Lediga jobb Mölndals stad, HR-avdelningen i Mölndal

Se alla lediga jobb från Mölndals stad, HR-avdelningen i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

HR konsult till Mölndals stad

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! HR-avdelningen i Mölndals stad består av HR-enheten, Löneenheten och Vikarieenheten. Totalt är vi cirka 45 medarbetare vars uppgift är ... Visa mer
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

HR-avdelningen i Mölndals stad består av HR-enheten, Löneenheten och Vikarieenheten. Totalt är vi cirka 45 medarbetare vars uppgift är att bidra till en välfungerande organisation för våra verksamheters bästa och vi arbetar aktivt för att vara Bästa möjliga HR-avdelning. Varje dag. Nu söker vi dig att förstärka vårt härliga team med!



ARBETSUPPGIFTER
Under ledning av HR-chef arbetar 13 HR-konsulter som stöd till stadens chefer i alla förekommande HR-frågor. Det gör vi genom att coacha chefer i deras HR-arbete och strategiskt utveckla HR-arbetet i staden. Vi behöver nu förstärka vår grupp med en HR-konsult då en av våra kollegor går vidare till nya utmaningar.

Vi erbjuder ett självständigt generalistuppdrag med variation och möjligheter att utvecklas i din roll. Du är chefens självklara bollplank och samarbetspartner i såväl operativa som strategiska HR-frågor. Arbetet är brett och omväxlande med verksamhetens behov i fokus. Du har i din roll ett nära samarbete med organisationens chefer, fackliga företrädare och övriga såväl interna som externa samarbetspartners.

Tjänsten riktar sig mot tekniska förvaltningen men kan även innefatta arbete mot andra förvaltningar. Utöver generalistrollen arbetar vi gruppvis fördjupat inom områdena arbetsmiljö, arbetsrätt och kompetensförsörjning. Det innebär att respektive grupp omvärldsbevakar, driver övergripande utveckling för staden, håller utbildningar samt är ett internt stöd för våra kollegor på enheten inom respektive område.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som högskoleutbildning inom personalområdet eller likvärdig högskoleexamen. Du tolkar och omsätter arbetsrätt i praktiken och trivs i en arbetssituation där du arbetar proaktivt, initierar, driver och följer upp. Du har ett konsultativt och coachande förhållningssätt samt en god förmåga att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer. Du bidrar aktivt till att utveckla arbetet i teamet, arbetar självständigt samt är prestigelös och målinriktad.

Meriterande är om du har arbetat inom offentlig verksamhet och har erfarenhet av HR-arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi arbetar i ett härligt gäng för bästa möjliga chefsstöd. Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder förmåner som flextid, kompetensutveckling och friskvårdsbidrag. Läs gärna mer på vår hemsida: https://www.molndal.se/startsida/arbete-och-naringsliv/jobba-i-molndals-stad/formaner.html



ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Intresseanmälan som timvikarie i förskola och skola

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! ARBETSUPPGIFTER Är du en av dem som önskar ha ett meningsfullt, varierande och roligt arbete tillsammans med barn? Då kan uppdraget... Visa mer
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!


ARBETSUPPGIFTER
Är du en av dem som önskar ha ett meningsfullt, varierande och roligt arbete tillsammans med barn? Då kan uppdraget som timvikarie i förskola och skola vara något för dig.
Som timvikarie får du vara med och skapa lustfulla, lärorika och trygga miljöer för alla barn och elever. Du får kunskap och erfarenheter från skolförvaltningens olika verksamheter, vilket kan ge en bra grund för dig som har tankar på fortsatta studier inom området.

Att arbeta som timvikarie innebär att du med kort varsel kan komma och arbeta på någon av våra förskolor och skolor på kortare eller längre uppdrag. Detta går att kombinera med studier eller annan sysselsättning.

Du väljer själv vilka dagar och tider som du vill vara tillgänglig för arbete. Genom bokningsverktyget Time Care Pool bokas du på arbete via SMS. För att få kontinuitet i våra verksamheter ser vi att du kan arbeta minst två dagar i veckan. Arbetstiderna kan sträcka sig från 06:30- 18:00.


KVALIFIKATIONER
Du har examen som barnskötare, gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med barn. Detta är dock inget krav.

Det är viktigt att du sätter barnen i fokus samt är engagerad och har stor ansvarskänsla. Då dina arbetsplatser kommer att variera behöver du vara flexibel och ha lätt för att skapa nya kontakter.

Du har goda kunskaper i svenska språket. Kunskaper i andra språk är meriterande.

Är du att detta är ett arbete som passar just dig? Då ser vi fram emot din ansökan!



ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Löneadministratör

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av Enheten för chefs... Visa mer
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av Enheten för chefsstöd, Vikarieenheten samt Löneenheten. På Löneenheten är vi 20 medarbetare och här arbetar löneadministratörer, systemadministratörer, ekonomi- och pensionsadministratör samt systemförvaltare HR-system.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som löneadministratör innebär bl.a. registrering, beräkning och utbetalning av löner, upprättande av anställningsavtal samt att bistå olika myndigheter med vissa uppgifter. Du är också ett aktivt och konsultativt stöd till chefer och medarbetare i personal- och lönefrågor.

I arbetet som löneadministratör ingår även att aktivt delta i utvecklingen kring våra arbetssätt, rutiner samt vår digitaliseringsresa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning i löneadministration samt några års erfarenhet av löneadministrativt arbete, gärna från kommunal verksamhet. Meriterande är om du har kunskap i Personec P samt erfarenhet av arbete med TimeCare planering.

Som person är du positiv, noggrann och strukturerad. Du är en god kommunikatör samt vill och kan samarbeta på ett konstruktivt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Löneadministratör

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av Enheten för chefs... Visa mer
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av Enheten för chefsstöd, Vikarieenheten samt Löneenheten. På Löneenheten är vi 20 medarbetare och här arbetar löneadministratörer, systemadministratörer, ekonomi- och pensionsadministratör samt systemförvaltare HR-system.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som löneadministratör innebär bl a registrering, beräkning och utbetalning av löner, upprättande av anställningsavtal samt att bistå olika myndigheter med vissa uppgifter. Du är också ett aktivt och konsultativt stöd till chefer och medarbetare i personal- och lönefrågor. I arbetet som löneadministratör ingår även att aktivt delta i utvecklingen kring våra arbetssätt, rutiner samt vår digitaliseringsresa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning i löneadministration samt erfarenhet av löneadministrativt arbete, gärna från kommunal verksamhet. Meriterande är om du har kunskap i Personec P samt erfarenhet av arbete med TimeCare planering.

Som person är du positiv, noggrann och strukturerad. Du är en god kommunikatör samt vill och kan samarbeta på ett konstruktivt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Ekonomihandläggare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Med närhet till storstaden erbjuder Mölndal en unik natur, kultur- och industrihistorisk miljö. Tillsammans med kollegor som vill samarb... Visa mer
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Med närhet till storstaden erbjuder Mölndal en unik natur, kultur- och industrihistorisk miljö. Tillsammans med kollegor som vill samarbeta och dela kunskap, får du ett arbete i en dynamisk region där det är attraktivt att jobba och bo.

Mölndals stad har en centraliserad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av enheten för chefsstöd, vikarieenheten samt löneenheten. På löneenheten är vi 20 medarbetare och här arbetar löneadministratörer, systemadministratörer Timecare planering, systemförvaltare HR-system samt pensionsadministratörer. Nu söker vi en ny kollega som vill bli vår ekonomihandläggare. Vi erbjuder en arbetsplats med stora möjligheter att påverka både ditt dagliga arbete och utvecklingen av vår gemensamma verksamhet.





ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomihandläggare blir du HR-avdelningens brygga till ekonomiavdelningen. Du arbetar med avstämning av konton för exempelvis löneväxling, kollektivtrafikkort och löneskulder samt för balanskonton inom löneområdet.

Du samarbetar kontinuerligt med ekonomiavdelningen i frågor gällande redovisning av semesterskulder, arbetsgivaravgifter, lön- och pensionsberäkningar etc. samt rapporterar uppgifter till Skatteverket och Kronofogdemyndigheten. Kontroll av fakturor kring pensioner, försäkringar, kollektivtrafikkort och löneväxling ingår också i tjänsten.

Du blir ett nära bollplank till lönechef, verksamhetsutvecklarna på HR och stadens ekonomicontrollers i frågor som rör hur vi bättre kan analysera stadens personalstatus, statistik och kostnader. Du kommer också ha ett nära samarbete med löneenhetens systemförvaltare. Rollen som ekonomihandläggare innefattar omvärldsbevakning kring frågor som rör förmånsbeskattning och övrig skattelagstiftning som berör HR-området och du kommer dela med dig av denna kunskap i organisationen.

Arbetet innefattar även olika typer av administration kopplat till pensioner, inklusive att rapportera årsfiler. Vanliga kontaktytor är utöver löneadministratörerna även KPA Pension, Pensionsvalet, chefer i staden samt medarbetare som arbetar eller har arbetat i staden.


KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi och flerårig erfarenhet. Om du är intresserad av och har förmågan att kombinera helheten kring personalkostnader- avtalskunskaper och ekonomi - då tror vi att du kommer att trivas med tjänsten. Kunskaper inom löne- och pensionsområdet är mycket meriterande. Vi arbetar med Personec P lönesystem och Agresso ekonomisystem.

Som person är du öppen för utveckling och tar gärna egna initiativ till förbättringar. Du är positiv, noggrann och strukturerad. Du är en god kommunikatör som vill och kan samarbeta på ett konstruktivt sätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och tycker det är roligt med kundkontakt och att ge service. Du förstår vikten av att hjälpas åt i arbetsgruppen och tar stort ansvar för verksamhetens helhet. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre