Lediga jobb Jerrie AB i Mölndal

Se alla lediga jobb från Jerrie AB i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

KMA-samordnare med inriktning Arbetsmiljö, Göteborg

Ansök    Nov 27    Jerrie AB    Arbetsmiljöingenjör
Brixly AB är ett av de ledande byggentreprenadföretagen i västra Sverige med verksamhet i Göteborg, Bohuslän, Skaraborg, Jönköping och Örebro. Vi hade 2023 en omsättning på cirka 3 miljarder och vi har cirka 500 anställda. Brixly är ett utpräglat värderingsstyrt företag som sätter människor och medarbetare främst. Brixly har ett stort samhällsengagemang, främst inom barn- och ungdomsidrotten och arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald i bransch... Visa mer
Brixly AB är ett av de ledande byggentreprenadföretagen i västra Sverige med verksamhet i Göteborg, Bohuslän, Skaraborg, Jönköping och Örebro. Vi hade 2023 en omsättning på cirka 3 miljarder och vi har cirka 500 anställda.

Brixly är ett utpräglat värderingsstyrt företag som sätter människor och medarbetare främst. Brixly har ett stort samhällsengagemang, främst inom barn- och ungdomsidrotten och arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald i branschen. Vi är på en tillväxtresa med tydliga mål. En central del för att lyckas är att vi fortsätter fokusera på vårt hållbarhetsarbete. Läs mer på www.brixly.se  

Lockas du av att få jobba på ett företag som sätter människan främst? Ett stabilt och värderingsstyrt bolag med stort samhällsengagemang. Vill du jobba i en roll med stort internfokus och vara en del i Brixlys KMA-avdelning? Då kanske du är rätt person för oss!

Om rollen

I rollen som KMA-samordnare jobbar du med alla tre områden inom Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö, men med fokus på arbetsmiljö. Du stödjer platsledningen i både produktionsförberedelser och under pågående produktion. I din roll är du även produktionens kontaktperson inom arbetsmiljö och en stor del av arbetstiden läggs ute på byggarbetsplatserna för att följa upp KMA-frågor tillsammans med platsledningen. Du kommer ingå i ett KMA-team som ansvarar för att driva och utveckla KMA-arbetet för hela organisationen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Stödja platsledningen med produktionsförberedelser och genomföra kontinuerliga produktionsavstämningar
Ansvara för att revidera styrande dokument enligt gällande lagar och krav
Vid sanktionsavgifter eller annan myndighetsfråga ansvara för utredning och svar till myndighet
Intern revision av arbetsmiljö men även kvalitet och miljö
Löpande sammanställa tillbud- och olycksfallsstatistik. Ta fram underlag och delta vid genomförandet av ledningens genomgång
Genomföra utbildningar inom framför allt arbetsmiljö samt löpande informera och besvara frågor som rör KMA


Vem vi söker

Vi söker dig med flerårig erfarenhet och kompetens inom KMA med fokus på arbetsmiljö samt relevant erfarenhet ifrån byggbranschen. Om du även har kompetens inom byggproduktion så är det meriterande.

Som person är du strukturerad, ansvarstagande och duktig på att kommunicera. Du har ett genuint intresse för kvalitet,- miljö- och arbetsmiljöfrågor och trivs i en verksamhetsnära roll där du till största del kommer vara ute och stödja våra projekt.

Du erbjuds

Brixly är en trygg och stabil arbetsplats där vi trivs med varandra. Vi har en öppen och rak kommunikation och vägen till snabba och riktiga beslut är enkel. Alla som jobbar på Brixly är Brixare. Tillsammans är vi branschens starkaste lag och det är vi som gör jobbet, varje dag, för våra kunder. Det är vår starka interna kultur, vår samlade kunskap och yrkesskicklighet som garanterar högsta möjliga kvalitet på det jobb vi gör och de lösningar vi tar fram. Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Mölndal och omfattar en heltidstjänst. Tillträde enligt överenskommelse. I tjänsten ingår möjlighet till tjänstebil.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Brixly med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand på +46 723 33 01 49. Urval och intervjuer sker löpande så ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Redovisningsekonom till Modul-System Sverige

Ansök    Jun 11    Jerrie AB    Redovisningsekonom
Modul-System Group är en av världens ledande leverantörer av inredningar för servicebilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal utanför Göteborg och vi har dotterbolag i Europa. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Koncernen har ca 330 anställda. Det svenska bolaget har ca 100 anställda fördelat på Mölndal, Stockholm och produktionsenheten i Mullsjö. Omsättningen i det svenska bolaget är ca. 500... Visa mer
Modul-System Group är en av världens ledande leverantörer av inredningar för servicebilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal utanför Göteborg och vi har dotterbolag i Europa. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Koncernen har ca 330 anställda. Det svenska bolaget har ca 100 anställda fördelat på Mölndal, Stockholm och produktionsenheten i Mullsjö. Omsättningen i det svenska bolaget är ca. 500 M SEK.

Modul-System ingår i Lifco-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.

Om dig

Till Modul-System söker vi en engagerad redovisningsekonom som motiveras av att få ta eget ansvar och vara en viktig kugge i ett framgångsrikt företag. Du kommer att ha ett varierande arbete med ansvar för redovisning och månadsbokslut för det svenska bolaget. Rollen innebär många olika kontaktytor inom organisationen och ett nära samarbete med koncernens CFO som blir din närmaste chef.

Arbetsuppgifter:

Löpande bokföring
Avstämning balanskonton
Leverantörsreskontra
Inkommande och utgående betalningar
Momsdeklarationer
Preliminärskatt
Månads- och årsbokslut


Huvudkontoret finns i nya fina lokaler i Mölndal och där arbetar ca 15 personer inom produktutveckling, sälj och marknad. Här finns också en verkstadsdel med 10 anställda.

Om dig

Nu söker vi dig med några års erfarenhet från redovisning och bokslutsarbete, gärna från en bred roll där du är van att hantera flera delar inom ekonomi. Det är positivt med erfarenhet av producerande verksamhet men inget krav. Utbildningsmässigt har du någon form av påbyggnad inom ekonomi alternativt längre yrkeserfarenhet inom redovisning. Du har lätt för att jobba i olika system. Vårt affärssystem är Dynamics AX och koncernrapporteringsverktyg Aaro.

Som person är du noggrann och strukturerad, du gillar att arbeta självständigt och med ett tydligt ansvar och ändå vara en del av ett team. Flexibilitet och prestigelöshet är egenskaper vi värdesätter.



Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Modul-System med Jerrie, välkommen med ditt cv och personliga brev via www.jerrie.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Helena Bruman på telefonnummer 0735–405262. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så vi ser gärna din ansökan så Visa mindre

Kvalificerad redovisningsekonom till Modul-System Sverige

Ansök    Apr 17    Jerrie AB    Redovisningsekonom
Modul-System Group är en av världens ledande leverantörer av inredningar för servicebilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal utanför Göteborg och vi har dotterbolag i Europa. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Koncernen har ca 330 anställda. Det svenska bolaget har ca 100 anställda fördelat på Mölndal, Stockholm och produktionsenheten i Mullsjö. Omsättningen i det svenska bolaget är ca. 500... Visa mer
Modul-System Group är en av världens ledande leverantörer av inredningar för servicebilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal utanför Göteborg och vi har dotterbolag i Europa. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Koncernen har ca 330 anställda. Det svenska bolaget har ca 100 anställda fördelat på Mölndal, Stockholm och produktionsenheten i Mullsjö. Omsättningen i det svenska bolaget är ca. 500 M SEK.

Modul-System ingår i Lifco-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.

Om rollen

Till Modul-System söker vi en driven och prestigelös person som motiveras av att få ta eget ansvar och att vara en viktig kugge i bolaget. Du kommer ha en mycket varierande roll med ansvar för redovisning och bokslut för det svenska bolaget. I rollen har du många olika kontaktytor inom organisationen och ett nära samarbete med koncernens CFO som är din närmaste chef.

I jobbet ingår:

Bokföring
Momsdeklarationer
Preliminärskatt
Avstämning balanskonton
Leverantörsreskontra
Inkommande och utgående betalningar
Månads- och årsbokslut
Månadsrapportering i koncernsystem


Huvudkontoret finns i nya fina lokaler i Mölndal och där arbetar ca 15 personer inom produktutveckling, sälj och marknad. Här finns också en verkstadsdel med 10 anställda.

Om dig

Nu söker vi dig med ca fem års erfarenhet från redovisning och självständigt bokslutsarbete. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet, kanske kommer du från en roll där du har helhetsansvar för ekonomin i ett mindre bolag eller som redovisningskonsult på byrå, men det viktigaste är att du känner dig trygg i hantverket och är självständig. Positivt med erfarenhet av producerande verksamhet men absolut inget krav. Utbildningsmässigt har du troligtvis eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom företagsekonomi/redovisning alternativt en längre yrkeserfarenhet inom redovisning. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift och har lätt för att jobba i olika system. Vårt affärssystem är Dynamics AX och vi arbetar i koncernrapporteringsverktyget Aaro.

Du är noggrann och strukturerad och gillar att arbeta självständigt men ändå vara en del av ett team. Flexibilitet och prestigelöshet är egenskaper vi värdesätter.

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Modul-System med Jerrie, välkommen med ditt cv och personliga brev via www.jerrie.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Helena Bruman på telefonnummer 0735–405262. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Kvalificerad redovisningsekonom till Modul-System Sverige

Ansök    Maj 21    Jerrie AB    Redovisningsekonom
Modul-System Group är en av världens ledande leverantörer av inredningar för servicebilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal utanför Göteborg och vi har dotterbolag i Europa. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Koncernen har ca 330 anställda. Det svenska bolaget har ca 100 anställda fördelat på Mölndal, Stockholm och produktionsenheten i Mullsjö. Omsättningen i det svenska bolaget är ca. 500... Visa mer
Modul-System Group är en av världens ledande leverantörer av inredningar för servicebilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal utanför Göteborg och vi har dotterbolag i Europa. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Koncernen har ca 330 anställda. Det svenska bolaget har ca 100 anställda fördelat på Mölndal, Stockholm och produktionsenheten i Mullsjö. Omsättningen i det svenska bolaget är ca. 500 M SEK.

Modul-System ingår i Lifco-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.

Om rollen

Till Modul-System söker vi en engagerad redovisningsekonom som motiveras av att få ta eget ansvar och vara en viktig kugge i ett framgångsrikt företag. Du kommer att ha ett varierande arbete med ansvar för redovisning och bokslut för det svenska bolaget. Rollen innebär många olika kontaktytor inom organisationen och ett nära samarbete med koncernens CFO som blir din närmaste chef.

Arbetsuppgifter:

Löpande bokföring
Avstämning balanskonton
Leverantörsreskontra
Inkommande och utgående betalningar
Momsdeklarationer
Preliminärskatt
Månads- och årsbokslut
Månadsrapportering i koncernsystem


Huvudkontoret finns i nya fina lokaler i Mölndal och där arbetar ca 15 personer inom produktutveckling, sälj och marknad. Här finns också en verkstadsdel med 10 anställda.

Om dig

Nu söker vi dig med flera års erfarenhet från redovisning och bokslutsarbete, gärna från en bred roll där du är van att hantera flera delar inom ekonomi. Det är positivt med erfarenhet av producerande verksamhet men inget krav. Utbildningsmässigt har du någon form av påbyggnad inom företagsekonomi/redovisning alternativt längre yrkeserfarenhet inom redovisning. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift och har lätt för att jobba i olika system. Vårt affärssystem är Dynamics AX och koncernrapporteringsverktyg Aaro.

Som person är du noggrann och strukturerad, du gillar att arbeta självständigt och med ett tydligt ansvar och ändå vara en del av ett team. Flexibilitet och prestigelöshet är egenskaper vi värdesätter.



Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Modul-System med Jerrie, välkommen med ditt cv och personliga brev via www.jerrie.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Helena Bruman på telefonnummer 0735–405262. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Kvalificerad redovisningsekonom till Modul-System Sverige

Ansök    Maj 7    Jerrie AB    Redovisningsekonom
Modul-System Group är en av världens ledande leverantörer av inredningar för servicebilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal utanför Göteborg och vi har dotterbolag i Europa. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Koncernen har ca 330 anställda. Det svenska bolaget har ca 100 anställda fördelat på Mölndal, Stockholm och produktionsenheten i Mullsjö. Omsättningen i det svenska bolaget är ca. 500... Visa mer
Modul-System Group är en av världens ledande leverantörer av inredningar för servicebilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal utanför Göteborg och vi har dotterbolag i Europa. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Koncernen har ca 330 anställda. Det svenska bolaget har ca 100 anställda fördelat på Mölndal, Stockholm och produktionsenheten i Mullsjö. Omsättningen i det svenska bolaget är ca. 500 M SEK.

Modul-System ingår i Lifco-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.

Om rollen

Till Modul-System söker vi en driven och prestigelös person som motiveras av att få ta eget ansvar och att vara en viktig kugge i bolaget. Du kommer ha en mycket varierande roll med ansvar för redovisning och bokslut för det svenska bolaget. I rollen har du många olika kontaktytor inom organisationen och ett nära samarbete med koncernens CFO som är din närmaste chef.

I jobbet ingår:

Bokföring
Momsdeklarationer
Preliminärskatt
Avstämning balanskonton
Leverantörsreskontra
Inkommande och utgående betalningar
Månads- och årsbokslut
Månadsrapportering i koncernsystem


Huvudkontoret finns i nya fina lokaler i Mölndal och där arbetar ca 15 personer inom produktutveckling, sälj och marknad. Här finns också en verkstadsdel med 10 anställda.

Om dig

Nu söker vi dig med ca fem års erfarenhet från redovisning och självständigt bokslutsarbete. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet, kanske kommer du från en roll där du har helhetsansvar för ekonomin i ett mindre bolag eller som redovisningskonsult på byrå, men det viktigaste är att du känner dig trygg i hantverket och är självständig. Positivt med erfarenhet av producerande verksamhet men absolut inget krav. Utbildningsmässigt har du troligtvis eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom företagsekonomi/redovisning alternativt en längre yrkeserfarenhet inom redovisning. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift och har lätt för att jobba i olika system. Vårt affärssystem är Dynamics AX och vi arbetar i koncernrapporteringsverktyget Aaro.

Du är noggrann och strukturerad och gillar att arbeta självständigt men ändå vara en del av ett team. Flexibilitet och prestigelöshet är egenskaper vi värdesätter.

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Modul-System med Jerrie, välkommen med ditt cv och personliga brev via www.jerrie.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Helena Bruman på telefonnummer 0735–405262. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Projektledare / Fastighetsförvaltare till HSB Mölndal

HSB Mölndal är ett kooperativt bostads- och förvaltningsföretag med verksamhet i Mölndal. Vårt uppdrag är att tillsammans med medlemmarna skapa det goda boendet. Förvalt­ningen omfattar cirka 4 500 lägenheter i bostadsrätt och cirka 240 lägenheter i hyresrätt samt kommersiella lokaler. Idag är vi 27 anställda och kontoret finns i trevliga lokaler på Torggatan 1 B i Mölndal. Denna roll är en kombination av projektledning och fastighetsförvaltning och vi sö... Visa mer
HSB Mölndal är ett kooperativt bostads- och förvaltningsföretag med verksamhet i Mölndal. Vårt uppdrag är att tillsammans med medlemmarna skapa det goda boendet. Förvalt­ningen omfattar cirka 4 500 lägenheter i bostadsrätt och cirka 240 lägenheter i hyresrätt samt kommersiella lokaler. Idag är vi 27 anställda och kontoret finns i trevliga lokaler på Torggatan 1 B i Mölndal.

Denna roll är en kombination av projektledning och fastighetsförvaltning och vi söker dig som ser en utmaning i att utveckla fastigheter på ett affärsmässigt sätt. Som projektledare driver och leder du underhålls- och ombyggnadsprojekt för HSB Mölndals kunder. Du blir en nyckelperson som ansvarar för alla skeden i byggprocessen; från beslutsunderlag till den tekniska slutkontrollen och ekonomiska uppföljningen. Du arbetar även med att samordna och driva den löpande fastighetsförvaltningen.

Vi söker dig som är trygg i din roll som projektledare/förvaltare och som har arbetat i en liknande roll i minst fem år. Du har relevant utbildningsbakgrund och det är meriterande om du har arbetat med bostadsrättsförvaltning.

Som person är det naturligt för dig att skapa och bibehålla goda kundrelationer och du har förmåga att se våra kunders behov. Du är en lagspelare som motiveras av att tillsammans med dina kollegor arbeta mot mål och överträffa kundernas förväntningar. Du har social kompetens och lätt för att kommunicera, både i tal och skrift. Du är resultatinriktad och trivs i ett högt tempo.

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Vi ger dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete där du själv kan påverka din utveckling. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. 

Hos HSB Mölndal ingår du i en organisation med bred kompetens som präglas av kärnvärderingarna engagemang, trygghet, hållbarhet, omtanke och samverkan. Beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka.

I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på [email protected] eller 0723-05 33 43. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av HSB Mölndals fantastiska team! Visa mindre

Säljare Företag till Dina Försäkringar Väst, Göteborg

Ansök    Feb 26    Jerrie AB    Fältsäljare/Utesäljare
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på nära femtio platser i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets femte största sakförsäkringsgivare. Ledorden för vår verksamhet är att vi ska vara nära, nytänkande o... Visa mer
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på nära femtio platser i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets femte största sakförsäkringsgivare. Ledorden för vår verksamhet är att vi ska vara nära, nytänkande och engagerade. Läs mer på www.dina.se.

Vill du vara en viktig del i ett framgångsrikt säljteam? För att fortsätta ta hand om våra kunder på bästa sätt behöver vi nu en ny kollega som vill ta hand om våra företagskunder och som har ett stort intresse för att tillgodose kundens behov av försäkringar på absolut bästa sätt. För dig som gillar kundkontakt och affärsrådgivning finns nu möjlighet att hänga med på en riktigt spännande tillväxtresa.

Dina Försäkringar Väst är närmare 50 personer som arbetar på fem olika kontor placerade i Mölndal, Alingsås, Uddevalla, Vara och Hova. Du rapporterar till försäljningschefen Företag och Lantbruk, Mikael Neckman och i den här tjänsten utgår du från Mölndal med försäljning ute i region väst.

Erbjudande

Du kommer att få jobba i en härlig miljö med bra kollegor och med en gemensam omtanke om kunder och anställda. Eftersom Dina Försäkringar är ett relativt litet bolag är rollerna generellt sett bredare än hos andra försäkringsbolag och du får stora möjligheter att både få ansvar och ta egna initiativ. Det är aldrig långt från tanke till beslut och du kan styra, planera och utveckla ditt arbete. Kundnöjdhet värderas högt och det finns ett stort fokus på en sund arbetsmiljö.

På jobbet

Dina Försäkringar Väst i Mölndal söker nu en ny medarbetare med vilja och förmåga att skapa affärer och bygga långsiktiga kundrelationer. I denna roll kommer du att jobba som företagssäljare och ingå i ett säljteam på 16 personer.

Rollen innebär att du kommer besöka nya och befintliga kunder i din region samt delta på olika event och kundaktiviteter. Du skapar nya kontaktytor genom att nätverka vid olika evenemang, via samarbetspartners och via samarbete med dina kollegor. Dessutom är du aktiv och hittar nya vägar för att identifiera och bearbeta nya kunder.

Du kommer ansvara för din egen försäljningsbudget. För att säkerställa att den uppnås ställer det krav på din förmåga att både attrahera nya kunder men också värna om de redan befintliga. Genom att ha en kontinuerlig dialog med kunden och erbjuda rådgivning kring olika försäkringslösningar anpassade efter deras verksamhetsbehov, säkerställer du att kunden känner sig trygg med att ha valt oss som försäkringsbolag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Din arbetsdag består av aktivt sälj- och kundvårdsarbete som till exempel:

    Strukturerad nykundsbearbetning och kundvård
    Göra riskbedömningar och arbeta skadeförebyggande
    Göra premieberäkningar och ta fram offerter
    Ansvara för egen kundstock och uppföljning


Din profil

Vi söker dig som sätter kunden i fokus, som är en lagspelare och gillar att bidra till din och dina kollegors framgång samt gillar att jobba mot uppsatta mål. Du tycker om personlig försäljning och skapa långsiktiga relationer med kunder är bland det roligaste du vet. Du är lyhörd och engagerad. Du trivs både med att jobba i ett team och bidra till gruppens framgång samt ta beslut på egen hand. För att gilla denna roll så är det viktigt att du gillar att utvecklas och vill vara den bästa säljaren för våra företagskunder. Om du har tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning är det meriterad men inget krav.

För att trivas som säljare hos oss på Dina Försäkringar Väst ser vi att du är en positiv person där din kommunikativa förmåga och professionella approach kommer resultera i långsiktiga samarbeten med nöjda kunder och glada kollegor. Vi söker en engagerad medarbetare som sätter våra kunder i fokus och bidrar till en god stämning i gruppen. Vidare präglas du av ett affärsmässigt och resultatorienterat förhållningssätt och gör ditt yttersta för att nå dina och teamets uppsatta mål.

Utöver dina personliga erfarenheter som vi värderar högt har du förhoppningsvis goda kunskaper inom Office-paketet och gärna något av marknadens CRM-system. Du talar och skriver såväl svenska som engelska. Tjänsten förutsätter att du har både körkort och bil. 

Om du har erfarenhet från försäkringsbranschen så är det meriterande.

Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.

Ansök

Sök tjänsten så snart du kan men senast den 15 mars. Har du frågor om tjänsten, kontakta Helene Hagman, Jerrie, 0708-204704 mail [email protected] eller Linkedin

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Group Financial Controller till SETEK Group, Göteborg

Ansök    Aug 10    Jerrie AB    Financial controller
SETEK Group är en teknikkoncern verksam inom elektronik och mjukvara. Sedan 1985 har vi agerat utvecklingspartner för industrin och tillsammans med kund tagit fram, och producerat, lösningar som har möjliggjort kundens resa framåt. Inom SETEK sätter vi stolthet i att vara en pålitlig, teknikkunnig och problemlösande partner. Inom koncernen finns tre affärsdrivande bolag: SETEK Systems inom diagnostik, eftermarknad och testinstrument, Host Mobility inom tel... Visa mer
SETEK Group är en teknikkoncern verksam inom elektronik och mjukvara. Sedan 1985 har vi agerat utvecklingspartner för industrin och tillsammans med kund tagit fram, och producerat, lösningar som har möjliggjort kundens resa framåt. Inom SETEK sätter vi stolthet i att vara en pålitlig, teknikkunnig och problemlösande partner. Inom koncernen finns tre affärsdrivande bolag: SETEK Systems inom diagnostik, eftermarknad och testinstrument, Host Mobility inom telematiklösningar, samt Cabeco för design och produktion av högkvalitativa ledningsnät och specialkablage. SETEK Group har en självklar positionering inom elektromobilitet och Internet of things (IoT) och står nu inför en spännande tillväxtresa. Koncernen har ca 40 anställda, omsatte 2022 180MSEK och etablerar verksamhet i Tjeckien.

Som Group Financial Controller kommer du att spela en viktig roll i vår ekonomiska planering och analys samt vara ansvarig för att säkerställa korrekt rapportering och redovisning samt hålla ihop helheten för koncernen inklusive etableringen i Tjeckien. Till din hjälp har du kollegor och du rapporterar till CFO.

Om tjänsten:

Huvudansvaret för månads- och årsbokslut
Årsredovisning
Momsredovisning
Lagerredovisning
Analys och uppföljning
Delaktig i budget/ prognosarbete
Drivande i förbättringsarbete
Kontakt med revisor samt bank
Kontaktyta för affärsansvariga och inköpsansvariga inom koncernen


Om dig:

Högskoleutbildning inom relevant område
Trygg inom kvalificerad redovisning
Analytisk, intresserad av att förstå varför något händer
Noggrann och strukturerad
God förståelse från ”ax till limpa” inom ekonomi
Lösningsorienterad
Initiativrik
Pedagogisk och rådgivande


Vad du får:

SETEK är en arbetsplats med korta beslutsvägar, där vi lyfter och uppmuntrar idéer. Här är vi generösa med utbildning och kompetensutveckling. Vi ger dig stort inflytande inom ditt ansvarsområde där du själv är med och utformar din roll som Group Financial Controller. Vårt mål är att du skall trivas och bli långsiktig hos oss.

Din ansökan:

Vi ser fram emot att höra från dig! I den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie. Du är välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Helena Bruman på 0735–405262 och du söker tjänsten via jerrie.se. Visa mindre

Group Financial Controller till SETEK Group, Göteborg

Ansök    Jul 12    Jerrie AB    Financial controller
SETEK Group är en teknikkoncern verksam inom elektronik och mjukvara. Sedan 1985 har vi agerat utvecklingspartner för industrin och tillsammans med kund tagit fram, och producerat, lösningar som har möjliggjort kundens resa framåt. Inom SETEK sätter vi stolthet i att vara en pålitlig, teknikkunnig och problemlösande partner. Inom koncernen finns tre affärsdrivande bolag: SETEK Systems inom diagnostik, eftermarknad och testinstrument, Host Mobility inom tel... Visa mer
SETEK Group är en teknikkoncern verksam inom elektronik och mjukvara. Sedan 1985 har vi agerat utvecklingspartner för industrin och tillsammans med kund tagit fram, och producerat, lösningar som har möjliggjort kundens resa framåt. Inom SETEK sätter vi stolthet i att vara en pålitlig, teknikkunnig och problemlösande partner. Inom koncernen finns tre affärsdrivande bolag: SETEK Systems inom diagnostik, eftermarknad och testinstrument, Host Mobility inom telematiklösningar, samt Cabeco för design och produktion av högkvalitativa ledningsnät och specialkablage. SETEK Group har en självklar positionering inom elektromobilitet och Internet of things (IoT) och står nu inför en spännande tillväxtresa. Koncernen har ca 40 anställda, omsatte 2022 180MSEK och etablerar verksamhet i Tjeckien.

Som Group Financial Controller kommer du att spela en viktig roll i vår ekonomiska planering och analys samt vara ansvarig för att säkerställa korrekt rapportering och redovisning samt hålla ihop helheten för koncernen inklusive etableringen i Tjeckien. Till din hjälp har du kollegor och du rapporterar till CFO.

Om tjänsten:

Huvudansvaret för månads- och årsbokslut
Årsredovisning
Momsredovisning
Lagerredovisning
Analys och uppföljning
Delaktig i budget/ prognosarbete
Drivande i förbättringsarbete
Kontakt med revisor samt bank
Kontaktyta för affärsansvariga och inköpsansvariga inom koncernen


Om dig:

Högskoleutbildning inom relevant område
Trygg inom kvalificerad redovisning
Analytisk, intresserad av att förstå varför något händer
Noggrann och strukturerad
God förståelse från ”ax till limpa” inom ekonomi
Lösningsorienterad
Initiativrik
Pedagogisk och rådgivande


Vad du får:

SETEK är en arbetsplats med korta beslutsvägar, där vi lyfter och uppmuntrar idéer. Här är vi generösa med utbildning och kompetensutveckling. Vi ger dig stort inflytande inom ditt ansvarsområde där du själv är med och utformar din roll som Group Financial Controller. Vårt mål är att du skall trivas och bli långsiktig hos oss.

Din ansökan:

Vi ser fram emot att höra från dig! I den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie. Du är välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Helena Bruman på 0735–405262 och du söker tjänsten via jerrie.se. Visa mindre

Group Financial Controller till SETEK Group, Göteborg

Ansök    Jun 13    Jerrie AB    Financial controller
SETEK Group är en teknikkoncern verksam inom elektronik och mjukvara. Sedan 1985 har vi agerat utvecklingspartner för industrin och tillsammans med kund tagit fram, och producerat, lösningar som har möjliggjort kundens resa framåt. Inom SETEK sätter vi stolthet i att vara en pålitlig, teknikkunnig och problemlösande partner. Inom koncernen finns tre affärsdrivande bolag: SETEK Systems inom diagnostik, eftermarknad och testinstrument, Host Mobility inom tel... Visa mer
SETEK Group är en teknikkoncern verksam inom elektronik och mjukvara. Sedan 1985 har vi agerat utvecklingspartner för industrin och tillsammans med kund tagit fram, och producerat, lösningar som har möjliggjort kundens resa framåt. Inom SETEK sätter vi stolthet i att vara en pålitlig, teknikkunnig och problemlösande partner. Inom koncernen finns tre affärsdrivande bolag: SETEK Systems inom diagnostik, eftermarknad och testinstrument, Host Mobility inom telematiklösningar, samt Cabeco för design och produktion av högkvalitativa ledningsnät och specialkablage. SETEK Group har en självklar positionering inom elektromobilitet och Internet of things (IoT) och står nu inför en spännande tillväxtresa. Koncernen har ca 40 anställda, omsatte 2022 180MSEK och etablerar verksamhet i Tjeckien.

Som Group Financial Controller kommer du att spela en viktig roll i vår ekonomiska planering och analys samt vara ansvarig för att säkerställa korrekt rapportering och redovisning samt hålla ihop helheten för koncernen inklusive etableringen i Tjeckien. Till din hjälp har du kollegor och du rapporterar till CFO.

Om tjänsten:

Huvudansvaret för månads- och årsbokslut
Årsredovisning
Momsredovisning
Lagerredovisning
Analys och uppföljning
Delaktig i budget/ prognosarbete
Drivande i förbättringsarbete
Kontakt med revisor samt bank
Kontaktyta för affärsansvariga och inköpsansvariga inom koncernen


Om dig:

Högskoleutbildning inom relevant område
Trygg inom kvalificerad redovisning
Analytisk, intresserad av att förstå varför något händer
Noggrann och strukturerad
God förståelse från ”ax till limpa” inom ekonomi
Lösningsorienterad
Initiativrik
Pedagogisk och rådgivande


Vad du får:

SETEK är en arbetsplats med korta beslutsvägar, där vi lyfter och uppmuntrar idéer. Här är vi generösa med utbildning och kompetensutveckling. Vi ger dig stort inflytande inom ditt ansvarsområde där du själv är med och utformar din roll som Group Financial Controller. Vårt mål är att du skall trivas och bli långsiktig hos oss.

Din ansökan:

Vi ser fram emot att höra från dig! I den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie. Du är välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Helena Bruman på 0735–405262 och du söker tjänsten via jerrie.se. Visa mindre

Service coordinator till GoCo Health Innovation City, Göteborg

Ansök    Mar 8    Jerrie AB    Frontofficepersonal
Om tjänsten Som Service coordinator ansvarar du för vår reception och är den sammanhållande länken mellan våra hyresgäster, externa besökare och kollegor. Du välkomnar alla och är den som alltid skapar en god stämning med ett leende på läpparna och du fokuserar på att erbjuda alla du möter fantastisk service i världsklass. Det gör du genom att hela tiden ligga steget före och förutse vad våra hyresgäster, besökare och kollegor behöver. Du planerar också t... Visa mer
Om tjänsten

Som Service coordinator ansvarar du för vår reception och är den sammanhållande länken mellan våra hyresgäster, externa besökare och kollegor. Du välkomnar alla och är den som alltid skapar en god stämning med ett leende på läpparna och du fokuserar på att erbjuda alla du möter fantastisk service i världsklass. Det gör du genom att hela tiden ligga steget före och förutse vad våra hyresgäster, besökare och kollegor behöver. Du planerar också tillsammans med dina kollegor det dagliga arbetet och ser till att konferenser, möten och event löper friktionsfritt. Du kommer arbeta nära vår Community Manager och övriga kollegor i servicedeskteamet och tillsammans ser ni till att optimera och ständigt vidareutveckla ert arbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Leda arbetet i receptionen, leverera service i världsklass och skapa en god stämning som sprider sig bland hyresgäster, externa besökare och kollegor.
Se till att receptionen är bemannad och att alla sysslor utförs dagligen enligt våra rutiner.
Koordinering av det dagliga operativa konferens- & eventarbetet samt att aktivt delta i driften av event och konferens.
Aktivt medverka till att skapa, upprätthålla och utveckla vårt community genom kontakter och relationer med interna och externa parter.
Stötta Community Manager med diverse uppgifter.
Hålla dig uppdaterad kring och utveckla rutiner och processer och när du ser behovet; komma med förbättringsförslag som utvecklar vårt arbete.


Vem du är

Vi ser gärna att du har jobbat i hotellreception eller liknande under ett par år och är redo för en ny utmaning. Du är den som gillar att jobba i ett litet team där din roll är bred och du får ta ett stort eget ansvar. För att trivas hos oss ser vi att du är en flexibel person som är engagerad i allt du tar dig för, du tar gärna egna initiativ och inspireras av att vara i en entreprenöriell, snabbfotad och föränderlig verksamhet där den ena dagen aldrig är den andra lik. Du drivs av att integrera med nya människor och det är naturligt för dig att sprida glädje omkring dig. Du har en genuin önskan om att leverera service och sätter alltid laget före jaget. Då vi verkar i internationella sammanhang är det viktigt för oss att du är obehindrad i det engelska språket i både i tal och skrift. Och förresten, hos oss är det kontorstider så inget jobb på sena nätter eller helger.



Vad GoCo erbjuder dig

Hos oss får du vara en del av ett innovativt företag där mycket spännande saker kommer att hända de närmsta åren. Dessutom kommer du in i ett tidigt skede och kommer tillsammans med oss vara delaktig i att fortsätta utveckla serviceteamet och din egen roll och det kommer finnas möjlighet för dig att på sikt specialisera dig på de delar som du brinner extra mycket för.



Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar GoCo med rekryteringsföretaget Jerrie. Vid frågor är du välkommen att maila ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på [email protected]. Du ansöker med bifogat CV och personligt brev på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 29 mars. Visa mindre

Teknisk säljare till Modul-System AB, Mölndal

Ansök    Aug 18    Jerrie AB    Utesäljare
Modul-System är en av världens ledande leverantörer av inredning, elektronik och tillbehör till alla typer av lätta lastbilar såsom servicefordon och budbilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal och vi har dotterbolag i Europa och Asien. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Modul-System ingår i Lifco koncernen, som är noterat på Stockholmsbörsen. Inredningarna produceras i vår egen fabrik i Mu... Visa mer
Modul-System är en av världens ledande leverantörer av inredning, elektronik och tillbehör till alla typer av lätta lastbilar såsom servicefordon och budbilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal och vi har dotterbolag i Europa och Asien. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Modul-System ingår i Lifco koncernen, som är noterat på Stockholmsbörsen. Inredningarna produceras i vår egen fabrik i Mullsjö utanför Jönköping. Kvaliteten säkerställs genom ISO 9001- och ISO14001 certifiering och produktionsprocesserna följer också den europeiska TÜV-standarden. Modul-System koncernen omsatte ca 850 Msek 2021.

Modul-System är inne i en expansiv och mycket positiv fas, delvis drivet av stora förändringar i bilbranschen och delvis drivet av ett kraftigt breddat sortiment. Företagets produkter säljs till ca 50 länder varav 10 länder där Modul-System har egna dotterbolag i Europa och i resterande länder sker försäljningen till distributörer.

För att möta den ökade efterfrågan på våra produkter i Sverige söker vi nu en teknisk säljare med placering på huvudkontoret i Mölndal. Modul-System finns i ljusa och fräscha lokaler på Alfagatan 3, i Jolen området, i Mölndal där både showroom och verkstad är samlat.

Den här tjänsten passar dig som varje dag längtar till kundmötet, som bygger hållbara långsiktiga relationer och som hela tiden vill leverera kundservice i världsklass. Branscherna där våra kunder finns är flera, alla företag som i sin vardag använder servicebilar eller budbilar. Du kommer även samarbeta med påbyggare och bilhandeln. En stor del av arbetstiden är du ute och träffar både nya och befintliga kunder. I arbetet ingår också att stötta kollegorna på kontoret vid behov med att besvara inkommande samtal från kunder och träffa kunder i vårt showroom.

Dina främsta arbetsuppgifter blir att erbjuda och sälja optimala lösningar till kunderna. Modul-System har ett brett sortiment, så du kan enkelt anpassa ditt erbjudande beroende på kundens behov och storlek.

Vi erbjuder dig ett varierande arbete med mycket utvecklande kontakter mot både kunder och leverantörer inom fordonsbranschen. Du erbjuds ett flexibelt arbete i ett företag med höga ambitioner, en bred produktportfölj och korta beslutsvägar. Du har ansvaret för att driva affärerna i mål, från första kontakt tills kunden är nöjd.

Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk försäljning, alternativt en god teknisk förståelse och annan försäljningserfarenhet. Vi förutsätter att du har B-körkort, god datorvana samt god svenska och engelska i tal och skrift. På Modul-System arbetar vi i affärssystemet AX och i vårt eget ritverktyg Salestool. Du är van att själv planera dina arbetsuppgifter och boka dina kundbesök, där struktur, noggrannhet och ansvarstagande är en självklarhet. Eftersom du arbetar nära övriga kollegor på företaget underlättar det om du är samarbetsorienterad och prestigelös. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper som attityd, driv och inställning.

Välkommen att ansöka med bifogat CV och personligt brev via www.jerrie.se senast torsdag 8/9. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg 0763-17 07 41. Visa mindre

Quality Data and Regulatory Affairs Specialist to Paulig, Mölndal

Ansök    Nov 22    Jerrie AB    Inköpare
Paulig, with well-known brands such as Paulig Coffee, Santa Maria, Risenta and Poco Loco. The company has over 2300 employees in 13 countries, selling our food concepts and brands on 34 markets with a yearly turn-over of more than 929 Million Euro.  Are you interested in assuring safe and high-quality products from all over the world? We are looking for our next colleague, a Quality data and regulatory Affairs Specialist to join the QEHS, Customer & Consu... Visa mer
Paulig, with well-known brands such as Paulig Coffee, Santa Maria, Risenta and Poco Loco. The company has over 2300 employees in 13 countries, selling our food concepts and brands on 34 markets with a yearly turn-over of more than 929 Million Euro. 

Are you interested in assuring safe and high-quality products from all over the world? We are looking for our next colleague, a Quality data and regulatory Affairs Specialist to join the QEHS, Customer & Consumer and Regulatory team within Paulig. 

In this role you will be an important part of securing product information and packaging content. You will be responsible for providing needed quality data to run various business processes and product development projects.

This is a permanent position, and you will be located at Pauligs Swedish office in Mölndal. Your team colleagues are located in Sweden, UK and Belgium and you will report to Head of Quality Customer & Consumer and Regulatory Affairs, located in Belgium. 

Job description

Participation in product development and/or marketing projects, providing quality knowledge and support within the area of regulatory affairs
Coordination of risk assessments of changes/new raw material, new products, traded goods etc.
Secure accurate quality product information for new and existing products. Interpret and respond to regulatory questions to resolve issues
Accountable for packaging control: verification of ingredient list, declarations and product claims, verification of fulfillment of regulatory requirements
Monitor, and communicate EU regulatory requirements (food law, labeling, food safety, food contact materials) and communicate this to the relevant stakeholders
Supporting the customer relations department, answering product related questions from customers and consumer liaison.


Knowledge and experience

University degree in Bio engineering, food science or equivalent.
3 to 5 years’ from similar role and preferably from the food industry 
Experience in QEHS management systems.
Ability to interpret and implement QEHS legislation.
Fluency in English


You have previous experience from this type of role and as you are the expert, advising and acquiring credibility with stakeholders is a must. You are a problem solver, used to work independently and as a person we want you to be curious, constantly seeking for new development opportunities. You have an analytical mind-set and take initiatives to find solutions. The ability to cooperate and communicate with others is a key for success in this role.

In this recruitment Paulig cooperates with Jerrie. We welcome your application with CV and cover letter at www.jerrie.se until November 27. We will be starting interviews before this date so please don’t hesitate to forward your application as soon as possible. Please contact Martin Dahlberg +46 763 17 07 41, [email protected] if you have any questions. Visa mindre

Quality Data and Regulatory Affairs Specialist to Paulig, Mölndal

Paulig, with well-known brands such as Paulig Coffee, Santa Maria, Risenta and Poco Loco. The company has over 2300 employees in 13 countries, selling our food concepts and brands on 34 markets with a yearly turn-over of more than 929 Million Euro. Are you interested in assuring safe and high-quality products from all over the world? We are looking for our next colleague, a Quality data and regulatory Affairs Specialist to join the QEHS, Customer & Cons... Visa mer
Paulig, with well-known brands such as Paulig Coffee, Santa Maria, Risenta and Poco Loco. The company has over 2300 employees in 13 countries, selling our food concepts and brands on 34 markets with a yearly turn-over of more than 929 Million Euro.

Are you interested in assuring safe and high-quality products from all over the world? We are looking for our next colleague, a Quality data and regulatory Affairs Specialist to join the QEHS, Customer & Consumer and Regulatory team within Paulig.

In this role you will be an important part of securing product information and packaging content. You will be responsible for providing needed quality data to run various business processes and product development projects.

This is a permanent position, and you will be located at Pauligs Swedish office in Mölndal. Your team colleagues are located in Sweden, UK and Belgium and you will report to Head of Quality Customer & Consumer and Regulatory Affairs, located in Belgium.

Job description

• Participation in product development and/or marketing projects, providing quality knowledge and support within the area of regulatory affairs
• Coordination of risk assessments of changes/new raw material, new products, traded goods etc
• Secure accurate quality product information for new and existing products. Interpret and respond to regulatory questions to resolve issues
• Accountable for packaging control: verification of ingredient list, declarations and product claims, verification of fulfillment of regulatory requirements
• Monitor, and communicate EU regulatory requirements (food law, labeling, food safety, food contact materials) and communicate this to the relevant stakeholders
• Supporting the customer relations department, answering product related questions from customers and consumer liaison

Knowledge and experience

• University degree in Bio engineering, food science or equivalent.
• Minimum 3 years’ experience in food industry
• Experience in QEHS management systems.
• Ability to interpret and implement QEHS legislation.
• Fluency in English

As a person we want you to be curious, constantly seeking for new development opportunities. You have an analytical mind-set and enjoy solving problems where you take initiatives and find solutions. The ability to cooperate and communicate with others is a key for success in this role. As you are the expert, advising and acquiring credibility with stakeholders is a must.

In this recruitment Paulig cooperates with Jerrie. We welcome your application with CV and cover letter at www.jerrie.se until September 21. We will be starting interviews before this date so please don’t hesitate to forward your application as soon as possible. Please contact Martin Dahlberg +46 763 17 07 41, [email protected] if you have any questions. Visa mindre

Utesäljare med inriktning häst till Dina Försäkringar Väst

Ansök    Feb 21    Jerrie AB    Utesäljare
Dina Försäkringar är en grupp lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia. Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Och det uppskattas. För andra året i rad har vi brans... Visa mer
Dina Försäkringar är en grupp lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia. Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Och det uppskattas. För andra året i rad har vi branschens nöjdaste kunder i flera kategorier enligt Svenskt Kvalitetsindex och vår Mäklardisk har fått utmärkelser för bland annat bästa service. Vårt engagemang i lokalsamhället är stort och vi stöttar föreningar, kulturevenemang och skadeförebyggande insatser över hela landet.

Är du en hästmänniska?

Vi satsar på djurförsäkring – nu behöver vi dig har ett brinnande intresse för hästar och tycker det är roligt med försäljning! Du blir en viktig del i Dina Försäkringars satsning framåt för ökad trygghet för djur och deras ägare.

Om rollen

Som utesäljare med inriktning häst besöker du en bred kundgrupp bestående av privata anläggningar, inhyrningsverksamhet, uppfödningar och ridskolor. Vi tror att du har med dig ett nätverk som du kommer bearbeta och utveckla. Genom en noggrann behovsanalys i kundmötet säkerställer du att kunden får en anpassade försäkringslösning för sitt djur.

Du kommer även att jobba med hund och kattförsäkringar vilket innebär att dessa uppfödare också är dina kundgrupper. Med stor frihet att planera och lägga upp dina dagar bearbetar du ditt distrikt.

Du arbetar självständigt men har ett stort team runt dig, merförsäljning och samverka med säljare inom övriga produktområden som privat, lantbruk och företag är en del av rollen. Du kommer även medverka på evenemang och mässor runt om i hela landet vilket innebär övernattningar några gånger om året.

Placeringen för tjänsten som utesäljare häst är flexibel och du kan utgå från något av våra kontor i Dina Försäkringar Västs område. Rollen är en heltidsanställning med en fast lön utan provision.

Din erfarenhet

Det är viktigt att du har kunskap inom hästbranschen och på något sätt är aktiv inom ridsporten, då har du sannolikt grundläggande kompetens om vad det innebär att äga en häst ur ett försäkringsperspektiv. Vi ser det som en stor fördel om du har ett nätverk i hästbranschen. Du har tidigare arbetat med försäljning i någon form och trivs med kundkontakt.

Har du erfarenhet inom försäkringar ser vi det som starkt meriterande. Du får gärna vara en van administratör då regelverket kring försäkringar är omfattande. Körkort och egen bil är ett krav för denna roll då du reser i tjänsten, milersättning utgår.

Om dig

Du har ett brinnande intresse för hästar och andra djur. Som person får du energi av mötet med människor och du trivs med en socialroll. Med en stark initiativförmåga och ett driv tvekar du inte att kontakta kunder, nya och befintliga. Med ett affärsmässigt förhållningsätt vill du kombinera dina två passioner, djur och försäljning.

Vi söker dig som trivs med att arbeta under eget ansvar med fokus på kunderbjudandet i hela kedjan; från att boka mötet till att offerera, få avslut och följa upp. Du är en person som på ett naturligt sätt skapar förtroenden och har lätt för att bygga relationer i ditt arbete.

Vi sätter stort värde i prestigelöshet och du hjälper gärna dina kollegor på andra avdelningar vid behov under högsäsong. Du är en lagspelare som är öppen för förändring och utveckling samt ser digitalisering som en naturlig del av arbetet.

Ansökan

Du söker jobbet via jerrie.se med cv och ett personligt brev där du berättar vad som lockar dig att söka rollen. Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Dire [email protected] eller på 0703001016 För fackliga frågor, Forenas lokala ordförande, Anders Andersson, telefon 0300-35952

Sista ansökningsdatum är 20 mars, varmt välkommen med din ansökan.

Dina Försäkringar
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera platser i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare. Ledorden för vår verksamhet är nytänkande, nära och engagerade. Visa mindre

Redovisningsekonom till GoCo Health Innovation City, Göteborg

Ansök    Maj 31    Jerrie AB    Redovisningsekonom
GoCo Health Innovation City is the new urban city center where over 200 000 square meters are being developed to attract researchers, entrepreneurs, and talents from around the world. The vision is to create a world-class innovation cluster for health, where collaboration is built into the core. Vill du vara med på en spännande uppstartsresa tillsammans med vår ekonomichef Therése? I dagsläget finns vår ekonomifunktion hos en av våra ägare, Vectura i St... Visa mer
GoCo Health Innovation City is the new urban city center where over 200 000 square meters are being developed to attract researchers, entrepreneurs, and talents from around the world. The vision is to create a world-class innovation cluster for health, where collaboration is built into the core.

Vill du vara med på en spännande uppstartsresa tillsammans med vår ekonomichef Therése? I dagsläget finns vår ekonomifunktion hos en av våra ägare, Vectura i Stockholm, men vi påbörjar nu arbetet med att flytta utvalda delar till GoCo i Göteborg och rekryterar därför en ekonom till teamet – kanske är det du?

I rollen kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara:

• Löpande bokföring, leverantörsreskontra och viss fakturering
• Månads- och årsbokslut inklusive avstämningar
• Deklarationer och årsredovisningar
• Momsredovisning
• Analys och Rapportering

Idag är vi på väg mot att bli ett fastighetsförvaltande bolag och i samband med det kommer det finnas goda möjligheter för rätt person att utvecklas i rollen.

Vi tror att du har hunnit arbeta några år och att du därför känner dig trygg i din roll som redovisningsekonom. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta brett med helhetsansvaret från ax till limpa. Du är kommunikativ, ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du är nog inte en sådan som lockas av att komma till ett färdigdukat bord utan du brinner snarare lite extra när du får möjlighet att påverka och sätta strukturer. För att trivas hos oss så behöver du vara flexibel då vi är en snabbfotad och föränderlig verksamhet.

Därtill har du någon form en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande uppgifter i ryggsäcken. Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i Excel och känner dig bekväm i svenska språket. Det är meriterande om du har arbetat med fastighetsbolag tidigare.

Vad GoCo erbjuder dig
Hos oss får du vara en del av ett innovativt företag där mycket spännande kommer att hända de närmaste åren. Dessutom kommer du in i ett tidigt skede och kommer tillsammans med oss vara delaktig i att fortsätta utveckla ekonomiteamet och din egen roll.

GoCo är i en expansiv fas och idag är vi 15 personer som arbetar inom projektutveckling, affärsutveckling, fastighetsförvaltning, ekonomi och marknad. Du kommer att omges av engagerade och motiverade kollegor på en modern arbetsplats.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar GoCo med rekryteringsföretaget Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Helena Bruman, 0735–405262 eller på LinkedIn. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, då vår ambition är att komma i mål med rekryteringen innan sommarsemestrarna drar i gång. Visa mindre

Digital Marketing Manager Nordic to IMCD, Malmö

Ansök    Apr 22    Jerrie AB    Webbansvarig/Webbstrateg
The IMCD Group is a global market-leader in the sales, marketing and distribution of specialty chemicals and ingredients. Its result-driven professionals provide market-focused solutions to suppliers and customers across EMEA, Americas and Asia-Pacific, offering comprehensive product portfolios ranging from home, industrial and institutional care, beauty and personal care, food and nutrition and pharmaceuticals to lubricants and energy, coatings and constr... Visa mer
The IMCD Group is a global market-leader in the sales, marketing and distribution of specialty chemicals and ingredients. Its result-driven professionals provide market-focused solutions to suppliers and customers across EMEA, Americas and Asia-Pacific, offering comprehensive product portfolios ranging from home, industrial and institutional care, beauty and personal care, food and nutrition and pharmaceuticals to lubricants and energy, coatings and construction, advanced materials, and synthesis.

The IMCD Group realised revenues of EUR 3,435 million in 2021 with nearly 3,700 employees in over 50 countries. IMCD's dedicated team of technical and commercial experts work in close partnership to tailor best-in-class solutions and provide value through expertise for around 50,000 customers and a diverse range of world class suppliers. IMCD shares are traded at Euronext, Amsterdam (IMCD).

We are looking for a hands-on Digital marketer with a passion for Inbound Marketing and SEO & SEA.

Have you decided that your next step will be into an international company where you can be the driver within Digital Marketing? Would you like to become part of a global Digital Marketing community of like-minded professionals and work with best-in-class Digital Marketing tools? By joining IMCD Nordic you will get the amazing opportunity to help shape this new function and instantly make a large impact with your Digital Marketing skills while collaborating with highly knowledgeable and passionate stakeholders. You will be empowered to constantly develop yourself through internal and external training programs and gain acknowledged industry certifications. Based in Malmö the position will act as the strategic advisor to local Management and business teams and reports to the Managing Director IMCD Nordic , with a dotted line to the Group Director Digital Marketing.

What you´ll do
As Digital Marketing Manager Nordic you will be a valuable addition to the core of our growing Global Digital Marketing team. You will be responsible for developing inbound marketing strategies to attract visitors to our website(s), creating value-added customer experiences and generating Maketing Qualified Leads for Sales.

And more:

• Define and execute local SEO & SEA strategies, conduct keyword research and execute on-page and off-page optimization
• Optimize conversions and lead generation at every touchpoint in the buyer journey through personalization, A/B testing
• Advise and collaborate with local stakeholders on required content creation based on keyword analysis
• Content management and maintenance of our website(s, closely collaborate with Group and local
• stakeholders and page optimization
• Advise and collaborate with local Marketing Automation Managers in setting up and driving integrated multi-channel campaigns, customer journeys, lead nurturing programs and value added content strategies
• Identify trends & insights to continuously optimize multi-channel conversions, spendings and performance through data-driven decisions
• Grow Digital Marketing in the organization through educating stakeholders and advising them on market trends and potential
• Initiate customer-centric ideas for further development of value added functionalities and components on the website
• Closely collaborate with HQ on inbound strategies, website development, data analysis, planning and priorities
• Closley work together with Group Digital Designer on setting up appealing webpages and landing pages
• Measure and report performance of all campaigns and activities, assess ROI and KPIs
• Act as the key point of contact for all local Digital Marketing and website related questions

Who you are
We believe that you are a hands-on person with an ownership attitude. You have an analytical and strategic mind and are a curious problem-solver with good communication skills.

Wishlist:

• Degree in (Digital) Marketing, Customer Experience, Business Administration or a related field
• Minimum of 4 years in a similar role within a fast-paced organisation
• Experience in working with Content Management Systems (Sitecore is a plus)
• In possession of the Pardot Certified Specialist credential or willing to take a training and become certified on short term
• Strong track record and demonstrated experience in lead generation and achieving business growth through
• Inbound Marketing and hands-on SEO, SEA and targeted advertising campaigns in a B2B environment
• Excellent understanding of Digital Marketing tools such as Google Analytics, Google Ads, Google Search console,
• Hotjar etc.
• Strong analytical skills with a proven ability to drive initiatives and conversion optimization through data insight
• Understanding of HTML and CSS is a plus
• Strong knowledge and understanding of the Nordic market

Is this you?
If you are interested in joining the IMCD family, don't wait to submit your application. We apply a continuous selection process, and the job post will be open until the position is filled. If you have any questions, please contact Helene Hagman, +46 708 204 704, [email protected], Linkedin Visa mindre

Marknadskoordinator till Dina Försäkringar, Mölndal

Ansök    Jan 19    Jerrie AB    Marknadskoordinator
Dina Försäkringar är en grupp lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia. Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Och det uppskattas. För andra året i rad har vi brans... Visa mer
Dina Försäkringar är en grupp lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia. Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Och det uppskattas. För andra året i rad har vi branschens nöjdaste kunder i flera kategorier enligt Svenskt Kvalitetsindex och vår Mäklardisk har fått utmärkelser för bland annat bästa service. Vårt engagemang i lokalsamhället är stort och vi stöttar föreningar, kulturevenemang och skadeförebyggande insatser över hela landet.

Dina försäkringar söker en marknadskoordinator med ansvar för event och partners!

Om tjänsten
Det här är rollen för dig som är duktig på att planera, exekvera och följa upp marknadsaktiviteter. Vi söker en person som har övergripande koll på mycket inom marknadsföring och ett brinnande intresse för att lära sig mer. Placering är flexibel och du kan utgå från något av kontoren i Mölndal, Uddevalla eller Alingsås.

Du kommer att arbeta med att koordinera, skapa och följa upp marknadsaktiviteter, event, möten och samarbeten med partners och kunder. I samarbete med resten av företaget och Federationens gemensamma kommunikationsavdelning skapar du innehåll till printannonser, banners och inbjudningar.

I rollen kommer du till största delen planera och samordna aktiviteter inom det lokala bolaget men också jobba övergripande med varumärket tillsammans med marknads- och kommunikationsgruppen i Stockholm.

Vad du gör

• Planera, projektleda och samordna mässor och event
• Planera, projektleda och leverera marknadsaktiviteter, annonsering och partnersamarbeten
• Följa upp och analysera aktiviteter och kampanjer
• Genom marknadsföring skapa leads till säljorganisationen samt nöjda och lojala kunder

Vem du är
Du gillar att ha koll på detaljerna och har idag troligen en koordinerande roll med projektledaransvar inom en marknadsavdelning/byrå. Du skulle även kunna komma från event/mässbranschen där rollen varit kombinerad digital/social marknadsföring och fysiska event. Du sätter dig gärna och skriver en annons men tar dig också an strategisk planering. Du vet hur man jobbar med sociala medier och kan bidra med att sprida dina kunskaper i ett företag som utvecklas digitalt.

Vad Dina Försäkringar erbjuder

Ett vänligt företag där kunder och medarbetare är viktiga. 2021 vann de klasserna sakförsäkring och företagsförsäkring (delad förstaplats) när Svenskt Kvalitetsindex (SKI) mätte hur nöjda kunderna är med sitt försäkringsbolag. Under de år de varit med i kundnöjdhetsundersökningen har de i princip alla år varit i topp tre eller på förstaplats i någon av klasserna.

Nära ledningen. Du rapporterar direkt till Ann Hagelin Thorup, VD och kommer att ha en övergripande bild över alla marknadsaktiviteter.

Förändring och förbättring. Det händer mycket inom Dina och du kommer få vara med och driva en digital utveckling inom marknadsområdet.

Ansök
Det här låter väl som en kul roll – eller hur? Ansök hos Jerrie så snart du kan. Frågor? Kontakta Helene Hagman, 0708-204704 [email protected] Linkedin

För fackliga frågor, Forenas lokala ordförande, Anders Andersson, telefon 0300-35952. Visa mindre

Regioncontroller till Bravida, Göteborg

Ansök    Dec 21    Jerrie AB    Business controller
Bravida ger fastigheter liv – dygnet runt, året om. Det gör vi med hjälp av tusentals medarbetare som installerar och underhåller funktioner för elektricitet, värme och kyla, vatten, sprinkler, ventilation, kraft och säkerhet. Vi erbjuder tekniska helhetslösningar genom fastighetens hela liv – från rådgivning och projektering till installation och service. Vi är ett stort företag med 12 000 medarbetare, 65 000 kunder och en lokal närvaro över hela Norden. ... Visa mer
Bravida ger fastigheter liv – dygnet runt, året om. Det gör vi med hjälp av tusentals medarbetare som installerar och underhåller funktioner för elektricitet, värme och kyla, vatten, sprinkler, ventilation, kraft och säkerhet. Vi erbjuder tekniska helhetslösningar genom fastighetens hela liv – från rådgivning och projektering till installation och service. Vi är ett stort företag med 12 000 medarbetare, 65 000 kunder och en lokal närvaro över hela Norden. Vi möter kunderna på plats och tar långsiktigt ansvar för vårt arbete. Tillsammans kan vi ta oss an spännande och tekniskt krävande uppdrag som få andra företag klarar.

Vill du alltid bli lite, lite bättre? Får du energi av omväxling och snabbt tempo i en dynamisk miljö? Hos oss får du frihet under ansvar att överträffa förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse. Nu söker vi en controller till division Syd och vår nystartade region Göteborg Service.

Rollen som Regioncontroller

Som regioncontroller inom division Syd kommer du att ingå i ett team som består av sju controllers och divisionens ekonomichef. Du kommer att arbeta och verka inom regionerna i nära samarbete med regionchefen och rapporterar löpande till divisionens ekonomichef.

Dina uppgifter kommer bland annat bestå av:

• Ansvara för ekonomisk uppföljning och analys
• Vara delaktig i regionens affärsmässiga utveckling
• Fungera som bollplank i ekonomiska frågor för region- och avdelningschefer samt verka för att utveckla den ekonomiska kompetensen inom regionen
• Arbeta nära verksamheten och vara ett viktigt stöd i den ekonomiska uppföljningen av pågående projekt och serviceuppdrag
• Driva måltals- och prognosprocessen inom regionen
• Uppföljning och utveckling av administrativa rutiner och processer
• Vara delaktig i förvärvsprocesser

Vem är du

Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande. Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerad business controlling i större företag. Det är meriterande om du har arbetat med projektredovisning och har erfarenhet från entreprenad- och serviceverksamhet eller från den tekniska konsultbranschen. Det är även en fördel om du tidigare arbetat i Agresso, men det är inte ett krav.

Som person är du analytisk och har förmåga att koppla samman affären med siffror samt analysera och förklara dem, både i detalj och i ett större perspektiv. Du är en person med hög integritet med förmåga att vara lyhörd. Du vågar förändra samtidigt som du följer Bravidas strategiska arbetssätt Bravida Way. I ditt arbete är du strukturerad och har lätt för att skapa goda samarbeten och relationer. Genom ditt driv, engagemang och din kommunikativa förmåga når du dina mål och skapar resultat.

Vad vi erbjuder

Vårt erbjudande till dig är ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi är vana att leverera högsta kvalitet till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Här kan du läsa mer om hur din utveckling hos oss fungerar. När du växer, växer vi!

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Bravida med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand 072- 333 01 49, [email protected].

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Sista ansökningsdag är den 14 januari, men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Visa mindre

Ekonomichef till KA Olsson & Gems, Göteborg

Ansök    Jan 24    Jerrie AB    Ekonomichef
KA Olsson & Gems är ett B2B-företag med produkter inom affärsområdena Folie & Tejp samt Display & Dekor. Bolagets historia går tillbaka till 1950-talet. I början av 90-talet gick KA Olsson ihop med bolaget Gems och blev därmed en av de marknadsledande aktörerna inom sin bransch. Under samma tid blev bolaget också återförsäljare för 3MTM och är idag en av deras största distributörer på den svenska marknaden. Sedan 2016 ingår man i den internationella indus... Visa mer
KA Olsson & Gems är ett B2B-företag med produkter inom affärsområdena Folie & Tejp samt Display & Dekor.

Bolagets historia går tillbaka till 1950-talet. I början av 90-talet gick KA Olsson ihop med bolaget Gems och blev därmed en av de marknadsledande aktörerna inom sin bransch. Under samma tid blev bolaget också återförsäljare för 3MTM och är idag en av deras största distributörer på den svenska marknaden. Sedan 2016 ingår man i den internationella industrikoncernen Indutrade. Koncernen är starkt decentraliserad vilket också främjar den entreprenörsanda som fortfarande präglar bolaget.

Rollen som Ekonomichef
I rollen som ekonomichef har du ett totalansvar för vår ekonomi med ansvar för redovisning likväl som ekonomistyrning. Du har ett personalansvar för två medarbetare inom ekonomi/administration och ingår i vår ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter kommer att innehålla:

• Löpande bokföring
• Månadsbokslut
• Skatt och momsdeklarationer
• Upprätta årsredovisning
• Koncernrapportering till vårt moderbolag Indutrade AB
• Budget, analys och prognos
• Terminsaffärer gällande valutor
• Kontroll av kostnader och kapitalbindning
• Löneadministration
• Säkerställa och utveckla samtliga rutiner och processer kopplade till ekonomi

Vem är du
Vi tror att du som söker denna tjänst är en trygg och självgående ekonom. Du har förmodligen arbetat i både små och stora organisationer men landat i att du trivs i den mindre verksamheten med ett totalansvar för ekonomin. Du är både en noggrann "doer" och en strategisk analytiker som är van att analysera siffror och resultat. Du har god erfarenhet av redovisning, controlling och gärna koncernrapportering. Vi tror också att du är van att använda olika system med goda kunskaper i Excel.

Tidigare medarbetaransvar och erfarenhet från löneadministration ser vi som meriterande, men är inte ett krav.

Som person har du hög integritet och lojalitet. Du har ett öppet och prestigelöst sätt och värdesätter en rak och ärlig kommunikation. Du trivs med att lära nytt, tar själv initiativ och stöttar gärna dina kollegor även inom andra ansvarsområden när det behövs.

Vad vi erbjuder
Hos oss får du en bred och utvecklande roll med fullt ansvar för att utveckla ekonomin inom bolaget. Vi är en mindre organisation med 22 medarbetare och tillsammans skapar vi en lättsam, prestigelös och öppen miljö där det är lätt att trivas. Vi tror på långsiktighet för både våra kunder och våra medarbetare och hoppas att det är något som även du värdesätter.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar KA Olsson & Gems med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand 072- 333 01 49, [email protected].

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 17 februari, men vi ser gärna att din ansökan kommer in så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail. Visa mindre

Teknisk säljare till Modul-System, Göteborg Mölndal

Ansök    Aug 28    Jerrie AB    Utesäljare
Modul-System är en av världens ledande leverantörer av inredning, elektronik och tillbehör till alla typer av lätta lastbilar såsom servicefordon och budbilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal och vi har dotterbolag i Europa och Asien. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Modul-System ingår i Lifco koncernen, som är noterat på Stockholmsbörsen. Inredningarna produceras i vår egen fabrik i Mu... Visa mer
Modul-System är en av världens ledande leverantörer av inredning, elektronik och tillbehör till alla typer av lätta lastbilar såsom servicefordon och budbilar. Huvudkontoret är beläget i Mölndal och vi har dotterbolag i Europa och Asien. Dessutom har vi ett globalt partnernätverk och våra produkter säljs i mer än 50 länder världen över. Modul-System ingår i Lifco koncernen, som är noterat på Stockholmsbörsen. Inredningarna produceras i vår egen fabrik i Mullsjö utanför Jönköping. Kvaliteten säkerställs genom ISO 9001- och ISO14001 certifiering och produktionsprocesserna följer också den europeiska TÜV-standarden. Modul-System koncernen omsatte ca 800 Msek 2019.

Modul-System är inne i en expansiv och mycket positiv fas, delvis drivet av stora förändringar i bilbranschen och delvis drivet av ett kraftigt breddat sortiment. Företagets produkter säljs till ca 50 länder varav 10 länder där Modul-System har egna dotterbolag i Europa och i resterande länder sker försäljningen till distributörer.

För att möta den ökade efterfrågan på våra produkter i Sverige söker vi nu en teknisk säljare med placering på huvudkontoret i Mölndal.

Den här tjänsten passar dig som varje dag längtar till kundmötet, som bygger hållbara långsiktiga relationer och som hela tiden vill leverera kundservice i världsklass. Branscherna där våra kunder finns är flera, alla företag som i sin vardag använder servicebilar eller budbilar. Du kommer även samarbeta med påbyggare och bilhandeln. En stor del av arbetstiden är du ute och träffar både nya och befintliga kunder. I arbetet ingår också att stötta kollegorna på kontoret vid behov med att besvara inkommande samtal från kunder och träffa kunder i vårt showroom.

Dina främsta arbetsuppgifter blir att erbjuda och sälja optimala lösningar till kunderna. Modul-System har ett brett sortiment, så du kan enkelt anpassa ditt erbjudande beroende på kundens behov och storlek.

Vi erbjuder dig ett varierande arbete med mycket utvecklande kontakter mot både kunder och leverantörer inom fordonsbranschen. Du erbjuds ett flexibelt arbete i ett företag med höga ambitioner, en bred produktportfölj och korta beslutsvägar. Du har ansvaret för att driva affärerna i mål, från första kontakt tills kunden är nöjd.

Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk försäljning, alternativt en god teknisk förståelse och annan försäljningserfarenhet. Vi förutsätter att du har B-körkort, god datorvana samt god svenska och engelska i tal och skrift. På Modul-System arbetar vi i affärssystemet AX och i vårt eget ritverktyg Salestool. Du är van att själv planera dina arbetsuppgifter och boka dina kundbesök, där struktur, noggrannhet och ansvarstagande är en självklarhet. Eftersom du arbetar nära övriga kollegor på företaget underlättar det om du är samarbetsorienterad och prestigelös. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper som attityd, driv och inställning.

Välkommen att ansöka med bifogat CV och personligt brev via www.jerrie.se senast onsdag 16/9. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg 0763-17 07 41 Visa mindre

Ekonomiassistent till Permanova Lasersystem

Ansök    Feb 15    Jerrie AB    Ekonomiassistent
Permanova Lasersystem AB är ett företag med 24 anställda som utvecklar, tillverkar och installerar robotiserade lasersystem för metallbearbetning inom verkstadsindustrin; detta för att höja kundens produktivitet, produktkvalitet och lönsamhet. Vi har arbetat med laser inom industrin sedan 1985 och hjälpt många bolag, stora som små. Den huvudsakliga marknaden är skandinaviska företag och deras produktionsanläggningar internationellt. I Kina har företaget äv... Visa mer
Permanova Lasersystem AB är ett företag med 24 anställda som utvecklar, tillverkar och installerar robotiserade lasersystem för metallbearbetning inom verkstadsindustrin; detta för att höja kundens produktivitet, produktkvalitet och lönsamhet. Vi har arbetat med laser inom industrin sedan 1985 och hjälpt många bolag, stora som små. Den huvudsakliga marknaden är skandinaviska företag och deras produktionsanläggningar internationellt. I Kina har företaget även en egen samarbetspartner i ett nystartat joint venture-bolag som är under uppsättning. Läs mer på www.permanova.se

På ekonomiavdelningen arbetar du tillsammans med ekonomichefen med redovisning och administration för hela bolaget. Ett spännande förändringsarbete har påbörjats och tillsammans med övriga funktioner i bolaget, utvecklas de administrativa processerna för att bli mer effektiva och digitala med uppdaterade system och rutiner.

Arbetsuppgifter ekonomi och administration:

• Fakturering - avtal, service- o eftermarknad
• Kundreskontra - inbetalningar, påminnelser, avstämningar
• Leverantörsreskontra - kontera/periodisera/delattestera, utbetalningar, avstämningar
• Avstämning/matchning av inköpsfakturor
• Intrastatredovisning
• Momsredovisning
• Avstämningar balanskonton o periodiseringar
• Förbereda löneunderlag & attesterade tider i Pyramid
• Projektredovisning genomgående
• Inköp kontorsmaterial, förbrukningsvaror, printerservice mm
• Lokaladministration
• Telefonservice

Vi söker dig med ekonomiutbildning på gymnasie- eller gärna eftergymnasial nivå, och flera års erfarenhet av redovisning och allmänna rutiner på en ekonomiavdelning. Du har goda kunskaper inom löpande redovisning och projektredovisning. Du har även rutin från fakturering och reskontrahantering. Vi ser gärna att du har intresse och förståelse för affären och helheten i bolaget. Du har god erfarenhet av att arbeta med Excel, Officepaketet och i affärssystem, med fördel Pyramid. Engelska och svenska talar och skriver du obehindrat.

Som person uppskattar du charmen med det lilla bolaget och trivs i en bred roll med varierande arbetsuppgifter, där man tar ansvar och hjälps åt. Du är strukturerad, organiserad och noggrann. Du tycker om analys och fakta och du sätter värde i att vara pålitlig, prestigelös och flexibel.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på www.jerrie.se senast den 28 februari. Om du har frågor, kontakta Mia Roos 0723-28 22 53 eller Åse Torbjär Granath 076-338 87 97. Visa mindre

Redovisningsansvarig till Forever Living Products Scandinavia, Göteborg

Ansök    Feb 26    Jerrie AB    Redovisningsekonom
Allt började i Arizona, USA, 1978 med en planta Aloe Vera och en vision om att äga sin tid. Sedan dess har Forever Living Products International Inc utvecklats till ett av direkthandelns mest framgångsrika företag med återförsäljare i fler än 160 länder över hela världen. Forever Living Products Scandinavia AB är idag ett av Skandinaviens största direktförsäljningsföretag inom hälso- och hudvårdsprodukter baserade på Aloe Vera. Företaget sysselsätter tuse... Visa mer
Allt började i Arizona, USA, 1978 med en planta Aloe Vera och en vision om att äga sin tid. Sedan dess har Forever Living Products International Inc utvecklats till ett av direkthandelns mest framgångsrika företag med återförsäljare i fler än 160 länder över hela världen.

Forever Living Products Scandinavia AB är idag ett av Skandinaviens största direktförsäljningsföretag inom hälso- och hudvårdsprodukter baserade på Aloe Vera. Företaget sysselsätter tusentals återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. På det skandinaviska huvudkontoret i Mölndal jobbar ett 50-tal medarbetare som tillsammans ser till att återförsäljarna får stöd i form av professionellt marknadsföringsmaterial, träningar, ut­bildningar, event och support. Företaget har fått många utmärkelser sedan starten 1998 och har kreditranking AAA för kreditvärdighet och är miljödiplomerade sedan flera år tillbaka. Läs mer på www.foreverliving.se

Till ekonomiavdelning söker vi dig som kommer att ansvara för redovisningen av moderbolaget Forever Living Products Scandinavia AB, stödja redovisningsavdelningens medarbetare tillsammans med att ansvara för processer inom redovisningen. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Mölndal och du rapporterar till Finance Manager och ingår i ett team på fem personer.

Rollen innefattar:

• Löpande redovisning
• Ansvarig för att upprätta månads- och årsbokslut, årsredovisning samt inkomstdeklaration för moderbolaget och koncernredovisning
• Säkerställa korrekt hantering av skatter och avgifter
• Ansvarig för redovisningsrutiner och att en god intern kontroll hålls
• Likviditets- och valutaplanering
• Delaktig i budgetarbetet
• Delta i projekt
• Kontakter med revisorer, banker och myndigheter


Vem du är

Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi med minst fem års praktisk erfarenhet av kvalificerad redovisning, upprättande av årsbokslut och årsredovisningar. Vi ser gärna att du har kunskap om gällande redovisnings- och skatteregler i andra nordiska länder, samt erfarenhet från förbättringsarbete kring redovisningsprocesser. Du har god systemkunskap, gärna erfarenhet från Microsoft Nav/Dynamics 365 Business Central, samt Power BI.

Som person är du noggrann, strukturerad och tycker om problemlösning. Du är självständig men trivs att arbeta i team där du bidrar med positiv energi och kan vara ett bra bollplank till kollegor. Du kommunicerar väl på svenska och engelska och kan, på ett pedagogiskt sätt förklara komplexa samband. Du känner igen dig i Forever Livings värdeord; Glädje, Engagemang, Mod och Samarbete.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Forever Living med Jerrie. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Bruman på 0735–405262. Vi ser fram mot din ansökan via jerrie.se senaste den 14 mars. Visa mindre

Senior Projektledare med teamansvar till Forsåker, Mölndal

Nu börjar omvandlingen från pappersbruk till modern stadsdel, och visionerna ska bli verklighet. Vill du följa med på resan? Nu söker vi på Mölndala Fastighets AB en Senior projektledare som också ska ha ett arbetsledande ansvar över projektgruppen. I rollen som Senior projektledare kommer du arbeta med utbyggnaden inom projektet Forsåker. Du kommer att ansvara för planering och genomförande av utbyggnadsordningen samt hantera dessa frågor både gentemot ... Visa mer
Nu börjar omvandlingen från pappersbruk till modern stadsdel, och visionerna ska bli verklighet. Vill du följa med på resan? Nu söker vi på Mölndala Fastighets AB en Senior projektledare som också ska ha ett arbetsledande ansvar över projektgruppen.

I rollen som Senior projektledare kommer du arbeta med utbyggnaden inom projektet Forsåker. Du kommer att ansvara för planering och genomförande av utbyggnadsordningen samt hantera dessa frågor både gentemot kommunens utbyggnad av allmän platsmark respektive våra avtalsparters utbyggnad av kvarter. Du har även resultat- och byggherreansvar för övriga tilldelade delprojekt inom ramen för projektet. I tjänsten ingår det också att vara en del av bolagets ledningsgrupp och att ha ett arbetsledande ansvar över projektgruppen som består av projektledare och projektutvecklare.

Mölndala Fastighets AB befinner sig i en expansiv fas när byggnationen av bostäder, arbetsplatser, infrastruktur och omvandling av flera unika industribyggnader närmar sig ett genomförande. Mölndala har färdigställt den första omvandlingen av en av Forsåkers äldre byggnader, där vi nu har vårt nya kontor. Det är en karaktäristisk byggnad som är från 1856 och ligger i övre delen av området, 5 minuter från Mölndalsbro resecentrum. Placeringsort för tjänsten är i Mölndal. Läs mer här om organisationssatsningen.

ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVAR

• Agera som bolagets sakkunnig i framtagandet av underlag, upphandling och genomförandet av exploateringen
• Kalkyl-, budget- och prognosansvar för projektets exploateringsbudget.
• Budget och prognosarbete för genomförande av delprojekt inom projektet
• Tillsätta projektorganisation samt leda arbete i respektive delprojekt
• Upprätta kommunikationsplan för projektet i samråd med kommunikatör
• Knyta kontakter genom aktivt nätverkande och föreläsningar
• Vara delaktig i att säkerställa att organisationen och arbetssättet är ändamålsenliga, dokumenterade och tydliga
• Ansvar att i samråd med VD och kommunikatör planera, genomföra och utvärdera aktiviteter för att kommunicera och förankra vad som händer på plats för att säkra god dialog med konsortieparter, grannar och kommun
• Säkra genomförande av undersökningar på plats, så som geoteknik, markmiljöundersökningar och arkeologi
• Agera gruppchef i projektgruppen och ha ett arbetsledande ansvar

VI SÖKER DIG SOM
har minst tio års arbetslivserfarenhet av projektledning från bygg, anläggning, entreprenad, konsult och/eller fastighetsbranschen. Tjänsten förutsätter att du har arbetat i större projekt som infrastruktursprojekt eller med utbyggnad av större exploateringar. Antingen har du erfarenhet av att arbetsleda andra medarbetare eller så ser du det som ett intressant nästa steg i din karriär.

Som person ser vi att du är en affärsmässig, kommunikativ och engagerad lagspelare som är van vid att samarbeta med många olika interna och externa parter. Du är strukturerad och har en god analytisk förmåga. Vidare ser vi att du är beslutsam och handlingskraftig och har ett förtroendeingivande sätt.

VI ERBJUDER DIG
en möjlighet att få vara med på en utvecklande resa där du med drivna och kompetenta kollegor tar fram en av de mest spännande stadsmiljöerna i Göteborgsregionen. Tillsammans förvandlar vi Forsåker till en modern och hållbar stadsdel och destination som bidrar till den dynamiska utvecklingen av centrala Mölndal.

I den här rekryteringen samarbetar MölnDala med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på 0763-03 41 00 eller [email protected]. Du ansöker med bifogat CV och personligt brev på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 13 september.

OM FORSÅKER
Forsåker håller på att förvandlas från historiskt pappersbruk till modern stadsdel och destination. Det är ett av Västsveriges största stadsutvecklingsprojekt som skapas tillsammans med byggaktörerna Wallenstam, Aspelin Ramm, Peab, Veidekke, Trollängen och ByggVesta.

Med 6000 nya invånare och 4000 arbetsplatser blir Forsåker en helt ny stadsdel, 8 minuter från Göteborg Centralstation. Platsens 300-åriga historia som pappersbruk och forsen som strömmar genom området ger Forsåker dess unika karaktär. De historiska byggnaderna kompletteras med modern arkitektur och kommer fyllas med nytt liv för att ge Forsåker chansen att utvecklas till en betydande destination. Med restauranger, handel, kultur, utbildning, eget vattenkraftverk och unika miljöer kommer platsen åter att blomstra. Läs mer på www.forsåker.se. Visa mindre