Lediga jobb First Rent A Car AB i Mölndal

Se alla lediga jobb från First Rent A Car AB i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

Areamanager Hertz

Ansök    Apr 16    First Rent A Car AB    Uthyrningschef
Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är. Vi kan just nu erbjuda en riktigt spännande möjlighet hos oss. I denna roll kommer inte den andra dagen vara sig lik och du älskar det. Du kommer få möjlighet att utveckla människor, team och verksamheten genom ditt kommunikativa leda... Visa mer
Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Vi kan just nu erbjuda en riktigt spännande möjlighet hos oss. I denna roll kommer inte den andra dagen vara sig lik och du älskar det. Du kommer få möjlighet att utveckla människor, team och verksamheten genom ditt kommunikativa ledarskap. Där du i varje interaktion verkar för att stationsnätverket får så bra förutsättningar som möjligt att ge service i världsklass, samverka inom och mellan team, vara en riktigt bra arbetsplats och helt enkelt säkra en hållbar affärsmodell genom det vardagliga arbetet. I ditt dagliga arbete ansvarar du för dina regioner där du utmanar, utvecklar och leder stationscheferna och genom detta skapar fantastiska möjligheter för vårt viktiga stationsnätverk och alla servicehjältar.

Förutom vad vi tror är ett av världens roligaste jobb för rätt matchning så erbjuder vi genom detta en möjlighet att vara en del av vårt fantastiska varumärke med det gula hjärtat i allt vi gör .

Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt varav vi bland annat stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Red Locker, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några).


• Genom ditt driv och nyfikenhet gör du skillnad varje dag
• Du är del av att arbeta med motto är man stor måste man vara snäll
• En arbetsplats präglad av servicekultur
• Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt
• Kompetensutveckling utifrån bolagets behov och dina karriärmål
• Stora möjligheter att påverka och utveckla vår medarbetar- och kundupplevelse
• Snabbrörlig organisation med korta beslutvägar 

Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Pension, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar. 

För oss är det viktigt att vår organisation ska återspegla samhället, våra kunder och är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften samt ökar vår interna kollektiva kompetens.

Ditt uppdrag

Du bygger starka team, formar framtidens kundupplevelse och leder genom andra. Som Area Manager  ansvarar för Hertz Sveriges Corporate Business i sydväst och Norrmitt. Du leder och genom regionens stationschefer, du ingår ingår i den operativa ledningen men samverkansytan är stor och din mentor och ledare är bolagets Chief Operating Officer. Din bas är helt nybyggda lokaler mitt i Mölndal där du träffar många härliga kollegor, men större delen av Sverige blir din arbetsplats. Du arbetar tätt med din fantastiska kollega area manager Stockholm då ni tillsammans ansvarar för FRACs stationsnätverket får rätt förutsättningar för att uppnå bolagets kort och långsiktiga mål och vision och ja helt enkelt säkra att vi skapar en riktigt bra arbetsplats, kundupplevelse och affär. Ni tar er tillsammans an de möjligheter och utmaningar som dyker upp och inspirerar era chefer och medarbetare genom ert utvecklande ledarskap och driv. Tillsammans tar ni modiga beslut och säkrar att trots olika regioner och dess förutsättningar arbetar ni i en tydlig gemensamt riktning och synkroniserat som en.

Detta kommer vara ditt huvudfokus


• Vara en stark kulturbärare och förebild i hur vi samarbetar, kommunicerar och tar ansvar
• Vara en förebild avseende kommunikativt och utvecklande ledarskap som präglas av service, respekt, glädje och trygghet
• Leda och utveckla chefer, medarbetare och affären i regionerna
• Aktivt utveckla och arbeta för hög servicenivå och kundupplevelse genom bland annat feedback och samverkan
• Säkra att rutiner och arbetssätt är kända i organisationen samt uppdateras och följs
• Strategi och affärsplanering – den operativa budgeten och resultatansvar, personal och arbetsmiljöansvar
• Genom ett pedagogiskt arbetssätt och kommunikativt ledarskap utveckla affären och stationernas ekonomiska förutsättningar och effektivitet
• Driva och delta i aktuella operativa projekt
• Prioritera, möjliggöra och genomföra affärsbeslut och initiativ

Vi tror att du är…

En erfaren ledare med en stark närvaro. Du har tidigare lett chefer genom chefer och vet hur man inspirerar, coachar och bygger tillit. Du är mycket driven och van att lösa olika sorters problem eller som du ser det möjligheter. Du är en nyfiken person och din nyfikenhet och starka vilja och engagemang smittar av sig. Du leder andra genom ett utvecklande och kommunikativt ledarskap som verkligen odlar självledarskap och we can fix it attityd. Du är resultatinriktad och vet att engagemang, samarbete och hög servicekänsla är den magiska formeln för framgång.


• Har flera års erfarenhet av operativt ledarskap med resultat- och budgetansvar
• Innehaft roller med arbetsmiljöansvar
• Har arbetat i kund- eller serviceintensiva verksamheter
• Är trygg i förändring och gillar att hitta vägar framåt – både strategiskt och operativt
• Är nyfiken, lyhörd och tydlig – och vet att gott ledarskap bygger på relation och förtroende
• Körkort B


Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal.

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden. Visa mindre

Arbetsmiljökoordinator (visstidsanställning)

Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är. Vi söker nu en arbetsmiljökoordinator som tillfällig förstärkning för att ge vårt viktiga arbetsmiljöarbete ett viktigt kliv framåt, genom att fortsätta bygga grundstöd och på plats stötta våra chefer och våra medansvariga runt om i l... Visa mer
Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Vi söker nu en arbetsmiljökoordinator som tillfällig förstärkning för att ge vårt viktiga arbetsmiljöarbete ett viktigt kliv framåt, genom att fortsätta bygga grundstöd och på plats stötta våra chefer och våra medansvariga runt om i landet. Detta för att skapa de bästa förutsättningarna framåt. Du kommer arbeta nära våra chefer och verksamheter för att stödja det lokala arbetsmiljöarbetet och säkra att processer och rutiner finns, följs och är enkla att förstå. Under denna period är ditt huvudsakliga uppdrag att utbilda och utveckla våra olika arbetsplatser med chefer i spetsen för att säkra att arbetet utförs på ett säkert sätt enligt gällande lagar och krav. Du kommer fortsätta förenkla och förtydliga processer och rutiner inom arbetsmiljöområdet. I din roll möter du många människor och har en viktig roll i att säkerställa arbetssätt samt positiv utveckling av vår säkerhet och trygghetskultur. Du vägleder verksamheten i det systematiska arbetsmiljöarbetet samtidigt som du utför och följer upp riskbedömningar, kartläggningar och andra typer av undersökningar av arbetsmiljön. Du tar fram, reviderar rutiner och instruktioner samt supporterar skyddsronder, inventeringar och åtgärder för arbetsmiljöbrister. I din roll håller du även utbildningar inom området samt har en central roll i att ständigt utveckla och följa upp verksamheten ur ett arbetsmiljö-perspektiv. Detta är en tillfällig förstärkning inom bolaget och möjlighet att snabbt göra skillnad och hands on vara ute i vår verksamhet för att stötta och förbättra. Det innebär att detta är en tjänst för någon som är nyfiken, driven och modig. Du är trygg och kunnig inom arbetsmiljöområdet så du kan snabbt göra skillnad och du gillar att hoppa rakt in i verksamheten och har stor förståelse för arbetsmiljölagstiftning och processer och dess vikt och påverkan ute i olika typer av verksamhet. Vår verksamhet består av stationer spridda över hela landet, ett huvudkontor i Stockholm och ett administrativt kontor utanför Göteborg. Så förutsättningar avseende arbetsmiljö och skyddsföreskrifter ser olika ut.

Vi erbjuder en roll hos ett spännande bolag med stort hjärta som sätter människan i centrum. Där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan. Självklart har vi friskvårdsbidrag, kollektivavtal och pensionsförmåner.  I denna roll kommer du resa mycket för att stötta verksamheten på plats, utgångsläge är Stockholm eller Göteborg. Det är viktigt att du har körkort då du behöver ha möjlighet att ta dig runt till vår spridda verksamhet. Du får härliga kollegor spridda över landet. Du kommer ingå i teamet People & Customer Experience.

Kvalifikationer

Detta är en fantastisk möjlighet för dig som gilla att dyka in i nya saker och känner dig trygg och brinner för arbetsmiljö och att förbättra och har lätt för att nå ut på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Vi tror att detta kan vara något för dig som kanske arbetat mycket med arbetsmiljö i en tidigare roll men inte vågat prova det fullt ut och nu får chans att göra premiär i en tillfällig roll eller du som nyligen utbildat dig efter att hittat intresset under ditt arbetsliv och nu vill göra premiär i denna roll. Förutom viktiga grundläggande kunskaper är din inställning, pedagogiska förmåga, mod och driv avgörande.

Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och har lätt för att skapa kontakt med människor. Du är strukturerad, lyhörd, modig och uppfinningsrik. Du har goda datakunskaper och en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Att du har integritet, kan hantera stressade situationer och har humor förutsätter vi.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper när vi rekryterar till denna roll. Vi kan komma att göra personlighetstester som komplement för en så heltäckande och fördomsfri rekrytering som möjligt. Urval och rekryteringsprocess sker löpande så vi ser gärna att du ansöker så snart som möjligt. Detta är en visstidsanställning på ca 6 månader. Tillträde snarast


Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal.

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden. Visa mindre

Tillsvidaretjänst Hertz Sales Center Agent i Göteborg

Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är. Sales Center Göteborg Hertz Sales Center består idag av ett glatt team på 11 personer som nu vill bli fler. Vi arbetar från ljusa och nybyggda lokaler inom Krokslätts fabriker med goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter. Tillsamman... Visa mer
Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Sales Center Göteborg
Hertz Sales Center består idag av ett glatt team på 11 personer som nu vill bli fler. Vi arbetar från ljusa och nybyggda lokaler inom Krokslätts fabriker med goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter. Tillsammans hanterar vi 10-15 000 samtal och runt 2000 mail per månad. Arbetstiderna är dagtid vardagar med tillägg av ett mindre antal helgpass.  

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att i första hand sälja och marknadsföra Hertz produkter via telefon, chatt och mail samt att ta hand om våra kunder på bästa möjliga sätt. Här gäller det att hjälpa så många av våra kunder som möjligt utan att tappa varken fokus på individ, kvalitet eller service. Snabba fingrar med vana av tangentbord och och en trevlig telefonröst och en väl rotad servicekänsla är ett måste för denna rollen då du kommer att vara en viktig och självklar kontakt för våra kunder, nätverk och samarbetspartners.                                                 

Utbildning och erfarenhet
Tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller försäljning ser vi som mycket meriterande. 
Utbildning sker internt men god grundläggande datakunskap är en förutsättning. 

Personliga Kompetenser
Du som söker ska vara positiv och resultatinriktad och drivas av att hjälpa oavsett om det är per telefon eller via mail och chat. Du ska lägst ha gymnasiekompetens och behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift. Ytterligare språk och då primärt skandinaviska språkkunskaper är meriterande. 

Vi erbjuder dig
En stor möjlighet för personlig utveckling och att bygga en spännande framtid inom företaget, samt goda förutsättningar till att må bra. Som medarbetare hos oss har du tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner via Benefits förmånsportal, kollektivavtal (Almega-Unionen), tjänstepension m.m. För oss är det viktigt att våra medarbetare har rätt förutsättningar för att påverka, må bra och utvecklas.

Anställningsvillkor
Anställningen avser fast anställning på heltid 100% med 6 månaders provanställning. Start efter överenskommelse men relativt omgående.                                    

Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden.
Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att vägen dit handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss. Visa mindre

Customer Care Center agent, natt/kvällstjänst

Ansök    Dec 8    First Rent A Car AB    Växeltelefonist
Vi är ett spännande bolag med stort hjärta som sätter människan i centrum. Till vårt Customer Care Center i Göteborg söker vi nu en ny kollega. Vårt kontor ligger i Mölndal och arbetet utförs på kontoret.  Arbetsuppgifterna innefattar bla att besvara och hantera kundtjänst- och skadeärenden i huvudsak via mail. Under dina arbetspass ansvarar du även för support på våra obemmanade kiosker när kunder behöver hjälp runt om i landet. Vi har i dagsläget även s... Visa mer
Vi är ett spännande bolag med stort hjärta som sätter människan i centrum. Till vårt Customer Care Center i Göteborg söker vi nu en ny kollega. Vårt kontor ligger i Mölndal och arbetet utförs på kontoret. 

Arbetsuppgifterna innefattar bla att besvara och hantera kundtjänst- och skadeärenden i huvudsak via mail. Under dina arbetspass ansvarar du även för support på våra obemmanade kiosker när kunder behöver hjälp runt om i landet. Vi har i dagsläget även support för Norges kunder. Tjänsterna innebär delvis ensamarbete men även vissa nätter där ni gemensamt arbetar med tilldelade uppgifter. I början och slutet av din arbetstid har du överlämning med övriga i arbetslaget och schemat överlappar varandra. 

Vi söker dig som trivs med att ha många olika kontaktytor och varierande arbetsuppgifter. Du brinner för att ge god service och det bästa kundbemötandet. Vi ser att du har gymnasial utbildning samt goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift. Vi arbetar i flera olika system så du ska ha viss systemvana. Fler språk är meriterande, så även om du tidigare har arbetat med kundtjänst eller som reglerare inom försäkringsbolag. Har du tidigare erfarenhet av nattarbete är även det meriterande.

Tjänsten vi söker är 1 st natt/kvällstjänst, deltid 75%. Det avser ett vikariat t.o.m. 30/12-2022 men chans till förlängning. Arbetstiderna är antingen mellan 13.00-22.00 (kväll) eller 21.00-07.00 (Natt) (Med reservation för mindre förändringar och under utbildningsperioden som är förlagd till bl.annat dagtid)

Tillträde omgående.

Vi vill att vår personalstyrka ska vara en återspegling av samhället. Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften genom en ökad insikt om olika kunders krav, behov och förväntningar. Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att grunden till vår framgång handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi för allas skull ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån de testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss.

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningarna behandlas löpande och tjänster kan tillsättas under ansökningstiden.

Senaste ansökningsdag är 22/12. Visa mindre

Tillsvidaretjänst Hertz Sales Center Agent i Göteborg

Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är. Sales Center Göteborg Hertz Sales Center består idag av ett glatt team på 11 personer som nu vill bli fler. Vi arbetar från ljusa och nybyggda lokaler inom Krokslätts fabriker med goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter. Tillsa... Visa mer
Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Sales Center Göteborg
Hertz Sales Center består idag av ett glatt team på 11 personer som nu vill bli fler. Vi arbetar från ljusa och nybyggda lokaler inom Krokslätts fabriker med goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter. Tillsammans hanterar vi 10-15 000 samtal och runt 2000 mail per månad. Arbetstiderna är dagtid vardagar med tillägg av ett mindre antal helgpass.  

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att i första hand sälja och marknadsföra Hertz produkter via telefon, chatt och mail samt att ta hand om våra kunder på bästa möjliga sätt. Här gäller det att hjälpa så många av våra kunder som möjligt utan att tappa varken fokus på individ, kvalitet eller service. Snabba fingrar med vana av tangentbord och och en trevlig telefonröst och en väl rotad servicekänsla är ett måste för denna rollen då du kommer att vara en viktig och självklar kontakt för våra kunder, nätverk och samarbetspartners.                                                 

Utbildning och erfarenhet
Tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller försäljning ser vi som mycket meriterande. 
Utbildning sker internt men god grundläggande datakunskap är en förutsättning. 

Personliga Kompetenser
Du som söker ska vara positiv och resultatinriktad och drivas av att hjälpa oavsett om det är per telefon eller via mail och chat. Du ska lägst ha gymnasiekompetens och behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift. Ytterligare språk och då primärt skandinaviska språkkunskaper är meriterande. 

Vi erbjuder dig
En stor möjlighet för personlig utveckling och att bygga en spännande framtid inom företaget, samt goda förutsättningar till att må bra. Som medarbetare hos oss har du tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner via Benefits förmånsportal, kollektivavtal (Almega-Unionen), tjänstepension m.m. För oss är det viktigt att våra medarbetare har rätt förutsättningar för att påverka, må bra och utvecklas.

Anställningsvillkor
Anställningen avser fast anställning på heltid 100% med 6 månaders provanställning. Start efter överenskommelse men relativt omgående.                                    

Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden.
Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att vägen dit handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss. Visa mindre

Visstids anställning Sales Center Agent i Göteborg

Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.   Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår att i första hand sälja och marknadsföra Hertz produkter via telefon, chatt och mail samt att ta hand om våra kunder på bästa möjliga sätt. Du kommer att vara en viktig och självklar kontakt ... Visa mer
Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.


 


Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att i första hand sälja och marknadsföra Hertz produkter via telefon, chatt och mail samt att ta hand om våra kunder på bästa möjliga sätt. Du kommer att vara en viktig och självklar kontakt för våra kunder, nätverk och samarbetspartners.
Utbildning och erfarenhet
Tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller försäljning ser vi som mycket meriterande. 
Utbildning sker internt.
Personliga Kompetenser
Du som söker ska vara positiv och resultatinriktad med sinne för att hjälpa vår kund och lösningsorienterad. En förmåga att entusiasmera dina medarbetare ser vi som en fördel. Våra kunder är vana vid god service så erfarenhet från branschen är en merit, liksom tidigare erfarenheter av försäljning. Du ska lägst ha gymnasiekompetens och behärska svenska och engelska i tal och skrift, scandinaviska språkkunskaper är meriterande.
Vi erbjuder dig
En stor möjlighet för personlig utveckling och att bygga en spännande framtid inom företaget, samt goda förutsättningar till att må bra. Som medarbetare hos oss har du tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner via Benify förmånsportal, kollektivavtal (Almega-Unionen), tjänstepension m.m. För oss är det viktigt att våra medarbetare har rätt förutsättningar för att påverka, må bra och utvecklas.
Anställningsvillkor
Anställningen avser viss tids anställning på heltid 100% start omgående till och med den 28 Maj 2021 med möjlighet till förlängning.


Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden.
Sista ansökningsdag är den 30 Oktober 2020.
Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att vägen dit handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss.




Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden. Visa mindre

Operations Manager Hertz Corporate Business

Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är. Vill du vara med på vår resa och bygga framtidens mobilitet med grunden i några av värdens starkaste varumärken? I denna position är du ansvarig för Hertz Sveriges Corporate Business som består av 30 uthyrningsstationer fördelat på ca 20... Visa mer
Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Vill du vara med på vår resa och bygga framtidens mobilitet med grunden i några av värdens starkaste varumärken?

I denna position är du ansvarig för Hertz Sveriges Corporate Business som består av 30 uthyrningsstationer fördelat på ca 20 städer och flygplatser i Sverige. Marknaden är uppdelad på tre regioner: Stockholm, Göteborg/Malmö och Mitt/Norr. Du ansvarar för den övergripande styrningen, samt för region Göteborg/Malmö, och har två Area managers som rapporterar till dig.

Vi söker dig som är kundorienterad och är van att jobba engagerat och utåtriktat på ett sätt som leder till att kunder och medarbetare blir ambassadörer för företaget och varumärket. Du tycker att kvalitet och hållbarhet i det företaget levererar är viktigt. Du är också modig, driven och intresserad av hur lönsamheten i bolaget påverkas och maximeras.

I denna roll sitter du med i den operativa ledningsgruppen och rapporterar till COO. Vi ser helst att tjänsten är placerad i Göteborg, men om det inte finns restriktioner så förekommer resor eftersom du har medarbetare spridda över landet.

Huvudansvar:


• Hertz Sveriges operativa uthyrningsverksamhet.
• Initiera, driva och supportera utveckling, prioriteringar och affärsbeslut tillsammans med ledning, Area managers, stationschefer och övriga delar av verksamheten.
• Verka för ett ledarskap och en bolagskultur som präglas av service, respekt, trygghet och glädje.
• Strategi och affärsplanering, den operativa budgeten och resultatansvar.
• Hantering och implementering av process- och prestationsförbättringsinitiativ. Leda och delta i olika ad hoc-projekt relaterade till från tid till annan gällande prioriteringar.

Kvalifikationer


• Relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet
• Dokumenterad ledarerfarenhet
• Flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, kanske kommer du t o m från uthyrningsbranschen eller annan typ av kundorienterad verksamhet.
• Du är flytande i svenska och engelska och duktig på att förmedla information i tal och skrift.

Vem är du?


• Du har ett holistiskt och strategisk tankesätt kombinerat med en mycket god affärsförståelse.
• Du är en van ledare och gillar att jobba i olika konstellationer och att fatta beslut. Du skapar engagemang och motivation och förstår den starka kopplingen mellan medarbetare, kundupplevelse och lönsamhet
• Du jobbar självständigt och tar ansvar för ditt arbete, lyhörd och hög integritet.
• Du har starka färdigheter i att kommunicera och interagera med människor och att influera intressenter.
• Du gillar mobilitet och drivs av att utveckla och förenkla folks resande, på ett hållbart sätt, när de inte har tillgång till egen bil.

Dessutom letar vi efter människor som är nyfikna och ivriga att lära sig, och att utforska med medarbetare, kund, tillväxts- och lönsamhetsperspektiv. Hög integritet är en förutsättning samt en stark känsla för teamwork.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Välkommen med din ansökan!                   


Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden. Visa mindre