Lediga jobb Perido AB i Mölndal

Se alla lediga jobb från Perido AB i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

Innesäljare till bilverkstadskedja - Göteborg

Ansök    Aug 16    Perido AB    Innesäljare
Brinner du för försäljning och kundservice? Gillar du att arbeta i ett högt tempo, samt att ta ett stort eget ansvar? Om du även är en social och engagerad person – så läs gärna vidare! Om tjänsten Perido är nu på jakt efter en Innesäljare till vår kund, en bilverkstadskedja som erbjuder bilservice och skadeverkstad med den högsta kvalitets- och servicenivå. Tjänsten är placeras på kundens kontor i Mölndal. Dina arbetsuppgifter Rollen som innesäljare inn... Visa mer
Brinner du för försäljning och kundservice? Gillar du att arbeta i ett högt tempo, samt att ta ett stort eget ansvar? Om du även är en social och engagerad person – så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido är nu på jakt efter en Innesäljare till vår kund, en bilverkstadskedja som erbjuder bilservice och skadeverkstad med den högsta kvalitets- och servicenivå. Tjänsten är placeras på kundens kontor i Mölndal.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som innesäljare innebär att hjälpa företagets kunder att boka in service. Huvudfokuset ligger på att ge kunden god service snarare än bilen, men du skapar mervärde genom att sälja relevant bilservice till kunden när de ringer in. Arbetsdagen har ett högt tempo med många telefonsamtal. Du arbetar självständigt, men med ett team som stöttar upp vid behov. Inom företaget finns stora utvecklingsmöjligheter för rätt person!
Dina egenskaper
Vi söker dig som trivs att arbeta i högt tempo och kan ta ett stort eget ansvar. Vi ser gärna att du har ett intresse för bilar, men viktigaste är att du har en positiv kommunikation med kunder och kollegor. Du är tydlig, lyhörd, noggrann och du visar stort engagemang på jobbet. Vi ser även att du brinner för kundservice och försäljning, samt vill vara med och bidra till en positiv stämning på arbetsplatsen.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet av servicerådgivning
Tidigare arbetat inom kundservice/sälj
Har god dator och telefonvana
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet inom fordonsbranschen

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Josefin Söderquist som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33346 i ämnesraden.

Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/ Visa mindre

Löneadministratör sökes i Göteborg!

Ansök    Maj 27    Perido AB    Löneadministratör
Har du en eftergymnasial utbildning inom lön? Har du 3–5 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen, samt ett stort intresse för det? Om du även är en noggrann, målinriktad och social person – så kan det här vara nästa utmaning för dig! Om tjänsten Perido söker nu en löneadministratör för en tillsvidaretjänst hos vår kund, en märkesauktoriserad bilverkstad i Göteborg. Verkstadens motto är att det alltid ska kännas tryggt och enkelt för kunden att läm... Visa mer
Har du en eftergymnasial utbildning inom lön? Har du 3–5 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen, samt ett stort intresse för det? Om du även är en noggrann, målinriktad och social person – så kan det här vara nästa utmaning för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en löneadministratör för en tillsvidaretjänst hos vår kund, en märkesauktoriserad bilverkstad i Göteborg. Verkstadens motto är att det alltid ska kännas tryggt och enkelt för kunden att lämna in sin bil. Verkstaden utför service, reparationer och garantiarbeten på personbilar och transportbilar. Här servas välkända bilmärken som Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz och BMW.
Dina arbetsuppgifter
Lönefunktionen har tidigare hanterats av en extern byrå, men ska nu hanteras av dig som vi söker, till rollen som löneadministratör. Du arbetar till 60–65% av arbetstiden med lön, och resterande tid med personaladministration. Du kommer att hantera de interna lönerna för de drygt 300 anställda. Detta inkluderar både anställda med kollektivavtal, och tjänstemän. Arbetsgruppen består av 5 personer och kallas för ”ekonomi och personal”. Du kommer samarbeta mycket med personalchefen i personalfrågor samt redovisningsekonomen i bokföringsfrågor. Mer översiktligt kommer dina arbetsuppgifter att innefatta följande:
Hela löneprocessen från a till ö
Delta i arbetet med årsbokslut
Arbeta konsultativt mot företagets chefer och anställda i frågor om lön
Extern rapportering; myndigheter etc.
Personaladministration; hantera löneunderlag som ska in i löneprocessen. Hantering av anställningsavtal.

Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som löneadministratör, ser vi att du är en noggrann person. Du har ett stort intresse för löner och hela processen som följer med den. Vi tror att du är en doer av rang, som är duktig på att hugga tag där det behövs. Du håller dina deadlines, och strukturerar upp ditt arbete. Vidare ser vi att du är social person som gillar att ha kul på jobbet, och umgås med kollegorna.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom lön
3–5 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen
God kunskap i lönesystem samt lätt för att lära sig nya system
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:
Erfarenhet av Hogia lön + Flex application (tidsredovisnings-och personalsystem)
Kunskaper i polska

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har några övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. Ange tjänsten referensnummer 33053 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Löneadministratör sökes i Göteborg!

