecklande tjänst i en spännande bransch i ett växande företag. Du kommer att ingå i vårt team i Göteborg som idag består av 8 medarbetare, alla med en gedigen erfarenhet från branschen och försäljning.
Du kommer att arbeta med produkter från hela Alcadons produktsortiment, d.v.s. produkter och lösningar för kommersiella datanätverk, bostadsnät, fibernät och FTTx, B2B.
Arbetsuppgifterna består primärt av:
Butiksansvar – ta hand om kunder och försäljning i butiken i Göteborg.
Kundsupport – vägleda och supportera våra kunder vid inkommande beställningar.
Orderhantering – webbshop, mejl och telefon.
Lager – in och utleveranser. (hantering av truck kan förekomma)
Din profil
Vi tror att du för att lyckas i rollen som ansvarig butik/lager på Alcadon har några års erfarenhet av ett serviceyrke med fokus på kundkontakt och kundrelation. Van att supportera både externt och internt. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande men inte ett krav.
Som person är du serviceinriktad och ser lösningar framför problem med stort driv och målfokus. Vidare är du utåtriktad, social och har förmågan att skapa förtroende och relationer.
Du bidrar gärna med ett gott humör och positiv energi till både kunder, säljteamet och andra kollegor på kontoret och är absolut inte rädd att hugga in där det behövs.
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt arbetar obehindrat i Officepaketet.
Att jobba på Alcadon
Vi tillhandahåller regelbundna vidareutbildningar för att du som medarbetare ska få rätt kompetens, vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Du erbjuds en marknadsmässig lön. Alcadon erbjuder också ett bra pensionsavtal samt förmåner som sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.
Kontaktpersoner
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Lars Nordström
Email: [email protected]. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Sista ansökningsdatum 2022-09-30.
Om Alcadon
Alcadon är leverantör av infrastruktur för nätverk. Alcadon har sedan starten 1988 etablerat sig som en ledande svensk leverantör av produkter för data- och telekommunikation i Norden. Alcadon erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter och komponenter från ledande varumärken och det egna varumärket ECS, European Cabling Systems. Styrkan i Alcadons affärskoncept ligger i omfattande kompetens och erfarenhet från nätverkslösningar och den tekniska utvecklingen inom området, i kombination med ett stort fokus på kvalitet och service. Detta gör det möjligt för Alcadon att erbjuda välfungerande helhetslösningar för nätverksinfrastruktur till en bred kundbas av nätverksinstallatörer, byggföretag, systemintegratörer och nätägare.
För att kunna erbjuda snabba leveranser och en hög tillgänglighet finns vi representerade med kontor och butik i Stockholm, Malmö, Göteborg och Örebro samt Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Holland och Storbrittanien. Antalet anställda inom Alcadon är idag drygt 175 personer.
Alcadon AB ingår i Alcadon Group AB. Visa mindre

Salesmanager/ Butikschef till Jack & Jones Mölndal galleria

Jack & Jones är en del av modekoncernen BESTSELLER och ett av Europas ledande klädmärken vars mål är att göra det enkelt för den modemedvetne mannen att skapa sin egen personliga stil. Som Sales Manager/ Butikschef ansvarar du för att maximera försäljningen och lönsamheten i butiken. Du ska sätta och följa upp försäljningsmål, säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan samt följa upp resultaten. För att trivas och lyckas som ... Visa mer
Jack & Jones är en del av modekoncernen BESTSELLER och ett av Europas ledande klädmärken vars mål är att göra det enkelt för den modemedvetne mannen att skapa sin egen personliga stil.
Som Sales Manager/ Butikschef ansvarar du för att maximera försäljningen och lönsamheten i butiken. Du ska sätta och följa upp försäljningsmål, säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan samt följa upp resultaten. För att trivas och lyckas som Sales Manager/butikschef hos JACK & JONES tror vi att du är en initiativrik och inspirerande person med mycket energi och engagemang. Butikens framgång bygger på din förmåga att coacha ditt team att uppnå sin fulla potential och att våra besökare alltid möts av tillgängliga och kunniga säljare – som trivs och vill stanna hos oss.
Ansvarsområden:
· Helhetsansvar för driften av butiken
· Träning
· Utveckling av medarbetare
· Rekrytering
· Kampanjplanering och uppföljning
Vem är du?
Vi söker dig som känner igen dig i ovanstående roll och som har erfarenhet av butiksdrift i en ledarroll, gärna från en modebutik. Du sporras av nya dagliga utmaningar, eget ansvar och drivs av att analysera och överträffa resultat.

Vidare ser vi att du:
· Är driven och en engagerad ledare som brinner för försäljning
· Tycker om att utveckla andra
· Drivs av att sätta mål och överträffa dem
Vad erbjuder vi?
Du erbjuds en utvecklande, spännande och meriterande tjänst i ett expansivt bolag med internationella jobb möjligheter. Ett bolag med etablerade varumärken, starka produkter och inspirerande internutbildningar.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 90 % (ca 36 tim/veckan) med start under september 2021, eller enligt överenskommelse.
Vi tillämpar provanställning.

Ansökan
Låter detta intressant? Skicka då in CV och personligt brev via länken nedan. Vi sätter stort värde i att du spelar in en kort video i din ansökan där du berättar vem du är som person och svara på några korta frågor. skicka in din Vi kommer att börja med rekryteringen omgående så skicka in din ansökan så snart som möjligt men som senast 2021-08-31. Vi tar ej emot ansökningar via mail/post.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Butikschef MC-kläder Göteborg

Vi söker en hungrig affärsdriven butikschef till vår butik i Göteborg/Mölndal! Du är ansvarsfull och har god erfarenhet av försäljning (gärna från mc-branschen, sportbranschen eller modebranschen). Vi vill att du ska ha genuint mc-intresse och ha god kunskap i den administrativa delen av att sköta arbetet i en butik (gärna jobbat som butikschef eller vice butikschef). Du behöver vara öppen och social, eftersom mötet med kunden är det centrala för dig som b... Visa mer
Vi söker en hungrig affärsdriven butikschef till vår butik i Göteborg/Mölndal!
Du är ansvarsfull och har god erfarenhet av försäljning (gärna från mc-branschen, sportbranschen eller modebranschen). Vi vill att du ska ha genuint mc-intresse och ha god kunskap i den administrativa delen av att sköta arbetet i en butik (gärna jobbat som butikschef eller vice butikschef).
Du behöver vara öppen och social, eftersom mötet med kunden är det centrala för dig som blivande medarbetare hos Handelsboden. Vi sätter servicekänsla och produktkunskap i första rummet. Även du som butikschef, kommer att jobba mycket med kundkontakten i butik. Du ska alltså brinna för försäljning.
Du ansvarar självständigt för driften av butiken, under ledning av VD som finns på huvudkontoret i Karlstad.
Du får utbildning i nödvändiga programvaror och rutiner. Vi arbetar med VISMA Admin och CashIT. Tidigare erfarenhet av dessa system, eller liknande, är ett plus. Självklart behärskar du Officepaketet eller liknande programvaror.
Tjänsten är heltid. Arbetsplatsen är Handelsbodens butik i Göteborg/Mölndal.
Tillträde den 1 oktober, eller tidigare enligt överenskommelse.
Ansökan ska vara inne senast 1 juli
Känner du någon som passar för jobbet - tipsa gärna den personen!


Handelsboden är Sveriges ledande detaljist på mc-kläder och personlig utrustning. Vi har idag butiker i sju städer. Göteborgsbutiken öppnade redan 2004 och är stadens mest kända butik för mc-kläder. Efter alla år har vi en väl upparbetad kundkrets. Handelsboden har förutom butikerna även omfattande webbshop och postorder.
Förutom försäljning på nätet ger vi ut en tryckt produktkatalog varje år.
Huvudkontoret ligger i Karlstad, där vi också har huvudlagret.
Handelsboden fyller 23 år under 2021 och har sedan 18 år AAA-rating (Trippel-A) Visa mindre

Butiksansvarig Steinbrenner & Nyberg

Butiksansvarig Steinbrenner & Nyberg Vill du jobba i en rolig och händelserik miljö där ingen dag är den andra lik, i en verksamhet under ständig utveckling är detta tjänsten för dig. Nu söker vi en glad och prestigelös butiksansvarig till vår nya butik i Mölndals innerstad. Vi söker dig som har arbetat med personalansvar och försäljning i minst två år, som gillar fart och fläkt och som älskar att sälja. Arbetsuppgifter: Leda och fördela arbetet, jobba mo... Visa mer
Butiksansvarig Steinbrenner & Nyberg
Vill du jobba i en rolig och händelserik miljö där ingen dag är den andra lik, i en verksamhet under ständig utveckling är detta tjänsten för dig.
Nu söker vi en glad och prestigelös butiksansvarig till vår nya butik i Mölndals innerstad. Vi söker dig som har arbetat med personalansvar och försäljning i minst två år, som gillar fart och fläkt och som älskar att sälja.
Arbetsuppgifter:
Leda och fördela arbetet, jobba mot uppsatta mål, schemaläggning och försäljning. Öppna butiken på morgonen, göra smörgåsar, sallader, förbereda frukost- och soppbuffé, samt ta emot leveranser och lägga in beställningar. Du arbetar dagligen med försäljning av bröd, tårtor och kakor.
Du är ledaren som älskar att prata med människor, du är noggrann och ordningsam. Du är en operativ ansvarig vilket innebär att du måste vara kommunikativ, lätt att samarbeta med och alltid föregå med gott exempel. Dina viktigaste uppgifter är att leda personalen, ge våra kunder god service och att öka vår försäljning.
Givetvis ser du även till att vårt konditori alltid är rent och snyggt. För dig är det en självklarhet att kunden alltid är i fokus.
Arbetstider:
Rullande tvåveckors schema med arbete varannan lördag och varje fredag. Schemat är varierat med tidiga respektive sena pass.
Tjänsten är på heltid och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag:
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har arbetat med personalansvar och försäljning i minst två år och som har god kassavana. Du älskar att prata med människor, service för dig innebär att alla gäster ska vara mer än nöjda när de lämnar oss. Du är ansvarstagande, prestigelös, noggrann, strukturerad, har ett gott sinne för ordning och är van vid att arbeta självständigt. Du är representativ och talar samt skriver god svenska.
Lön:
Enligt avtal, Hotell och restaurang Visa mindre

Strategic Visual Merchandiser

Ansök    Nov 24    Kappahl Sverige AB    Butiksansvarig
Vi som jobbar på KappAhl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka! KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Pole... Visa mer
Vi som jobbar på KappAhl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK. Mer information finns på www.kappahl.se.


Nu söker vi en Strategic Visual Merchandiser som brinner för retail och kommersiella, inspirerande lösningar i kundmötet till en tidsbegränsad anställning inom vår Globala Sales avdelning. Du kommer att ingå i Konceptavdelningen som ansvarar för att strategiskt och taktiskt utveckla KappAhls fysiska butikskoncept. Vi erbjuder god stämning och stora möjligheter att bidra och att utvecklas på en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden.

Ditt ansvar Ditt ansvar är att arbeta fram information/guidelines för genomförande i butik gällande VM samt styling för affärsområdet KIDS. En viktig del i ditt arbete är att ge bästa förutsättningar för butik att leverera på vårt kunderbjudande genom att ta fram starka kampanj- och aktivitetsytor. Löpande butiksinformation om hur vi tar om hand vårt sortiment ingår som en naturlig del av ditt uppdrag. Tillsammans med övriga i VM-teamet, och genom ett nära samarbete med Marknad, Sortiment, Allokering, Retail och arkitekter, ansvarar du för att ge butikerna rätt förutsättningar för att leverera på kundupplevelse på ett enkelt, tydligt och inspirerande sätt.

Din kompetensprofil Du är en erfaren Visual Merchandiser och har en bakgrund från att ha arbetat med guidelines som stöd för butik avseende styling och kommersiell/inspirerande varuvisning. Förutom en butikskommunikation-/VM-utbildning har du en gedigen erfarenhet av att arbeta på en strategisk/taktisk nivå inom ett kedjekoncept. Att du behärskar engelska och svenska och har mycket goda kunskaper i Microsoft Office, Indesign, Photoshop, Illustrator samt Mockshop är en förutsättning för denna tjänst.

Din personlighet Du är en kommersiell, estetisk, kommunikativ och noggrann person som stimuleras av ett högt tempo och goda försäljningsresultat. Du är strategisk och målinriktad med flexibel och prestigelös inställning och vågar ta okonventionella grepp för att driva arbetet framåt och lösa utmaningar på ett effektivt sätt. Du har stort affärsmanskap och förståelse för kundens behov. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och är skicklig på att förmedla budskap både muntligt, skriftligt och visuellt för att skapa engagemang och motivation. Att du är van att driva ditt eget arbete mot övergripande mål och trivs med att arbeta i team för att nå effektivitet och helhetslösningar ser vi som självklart.

Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod.
Vi erbjuder en tjänst präglad av stort eget ansvar, omväxlande utmaningar i en kreativ miljö. Välkommen till oss!

Är du intresserad? Tjänsten är ett 3 månaders visstidsanställning, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse, placerad på vårt huvudkontor i Mölndal.

Din ansökan ser vi fram emot senast den 10 december 2020 via www.kappahl.se/lediga-jobb. Du söker tjänsten genom att besvara några korta frågor och bifoga ditt CV. Urval sker löpande och vi kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Petra Wendels, Group Concept Manager, på e-post: [email protected].

Facklig företrädare för Unionen är Barbara Matanovic, telefon 0704-715 641. Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, telefon: 031-7715643. Visa mindre

Butikschef - Euronics Phone Store

Ansök    Dec 7    Tronum Group AB    Butiksansvarig
Vad kan Euronics erbjuda dig? Som butikschef på Euronics Phone Store säljer Du produkter och tjänster inom telekom. Arbetet som butikschef innebär att hjälpa och vägleda kunden till den produkt som bäst uppfyller kundens behov. Att ge god kundvård är inte bara viktigt vid köp, utan även före och efter köp. Att kunden är nöjd med sin köpupplevelse är av yttersta vikt för oss och en förutsättning för att kunden ska komma tillbaka och handla just hos oss ig... Visa mer
Vad kan Euronics erbjuda dig?


Som butikschef på Euronics Phone Store säljer Du produkter och tjänster inom telekom. Arbetet som butikschef innebär att hjälpa och vägleda kunden till den produkt som bäst uppfyller kundens behov. Att ge god kundvård är inte bara viktigt vid köp, utan även före och efter köp. Att kunden är nöjd med sin köpupplevelse är av yttersta vikt för oss och en förutsättning för att kunden ska komma tillbaka och handla just hos oss igen.
Som butikschef på Euronics Phone Store har Du ett övergripande drift – och personalansvar över din butik. Som butikschef är Du ansvarig för butikens budget, försäljning, resultat och uppföljning. Din uppgift som butikschef är därför att motivera, coacha och utbilda dina medarbetare för att uppnå så goda försäljningsresultat som möjligt. Som butikschef är Du också ytterst ansvarig för din butiks varuexponering, ordning och attraktivitet, allt för att göra butiken till kundernas förstahandsval.


Tidigare erfarenhet av att driva försäljning är ett krav.


Din personlighet är det som avgör om du är en passande kandidat, det viktigaste är att du är en glad person med ett leende som lätt smittar av sig. För oss, liksom för dig, är det en självklarhet att teamkänsla och samarbete är en nyckel till framgång.


Fokus ligger på att sälja telefoni & bredbands produkter tillsammans med abonnemang från en konkurrenskraftig operatör.


Det är ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift men i övrigt krävs ingen tidigare erfarenhet av försäljning då vi utbildar på plats.


DU har drivet; VI ger dig de verktyg som behövs för ett lyckat genomförande. Visa mindre