Lediga jobb som Inredningsdesigner i Mölndal

Se lediga jobb som Inredningsdesigner i Mölndal. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mölndal som finns hos arbetsgivaren.

Samordnare för inredningsuppdrag

Ansök    Okt 3    Mölndals kommun    Inredningsdesigner
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg,... Visa mer
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård.

Stabens och Uppdragsenhetens roll är att stödja Vård- och omsorgsnämnden i arbetet med Mölndals stads vård- och omsorg till mölndalsborna. Utgångspunkten är de mål och inriktningar som fastställs av kommunfullmäktige i budget och verksamhetsplaner.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en samordnare för inredning av nya lokaler för staben och uppdragsenheten. Målsättningen är att i samband med flytten från nuvarande lokaler hitta ett optimalt utnyttjande av de nya lokalerna samt ett maximalt arbetsflöde som leder till trivsel och god arbetsmiljö.

Som samordnare för inredning kommer du planera och implementera kreativa lösningar för våra nya lokaler som inkluderar kontor, konferensrum, lunchrum, mötesrum och liknande. Kontorslokalerna ska planeras för att erbjuda en så ändamålsalsanpassad och attraktiv kontorsmiljö som möjligt. Visionen för de nya lokalerna är "Lugnt och stilrent - öppet för att utveckla hälsa". Detta innebär att hälsobegreppet står i fokus för alla de åtgärder och beslut som tas avseende de nya lokalerna. Intentionen är att behålla befintliga möbler i största möjliga mån utifrån vad lokalernas utformning erbjuder. Det är av stor vikt att ur ett helhetsperspektiv ha förmågan att analysera verksamhetens behov och förutsättningar avseende den fysiska arbetsmiljön.

Arbetet är idag organiserat i en styrgrupp och en arbetsgrupp som består av samordnare för det operativa lokalarbetet, lokalstrateg och kommunikatör. Som samordnare för inredningen av de nya lokalerna kommer du ha en betydande roll i gruppen och du ansvarar för att i samverka med övriga kollegor i arbetsgruppen och forma vårt framtida kontors stil och möbleringslösningar. Utöver samarbetet med olika funktioner inom Staben och Uppdragsenheten innebär även arbetet kontakt med externa parter såsom leverantörer och entreprenörer.

Detta är ett heltidsuppdrag på en månad med start omgående. Eventuell förlängning av uppdraget diskuteras i god tid innan anställningen löper ut.


KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten:
• Avslutad utbildning inom inredning, fastighet, projektledning eller annan utbildning som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig. Högskoleutbildning är meriterande.
• Erfarenhet av arbete av inredning av arbetsytor, gärna mot målgrupper inom administration och myndighetsutövning.
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
• God digital kompetens.

Som person är det viktigt att du har förmågan att effektivt kunna samarbeta med de du möter i din yrkesroll. Du motiveras av tydligt definierade målsättningar och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Det är även viktigt att du har förmågan att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och att du uttrycker dig på ett tydligt och effektivt sätt. För att lyckas i uppdraget är det även av stor vikt att du kan arbeta självständigt och kan ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I den här rekryteringsprocessen arbetar vi med löpande urval och du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Innan en eventuell anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Vi kommer också att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal. Visa mindre

Store Interior Design Co-worker, IKEA Kållered

Why we would love you We are at the beginning of a new journey to try something different at IKEA. You see, we constantly challenge ourselves to become greater home furnishing experts. Our mission will be to inspire customers with home furnishing solutions that appeal to the dreams, needs and wallets of the many people. You will work as an Interior and Design Co-worker within the Communication and Interior design department (Com&In;) of the IKEA Kållered... Visa mer
Why we would love you
We are at the beginning of a new journey to try something different at IKEA. You see, we constantly challenge ourselves to become greater home furnishing experts. Our mission will be to inspire customers with home furnishing solutions that appeal to the dreams, needs and wallets of the many people.
You will work as an Interior and Design Co-worker within the Communication and Interior design department (Com&In;) of the IKEA Kållered store. At times you may be contributing to another store in your region or be an important part of a larger project in an IKEA market outside your region.
We will love you if you are a person who:
• is passionate about home furnishing, trends, people’s life at home and the IKEA product range.
• enjoys the mix between working at a desk, using screwdrivers, paint brushes and climbing ladders, as well as answering customers that might ask you about where to find BILLY bookshelf. In short you are a person to count on getting the job done.
• is fascinated by retail environment, who enjoys fast-paced working environment, where decisions are taken here and now, and actions are done in a day. In short you want your every day to be different.
• loves meeting new people, new places, new assignments, is open to new ways, ideas and concepts and can inspire people through our values. In short you love being curious.
• can navigate well around flexibility and ambiguity and have the skills to prioritize and organize own work as well as influence others to meet deadlines. In short you have leadership skills.
• wants to grow with IKEA and can see a future with us for years to come. If you grow, IKEA grows!
• is an inspiring and motivating person with the security of verbally expressing and explaining our concept and assortment presentation to others.
• has experience from similar assignments within retail or similar business, with relevant education within interior design.
• masters Revit as well as the Office suite.
Your responsibilities
You are creative, willing to learn and work with colleagues, eager to create inspiring range presentations solutions, always with the IKEA conceptual framework as guiding star. You bring your talent, your curiosity and home furnishing passion, we add on the IKEA concept and together we take IKEA and you to the next level.
Your main tasks will be offering our visitors of IKEA Kållered store the most inspiring shopping experience, meaning working with interior design in room settings while always presenting our range in a commercial and inspiring way. The purpose of all the work you will do is to appeal to the needs and dreams of the many people.
When working within Com&In; department you will collaborate a lot with colleagues in your department as well as sales and logistics. It is in this intersection we together create not only esthetically appealing solutions, but also commercial and easily maintainable. We are after all in the retail business. This gives an opportunity for you to deepen your expertise even further and become more commercial.
If you are involved in projects outside your region, you will get an opportunity to develop valuable networks, accelerate your personal development and widen as well as deepen your current expertise considerably.
QUESTIONS AND SUPPORT? LET'S CONNECT!
The positions are fulltime, both permanent and temporary. The temporary position will last for approximately 6 moths. Start according to agreement. We are mainly working office hours (Mon-Fri 07.00-16.00), however sometimes the work might include evenings and weekends.
Home furnishing expertise, commercial approach and alignment with our values is something we treasure highly at IKEA. If you have leaderships skills and want to develop even further as a future leader, great!
If this sounds interesting, then please apply. We want to find and hire the perfect candidate and we also understand that you are in a similar situation looking for a great employer, lets explore this further together, through an interview process.
The interview process has 4 steps:
We screen your personal letter, CV and carefully read your typed answers to a few complementary questions. Please take your time with the question since we rely a lot on these answers. If you have a portfolio then please feel free to attach it with your application. If you are selected after step 1, step 2 will happen.
We send you an invitation with recorded questions, you answer by recording yourself while answering, you can use pretty much any device. Please keep in mind that we are more interested in your answers, not whether you have recently shaved or are having a bad hair day. If you are selected after this step, you will move on the step 3.
You finally (keeping our fingers crossed) get to meet us and participate in a competency assessment as well as answering our interview questions. Please also prepare with your own set of questions so you can assess us as your future employer as well.
Finally, congratulations you made it, the last step is to accept terms and sign contract with us, we are looking forward to having you as an IKEA colleague as soon as possible.

Invitations to interviews (step 3) will most likely be sent out with short notice and we truly appreciate your cooperation & understanding for this. Interviews (still step 3) are planned to be held between week 51 (2021) and week 2 (2022).
All applications must be submitted via IKEAs website and we appreciate your application as soon as possible, but please no later than 2021-12-15. Visa mindre