Ansök    Mar 15    Perido AB    Löneadministratör
Har du en eftergymnasial utbildning inom lön? Har du 3–5 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen, samt ett stort intresse för det? Om du även är en noggrann, målinriktad och social person – så kan det här vara nästa utmaning för dig! Om tjänsten Perido söker nu en löneadministratör för en tillsvidaretjänst hos vår kund, en märkesauktoriserad bilverkstad i Göteborg. Verkstadens motto är att det alltid ska kännas tryggt och enkelt för kunden att läm... Visa mer
Har du en eftergymnasial utbildning inom lön? Har du 3–5 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen, samt ett stort intresse för det? Om du även är en noggrann, målinriktad och social person – så kan det här vara nästa utmaning för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en löneadministratör för en tillsvidaretjänst hos vår kund, en märkesauktoriserad bilverkstad i Göteborg. Verkstadens motto är att det alltid ska kännas tryggt och enkelt för kunden att lämna in sin bil. Verkstaden utför service, reparationer och garantiarbeten på personbilar och transportbilar. Här servas välkända bilmärken som Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz och BMW.
Dina arbetsuppgifter
Lönefunktionen har tidigare hanterats av en extern byrå, men ska nu hanteras av dig som vi söker, till rollen som löneadministratör. Du arbetar till 60–65% av arbetstiden med lön, och resterande tid med personaladministration. Du kommer att hantera de interna lönerna för de drygt 300 anställda. Detta inkluderar både anställda med kollektivavtal, och tjänstemän. Arbetsgruppen består av 5 personer och kallas för ”ekonomi och personal”. Du kommer samarbeta mycket med personalchefen i personalfrågor samt redovisningsekonomen i bokföringsfrågor. Mer översiktligt kommer dina arbetsuppgifter att innefatta följande:
Hela löneprocessen från a till ö
Delta i arbetet med årsbokslut
Arbeta konsultativt mot företagets chefer och anställda i frågor om lön
Extern rapportering; myndigheter etc.
Personaladministration; hantera löneunderlag som ska in i löneprocessen. Hantering av anställningsavtal.

Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som löneadministratör, ser vi att du är en noggrann person. Du har ett stort intresse för löner och hela processen som följer med den. Vi tror att du är en doer av rang, som är duktig på att hugga tag där det behövs. Du håller dina deadlines, och strukturerar upp ditt arbete. Vidare ser vi att du är social person som gillar att ha kul på jobbet, och umgås med kollegorna.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom lön
3–5 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen
God kunskap i lönesystem samt lätt för att lära sig nya system
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:
Erfarenhet av Hogia lön + Flex application (tidsredovisnings-och personalsystem)
Kunskaper i polska

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har några övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. Ange tjänsten referensnummer 33053 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Kundtjänstmedarbetare sökes till bilverkstad!

Ansök    Apr 20    Perido AB    Kundtjänstmedarbetare
Brinner du för försäljning och kundservice? Gillar du att arbeta i ett högt tempo, samt att ta ett stort eget ansvar? Om du även är en social och engagerad person – så läs gärna vidare! Om tjänsten Perido söker nu en kundtjänstmedarbetare för en tillsvidaretjänst hos vår kund, en märkesauktoriserad bilverkstad i Göteborg. Verkstadens motto är att det alltid ska kännas tryggt och enkelt för kunden att lämna in sin bil. Verkstaden utför service, reparationer... Visa mer
Brinner du för försäljning och kundservice? Gillar du att arbeta i ett högt tempo, samt att ta ett stort eget ansvar? Om du även är en social och engagerad person – så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en kundtjänstmedarbetare för en tillsvidaretjänst hos vår kund, en märkesauktoriserad bilverkstad i Göteborg. Verkstadens motto är att det alltid ska kännas tryggt och enkelt för kunden att lämna in sin bil. Verkstaden utför service, reparationer och garantiarbeten på personbilar och transportbilar. Här servas välkända bilmärken som Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz och BMW. Arbetstider är mellan 9–18.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att ta hand om verkstadens kunder med allt som berör deras besök. Detta innefattar att färdigställa kundärenden, för att sedan möta kunden med stort kunnande. Dina arbetsuppgifter varierar från dag till dag, och vi lovar att du aldrig kommer att ha tråkigt på jobbet. Du bemöter samtliga kunder med en god attityd, och förser dem med den hjälp de vill ha. Tjänsten är uppdelad mellan verkstad och kundmottagning.
Dina egenskaper
För denna roll lägger vi stor tyngd vid dina personliga egenskaper. Du är en social och har ett brinnande intresse för kunden. Du är tydlig, lyhörd, noggrann och du visar stort engagemang på jobbet. Vi ser även att du brinner för kundservice och försäljning, samt vill vara med och bidra till en positiv stämning på jobbet.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
God social kompetens och ett professionellt förhållningssätt
B-körkort
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:
Erfarenhet av servicerådgivning
Tidigare arbetat inom kundservice/sälj
Erfarenhet inom fordonsbranschen

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Ansvarig rekryterare för denna tjänst är [email protected].
Om du har några övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. Ange tjänsten referensnummer 33143 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Ekonomiassistent under sommaren till bilverkstad!

Ansök    Mar 10    Perido AB    Ekonomiassistent
Har du tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Har du möjligtvis ett intresse för bilar? Vi söker dig med pondus som vill visa vad du går för som ekonomiassistent! Om tjänsten En återkommande roll som vi på Perido har hjälp flera företag att hitta är en ekonomiassistent. Nu har behovet dykt upp hos en märkesauktoriserad bilverkstad i Göteborg. Verkstadens motto är att det alltid ska kännas tryggt och enkelt för kunden att lämna in sin bil. Det ... Visa mer
Har du tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Har du möjligtvis ett intresse för bilar? Vi söker dig med pondus som vill visa vad du går för som ekonomiassistent!
Om tjänsten
En återkommande roll som vi på Perido har hjälp flera företag att hitta är en ekonomiassistent. Nu har behovet dykt upp hos en märkesauktoriserad bilverkstad i Göteborg. Verkstadens motto är att det alltid ska kännas tryggt och enkelt för kunden att lämna in sin bil. Det är ett uppdrag som sommarvikarie under några veckor. Verkstaden utför service, reparationer och garantiarbeten på personbilar och transportbilar. Här servas välkända bilmärken som Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz och BMW.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att hantera sedvanliga arbetsuppgifter för en ekonomiassistent. Du förväntas vara trygg i din kompetens inom området, då du vid tillfällen kommer att behöva arbeta helt självgående. Du kommer att tillhöra ekonomiteamet som består av en ekonomiassistent, en redovisningschef och en ekonomichef.
Dina egenskaper
För att du ska lyckas och trivas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund, ser vi att du är en noggrann och självgående person. Du besitter en stor integritet, och slutför det som du påbörjar. Du känner dig trygg i din kunskap inom ekonomiområdet, och är redo att få applicera den kunskapen hos en ny arbetsgivare. Du kommer att arbeta med både kund- och leverantörsreskontra.
Är det just dig vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Lätt för att uttrycka dig väl i skrift på engelska

Omfattning och tillträde
Heltid under sommaren, konsultuppdrag under 4–8 veckor. Tillträde 2022-07-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har några övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. Ange tjänsten referensnummer 33047 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Supporttekniker till samhällsviktig myndighet - Mölndal

Är du en teknisk problemlösare? Har du utbildning inom området och tidigare arbetat i en serviceinriktad roll som teknisk support eller kundtjänst? Ta då chansen att bli en del av ett kompetent supportteam på en trygg och stabil myndighet som värnar om din utveckling. Läs vidare och ansök redan idag! Om tjänsten Vi på Perido är på jakt efter en vass servicedesktekniker som ska förstärka supportteamet ute hos vår kund – en myndighet med placering i Mölndal... Visa mer
Är du en teknisk problemlösare? Har du utbildning inom området och tidigare arbetat i en serviceinriktad roll som teknisk support eller kundtjänst? Ta då chansen att bli en del av ett kompetent supportteam på en trygg och stabil myndighet som värnar om din utveckling. Läs vidare och ansök redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en vass servicedesktekniker som ska förstärka supportteamet ute hos vår kund – en myndighet med placering i Mölndal. Tjänsteresor kan förekomma, med myndighetens färdmedel.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som servicedesktekniker kommer du hantera teknisk felsökning, problemlösning och serviceärenden. Du kommer ta emot ärenden via telefon, mail och fjärrstyrning och hjälpa användarna att lösa tekniska problem. Ärendena varierar stort och berör såväl hård- som mjukvara och kringutrustning. Utöver det kommer du även få klassificera och dokumentera lösningar och säkerställa att kunden i slutändan får bästa tänkbara service.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du framför allt ha ett genuint IT-intresse och kunna arbeta strukturerat med visa upp ett självgående driv. Utöver goda tekniska kunskaper vill vi gärna att du är kommunikativ lagd och duktig på att förklara komplexa problem på ett enkelt sätt. Dina dagar kommer här vara variationsrika och du kommer hantera flera processer samtidigt. För rätt person finns här goda möjligheter att växa i rollen.
Är det här uppdraget du väntat på? Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Om du blir aktuell för denna tjänst kommer en säkerhetsprövning att genomföras.
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning, gärna inom IT
Erfarenhet av kundtjänst, gärna teknisk support
Vana av att arbeta systematiskt, noggrant och efter rutiner/processer
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk
Grundkunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Erfarenhet inom yrkeskategorin
Erfarenhet av ärendehanteringssystem (gärna ServiceNow)
Erfarenhet av telefonisystem
Erfarenhet av kunskapsdatabas

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-06-30 med möjlighet till förlängning. Start omgående
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32920 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre