Lediga jobb Ogunsen AB (publ) i Mölndal

Se alla lediga jobb från Ogunsen AB (publ) i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

Redovisningsansvarig till Coherent

Ansök    Sep 14    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Coherent Sverige utvecklar, tillverkar och säljer optikkomponenter och fiberkablage för högeffektlasrar. Vi ingår i världens största laserkoncern, Coherent Corp. Coherent är en ledande leverantör av lasrar och laserteknik inom vetenskap, medicin och industri. Coherent Sverige är en marknadsledande leverantör av komponenter till högeffektlasrar. Våra kunder är i första hand lasertillverkare i Europa, USA, Kina och Japan. Idag sysselsätter vi drygt 60 person... Visa mer
Coherent Sverige utvecklar, tillverkar och säljer optikkomponenter och fiberkablage för högeffektlasrar. Vi ingår i världens största laserkoncern, Coherent Corp. Coherent är en ledande leverantör av lasrar och laserteknik inom vetenskap, medicin och industri. Coherent Sverige är en marknadsledande leverantör av komponenter till högeffektlasrar. Våra kunder är i första hand lasertillverkare i Europa, USA, Kina och Japan. Idag sysselsätter vi drygt 60 personer. Marknaden för högeffektlasrar växer och kraven på prestanda och tekniska lösningar ökar. Vår ambition är att fortsätta att växa genom att erbjuda världsledande prestanda och kvalitet i världsklass.
På Coherent arbetar vi aktivt med Lean och ständiga förbättringar är en självklar del i vårt vardagliga arbete. Vi är samtidigt ett värderingsstyrt företag vilket innebär att vi strävar mot en gemensam syn kring våra fyra värderingar; Engagemang, Glädje, Respekt och Lärande.


Är du en självgående person som är trygg i din redovisning och lockas av att jobba i en bred roll i en internationell koncern? Då kan det vara dig vi söker till Coherent i Mölndal.

Om rollen
Som redovisningsansvarig ingår du i ekonomiteamet om 3 personer och jobbar nära både Ekonomichefen och redovisningsekonomen. Du ansvarar för redovisningen och bokslutsarbetet för Coherent Sverige.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:


- Löpande bokföring och avstämningar

- Upprätta månads-, kvartal- och årsbokslut

- Analys av bokslut

- Kontakt med revisorer vid bokslutsarbetet

- Prognoser och rapportering

Din profil
Vi söker dig som har flera års relevant arbetslivserfarenhet och känner dig trygg i redovisningen, branscherfarenhet från tillverkande bolag är meriterande.
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna på högskolenivå samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du är en mycket van användare av Excel och har erfarenhet från olika affärssystem, meriterande om du har kunskap i Oracle. Har du intresse för IT och system ses det som positivt.
Som person ser vi att du är självgående, ansvarsfull och prestigelös. Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann samt analytisk. Du trivs i en miljö med högt tempo och med att ha många olika kontaktytor, du är kommunikativ och pedagogisk.

Är du en lagspelare som vill arbeta på ett bolag med en öppen och prestigelös miljö så kan detta vara tjänsten för dig!

Ansökan
I denna rekrytering har Coherent valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-10-04. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Redovisningsekonom till fastighetsbolag i Mölndal

Ansök    Aug 2    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Till vår trevliga kund inom fastighetsbranschen söker vi nu en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag på fem månader med möjlighet till förlängning. Önskvärd start är i slutet på augusti. Tjänsten är på hel eller deltid och kan anpassas efter önskemål. Arbetsuppgifter och vem vi söker Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för ett tjugotal bostadsrättsföreningar, där du arbetar med löpande bokföring, skatter, deklarationer, lånehantering, arvode... Visa mer
Till vår trevliga kund inom fastighetsbranschen söker vi nu en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag på fem månader med möjlighet till förlängning. Önskvärd start är i slutet på augusti. Tjänsten är på hel eller deltid och kan anpassas efter önskemål.

Arbetsuppgifter och vem vi söker
Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för ett tjugotal bostadsrättsföreningar, där du arbetar med löpande bokföring, skatter, deklarationer, lånehantering, arvoden, utlägg, budgetarbete och bokslut. Det löpande ekonomiarbetet sker i Agresso och årsboksluten görs i Capego.

Då du i din roll har en rådgivande funktion i ekonomiska frågor mot dina kunder söker vi dig som förstår vikten av service och som är kommunikativ och pedagogiskt lagd. Vidare är du en initiativtagande lagspelare som är noggrann i ditt arbete och håller dina deadlines. Du är inte främmande för att hugga i där det behövs.

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och med några års erfarenhet av löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande. Goda kunskaper i svenska är ett krav och du behöver även känner dig trygg i engelska.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-4715907. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Redovisningsekonom till fastighetsbolag i Mölndal

Ansök    Jul 18    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Till vår trevliga kund inom fastighetsbranschen söker vi nu en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag på fem månader med möjlighet till förlängning. Önskvärd start är i slutet på augusti. Tjänsten är på hel eller deltid och kan anpassas efter önskemål. Arbetsuppgifter och vem vi söker Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för ett tjugotal bostadsrättsföreningar, där du arbetar med löpande bokföring, skatter, deklarationer, lånehantering, arvode... Visa mer
Till vår trevliga kund inom fastighetsbranschen söker vi nu en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag på fem månader med möjlighet till förlängning. Önskvärd start är i slutet på augusti. Tjänsten är på hel eller deltid och kan anpassas efter önskemål.

Arbetsuppgifter och vem vi söker
Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för ett tjugotal bostadsrättsföreningar, där du arbetar med löpande bokföring, skatter, deklarationer, lånehantering, arvoden, utlägg, budgetarbete och bokslut. Det löpande ekonomiarbetet sker i Agresso och årsboksluten görs i Capego.

Då du i din roll har en rådgivande funktion i ekonomiska frågor mot dina kunder söker vi dig som förstår vikten av service och som är kommunikativ och pedagogiskt lagd. Vidare är du en initiativtagande lagspelare som är noggrann i ditt arbete och håller dina deadlines. Du är inte främmande för att hugga i där det behövs.

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och med några års erfarenhet av löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande. Goda kunskaper i svenska är ett krav och du behöver även känner dig trygg i engelska.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-4715907. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Erfaren ekonomiassistent till Mölndal

Ansök    Jun 22    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Har du en bakgrund inom leverantörsreskontra och trivs med att arbeta på ett bolag med stark teamkänsla kan detta vara tjänsten för dig! Till vår kund som sitter i trevliga lokaler i Mölndal söker vi nu en ekonomiassistent till leverantörsreskontran med start i augusti/september. Det är ett konsultuppdrag på 6 månader för att sedan gå över i en anställning hos kund. Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att tillhöra ett ekonomiteam ... Visa mer
Har du en bakgrund inom leverantörsreskontra och trivs med att arbeta på ett bolag med stark teamkänsla kan detta vara tjänsten för dig!

Till vår kund som sitter i trevliga lokaler i Mölndal söker vi nu en ekonomiassistent till leverantörsreskontran med start i augusti/september. Det är ett konsultuppdrag på 6 månader för att sedan gå över i en anställning hos kund.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att tillhöra ett ekonomiteam om fem personer som tillsammans sköter ekonomin för två bolag. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta att löpande hantera leverantörsfakturor och avstämningar i samband med bokslut.

Din profil
Vi söker dig som har minst några års relevant arbetserfarenhet. Du är troligen utbildad gymnasieekonom eller har en kortare eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Då rollen innefattar en del kontakter utomlands ser vi att du har goda kunskaper i engelska och har du tidigare vana av MediusFlow och Microsoft Dynamics AX är det meriterande.

Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande samtidigt som du har en hög grad av flexibilitet. Du är anpassningsbar och prestigelös, du hugger i med det som behöver göras. Grundläggande är att du har lätt för att samarbeta med andra, är tillmötesgående och kommunikativ. Du ser dig som en uttalad lagspelare där det viktigaste är det teamet levererar tillsammans. Uppskattar du en varierad arbetsdag och vill arbeta i en öppen miljö präglad av gemenskap och högt i tak kan du vara den vi söker!

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Acquisition Manager Frida Dalevik på 0702-071131. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Redovisningsekonom till fastighetsbolag i Mölndal

Ansök    Jun 28    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Till vår trevliga kund inom fastighetsbranschen söker vi nu en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag på fem månader med möjlighet till förlängning. Önskvärd start är i slutet på augusti. Tjänsten är på hel eller deltid och kan anpassas efter önskemål. Arbetsuppgifter och vem vi söker Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för ett tjugotal bostadsrättsföreningar, där du arbetar med löpande bokföring, skatter, deklarationer, lånehantering, arvode... Visa mer
Till vår trevliga kund inom fastighetsbranschen söker vi nu en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag på fem månader med möjlighet till förlängning. Önskvärd start är i slutet på augusti. Tjänsten är på hel eller deltid och kan anpassas efter önskemål.

Arbetsuppgifter och vem vi söker
Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för ett tjugotal bostadsrättsföreningar, där du arbetar med löpande bokföring, skatter, deklarationer, lånehantering, arvoden, utlägg, budgetarbete och bokslut. Det löpande ekonomiarbetet sker i Agresso och årsboksluten görs i Capego.

Då du i din roll har en rådgivande funktion i ekonomiska frågor mot dina kunder söker vi dig som förstår vikten av service och som är kommunikativ och pedagogiskt lagd. Vidare är du en initiativtagande lagspelare som är noggrann i ditt arbete och håller dina deadlines. Du är inte främmande för att hugga i där det behövs.

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och med några års erfarenhet av löpande bokföring och bokslutsarbete. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande. Goda kunskaper i svenska är ett krav och du behöver även känner dig trygg i engelska.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-4715907. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Ekonomiassistent till konsultuppdrag på 60%

Ansök    Feb 8    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Till vår kund inom den medicintekniska branschen söker vi nu en ekonomiassistent på deltid till ett konsultuppdrag i minst fyra månader. Tjänsten är på 60% med ett flexibelt upplägg i form av vilka dagar och tider man arbetar. Vår kund sitter i trevliga lokaler i Mölndal som är lätta att ta sig till både med kollektivtrafik och bil. Om tjänsten Som ekonomiassistent kommer du att sötta en redovisningsekonom med både kund- och leverantörsreskontra. Bolaget ... Visa mer
Till vår kund inom den medicintekniska branschen söker vi nu en ekonomiassistent på deltid till ett konsultuppdrag i minst fyra månader. Tjänsten är på 60% med ett flexibelt upplägg i form av vilka dagar och tider man arbetar. Vår kund sitter i trevliga lokaler i Mölndal som är lätta att ta sig till både med kollektivtrafik och bil.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att sötta en redovisningsekonom med både kund- och leverantörsreskontra. Bolaget har vuxit mycket på kort tid vilket har ökat belastningen främst på leverantörsfakturor, så här kommer du att lägga extra mycket fokus.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
- Viss fakturering
- Krav- och påminnelsehantering
- Scanning och kontering av fakturor

Bolaget har många internationella leverantörer vilket ställer krav på att du kan kommunicera väl på engelska, men även flytande kunskaper i svenska är ett krav för tjänsten.

Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och som känner dig trygg i dina kunskaper. Du tar ansvar och ägandeskap för dina uppgifter, är självgående och effektiv i ditt arbete. Som person ser vi att du är prestigelös och positiv och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare ser vi att du är flexibel och trivs i en föränderlig miljö.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 23 februari.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Ekonomiassistent till deltidsuppdrag på 50 % - Mölndal!

Ansök    Feb 22    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
SJR söker dig som är tillgänglig ekonomiassistent omgående på 50 % och som har möjlighet att ta dig an ett uppdrag som löper tom 31 augusti. Det är flexibelt med hur du vill fördela din tid över veckan, men vår kund ser gärna att du har möjlighet att utföra arbetet på plats hos dem på kontoret i Mölndal. Om tjänsten Som SJR-konsult kommer du att gå in och avlasta ekonomiansvarig med leverantörsreskontrahantering. Det innebär arbetsuppgifter som att ankom... Visa mer
SJR söker dig som är tillgänglig ekonomiassistent omgående på 50 % och som har möjlighet att ta dig an ett uppdrag som löper tom 31 augusti. Det är flexibelt med hur du vill fördela din tid över veckan, men vår kund ser gärna att du har möjlighet att utföra arbetet på plats hos dem på kontoret i Mölndal.

Om tjänsten

Som SJR-konsult kommer du att gå in och avlasta ekonomiansvarig med leverantörsreskontrahantering. Det innebär arbetsuppgifter som att ankomstregistrera och ordermatcha leverantörsfakturor. Du kommer även hantera betalningar till leverantörer och troligtvis kommer du även vara behjälplig med att boka kundinbetalningar.

Vem är du?

Vi söker dig som är en pigg och glad person som trivs i en roll med många kontaktytor. Då vår kund har både svenska och utländska leverantörer behöver du behärska svenska såväl som engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande roll, har förmågan samarbeta väl med andra likväl som du är van vid att arbeta självständigt och ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Junior Redovisningsekonom till trivsamt bolag i Mölndal!

Ansök    Apr 11    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
För kunds räkning söker vi en junior redovisningsekonom till ett konsultuppdrag som sträcker sig minst till februari 2024. Uppdraget kan även förlängas eller leda till en anställning och vi letar främst efter dig som har möjlighet att börja så snart som möjligt. Vår kund har nyligen flyttat till nya lokaler i Mölndal men för den som önskar går det även bra att arbeta hemifrån någon dag i veckan. Om tjänsten Som junior redovisningsekonom erbjuds du en bre... Visa mer
För kunds räkning söker vi en junior redovisningsekonom till ett konsultuppdrag som sträcker sig minst till februari 2024. Uppdraget kan även förlängas eller leda till en anställning och vi letar främst efter dig som har möjlighet att börja så snart som möjligt.

Vår kund har nyligen flyttat till nya lokaler i Mölndal men för den som önskar går det även bra att arbeta hemifrån någon dag i veckan.

Om tjänsten
Som junior redovisningsekonom erbjuds du en bred roll som du själv får vara med och forma. Du ingår i ett ekonomiteam om fyra personer där ni har ett gott samarbete men där alla har självständigt ansvar för sina arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat kund- och leverantörsreskontra, fakturering, löpande redovisning, moms och skatt, diverse rapporter som görs månadsvis. Det tillkommer även en hel del ad hoc-uppgifter som ställer krav på flexibilitet och ett lösningsorienterat arbetssätt.

Din bakgrund
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har förståelse för det ekonomiska flödet och har en vilja att lära och utvecklas.

Som person ser vi att du är positiv, driven och nyfiken. Du ser möjligheter i förändring och trivs i en miljö med många kontaktytor. Du har lätt för att ta dig an nya arbetsuppgifter och är strukturerad och noggrann i ditt utförande.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 28 april.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Credit Controller till Schenker, Göteborg

Ansök    Nov 23    Ogunsen AB (publ)    Frontofficepersonal
Credit Controller till Schenker, Göteborg För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engage... Visa mer
Credit Controller till Schenker, Göteborg

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.

Schenker Sverige har sitt huvudkontor i Göteborg där Ekonomistaben sitter.
Till kreditgivningen inom Cash Management söker vi nu en Credit Controller.

Är du analytisk och självständig med ett par års erfarenhet från kreditbedömning och vill komma till ett globalt företag där man investerar i sina anställda och jobbar med hållbarhet? Då är det kanske dig vi söker!

Om rollen
Som Credit Controller kommer du ingå i Kreditgivningsteamet, som är en del av Cash Management och som totalt består av 13 engagerade kollegor.
I din roll kommer du jobba mycket med att analysera, bedöma och handlägga kreditansökningar, både nya samt även gällande förlängd kredit. Du har mycket kontakt med säljare och kunder då du ansvarar för kravhantering av större kundfordringar. I rollen som Credit Controller är du med och driver/deltar i olika projekt inom Cash Management och kommer också stötta Schenker Sveriges alla bolag i kreditfrågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Credit Controller är:

- Handlägga och bedöma kreditansökningar samt ansökningar om förlängd kredit
- Kontroll och övervakning av kreditlimiter
- Handlägga företagsrekonstruktioner och ackordsförslag
- Utreda och besluta om kundfordringar gällande nedskrivning eller reservationer
- Rapportering, analys och uppföljning av Working Capital


Din profil
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial ekonomiutbildning och har några års relevant arbetslivserfarenhet inom kreditgivning och analys av företag. Du känner dig trygg i att förstå och tolka bokslutsinformation och kreditupplysningar.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Har du erfarenhet från SAP R/3 är det meriterande.

Du är van att driva processutveckling i ett högt tempo samt skapa ett gott samarbete i arbetsgrupper. Då du kommer ha mycket kontakt med såväl interna som externa kunder är det viktigt att du är förtroendeingivande samt service- och kvalitetsmedveten.
Som person är du också självständig, målinriktad och noggrann.

Vill du arbeta på ett bolag där det finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget i en dynamisk miljö, välkommen med din ansökan!

Ansökan
I denna rekrytering har Schenker Sverige valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2022-12-13. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Löneansvarig redovisningsekonom till Armatec AB

Ansök    Dec 29    Ogunsen AB (publ)    Löneadministratör
Armatec AB utvecklar kundanpassade koncept inom flödesteknik för vatten, värme, kyla och process. Alla våra tekniska lösningar utgår från kundernas specifika problem och möjligheter. Målet är att förenkla kundernas vardag genom att leverera färdiga system, funktionslösningar eller produkter. Vi erbjuder ett antal olika koncept för bland annat värmeväxling, pump- och mätteknik, avstängning och automation, styr och reglerteknik samt energieffektivisering. Ar... Visa mer
Armatec AB utvecklar kundanpassade koncept inom flödesteknik för vatten, värme, kyla och process. Alla våra tekniska lösningar utgår från kundernas specifika problem och möjligheter. Målet är att förenkla kundernas vardag genom att leverera färdiga system, funktionslösningar eller produkter. Vi erbjuder ett antal olika koncept för bland annat värmeväxling, pump- och mätteknik, avstängning och automation, styr och reglerteknik samt energieffektivisering. Armatec är ledande i branschen tack vare våra medarbetares breda och djupa tekniska kunskap. Vi samarbetar brett med de flesta områden inom industri, entreprenad och kyla. Målet är att leverera flexibla lösningar för specifika kundbehov. Armatec är en nordisk koncern med kontor i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Armatec växer och behöver nu stärka ekonomiavdelningen med en löneansvarig redovisningsekonom till kontoret i Mölndal!

Är du trygg och ansvarstagande med ett par års erfarenhet från ekonomi och lön och vill vara med på Armatecs fortsatta tillväxtresa? Då är det kanske dig vi söker!

Om rollen
Ekonomiavdelningen består av 6 medarbetare som jobbar tillsammans med de 10 bolagen som ingår i Armatecgruppen. Som löneansvarig redovisningsekonom kommer du få en bred roll med både redovisning samt ansvar för bolagets löner. Det kommer ges möjlighet att påverka rollen utifrån erfarenhet och intresse.
Förutom att ansvara för ca 95 löner så kommer du vara delaktig i boksluten tillsammans med Redovisningsansvariga. I din roll kommer du ha mycket kontaktytor internt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Löpande bokföring

- Avstämningar och ombokningar

- Moms- och Intrastatrapporter

- Förbereda och utbetala löner

- Administration kring pensioner, tjänstebilar samt försäkringar

- Övrig HR-administration

Din profil
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och/eller lön samt har några års relevant arbetslivserfarenhet. Du har troligen skött löner självständigt och känner dig trygg i redovisningen.
Du har mycket goda kunskaper i svenska samt erfarenhet från något större ekonomisystem.

Du har en hög servicenivå och är handlingskraftig med social förmåga och trivs i en entreprenörsdriven verksamhet. Som person är du också positiv och ansvarstagande med hög integritet.

Vill du arbeta på ett företag där det händer mycket med en familjär stämning - då är detta tjänsten för dig!

Ansökan
I denna rekrytering har Armatec AB valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2023-01-16. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Redovisningsekonom till FlexQube, Mölndal

Ansök    Dec 5    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Vi erbjuder mer än bara ett jobb - vi erbjuder en möjlighet till en karriär utan gränser och en möjlighet att påverka - lokalt och globalt. Vi är ett internationellt, prestationsdrivet och kundfokuserat NASDAQ First North-företag med ambitiösa mål. Vi vill förändra materialhanteringsindustrin till att bli mer effektiv, säker och hållbar. För att uppnå detta börjar det hela med våra anställda och det är därför vår arbetsmiljö är avgörande för vår totala fra... Visa mer
Vi erbjuder mer än bara ett jobb - vi erbjuder en möjlighet till en karriär utan gränser och en möjlighet att påverka - lokalt och globalt. Vi är ett internationellt, prestationsdrivet och kundfokuserat NASDAQ First North-företag med ambitiösa mål. Vi vill förändra materialhanteringsindustrin till att bli mer effektiv, säker och hållbar. För att uppnå detta börjar det hela med våra anställda och det är därför vår arbetsmiljö är avgörande för vår totala framgång. Vi ser till att våra medarbetare får uppmärksamhet, utveckling och utmaningar som gör dem ostoppbara. Vårt erbjudande till dig är möjligheten att arbeta i ett växande föränderligt globalt företag som verkar i en snabbväxande marknad för lager- och fabriksautomation.

Är du en självgående redovisningsekonom som lockas av att jobba i ett expansivt bolag?
Trivs du i en dynamisk miljö där du får vara med och fortsätta utveckla och effektivisera processer på ekonomiavdelningen?


Då är det kanske dig vi söker till FlexQubes huvudkontor i Mölndal!

Om rollen
Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för redovisningen för koncernens 4 bolag globalt. Det är en bred roll där du kommer att arbeta med kvalificerad redovisning i ett börsnoterat bolag.



På ekonomiavdelningen i Mölndal kommer du jobba nära ekonomiassistenterna, som framförallt sköter det löpande, samt CFO som du även rapporterar till.
I rollen ingår mycket kontaktytor, både internt och externt, och du förväntas stötta hela organisationen inom ditt expertisområde.
En viktig del är att ansvara för att fortsätta förbättra och effektivisera processer och rutiner inom redovisning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Upprätta månads-, kvartal- och årsbokslut
- Koncernredovisning
- Likviditetsplanering
- Moms- och skattedeklaration samt TP-dokumentation
- Årsredovisning
- Lagerredovisning, produktionshantering och marginalanalyser
- Löpande bokföring och generell bolagsadministration


Din profil
Vi söker dig som har flera års relevant arbetslivserfarenhet och känner dig trygg i redovisningen.
Du är civilekonom eller liknande och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du jobbat några år på revisionsbyrå är det positivt. Grundläggande för att lyckas i rollen är en generellt god systemvana och att kunna använda Excel som arbetsredskap.
Det är meriterande om du har erfarenhet från ett tillverkande bolag med eget lager.

Som person ser vi att du är självgående, flexibel och prestigelös. Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann. Du är van vid och tycker om att arbeta med olika uppgifter, högt och lågt, och trivs i en miljö med högt tempo. Vill du arbeta på ett bolag med engagerade medarbetare och stark tillväxt i en internationell miljö kan detta vara tjänsten för dig!

Ansökan
I denna rekrytering har FlexQube valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-12-27. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlat dina personuppgifter se vår integritetspolicy. Visa mindre

Redovisningsansvarig till FlexQube, Mölndal

Ansök    Okt 17    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Vi erbjuder mer än bara ett jobb - vi erbjuder en möjlighet till en karriär utan gränser och en möjlighet att påverka - lokalt och globalt. Vi är ett internationellt, prestationsdrivet och kundfokuserat NASDAQ First North-företag med ambitiösa mål. Vi vill förändra materialhanteringsindustrin till att bli mer effektiv, säker och hållbar. För att uppnå detta börjar det hela med våra anställda och det är därför vår arbetsmiljö är avgörande för vår totala fra... Visa mer
Vi erbjuder mer än bara ett jobb - vi erbjuder en möjlighet till en karriär utan gränser och en möjlighet att påverka - lokalt och globalt. Vi är ett internationellt, prestationsdrivet och kundfokuserat NASDAQ First North-företag med ambitiösa mål. Vi vill förändra materialhanteringsindustrin till att bli mer effektiv, säker och hållbar. För att uppnå detta börjar det hela med våra anställda och det är därför vår arbetsmiljö är avgörande för vår totala framgång. Vi ser till att våra medarbetare får uppmärksamhet, utveckling och utmaningar som gör dem ostoppbara. Vårt erbjudande till dig är möjligheten att arbeta i ett växande föränderligt globalt företag som verkar i en snabbväxande marknad för lager- och fabriksautomation.

Är du en självgående redovisningsekonom som lockas av att jobba i ett expansivt bolag?
Trivs du i en dynamisk miljö där du får vara med och fortsätta utveckla och effektivisera processer på ekonomiavdelningen?
FlexQube är en global koncern med bolag i både Europa och USA som tillverkar självkörande materialvagnar, till huvudkontoret i Mölndal söker vi nu en redovisningsansvarig.

Om rollen
Som redovisningsansvarig kommer du att ansvara för redovisningen för koncernens 4 bolag globalt. Det är en bred roll där du kommer att arbeta med kvalificerad redovisning i ett börsnoterat bolag.

På ekonomiavdelningen i Mölndal kommer du jobba nära ekonomiassistenterna, som framförallt sköter det löpande, samt CFO som du även rapporterar till.
I rollen ingår mycket kontaktytor, både internt och externt, och du förväntas stötta hela organisationen inom ditt expertisområde.
En viktig del är att ansvara för att fortsätta förbättra och effektivisera processer och rutiner inom redovisning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Upprätta månads-, kvartal- och årsbokslut
- Koncernredovisning
- Likviditetsplanering
- Moms- och skattedeklaration samt TP-dokumentation
- Årsredovisning
- Lagerredovisning, produktionshantering och marginalanalyser
- Löpande bokföring och generell bolagsadministration


Din profil
Vi söker dig som har flera års relevant arbetslivserfarenhet och känner dig trygg i redovisningen.
Du är civilekonom eller liknande, och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande för att lyckas i rollen är en generellt god systemvana och att kunna använda Excel som arbetsredskap.
Det är meriterande om du har erfarenhet från ett tillverkande bolag med eget lager.

Som person ser vi att du är självgående, flexibel och prestigelös. Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann. Du är van vid och tycker om att arbeta med olika uppgifter, högt och lågt, och trivs i en miljö med högt tempo. Vill du arbeta på ett bolag med engagerade medarbetare och stark tillväxt i en internationell miljö kan detta vara tjänsten för dig!

Ansökan
I denna rekrytering har FlexQube valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-11-06. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlat dina personuppgifter se vår integritetspolicy. Visa mindre

AP Accountant till ett härligt team

Ansök    Aug 19    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Vill du vara en del av ett spännande internationellt bolag som tillverkar medicinsk utrustning? Läs då vidare. Om rollen Som AP Accountant kommer du ingå i ett team på sex personer som jobbar med alla delar av leverantörsflödet. Det är ett gott gäng i olika åldrar som sitter i fina lokaler i Mölndal. Uppdraget är på sex månader med start snarast, för rätt person finns därefter goda möjligheter till anställning hos vår kund. Vem söker vi? Vi söker dig s... Visa mer
Vill du vara en del av ett spännande internationellt bolag som tillverkar medicinsk utrustning? Läs då vidare.

Om rollen

Som AP Accountant kommer du ingå i ett team på sex personer som jobbar med alla delar av leverantörsflödet. Det är ett gott gäng i olika åldrar som sitter i fina lokaler i Mölndal. Uppdraget är på sex månader med start snarast, för rätt person finns därefter goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Vem söker vi?

Vi söker dig som jobbat något år på en ekonomiavdelning, gärna med inblick i och erfarenhet av leverantörsreskontra. Bolaget är börsnoterat med många bolag i koncernen och deadlines att förhålla sig till, därför är arbetstempot stundvis högt. För att trivas i rollen bör du gilla att jobba i ett team och ha god samarbetsförmåga, vara ordningsam och ansvarstagande. Du bör även vara van att driva ditt eget arbete framåt med en förståelse för att din roll har en avgörande betydelse i ett större sammanhang. För att axla rollen behöver du behärska både svenska och engelska i tal och skrift.



För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-6471630. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Ekonomiassistent till trevligt bolag med utvecklingsmöjligheter

Ansök    Nov 18    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Vi söker nu dig som vill arbeta som ekonomiassistent och som finns tillgänglig relativt omgående! Du kommer att börja som SJR-konsult och efter 6 månader är ambitionen en anställning hos vår kund. De har idag sina lokaler i Mölndal, men kommer under Q4 2024 flytta till Landvetter. Arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra ett team på fyra personer och i din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta både med kund- och leverantörsreskontra. Vidare ingår ... Visa mer
Vi söker nu dig som vill arbeta som ekonomiassistent och som finns tillgänglig relativt omgående! Du kommer att börja som SJR-konsult och efter 6 månader är ambitionen en anställning hos vår kund. De har idag sina lokaler i Mölndal, men kommer under Q4 2024 flytta till Landvetter.

Arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra ett team på fyra personer och i din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta både med kund- och leverantörsreskontra. Vidare ingår också att hantering av betalningar, uppföljning av operationella KPI: er kopplade till kund- och leverantörsreskontran, förberedelse av mervärdesskattrapport samt avstämningsarbete i månads- och årsbokslut. Utöver detta finns det möjlighet att arbeta i olika projekt för den som tycker att det är roligt. I dagsläget arbetar bolaget i ett eget affärssystem men kommer under Q1 2024 kommer bolaget att gå över till SAP.

Vem söker vi?

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har minst ett par års erfarenhet av arbete med kund- och/eller leverantörsreskontra. Då bolaget har engelska som koncernspråk behöver du behärska det i både tal och skrift. Även svenska är ett krav.

Som person tar du ansvar för ditt arbete och är mån om att göra gott jobb. Du trivs i en föränderlig miljö och har drivet och viljan att hela tiden fortsätta utvecklas. Du är en flexibel och kommunikativ person som har lätt för att samarbeta med andra.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Financial Assistant till trivsamt bolag

Ansök    Apr 12    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Just nu söker vi en ekonom till ett internationellt bolag i Mölndal. Du kommer under en sexmånadersperiod arbeta som SJR konsult men för rätt person är ambitionen en anställning hos vår kund. Arbetsuppgifter: Du kommer ha en mer kontrollerande roll när det gäller både kund- och leverantörsreskontra som sköts på ett shared service center i Indien. I din roll fungerar du som kontaktperson till medarbetarna där och ser till att flödet fungerar för både det ... Visa mer
Just nu söker vi en ekonom till ett internationellt bolag i Mölndal. Du kommer under en sexmånadersperiod arbeta som SJR konsult men för rätt person är ambitionen en anställning hos vår kund.

Arbetsuppgifter:

Du kommer ha en mer kontrollerande roll när det gäller både kund- och leverantörsreskontra som sköts på ett shared service center i Indien. I din roll fungerar du som kontaktperson till medarbetarna där och ser till att flödet fungerar för både det svenska och det danska bolaget. Andra uppgifter som tillhör rollen är bland annat bokföring av in- och utbetalningar, skapa fakturor och utföra kontoavstämningar.

Vem söker vi?

Vi söker dig som jobbat ett par år som ekonomiassistent och har förståelse för det ekonomiska flödet. Vi ser att du är en positiv person som har viljan att lära, är engagerad och ansvarstagande med förmåga att planera och prioritera. Du trivs med att arbeta i team men har inga problem med att driva ditt eget arbete framåt. Det är viktigt att du är trygg i din engelska i både tal och skrift då både kollegor och chef har internationellt ursprung.

Låter detta som du? Sök då redan idag!



För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Redovisningsekonom till långt föräldravikariat

Ansök    Maj 23    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Är du ekonom och har god förståelse för redovisning? Kanske vill du jobba med hela ekonomiflödet på ett företag? Då ska du ta chansen att söka denna tjänst! För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom till ett föräldravikariat med start i juni och som löper fram till september 2023. Vår kund sitter i helt nya lokaler i Mölndal. Om tjänsten: I rollen som redovisningsekonom hanterar du redovisningen för koncernens moderbolag. Det innebär bland ann... Visa mer
Är du ekonom och har god förståelse för redovisning? Kanske vill du jobba med hela ekonomiflödet på ett företag? Då ska du ta chansen att söka denna tjänst!

För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom till ett föräldravikariat med start i juni och som löper fram till september 2023. Vår kund sitter i helt nya lokaler i Mölndal.

Om tjänsten:

I rollen som redovisningsekonom hanterar du redovisningen för koncernens moderbolag. Det innebär bland annat reskontra, löpande redovisning, in- och utbetalningar, avstämningar av bankkonton och utredning av eventuella differenser. Bokslutsavstämningar i Excel inför månadsrapportering, deklaration av moms och periodisk sammanställning samt deklaration av arbetsgivaravgifter. Du gör även intrastatredovisning till SCB.

Bolaget har tre dotterbolag som själva sköter sin redovisning och rapporterar sedan till moderbolaget. Har du inte koncernredovisning med dig kommer detta hanteras av erfaren redovisningskonsult som även sköter lönerna. Du kommer jobba nära bolagets VD som även han är utbildad ekonom och på så vis kan vara ett bra stöd.

Vem söker vi?

Vi söker dig som trivs i en bred roll och som är en lösningsorienterad och flexibel person. Du är självgående i ditt arbete och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vi tror att du har ett par års erfarenhet från arbete med redovisning och en god ekonomisk förståelse. I den här rollen krävs det noggrannhet och struktur då arbetet stundtals är detaljerat. Koncernspråket är engelska vid kontakt med de utländska dotterbolagen.

Är detta du? Sök då redan idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Omgående ekonomiassistent till företag i Lindome

Ansök    Maj 19    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Till en av våra kunder i Lindome söker vi en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra som kan starta omgående. Behovet är på 100 % och uppdraget löper under 6 månader. För rätt person finns därefter möjlighet till anställning direkt hos vår kund. Arbetsuppgifter I rollen som Ekonomiassistent är dina främsta arbetsuppgifter att hantera leverantörsfakturor, in-och utbetalningar samt löpande bokföring. Du är också delaktig i månadsbokslut, ra... Visa mer
Till en av våra kunder i Lindome söker vi en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra som kan starta omgående. Behovet är på 100 % och uppdraget löper under 6 månader. För rätt person finns därefter möjlighet till anställning direkt hos vår kund.

Arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomiassistent är dina främsta arbetsuppgifter att hantera leverantörsfakturor, in-och utbetalningar samt löpande bokföring. Du är också delaktig i månadsbokslut, rapportering och årsbokslut och hjälper till med analysering av finansiella rapporter.

Vem vi söker

Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomiområdet och du har flera års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra. Vi ser gärna också att du är van vid projektredovisning. För denna roll krävs goda kunskaper i både svenska och engelska.

För att trivas i rollen ser vi att du är en person som är positiv och tycker om service. Du är kunnig inom leverantörsreskontraområdet och trivs med att självständigt ansvar för ditt arbete samtidigt som du har förmågan att samarbeta väl med dina kollegor. Att arbeta kvalitativt och hålla dina deadlines är en självklarhet för dig!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

AP Accountant till internationellt bolag i Mölndal.

Ansök    Mar 11    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Vill du vara en del av ett internationellt bolag som strävar efter att integrera hållbarhet i allt de gör? Läs då vidare. Om rollen Som AP Accountant kommer du ingå i ett team på sex personer som jobbar i alla delar av leverantörsflödet. Det är ett gott gäng i olika åldrar som sitter i fina lokaler i Mölndal. Uppdraget är på sex månader med start omgående, för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos vår kund. Vem söker vi? Vi söker di... Visa mer
Vill du vara en del av ett internationellt bolag som strävar efter att integrera hållbarhet i allt de gör? Läs då vidare.

Om rollen

Som AP Accountant kommer du ingå i ett team på sex personer som jobbar i alla delar av leverantörsflödet. Det är ett gott gäng i olika åldrar som sitter i fina lokaler i Mölndal. Uppdraget är på sex månader med start omgående, för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos vår kund.



Vem söker vi?

Vi söker dig som jobbat några år på en ekonomiavdelning, gärna med inblick och erfarenhet av leverantörsreskontra. Det är många bolag i koncernen och deadlines att förhålla sig till så arbetstempot kan stundvis vara fartfyllt. För att trivas i rollen bör du gilla att jobba i ett team och ha god samarbetsförmåga, vara ordningsam och ansvarstagande. Du bör även vara van att driva ditt eget arbete framåt med en förståelse för att din roll har en avgörande betydelse i ett större sammanhang. För att axla rollen behöver du behärska både svenska och engelska i tal och skrift.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-6471630. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Ekonom med teamledaransvar!

Ansök    Jan 18    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Har du tre till fem års erfarenhet av redovisning och vill ta klivet in i en roll som teamledare? Då är detta tjänsten för dig! Du kommer under dina sex första månader i rollen vara anställd SJR-konsult. Ambitionen är därefter att du blir anställd direkt hos vår kund som är beläget i Mölndal. Tjänsten är på 100 % och önskvärd start är i mars. Rollen Du kommer att leda ett team om totalt fem personer, tre ekonomer och två administratörer, och rapporterar... Visa mer
Har du tre till fem års erfarenhet av redovisning och vill ta klivet in i en roll som teamledare? Då är detta tjänsten för dig!

Du kommer under dina sex första månader i rollen vara anställd SJR-konsult. Ambitionen är därefter att du blir anställd direkt hos vår kund som är beläget i Mölndal. Tjänsten är på 100 % och önskvärd start är i mars.

Rollen

Du kommer att leda ett team om totalt fem personer, tre ekonomer och två administratörer, och rapporterar till ekonomichefen. Du jobbar med ett antal kunder bestående av bostads­rättföreningar och ett fåtal samfälligheter. Dina dagliga arbetsuppgifter består bl a av:

- leda och fördela arbetet inom avdelning Ekonomi/Administration
- redovisning
- rådgivning och övrig kontakt med kunder
- budget och bokslut
- skatter och deklarationer
- lånehantering
- arvoden och utlägg


Du blir en viktig länk när det gäller att skapa helhet och en bekymmersfri tillvaro för dina kunder. I din roll som teamledare är samordningen såväl inom avdelningen som gentemot företagets andra avdelningar central då det bidrar till den helhetsleverans som eftersträvas. Då vår kund befinner sig på en spännande resa mot både digitaliserat tjänsteutbud och mer kvalificerad rådgivning finns stora möjligheter att vara med och påverka och utvecklas. Beslutsvägarna är korta vilket ger en hög grad av delaktighet.

Vem vi söker

Vi söker en driven och energisk ekonom som gillar att leda. Du trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter som kräver både flexibilitet och prestigelöshet. Du har stor vana av ekonomi­arbete och är trygg i din roll där du axlar det ekonomiska ansvaret. Erfarenhet från fastighets­branschen och/eller föreningslivet är meriterande.

Som person är du initiativtagande, strukturerad, serviceinriktad och prestigelös. Du är inte främmande för att hugga i där det behövs. Du gillar att träffa och ha kontakt med många människor och du har en god social förmåga samt vågar anta pedagogiska utmaningar.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

Ekonom med teamledaransvar!

Ansök    Feb 3    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Har du tre till fem års erfarenhet av redovisning och vill ta klivet in i en roll som teamledare? Då är detta tjänsten för dig! Du kommer under dina sex första månader i rollen vara anställd SJR-konsult. Ambitionen är därefter att du blir anställd direkt hos vår kund som är beläget i Mölndal. Tjänsten är på 100 % och önskvärd start är i mars. Rollen Du kommer att leda ett team om totalt fem personer, tre ekonomer och två administratörer, och rapporterar... Visa mer
Har du tre till fem års erfarenhet av redovisning och vill ta klivet in i en roll som teamledare? Då är detta tjänsten för dig!

Du kommer under dina sex första månader i rollen vara anställd SJR-konsult. Ambitionen är därefter att du blir anställd direkt hos vår kund som är beläget i Mölndal. Tjänsten är på 100 % och önskvärd start är i mars.

Rollen

Du kommer att leda ett team om totalt fem personer, tre ekonomer och två administratörer, och rapporterar till ekonomichefen. Du jobbar med ett antal kunder bestående av bostads­rättföreningar och ett fåtal samfälligheter. Dina dagliga arbetsuppgifter består bl a av:

- leda och fördela arbetet inom avdelning Ekonomi/Administration
- redovisning
- rådgivning och övrig kontakt med kunder
- budget och bokslut
- skatter och deklarationer
- lånehantering
- arvoden och utlägg


Du blir en viktig länk när det gäller att skapa helhet och en bekymmersfri tillvaro för dina kunder. I din roll som teamledare är samordningen såväl inom avdelningen som gentemot företagets andra avdelningar central då det bidrar till den helhetsleverans som eftersträvas. Då vår kund befinner sig på en spännande resa mot både digitaliserat tjänsteutbud och mer kvalificerad rådgivning finns stora möjligheter att vara med och påverka och utvecklas. Beslutsvägarna är korta vilket ger en hög grad av delaktighet.

Vem vi söker

Vi söker en driven och energisk ekonom som gillar att leda. Du trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter som kräver både flexibilitet och prestigelöshet. Du har stor vana av ekonomi­arbete och är trygg i din roll där du axlar det ekonomiska ansvaret. Erfarenhet från fastighets­branschen och/eller föreningslivet är meriterande.

Som person är du initiativtagande, strukturerad, serviceinriktad och prestigelös. Du är inte främmande för att hugga i där det behövs. Du gillar att träffa och ha kontakt med många människor och du har en god social förmåga samt vågar anta pedagogiska utmaningar.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

Ekonomiassistent med intresse för lön till internationellt bolag

Ansök    Dec 20    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent som är tillgänglig för start i februari. Du kommer under en sexmånadersperiod arbeta som SJR-konsult, därefter är ambitionen en anställning hos vår kund. Arbetsuppgifter: I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, hantera betalningar, göra avstämningar av bankkonton, arbeta med utredning och uppföljning av avvikelser, sammanställa och skicka ut weekly cash reports... Visa mer
SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent som är tillgänglig för start i februari. Du kommer under en sexmånadersperiod arbeta som SJR-konsult, därefter är ambitionen en anställning hos vår kund.

Arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, hantera betalningar, göra avstämningar av bankkonton, arbeta med utredning och uppföljning av avvikelser, sammanställa och skicka ut weekly cash reports samt vara delaktig i månads- och årsbokslut. I arbetsuppgifterna ingår även att göra löner för tjänstemän på moderbolaget så har du erfarenhet av löneprocessen sedan tidigare är det meriterande. Du kommer jobba tätt med ekonomichefen och ha mycket kontakt med de andra avdelningarna så som produktion, R&D och sälj. Du sköter även kontakten med dotterbolagen i UK och Singapore.

Vem söker vi?

För att lyckas i denna roll tror vi att du är en prestigelös och serviceminded person som trivs med eget ansvar och som har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är nyfiken, social och gillar att bli involverad i det mesta även sådant som inte berör just ditt område. Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och med ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i engelska är ett krav.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre