Lediga jobb Vega Hr AB i Mölndal

Se alla lediga jobb från Vega Hr AB i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

Kundservicemedarbetare till Magnusson & Freij i Mölndal

Ansök    Maj 14    Vega Hr AB    Kundtjänstmedarbetare
Älskar du kundservice, försäljning och vara företagets ansikte och trevliga röst för dina kunder? Vill du förknippas med en genuint serviceorienterat och välrenommerat familjeföretag inom kontorsvaruhandel som växer? Vill du arbeta på ett trivsamt företag som erbjuder förmånliga anställningsvillkor och som aktivt vill utveckla sina medarbetare? Välkommen till Magnusson & Freij AB i Göteborg. För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en serviceo... Visa mer
Älskar du kundservice, försäljning och vara företagets ansikte och trevliga röst för dina kunder? Vill du förknippas med en genuint serviceorienterat och välrenommerat familjeföretag inom kontorsvaruhandel som växer? Vill du arbeta på ett trivsamt företag som erbjuder förmånliga anställningsvillkor och som aktivt vill utveckla sina medarbetare? Välkommen till Magnusson & Freij AB i Göteborg.
För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en serviceorienterad och positiv Kundservicemedarbetare som har god erfarenhet av liknande kundservice-roller, gärna inom kontorshandel som även har butik.
Tjänsten är på heltid 07:00-16:00 tills vidare med provanställning 6 mån och kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse. Du blir placerad hos dina två kollegor på företagets miljöcertifierade kontor/lager och butik i Mölndal.
Huvudsakliga ansvarsområden som kundservicemedarbetare:
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du ha delat ansvar tillsammans med 2 kollegor inom ”Kundserviceavdelningen”. Ni ansvarar för den dagliga supporten för företagets kunder och rätt person får gärna bidra med sin erfarenhet och kompetens för att utveckla kundservicearbetet och de interna processerna.
bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
Svara i telefon och administrera order/beställningar från företagskunder.
Vara delaktig i arbetet med utgående kundleveranser inklusive daglig kontakt med inköp/lager/distribution.
Hantering och uppföljning av kampanjer och eventuella reklamationer.
Förmedla kampanj- och produktinformation samt ge tips och goda råd som skapar relevant merförsäljning och positiva kundupplevelser.
Supportera som extra försäljningsresurs i företagets butik.
Uppdatera och registrera nya kunder, produktinfo, m m i Jeeves Affärssystem
Support och enklare administration av innehållet i företagets web-shop.
Du rapporterar till Kundservicechef och mer information om får du om du går vidare i rekryteringsprocessen.

Vem är du?
Vi söker dig som är driven och positivt serviceorienterad. Du får gärna har goda kundreferenser som styrker dina goda egenskaper inom service, försäljning, ordning och reda. Som person är du lyhörd, hjälpsam och prestigelös att samarbeta med och du håller alltid vad du lovar dina kunder. För dig är ingenting omöjligt. Du är trygg i dig själv och kan lätt kommunicera med alla på alla nivåer. Du arbetar gärna i team, där det gemensamma resultatet är viktigast. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och att du passar in i teamet.
Du har stort intresse för att aktivt bidra till ett hållbart samhälle och god miljö för framtida generationer och du trivs i ett sammanhang där du får skapa positiv energi på arbetsplatsen.
Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom liknande kundserviceroller, gärna inom kontorsvaruhandel där e-handel varit en del av vardagen.
Du är en van kommunikatör som har erfarenhet av kundkontakter via telefon, mail och i butik.
Du har lägst en gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, alternativt fått motsvarande kunskaper i ditt arbetsliv som du också har goda referenser för.
Du har goda kunskaper och förståelse för ekonomiska samband och vana att arbeta i olika affärssystem samt i MS-Office.
Ett stort plus är om du också har erfarenhet i affärssystemet Jeeves och webbplattformen Litium.
Du ska kunna förstå och uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska.

Vad kan Magnusson & Freij erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en omväxlande tjänst med stort ansvar. Du kommer till ett företag med trevliga medarbetare som gärna vill bli din vän. Du kommer samarbeta i team med i stort sett alla medarbetare på företaget. Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och kan tillträdas omgående.
Om Magnusson & Freij AB
Magnusson & Freij grundades 1958 och är idag en av de ledande leverantörerna i Västsverige på förbrukningsvaror och kontorsmaterial till både offentlig verksamhet och västsvenskt näringsliv. Deras motto ”det fixar vi” säger att Magnusson & Freij alltid går ett steg längre än vad kunderna förväntar. Det skapar positiva kundupplevelser och långsiktiga relationer.
Företagets verksamhet är situerat i Åbro industriområde där man även har en butik som är öppen för alla. Fastigheten som verksamheten bedrivs i är miljöcertifierad och företaget har satsat mycket på att arbeta miljömässigt och långsiktigt hållbart. Företaget arbetar med leveransoptimering och i år kommer Magnusson & Freij att ha sin första hållbarhetsredovisning klar som gäller för 2023.
Magnusson & Freij är som sagt ett mycket kundorienterat företag och man lägger mycket kraft på att tillfredsställa sina kunders behov. Man erbjuder allt från utbildning och kurser inom olika produktområden och saknas någon produkt som efterfrågas gör man allt för att lösa uppgiften. Man är kundernas partner och problemlösare!
Företaget är entreprenörsdrivet med korta beslutsvägar och trivselfaktorn är mycket hög. Många anställda har arbetat länge på företaget vilket också betyder att man byggt kompetens och en betydande kundkännedom. Företaget är i tillväxt och omsätter ca 250 mkr och antalet anställda är i medeltal ca 40 st. Mer information om företaget finner du på www.magnusson-freij.se Visa mindre

Inköpsassistent til Magnusson & Freij I Mölndal

Ansök    Apr 24    Vega Hr AB    Inköpsassistent
För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en strukturerad och serviceorienterad Inköpsassistent som gärna får ha erfarenhet av liknande roller inom kontorsvaruhandel. Rollen är bred och utvecklingsbar och rätt person kan få ökat ansvar med tiden. Tjänsten är tills vidare och kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse. Du blir placerad på företagets miljöcertifierade fastighet med kontor/lager och butik i Mölndal. Huvudsakliga ansvarsom... Visa mer
För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en strukturerad och serviceorienterad Inköpsassistent som gärna får ha erfarenhet av liknande roller inom kontorsvaruhandel. Rollen är bred och utvecklingsbar och rätt person kan få ökat ansvar med tiden. Tjänsten är tills vidare och kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse. Du blir placerad på företagets miljöcertifierade fastighet med kontor/lager och butik i Mölndal.
Huvudsakliga ansvarsområden som Inköpsassistent:
Som Inköpsassistent kommer du samarbeta nära med inköp- och marknadsavdelningen och där medverka i inköpsprocesser samt löpande uppdatera och vårda produktsortiment, artikelnummer, register, produkttexter och bilder i affärssystemet Jeeves och på företagets webbplattform Litium. Du kommer även ha en del kontakt med leverantörer. Rollen är främst inriktad mot inköpsrelaterade arbetsuppgifter men du har även ansvar för uppdatering av produkttexter och bilder på företagets webbplattform. Rätt person får gärna bidra med sin erfarenhet och kompetens för att utveckla de interna processerna. Här är det fritt fram att tycka om detaljer och ”nörda” in sig i artikelregistret och dess uppbyggnad.
Bland dina ansvarsuppgifter ingår:
Artikel- och registervård, uppdatering av produkter/avtal/priser/bilder i affärssystem och webbplattform.
Utveckla processerna internt inom produktvård och inköp för ökad lönsamhet/effektivitet.
Medverka i arbetet tillsammans med marknadsavdelning inom digital marknadsföring och framför allt textredigering (SEO).
Prognosarbete och Konkurrensanalys – följa med i hantering och utveckling av leverantörer och leverantörsflora.
Samverkan och support till alla övriga funktioner och avdelningar inom företaget.
Du rapporterar till företagets inköpschef som du kommer arbeta nära med.
Mer information om får du om du går vidare i rekryteringsprocessen.

Vem är du?
Vi söker dig som är positivt serviceorienterad och som har goda referenser inom struktur, ordning och textproduktion. Du är nyfiken och har ett driv av att utvecklas och leverera, förbättra, förenkla interna processer inom ditt ansvarsområde. Som person är du oerhört enkel och prestigelös att samarbeta med. För dig är ingenting omöjligt. Du är trygg i dig själv och kan lätt kommunicera med alla på alla nivåer. Du har integritet, är en bra lyssnare och din kreativa ådra skapar enkelt säljande och pedagogiska texter. Du har stort intresse för att aktivt bidra till ett hållbart samhälle och god miljö för framtida generationer och du trivs i ett sammanhang där du får skapa positiv energi på arbetsplatsen.
Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom liknande breda inköpsassistent-roller, gärna inom kontorsvaruhandel.
Du har en relevant utbildning inom ekonomi, marknadsföring och/eller inköp, alternativt fått motsvarande kunskaper i ditt arbetsliv som du också har goda referenser för.
Du har goda kunskaper och förståelse för ekonomiska samband och vana att arbeta i olika affärssystem, CMS-verktyg samt i MS-Office med tyngdpunkt på Excel.
Har du erfarenhet av att arbeta med registervård samt kreativ produktion är det mycket meriterande.
Ett annat plus är om du också har erfarenhet i affärssystemet Jeeves och webbplattformen Litium.
Du ska kunna förstå och uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska då du kommer få producera produktrelaterade texter mm.

Vad kan Magnusson & Freij erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en bred tjänst med stort ansvar. Du kommer till ett företag med trevliga medarbetare som gärna vill bli din vän. Du kommer samarbeta i team med i stort sett alla medarbetare på företaget. Rätt person får stor möjlighet att utvecklas i sin funktion. Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och kan tillträdas omgående.
Om Magnusson & Freij AB
Magnusson & Freij grundades 1958 och är idag en av de ledande leverantörerna i Västsverige på förbrukningsvaror och kontorsmaterial till både offentlig verksamhet och västsvenskt näringsliv. Deras motto ”det fixar vi” säger att Magnusson & Freij alltid går ett steg längre än vad kunderna förväntar. Det skapar positiva kundupplevelser och långsiktiga relationer.
Företagets verksamhet är situerat i Åbro industriområde där man även har en butik som är öppen för alla. Fastigheten som verksamheten bedrivs i är miljöcertifierad och företaget har satsat mycket på att arbeta miljömässigt och långsiktigt hållbart. Företaget arbetar med leveransoptimering och i år kommer Magnusson & Freij att ha sin första hållbarhetsredovisning klar som gäller för 2023.
Magnusson & Freij är som sagt ett mycket kundorienterat företag och man lägger mycket kraft på att tillfredsställa sina kunders behov. Man erbjuder allt från utbildning och kurser inom olika produktområden och saknas någon produkt som efterfrågas gör man allt för att lösa uppgiften. Man är kundernas partner och problemlösare! Företaget är entreprenörsdrivet med korta beslutsvägar och trivselfaktorn är mycket hög. Många anställda har arbetat länge på företaget vilket också betyder att man byggt kompetens och en betydande kundkännedom. Företaget är i tillväxt och omsätter ca 250 mkr och antalet anställda är i medeltal ca 40 st. Mer information om företaget finner du på www.magnusson-freij.se Visa mindre

Customer Service – Nordic – till GPBM Nordic, Mölndal

Ansök    Okt 31    Vega Hr AB    Kundtjänstmedarbetare
Älskar du att jobba med kundservice? Vill du arbeta i ett företag med familjär kultur där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Är ditt svar Ja? Då är detta tjänsten för dig! " Vi förstärker nu vårt Customer Service-team, som arbetar med konsumentprodukter inom batterier och brandskydd, med ytterligare en energifull, prestigelös och serviceminded kollega som tillsammans med teamet ger "stans bästa" kund- o... Visa mer
Älskar du att jobba med kundservice? Vill du arbeta i ett företag med familjär kultur där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen?
Är ditt svar Ja? Då är detta tjänsten för dig!
" Vi förstärker nu vårt Customer Service-team, som arbetar med konsumentprodukter inom batterier och brandskydd, med ytterligare en energifull, prestigelös och serviceminded kollega som tillsammans med teamet ger "stans bästa" kund- och säljupport till våra kunder och säljare i hela Norden.
Som Customer Service hos oss får du möjlighet att jobba...
...i en härligt varierande vardag. Du arbetar med allt från orderadministration, prishantering och registeradministration till att hjälpa våra kunder och säljare med produkt- och garantifrågor, leveransinformation, försäljningsstatistik mm. Vid sidan om vår ”personliga” kundservice arbetar vi med vår B2B-webshop där våra kunder både lägger beställningar, söker information och tar del av produktnyheter. Att få fler av våra kunder att upptäcka och använda detta verktyg är också en viktig och kul del av ditt jobb.
Vi söker dig som...
...tycker om att skapa och vårda kundrelationer och har en positiv inställning till det mesta som gör att du hellre väljer att se möjligheter än problem när du ställs inför vardagliga utmaningar i jobbet. Du är engagerad, noggrann och strukturerad samtidigt som du gillar ett högt tempo och har ett genuint intresse för kundservice och försäljning. Att hjälpa och prata med slutkund ger dig positiv energi och att jobba i team där det gemen-samma resultatet är viktigast, är något som du trivs med. Att utvecklas och lära dig nya saker står också högt i kurs hos dig eftersom vi är ett bolag i ständig förändring för att möta dagens och morgondagens kunder!
Vi tror att du har...
...några års erfarenhet av kundservicearbete, gärna inom produktförsäljning B2B och/eller B2C. Du är flytande i svenska språket, såväl muntligen som i skrift och du behärskar engelska väl. Om du dessutom kan ytterligare ett nordiskt språk blir ingen gladare än vi.
Din datavana är god såväl som dina kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för oss är det viktigt att du tycker det är kul att jobba i ett entreprenörsdrivet säljbolag, där den ena dagen inte alltid är den andra lik!
Hos oss får du...
... en varierande tjänst med stora möjligheter att utvecklas inom ditt område i ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch. Du blir en del av vår nordiska Customer Service och har ett nära och tätt samarbete med både våra säljorganisationer i Norden och våra kollegor inom lager, inköp och produkt på kontoren i Sörred och Mölndal. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef och du får självklart intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt.
Låter det intressant? Hör av dig!
Alla ansökningar hanteras löpande och tjänsten ska tillsättas omgående så tveka inte att skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev via Vega HR AB redan idag.
Kort om GPBM Nordic
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har företaget skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Företaget ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Huvudkontor och centrallager ligger i Sörred och koncernen omsätter ca 600 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se
OBS! Ansök endast via Vega HR AB - se länk!
I denna rekrytering samarbetar vi med Vega HR AB dit alla ansökningar för denna roll ska skickas. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Det går också bra att maila till [email protected]
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till Studieförbundet Vuxenskolan i Mölndal

Ansök    Sep 13    Vega Hr AB    Kursutvecklare
På uppdrag av Studieförbundet Vuxenskolan, SV GR Sydost, söker vi en Verksamhetsutvecklare som vill förstärka SV GR Sydosts organisation med sin kunskap och erfarenhet inom verksamhetsutveckling, samordning, intern kommunikation och förvaltning. Rollen är bred och innebär ett tätt samarbete med enhet Mölndals personal samt med avdelningschefen, stabsgrupp och olika arbetsgrupper. Tjänsten är på heltid och kan innebära arbete även på kvällar och helger. Tjä... Visa mer
På uppdrag av Studieförbundet Vuxenskolan, SV GR Sydost, söker vi en Verksamhetsutvecklare som vill förstärka SV GR Sydosts organisation med sin kunskap och erfarenhet inom verksamhetsutveckling, samordning, intern kommunikation och förvaltning. Rollen är bred och innebär ett tätt samarbete med enhet Mölndals personal samt med avdelningschefen, stabsgrupp och olika arbetsgrupper. Tjänsten är på heltid och kan innebära arbete även på kvällar och helger. Tjänsten kan tillträdas omgående med placering på SV Gr Sydosts lokalkontor i Mölndal.
Om Studieförbundet Vuxenskolan, SV GR Sydost
SV är ett av Sveriges största studieförbund som genom sin verksamhet vill stärka demokratin att ge människor en möjlighet att utvecklas och få kunskap. SV är en självständig organisation som samarbetar med en rad föreningar och organisationer inom studiecirkel- och kulturverksamhet. Bakom SV står Centerpartiet, Liberalerna och LRF och våra ledord är ”Bildning, Utbildning och Kultur”. SV vill erbjuda en arbetsplats som präglas av mångfald, dynamik och lärande.
Mer information om Studieförbundet Vuxenskolan Göteborgsregionen Sydost finns på www.sv.se/avdelningar/grsydost/
Om rollen som Verksamhetsutvecklare med samordningsansvar
Som Verksamhetsutvecklarkollega ansvarar du för del av enhet Mölndals verksamhetsutbud med fokus på föreningsutveckling. Du arbetar också utåtriktat med fokus på allmänhetens behov av ett attraktivt kursutbud. Arbetet innebär dels att förvalta befintlig verksamhet, dels att utveckla verksamheten mot nya målgrupper. I delen som enhetssamordnare kommer du att fungera som en länk till avdelningschefen. Du kommer att ingå i Gr Sydosts stabsgrupp där också vice avdelningschef, övriga enhetssamordnare, kvalitetssamordnare och controller finns med. Du innehar ett samordningsansvar för enhet Mölndals personal innefattande verksamhetsutvecklare och assistent vilka organiserar/ arrangerar och administrerar studiecirklar, övriga kurser och arrangemang.
Bland dina ansvarsuppgifter kan nämnas:
Ansvar och utveckling av det allmänna kursutbudet i Mölndal.
Ansvar och utveckling av SV:s organisationsmarknad i Mölndal innefattande en stor andel föreningar varför kunskap/orientering i Mölndal är önskvärd.
Ansvara för administration, marknadsföring, ekonomi och uppföljning som hör till ditt
ansvarsområde och se möjligheter och utarbeta förslag till verksamhetsplan inom ditt område.
Aktivt arbeta med att generera externa resurser till angelägna projekt som SV enheten vill driva.
Aktivt medverka till att utveckla och förvalta informations- och kommunikationskanalerna inom enheten samt förbättra processer och rutiner vid t ex oförutsedda händelser ”vad händer om”
Samordna, informera och organisera det dagliga arbetet i arbetsgruppen på Avdelningschefens uppdrag samt medverka i kontinuerliga avstämningsmöten med Avdelningschef och övriga stabsmedlemmar.
Medverkan i avdelningens ekonomi-analys- och kvalitetsutvecklingsarbete.
Initiera och driva projekt för verksamhetsutveckling i Mölndal samt säkerställa att verksamheten som levereras utvecklas och håller en hög kvalitet.
Identifiera behov av kompetensutveckling och fortbildning hos medarbetare samt planera, marknadsföra samt medverka till en attraktiv och intressant arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter.

Dina egenskaper
Vi söker dig som har drivkraft och intresse för folkbildning generellt och kultur, föreningsutveckling i synnerhet och som vill ge andra människor möjlighet att utvecklas. Du är i grunden en självgående entreprenör och kreativ person som har höga kvalitetskrav.
Du är duktig på att prioritera och planera dina arbetsuppgifter. Du är kommunikativ och utåtriktad och van att prata inför grupp. Din entusiasm och positiva inställning till utveckling och samarbete skapar motivation och ett positivt arbetsklimat. Prestigelöshet och en vilja att få jobbet gjort är viktigt för dig.
Dina kvalifikationer
Akademisk utbildning eller ev. motsvarande med kunskaper och arbetslivserfarenheter inom exempelvis ledarskap, kultur, marknadsföring och ekonomi.
Utpräglad föreningsmänniska som har ett stort kultur- och samhällsintresse.
Gedigen erfarenhet av att leda andra och kan samarbeta med människor på alla nivåer.
Du följer med i den digitala kommunikationsutvecklingen och prövar gärna nya angreppssätt.
God organisationsförmåga och är ekonomiskt väl bevandrad.
God datorvana och kan hantera olika affärssystem och de flesta programmen i MS Office.
Vi vill att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Har du ett stort nätverk och erfarenhet av folkbildning i vid mening är det meriterande.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och körkort är ett krav.

Vad kan SV erbjuda dig?
Tjänsten innebär stor frihet under ansvar. Du får varierande och stimulerande arbetsuppgifter samt möjlighet att arbeta i en kreativ miljö med kunniga kollegor. SV tillämpar kollektivavtal med arbetsgivarorganisation FREMIA- samt arbetstagarorganisation Unionen samt akademikerförbunden. Visa mindre

Market Product Manager till Witre Manutan I Mölndal

Witre Manutan – det kompletta digitala varuhuset inom arbetsplatsutrustning för industri, lager och kontor befinner sig på en spännande transformations- och tillväxtresa! Som ny Market Product Manager för den nordiska marknaden, kommer du få stort inflytande på framtidens gigantiska produktsortiment, där målet – One Stop Shop – snart kommer blir verklighet för företagets kunder. Rollen innehåller ett brett ansvar vilket kräver att du är en driven, analytis... Visa mer
Witre Manutan – det kompletta digitala varuhuset inom arbetsplatsutrustning för industri, lager och kontor befinner sig på en spännande transformations- och tillväxtresa! Som ny Market Product Manager för den nordiska marknaden, kommer du få stort inflytande på framtidens gigantiska produktsortiment, där målet – One Stop Shop – snart kommer blir verklighet för företagets kunder. Rollen innehåller ett brett ansvar vilket kräver att du är en driven, analytisk och affärsorienterad person som är van att ta egna initiativ. Passar detta in på dig så sök tjänsten redan idag!

För vår uppdragsgivare, Witre Manutan – som ingår i den europeiska familjekoncernen Manutan International – söker vi en självgående och analytisk affärsutvecklare som skaffat sig en bred och framgångsrik erfarenhet av liknande produktchefsroller inom E-commerce eller i verksamheter där stort produktsortiment är den gemensamma nämnaren. Du erbjuds en ny roll där du har möjligheter att påverka både innehåll och din egen utveckling. Tjänsten är placerad på företagets kontor i Mölndal och är tills vidare på heltid. Tillträde kan ske omgående eller efter överenskommelse.
Om rollen som Market Product Manager
Som Market Product Manager ska du säkerställa rätt produktutbud på din marknad i enlighet med företagets mål och strategier. Rollen innebär ett brett internt samarbete med olika funktioner inom företaget såsom sälj, inköp, ekonomi, marknad, kundsupport och supply chain. Externt handlar det om att arbeta med omvärldsanalys, undersökningar samt hitta rätt produkter och leverantörer tillsammans med marknad-, sälj- och inköpsavdelningen.
Du kommer också ha det övergripande kommersiella ansvaret över alla produkter inom din marknad vilket innebär löpande ekonomisk uppföljning samt pris- och produktjusteringar. Din roll växlar mellan operativt och strategiskt fokus och kan innefatta allt från att ta fram underlag för kampanjer och säljbudskap till att genomföra ekonomisk uppföljning och marknadsanalyser. Du ingår i ett team med en Category Manager och två Product Managers som ansvarar för att driva både Witre Manutan:s samt systerbolaget Ikaros sortiment, som också ingår i företagets fulla produktportfölj.
Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
Kontinuerligt arbete med att optimera och utveckla sortimentet till ”One Stop Shop” med övergripande ansvar för hela produktlivscykeln.
Utarbeta långsiktiga sälj- och marknadsplaner för sortimentet och medverka till att bryta ner dessa i kampanjer, erbjudanden och aktiviteter hos kund i samråd med inköp, marknads- och säljorganisationen.
Samarbeta med inköp och marknad för att hitta nya produkter och produktområden.
Analysera marknad, prissättning, produktvolymer samt samarbeta internt med övriga ansvariga inom företagets internationella marknader.
Ansvara för att produkterna är typgodkända och uppfyller alla miljökrav, lagar och regler för din marknad.
Vara en kraft kring ständig utveckling och förbättringsarbete och där utveckla interna processer för att skapa bättre framförhållning och beslutsunderlag.
Förmedla support och produktkunskap till övriga intressenter såsom sälj, marknad, kundservice och kund.
Vara en ambassadör för företaget och delta i olika kund- och leverantörsaktiviteter med syfte att stärka företagets konkurrenskraft.

Rollen innehåller även en del resande, främst till koncernens huvudkontor i Paris. Mer information om organisation, dina ansvarsuppgifter och befogenheter får du om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Vem är du?
Vi söker främst dig som känner igen sig i denna breda roll. Viktigt att du är självgående och har stor drivkraft till att nå resultat på många områden. Du är en nyfiken och förändringsbenägen genomförare som vet vad som krävs för att få med alla på vägen mot framgång. Som ledare upplevs du som trygg, inlyssnande och tillgänglig. Som affärsutvecklare övertygar du med bra analyser och faktabaserad information och du är duktig på att skapa och upprätthålla goda relationer. I det dagliga arbetet är du strukturerad och analytisk vilket göra att du klarar högt tempo och kan prioritera ditt arbete på rätt sätt. Som person är du prestigelös, rak, tydlig och enkel att samarbeta med.
Du har en bakgrund där du har arbetat med övergripande ansvar för ett stort produktsortiment. Du har en relevant utbildning inom t ex inköp, marknadsföring och ekonomi och du följer noga med i utvecklingen inom e-commerce. Det är viktigt att du är stark i framför allt Excel men även i affärssystem som stödjer processer i verksamheter med stort sortiment. Du är givetvis flytande på svenska och engelska i både skrift och tal. Meriterande är om du även kan tala och förstå nordiska språk. Du tar med dig goda erfarenheter och referenser från både ledning och medarbetare.
Vad kan Witre Manutan erbjuda dig?
Du erbjuds ett utvecklande och ansvarsfullt arbete och du kommer till en inkluderande arbetsplats med en positiv familjär företagskultur där lösningsorienterat samarbete prioriteras. På Witre Manutan, som även är certifierad av Great Place To Work, kan du ta del av roliga gemensamma aktiviteter såsom torsdagsfrukostar, kick-offer, sommarfester och AW.
Om Witre Manutan – En del av Manutan International
Witre Manutan ingår i den europeiska familjekoncernen Manutan International som har 23 företag i 20 länder. Manutan-gruppen är Europas generalist inom e-commerce för industri- och kontorsutrustning samt förbrukningsartiklar till företag. Totalt har Manutan-gruppen 700 000 produkter och man arbetar med över 2 000 leverantörer.
Witre Manutan är specialiserade på distribution av arbetsplatsutrustning till företag i Norden. Företagen erbjuder högkvalitativa hållbara produkter och tjänster till sina kunder på ett enkelt, snabbt och effektivt sätt. Företaget har huvudkontor i Mölndal samt dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. Antalet anställda i Sverige är ca 80 och omsättningen är drygt 300 mkr.
Läs mer om företaget på: www.witre.se Visa mindre

Marknadsföringsansvarig till Magnusson & Freij i Göteborg

Ansök    Jul 15    Vega Hr AB    Marknadskommunikatör
För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en marknadsförare och kreatör som skaffat sig bred erfarenhet av både projektledning och produktion av marknadsmaterial för alla typer av kommunikationskanaler. Du kommer vara övergripande ansvarig för företagets sälj- och marknadskommunikation med tillhörande aktiviteter i butik, på nätet, hos kund och tillsammans med företagets leverantörer. Tjänsten är fast kan tillträdas omgående eller efter överensk... Visa mer
För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en marknadsförare och kreatör som skaffat sig bred erfarenhet av både projektledning och produktion av marknadsmaterial för alla typer av kommunikationskanaler. Du kommer vara övergripande ansvarig för företagets sälj- och marknadskommunikation med tillhörande aktiviteter i butik, på nätet, hos kund och tillsammans med företagets leverantörer. Tjänsten är fast kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse och du blir placerad på företagets miljöcertifierade fastighet med kontor/lager och butik i Göteborg.


Huvudsakliga ansvarsområden som Marknadsansvarig:
Rollen som Marknadsansvarig i kontorsvaruhandeln är som det låter – bred, ansvarsfull, strategisk och mycket operativ. Du kommer till en mindre organisation vilket innebär stort eget ansvar som omfattar både strategiskt arbete bestående av att utveckla och underhålla företagets varumärkesstrategi och övergripande kommunikation – till att operativt arbeta fram marknadsplan, budgetar och aktivitetsplaner. Därefter följer också ansvar för att projektleda, producera innehåll och material samt genomföra och följa upp alla marknads- och försäljningsaktiviteter i butik och övriga marknadsföringskanaler.
Omfattningen på antalet marknadsföringsaktiviteter är stor och du kommer ansvara för löpande planeringsmöten, uppföljningsmöten och interninformation i nära samarbete med IT-ansvarig, säljorganisationen, inköp, företagsledningen och produktleverantörer. Du kommer även samarbeta med externa leverantörer såsom kommunikationsbyråer och mediaföretag. Som marknadsansvarig är du strategen, planeraren, genomföraren, producenten och rådgivaren och du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till vd.
Bland dina ansvarsuppgifter ingår:
Strategisk marknadsföring – vision/mål – hur och vad ska vi göra och kommunicera för att stärka varumärket?
Taktisk marknadsföring – ansvar för budget, marknads- och aktivitetsplan i samarbete med produktleverantörer.
Operativt marknadsföringsansvar – projektleda, producera innehåll och material för alla kommunikationskanaler samt genomföra och följa upp alla marknads- och försäljningsaktiviteter i butik och övriga marknadsföringskanaler under året.
Marknadsföring i digitala kanaler – Webb, innehåll, SEO, Sociala medier, säljtunnel, mailkampanjer, prospektering, m m
Butiksmarknadsföring – Exponering, skyltmaterial, kampanjmaterial – hur ska det se ut, vad ska vi säga?
Säljstöd – kampanjmaterial, produktmaterial, säljinformation, leverantörsinformation, m m.
Kampanjer – i samarbete med produktleverantörer i olika säsonger för olika produkter.
Eventmarknadsföring – kundaktiviteter mot nya och befintliga kunder.
Omvärlds- och branschbevakning – inspiration, följa med, vara i framkant, prisbild, m m.
Projekt- och förbättringsarbete inklusive uppföljning av företaget hållbarhetsarbeten samt alla kundnära verksamheter.
Samverkan och support till övriga funktioner i marknadsföringsrelaterade frågor.
Mer information om dina arbetsuppgifter får du om du går vidare i rekryteringsprocessen.

Vem är du?
Vi söker en kreatör som tycker om att ta ansvar och driva projekt framåt med framgång.
Som kommunikationsexpert är du duktig på att formulera attraktivt och relevant innehåll. Som kreatör kan du producera innehåll och grafiskt material för alla typer av media. Som projektledare är du tydlig och enkel att samarbeta med och du är duktig på att budgetera och planera produktion för att klara deadlines. Som person är du prestigelöst driven, målinriktad och nyfiken. Du är van att ta eget ansvar och kan formulera dig och måla bilder så andra förstår. Du ser helheter och har kundperspektiv på allt du gör. Du är dessutom trevlig, inspirerande och rolig att samarbeta med!
Dina kvalifikationer:
För att klara rollen och framgångsrikt utveckla företaget och dig själv ser vi gärna att du arbetat några år inom organisationer där du haft samma breda rollbeskrivning. Viktigt också är att du känner dig trygg i dig själv och är duktig på att avgöra vad som är bra eller dålig kommunikation. Dina grafiska produktioner gör du med enkelhet i Photoshop och Indesign och du har även skaffat dig god erfarenhet och intresse av att arbeta med olika typer av CMS-plattformar och verktyg inom digital marknadsföring.
Meriterande är om du har arbetat med marknadsföring och försäljning inom kontorshandelsföretag, grossistföretag, detaljhandel eller inom liknande B2B/B2C-företag där du framgångsrikt ansvarat för både strategiskt och operativt marknadsföringsarbete samt även producerat grafiskt material. Har du erfarenhet av att arbeta med projektledning, grafisk produktion och digital marknadsföring på kommunikations- eller produktionsbyrå är det också meriterande.
Affärssystemet är Jeeves och det får du lära dig på plats om du inte har erfarenhet av det.
CMS-verktyget är Litium som du också lär dig på plats om du inte har erfarenhet av det
Digitala verktyg såsom Analytics, Mailchimp kan du säkert redan?
B Körkort är ett krav.

Går du vidare i rekryteringsprocessen kommer vi att efterfråga referenser samt exempel på produktion som du genomfört.


Vad kan Magnusson & Freij erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en bred ansvarfull tjänst med stort ansvar. Du kommer till ett företag med trevliga och hjälpsamma medarbetare som gärna hjälper dig in i din roll. Du får stort ansvar och får samarbeta i team med IT-ansvarig, säljorgansiationen, inköp och vd. Rätt person får stor möjlighet att utvecklas i sin funktion. Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse.


Om Magnusson & Freij AB
Magnusson & Freij grundades 1958 och är idag en av de ledande leverantörerna i Västsverige på förbrukningsvaror och kontorsmaterial till både offentlig verksamhet och västsvenskt näringsliv. Deras motto ”det fixar vi” säger att Magnusson & Freij alltid går ett steg längre än vad kunderna förväntar. Det skapar positiva kundupplevelser och långsiktiga relationer.
Företagets verksamhet är situerat i Åbro industriområde där man även har en butik som är öppen för alla.
Magnusson & Freij är ett mycket kundorienterat företag och man lägger mycket kraft på att tillfredsställa sina kunders behov. Företaget är entreprenörsdrivet med korta beslutsvägar och trivselfaktorn är mycket hög. Företaget är i tillväxt och omsätter idag ca 190 mkr och antalet anställda är i medeltal ca 40 st. Mer information om företaget finner du på www.magnusson-freij.se Visa mindre

Junior Grafisk Designer – Industry division till GPBM Nordic AB I Mölndal

Är du en kreativ ”doer” som brinner för digital grafisk design som gör skillnad? Tycker du om och motiveras av att arbeta i en utvecklande roll i ett företag med familjär kultur?där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga komponenter i vardagen? Är svaret JA? Då är detta tjänsten för dig! För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en Junior Grafisk Designer som är i början av sin karriär och som brinner för och vill utveckl... Visa mer
Är du en kreativ ”doer” som brinner för digital grafisk design som gör skillnad? Tycker du om och motiveras av att arbeta i en utvecklande roll i ett företag med familjär kultur?där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga komponenter i vardagen? Är svaret JA? Då är detta tjänsten för dig!
För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en Junior Grafisk Designer som är i början av sin karriär och som brinner för och vill utvecklas inom grafisk design, digital marknadsföring och innehållsproduktion inom B2B-branschen. Rollen är placerad inom GPBM Nordics Industry division med fokus på att kreera och producera attraktivt marknadsmaterial i nära samarbete med kollegor inom marknadsfunktion och med fokus på företagets digitala plattformar. Tjänsten är på heltid och placerad på GPBM Nordics kontor i Mölndal med omgående tillträde.
Marknaden för GPBM Nordics Industry division växer snabbt då fler och fler produkter och applikationer förutsätter skräddarsydda batterilösningar. Med över 35 års erfarenhet inom batteribranschen är företagets erbjudande starkt och efterfrågan på deras produkter och tjänster ökar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
I tjänsten som Junior Grafisk Designer inom GPBM Nordics Industry division kommer du få möjlighet att arbeta med divisionens alla tre subdivisioner/varumärken på alla marknader som bolaget verkar på. Idag huvudsak Norden och Europa men då bolaget är i en spännande tillväxtfas så ses hela världen som möjlig framtida marknad. Kunderna finns inom områdena medicinteknik, smarta hem, säkerhet och andra spännande teknikområden. Du kommer till en miljö med hög puls, mycket engagerade medarbetare och med möjlighet att påverka och vara kreativ. Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
Ansvara för att kreera och producera attraktivt grafiskt innehåll inom främst digitala kanaler och genom olika marknads- och kommunikationsaktiviteter i linje med bolagets strategi.
Arbeta kreativt med olika medieformat som video, foto och illustrationer och utveckla varumärket genom att utveckla egna idéer och kreativ design till färdigt material.
Producera grafiskt innehåll till presentationer, digitala plattformar och landningssidor och hålla dem uppdaterade med nytt material.
Vara delaktiga i och planerar mässor.
Arbeta med och utveckla den grafiska profilen.
Skapa och designa nyhetsbrev mm.
Skapa förklarande och förtydligande illustrationer för sociala medier och hemsida.

Vem är du?
Vi söker dig som är kreativ och har energi och eget driv. Du är duktig på att arbeta både självständigt och i team. Som person är du målinriktad, initiativrik och prestigelös och du gillar att skapa kvalitet och en röd tråd i ditt grafiska arbete. Du är tekniskt intresserad och har en vilja att utvecklas och ligga steget före, precis som företaget vill göra för sina kunder.
Du har relevant utbildning inom grafisk design. Alternativt har du skaffat dig motsvarande kompetenser genom kurser/eget intresse och arbetslivserfarenhet. Du har mycket goda kunskaper inom Adobe CS, MS Office samt övriga relevanta digitala verktyg. Du har även god erfarenhet av produktion inom alla typer av medier såsom bild, video, illustrationer och ljud, Har du erfarenhet av att själv fotografera, filmredigera och göra 3D-animeringar är det meriterande. Du uttrycker dig väl och vet hur man kommunicerar online för att skapa trafik. Du kommunicerar obehindrat både i skrift och i tal på engelska och svenska.
Vad kan GPBM Nordic erbjuda dig?
GPBM Nordic erbjuder dig en varierande tjänst med stora möjligheter att utvecklas inom ditt område i ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch. Du får arbeta i ett väletablerat entreprenörsdrivet bolag med välkända varumärken inom sina branscher. Bolaget har stora tillväxtvisioner där du blir en del av företagets kreativa avdelning som har ett nära och tätt samarbete med säljorganisationerna i Norden, Italien och Frankrike. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef och du får självklart en bra introduktion så att du kommer in i tjänsten på ett snabbt och tryggt sätt. Företaget har kollektivavtal med Unionen.
Om GPBM Nordic AB
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har företaget skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS m.fl. Företaget ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Koncernen omsätter ca 650 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se Visa mindre

Marknadskommunikatör – Industry division till GPBM Nordic AB I Mölndal

Ansök    Jul 12    Vega Hr AB    Marknadskommunikatör
Är du en driven och initiativrik kommunikatör som brinner för digitalisering och skriva texter samt som gillar att producera marknadsföringsrelaterat material samt aktiviteter? Tycker du om och motiveras av att arbeta i en bred och varierande roll i ett företag med familjär kultur?där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga komponenter i vardagen? Är svaret JA? Då är detta tjänsten för dig! För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, sö... Visa mer
Är du en driven och initiativrik kommunikatör som brinner för digitalisering och skriva texter samt som gillar att producera marknadsföringsrelaterat material samt aktiviteter? Tycker du om och motiveras av att arbeta i en bred och varierande roll i ett företag med familjär kultur?där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga komponenter i vardagen? Är svaret JA? Då är detta tjänsten för dig!
För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en kreativ och driven Marknadskommunikatör som har god erfarenhet av digital marknadsföring inom B2B och gärna OEM-industrin. Rollen är placerad inom GPBM Nordics Industry division med fokus på att producera attraktivt innehåll och marknadsmaterial främst till företagets digitala plattformar. Tjänsten är på heltid och placerad på GPBM Nordics kontor i Mölndal med omgående tillträde.
Marknaden för GPBM Nordics Industry division växer snabbt då fler och fler produkter och applikationer förutsätter skräddarsydda batterilösningar. Med över 35 års erfarenhet inom batteribranschen är företagets erbjudande starkt och efterfrågan på deras produkter och tjänster ökar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som marknadskommunikatör inom GPBM Nordics Industridivision får du möjlighet att arbeta i en bred roll med stor spridning på både små och stora uppdrag. Du kommer arbeta globalt (främst Norden och Europa, men då bolaget är i en spännande tillväxtfas så ses hela världen som en möjlig framtida marknad) samt med divisionens alla tre subdivisioner/varumärken inom området energilösningar. Detta är ett produktområde som växer snabbt i världen och där kunderna främst finns inom medicinteknik, smarta hem, säkerhet och andra spännande teknikområden. Du kommer till en miljö med hög puls, mycket engagerade medarbetare och med stor möjlighet att påverka och vara kreativ. Här får du en spännande och utmanande roll där du får glänsa med din kreativa förmåga inom B2B-marknadsföring.
Innehållsskapande B2B-marknadsföring med fokus på digitala kanaler i kombination med ett aktivt deltagande och bidragande i det strategiska marknadsföringsarbetet kommer vara tyngdpunkten i ditt arbete. Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
Utveckla och samordna varumärkeskommunikationen och marknadsföringsaktiviteterna i alla kanaler och i linje med bolagets strategi.
Ansvara för att kreera och producera attraktivt innehåll och textproduktion för både tryckt och digitalt marknadsmaterial såsom nyhetsbrev, e-postutskick, annonser, presentationer, skriva pressmeddelanden och annan företagsinformation mm.
Hålla hemsidor, landningssidor och övriga digitala kanaler uppdaterade med nytt material.
Planerar och koordinerar mässor och andra kundaktiviteter.
Analysera och följa upp marknadsaktiviteter.
Löpande kontakt med interna nyckelpersoner såväl som externt med företagets mediebyrå.

Vem är du?
Vi söker dig som är kreativ och har energi och eget driv. Du är duktig på att arbeta både självständigt och i team. Som person är du målinriktad, initiativrik och prestigelös och du gillar utmaningar. Du är tekniskt intresserad och har en vilja att utvecklas och ligga steget före, precis som företaget vill göra för sina kunder.
Du har relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring, alternativt har du skaffat dig motsvarande kompetenser genom kurser/eget intresse och arbetslivserfarenhet. Du har bra erfarenheter och referenser inom digital marknadsföring och innehållsproduktion. Meriterande är om du tidigare arbetat inom B2B och OEM-segmentet. Du uttrycker dig väl och vet hur man kommunicerar online för att skapa trafik.
Du är god vän med MS Office samt olika CMS-plattformar och din erfarenhet inom digital marknadsföring och sökmotoroptimering inkluderar gärna Google Analytics och SEO. Om du dessutom har erfarenhet av marknadsföring i SoMe och/eller Magento e-handelsplattform är det bara ett plus. Du kommunicerar obehindrat både i skrift och i tal på engelska och svenska.
Vad kan GPBM Nordic erbjuda dig?
GPBM Nordic erbjuder dig en varierande tjänst med stora möjligheter att utvecklas inom ditt område i ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch. Du får arbeta i ett väletablerat entreprenörsdrivet bolag med välkända varumärken inom sina branscher. Bolaget har stora tillväxtvisioner där du blir en del av företagets kreativa avdelning som har ett nära och tätt samarbete med säljorganisationerna i Norden, Italien och Frankrike. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef och du får självklart en bra introduktion så att du kommer in i tjänsten på ett snabbt och tryggt sätt. Företaget har kollektivavtal med Unionen.
Om GPBM Nordic AB
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har företaget skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS m.fl. Företaget ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Koncernen omsätter ca 650 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se Visa mindre

Inköpare till Magnusson & Freij i Göteborg

Ansök    Jan 23    Vega Hr AB    Inköpare
För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en duktig Inköpare med erfarenhet av både strategiska och operativa inköp till kontorsvaruhandel. Du kommer tillsammans med en kollega och inköpschefen ha ansvaret för ett brett inköpsarbete som gäller allt vad Magnusson & Freij AB erbjuder sina företagskunder. Tjänsten är fast kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse och du blir placerad på företagets miljöcertifierade fastighet med kontor/la... Visa mer
För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en duktig Inköpare med erfarenhet av både strategiska och operativa inköp till kontorsvaruhandel. Du kommer tillsammans med en kollega och inköpschefen ha ansvaret för ett brett inköpsarbete som gäller allt vad Magnusson & Freij AB erbjuder sina företagskunder. Tjänsten är fast kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse och du blir placerad på företagets miljöcertifierade fastighet med kontor/lager och butik i Göteborg.
Huvudsakliga ansvarsområden som inköpare:
Rollen som Inköpare i kontorsvaruhandeln är som det låter - bred. Speciellt med tanke på omfattning av artiklar av förbrukningsvaror och kontorsmaterial. Tillsammans med inköpschef och en kollega kommer du i början att ansvara för det operativa inköpen. Rätt person kommer senare att arbeta med förhandling och strategiska inköp samt utveckla kompetensen inom sourcing, inköpstekniker/ metoder/ hållbarhetsarbete och leverantörsutveckling. Bland dina ansvarsuppgifter ingår:
Artikel- och registervård, uppdatering av avtal/priser
Sourcing av nya leverantören/tillverkare/transportörer med fokus på hållbar produktion, distribution och retursystem.
Kategorihantering samt att nya gamla produkter ligger rätt i systemet.
Prognosarbete, parameterhantering & inköpsorder.
Leverantörsdialog & förhandling.
Hantering och utveckling av leverantörer och leverantörsflora.
Projekt & förbättringsarbete för digitalisering/ inköp/ supply chain/ hållbarhet i företaget
Samverkan och support till övriga funktioner i inköpsrelaterade frågor
Du rapporterar till företagets inköpschef och kommer arbeta nära din kollega, säljare och ekonomifunktion.
Mer information om får du om du går vidare i rekryteringsprocessen.

Vem är du?
Vi söker dig som är affärsmässig och som har god struktur & ordning.
Du är nyfiken och framtidsorienterad och har ett driv att förbättra förenkla och digitalisera inköpsprocesserna. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med PIM-systemet samt sourcing av leverantörer/tillverkare som erbjuder hållbar och klimatanpassad produktion, distribution och retursystem.
Vi söker dig som är teknik/digitalt intresserad och som drivs av att utveckla och effektivisera inköps- och hållbarhetsarbetet.
Du är affärsinriktad och ha ett stort intresse för att skapa bra och hållbara affärer
Du är mål- och resultatinriktad och har alltid ett strategiskt helikopterperspektiv
Du analyserar alla möjligheter till förbättring, besparing och ökad lönsamhet.
Du är självgående, trygg, prestigelös och har goda sociala och kommunikativa egenskaper.

Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har en bakgrund och erfarenhet som inköpare i några år, gärna inom kontorsvaruhandel eller liknande företag .
Du har en relevant teknisk, ekonomisk eller inköpsutbildning alternativt motsvarande kunskap genom erfarenhet av inköpsarbete i ditt arbetsliv.
Du har goda kunskaper och förståelse för företagsekonomi/ekonomiska samband och god vana att arbeta i olika affärssystem och i MS-Office med tyngdpunkt på Excel.
Företagets affärssystem är Jeeves och meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med PIM-systemet samt har erfarenhet av hållbarhetsfrågor.
Du har en god förhandlingsvana och kunskap inom affärsjuridik och avtalsskrivning.
Du ska kunna förstå och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
B Körkort är ett krav och resor förekommer i tjänsten.

Vad kan Magnusson & Freij erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en bred tjänst med stort ansvar. Du kommer till ett företag med trevliga medarbetare som gärna vill bli din vän. Du får stort ansvar och får samarbeta i team med VD, inköpschef och dina medarbetare. Rätt person får stor möjlighet att utvecklas i sin funktion.
Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och kan tillträdas omgående.
Om Magnusson & Freij AB
Magnusson & Freij grundades 1958 och är idag en av de ledande leverantörerna i Västsverige på förbrukningsvaror och kontorsmaterial till både offentlig verksamhet och västsvenskt näringsliv. Deras motto ”det fixar vi” säger att Magnusson & Freij alltid går ett steg längre än vad kunderna förväntar. Det skapar positiva kundupplevelser och långsiktiga relationer.
Företagets verksamhet är situerat i Åbro industriområde där man även har en butik som är öppen för alla. Fastigheten som verksamheten bedrivs i är miljöcertifierad och företaget har satsat mycket på att arbeta miljömässigt och långsiktigt hållbart. Bland annat har man egna chaufförer som idag kör gasdrivna bilar med planlagda leveransrutter för att minska miljöpåverkan.
Magnusson & Freij är som sagt ett mycket kundorienterat företag och man lägger mycket kraft på att tillfredsställa sina kunders behov. Man erbjuder allt från utbildning och kurser inom olika produktområden och saknas någon produkt som efterfrågas gör man allt för att lösa uppgiften. Man är kundernas partner och problemlösare! Företaget är entreprenörsdrivet med korta beslutvägar och trivselfaktorn är mycket hög. Många anställda har arbetat länge på företaget vilket också betyder att man byggt kompetens och en betydande kundkännedom. Företaget är i tillväxt och omsätter idag ca 190 mkr och antalet anställda är i medeltal ca 40 st. Mer information om företaget finner du på www.magnusson-freij.se Visa mindre

Inköpare med erfarenhet av Livsmedel till Bayn Nordic AB i Mölndal

Ansök    Jan 21    Vega Hr AB    Inköpare
För vår uppdragsgivare, Bayn Nordic AB – ett inköpsföretag som riktar sig till livsmedelsindustrin, söker vi en duktig Inköpare som ska bidra med sin erfarenhet och kompetens inom sourcing, inköp och godkännandeprocesser av nya råvaror, produkter och leverantörer inom främst EU. Vi vänder oss till dig som tycker om att arbeta i en förändringsbenägen, entreprenöriell och internationell företagsmiljö. Tjänsten är fast med omgående tillträde eller efter övere... Visa mer
För vår uppdragsgivare, Bayn Nordic AB – ett inköpsföretag som riktar sig till livsmedelsindustrin, söker vi en duktig Inköpare som ska bidra med sin erfarenhet och kompetens inom sourcing, inköp och godkännandeprocesser av nya råvaror, produkter och leverantörer inom främst EU. Vi vänder oss till dig som tycker om att arbeta i en förändringsbenägen, entreprenöriell och internationell företagsmiljö. Tjänsten är fast med omgående tillträde eller efter överenskommelse och du blir placerad på Bayns Nordic:s kontor i Mölndal.
Ditt ansvar som Inköpare:
Rollen är bred och du kommer till en mindre gemensam organisation där du kommer få samarbeta med alla på kontoret. Arbetsspråket är engelska och du rapporterar till avdelningschefen. Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
Ansvar för sourcing, förhandling och inköp av strategiska råvaror i samarbete med stakeholders.
Förhandling och upprätta ramavtal för övriga råvaror. Avrop sker lokalt hos kund.
Omvärlds- och trendbevakning i samarbete med ledningen
Driva godkännade processer för nya råvaror, produkter och nya leverantörer ihop med ledningen.
Delta i leverantörsauditeringar och proaktiv arbeta för att effektivisera inköpsprocesser internt.

Vem är du?
Du är en ansvarstagande och initiativrik person med ett genuint livsmedelsintresse.
Du är van att förhandla och hantera leverantörskontakter med målet att bidra till goda affärer och goda långsiktiga relationer.
Din analytiska förmåga och lösningsorienterade förhållningssätt gör att du trivs med att vara delaktig i företagets och deras kunders utveckling.
Din positiva och flexibla natur göra att du trivs med att ha många bollar i luften och ett högt tempo i det dagliga arbetet.
Du arbetar självständigt men är också en lagspelare, med en väl utvecklad kommunikativ förmåga på alla nivåer inom olika kulturer.
Ditt engagemang och den kvalitet du har i det du gör avspeglar sig på dina goda prestationer och resultat.
Du är noggrann, resultatdriven, strukturerad och mycket enkel att samarbeta med.
Du har en relevant utbildning och erfarenhet av liknande inköpsroller, gärna inom livsmedelsindustrin.
Du kan uppvisa goda resultat och referenser. Har du stort nätverk och kompletterande erfarenheter och kompetenser inom inköp av råvaror till livsmedel är det meriterande.
Då företaget har medarbetare med utländskt ursprung är det viktigt att du är flytande i engelska, både i tal och skrift.
Vi förutsätter att du har arbetat med olika typer av affärs- och logistiksystem och kan lätt ta till dig nya.

Om Bayn
Bayn ingår i Humble Group AB som är en ung, dynamiska och innovativ FMCG-grupp vilka levererar produkter som är bra för människan och planeten. Gruppen består av +20 företag som verkar inom snabbväxande segment som sockerreduktion, funktionell mat samt hållbar skönhet och hälsa. Bolaget är noterat på NASDAQ First North. Mer information om Humle Group och dess företag finner du på www.humblegroup.se
Bayn arbetar med forsknings-, sourcing- och inköp av råvaror/ingredienser och erbjuder produkter som ersätter socker. Kunderna återfinns både inom i Humble-Group och inom övrig internationell livsmedelsindustri.
Företaget har huvudkontor i Stockholm och lokalkontor i Mölndal. Bayn växer, både till antalet medarbetare och omsättning. Du blir anställd i Bayn Nordic AB och du erbjuds marknadsmässiga anställningsvillkor. Mer information om företaget och dess verksamhet finner du på www.baynsolutions.com Visa mindre

Senior teknisk Inköpare till GPBM Nordic AB i Mölndal

Ansök    Nov 9    Vega Hr AB    Inköpare
Har du en bakgrund inom inköp av tekniska produkter och ett kommersiellt driv? Triggas du av att optimera inköpsprocesser och utveckla affärer? Vill du arbeta i ett företag där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Då är detta tjänsten för dig! För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en kommersiellt driven senior Inköpare som kommer ha huvudfokus på inköp och inköpsutveckling för företagets In... Visa mer
Har du en bakgrund inom inköp av tekniska produkter och ett kommersiellt driv? Triggas du av att optimera inköpsprocesser och utveckla affärer? Vill du arbeta i ett företag där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen?
Då är detta tjänsten för dig!
För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en kommersiellt driven senior Inköpare som kommer ha huvudfokus på inköp och inköpsutveckling för företagets Industri- och Safety-divisioner. Du har en teknisk bakgrund och god inköpsvana av liknande produkter och tjänster. Tjänsten är på heltid och placerad på GPBM Nordics huvudkontor i Mölndal med omgående tillträde.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som teknisk Inköpare:
GPBM Nordic behöver stärka upp sitt inköpsteam med ytterligare en resurs till sitt huvudkontor i Mölndal. Inköpsavdelning ansvarar för varuförsörjning från företagets leverantörer till samtliga länder som GPBM Nordic verkar i och lejonparten av leverantörerna finns i Asien. Din roll blir att främst stödja företagets Industri- och Safety-divisioner där du, tillsammans med inköps- och säljteamen, säkerställer att våra kunder och säljare kan lita på försörjningskedjan.
Funktionen ska bevaka och bearbeta kostnader, balansera KPI’er och skapa effektiva flöden och lösningar för kunder och för företaget. Ambitionen är vidare att spetsa kompetensen inom sourcing, inköpstekniker/ metoder och leverantörsutveckling. I dina uppgifter ingår bl.a
Prognosarbete, parameterhantering & inköpsorder.
Leverantörsdialog & förhandling.
Hantering och utveckling av leverantörer och leverantörsflora.
Strategiskt inköpsarbete, metod- och processutveckling.
Att finna lösningar för att uppnå effektiv kundnöjdhet.
Projekt & förbättringsarbete för inköp/ supply chain/ företaget
Samverkan och support till övriga funktioner i inköpsrelaterade frågor

Vem är du?
Du är en ansvarstagande och initiativrik person med ett genuint tekniskt intresse och en drivkraft att bidra till goda affärer och goda relationer.
Din analytiska förmåga och lösningsorienterade förhållningssätt gör att du trivs med att vara delaktig i utveckling och effektivisering av processer, metoder och taktiskt/ strategiskt arbete.
Du har ett uttalat intresse för tekniska produkter.
Din positiva och flexibla natur göra att du trivs med att ha många bollar i luften och ett högt tempo i det dagliga arbetet.
Du arbetar självständigt men är också en lagspelare, med en väl utvecklad kommunikativ förmåga på alla nivåer.
Ditt engagemang och den kvalitet du har i det du gör avspeglar sig på dina goda prestationer och resultat.
Att du dessutom är en noggrann, resultatdriven och strukturerad person ser vi som en självklarhet.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och minst 5 års erfarenhet av självständigt inköpsarbete, och du bör ha arbetat med leverantörer i Asien. Du har en affärsmässig grund, och är väl bevandrad inom olika inköpsverktyg/ metoder. Du kan uppvisa goda referenser, både från kunder och leverantörer, samt visa på framgångsrika förbättringsprojekt inom inköp du varit med om. Du är van att arbeta i affärssystem och i Officepaketet. Du uttrycker dig diplomatiskt och väl i både tal och skrift, på svenska och engelska.
Vad kan GPBM Nordic erbjuda dig?
GPBM Nordic erbjuder dig varierande tjänst med stora möjligheter att utvecklas inom ditt område i ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch. Du får arbeta i ett väletablerat bolag med välkända varumärken inom sina branscher. Bolaget har stora tillväxtvisioner där du blir en del av företagets inköpsavdelning som har ett nära och tätt samarbete med säljorganisationer i Norden, Frankrike och Italien samt produkt- och marknadschefer på huvudkontoret i Mölndal.
Du kommer till en modern företagsmiljö, med stark entreprenörsanda, där samarbetet med kompetenta och trevliga kollegor känns prestigelöst. Du får självklart en bra introduktion så att du kommer in i tjänsten på ett snabbt och tryggt sätt.
Rollen passar dig som vill arbeta i en platt organisation i ett internationellt företag inom en spännande framtidsbransch.
Om GPBM Nordic AB
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har företaget skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Företaget ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Huvudkontor och centrallager ligger i Mölndal och koncernen omsätter ca 600 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se Visa mindre

Marknadskoordinator till GPBM Nordic i Mölndal

Ansök    Aug 27    Vega Hr AB    Marknadskoordinator
Är du en kreativ ”doer” som brinner lite extra för det digitala och text samt som gillar att planera, koordinera och producera marknadsföringsrelaterat material och aktiviteter? Tycker du om och motiveras av att arbeta i en bred och varierande roll i ett företag med familjär kultur?där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Är svaret JA? Då är detta tjänsten för dig! Marknadskoordinator med intresse för di... Visa mer
Är du en kreativ ”doer” som brinner lite extra för det digitala och text samt som gillar att planera, koordinera och producera marknadsföringsrelaterat material och aktiviteter? Tycker du om och motiveras av att arbeta i en bred och varierande roll i ett företag med familjär kultur?där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Är svaret JA? Då är detta tjänsten för dig!
Marknadskoordinator med intresse för digital marknadsföring till GPBM Nordic, Mölndal
För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en strukturerad, serviceinriktad och driven Marknadskoordinator med erfarenhet av digital marknadsföring och som tycker om att skriva texter och producera enklare marknadsmaterial. Tjänsten är på heltid och placerad på GPBM Nordics huvudkontor i Mölndal med omgående tillträde.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som marknadskoordinator hos GPBM Nordic får du möjlighet att arbeta i en bred roll med stor spridning på både små och stora uppdrag. En spännande och utmanande roll där du både får glänsa i din koordineringsförmåga och samtidigt använda dina specialistkompetenser inom marknadsföring. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bl a vara att:
Ansvara för att initiera, producera, koordinera och driva olika marknads- och kommunikationsaktiviteter i linje med bolagets strategi, vilket bl a innefattar;
tryckt och digitalt marknadsmaterial
nyhetsbrev och andra e-postutskick
copy och content till annonser, presentationer, digitala kanaler mm
kampanjer och aktiviteter i sociala kanaler
pressmeddelanden
korrekturläsning
översättningskoordinering mm
Administrera och optimera webbshop för bästa möjliga SEO ranking och försäljning.
Koordinera events/mässor.
Supportera produktchefer vid produktlanseringar.
Delta i företags- och avdelningsövergripande projekt.

Vem är du?
Vi söker dig som har energi och driv och som trivs bra med att arbeta både självständigt och i team. Som person är du noggrann, initiativrik och prestigelös och du gillar att vara den där ”spindeln i nätet” som har koll på läget genom ordning och reda och god planering. Du har en vilja att utvecklas och ligga steget före, precis som företaget vill göra för sina kunder.
Du uttrycker dig väl och har goda kunskaper inom textproduktion samtidigt som du gillar färg och form. Du är god vän med både InDesign och Photoshop och din erfarenhet inom digital marknadsföring och sökmotoroptimering inkluderar gärna Google Analytics och SEO utifrån ett innehållsperspektiv. Om du dessutom har erfarenhet av marknadsföring i SoMe och/eller Magento e-handelsplattform är det bara ett plus. Du har relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring, journalistik, eller PR från högskola eller t ex Berghs. Alternativt har du skaffat dig motsvarande kompetenser genom kurser/eget intresse och arbetslivserfarenhet. Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska.
Vad kan GPBM Nordic erbjuda dig?
GPBM Nordic erbjuder dig varierande tjänst med stora möjligheter att utvecklas inom ditt område i ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch. Du får arbeta i ett väletablerat entreprenörsdrivet bolag med välkända varumärken inom sina branscher. Bolaget har stora tillväxtvisioner där du blir en del av företagets kreativa avdelning som har ett nära och tätt samarbete med säljorganisationer i Norden samt produkt- och marknadschefer på huvudkontoret i Mölndal. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef och du får självklart en bra introduktion så att du kommer in i tjänsten på ett snabbt och tryggt sätt. Arbetstiden är förlagd på vardagar mellan 08.00-17.00. Företaget har kollektivavtal med Unionen.
Om GPBM Nordic AB
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har företaget skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Företaget ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Huvudkontor och centrallager ligger i Mölndal och koncernen omsätter ca 600 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se Visa mindre

Operative Administration Officer till Cebon Group i Mölndal

Ansök    Okt 16    Vega Hr AB    Administrativ chef
Är du en ledare och administratör som vill utveckla och ha full koll på alla ”delade” resurser i en större verksamhet? Vill du stötta företagets affärsområdeschefer med din expertis inom HR, ekonomi, administration och allt som hamnar mellan stolarna? Tycker du om och motiveras av att arbeta i en bred och varierande roll i ett företag med familjär kultur?där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Är svaret J... Visa mer
Är du en ledare och administratör som vill utveckla och ha full koll på alla ”delade” resurser i en större verksamhet? Vill du stötta företagets affärsområdeschefer med din expertis inom HR, ekonomi, administration och allt som hamnar mellan stolarna? Tycker du om och motiveras av att arbeta i en bred och varierande roll i ett företag med familjär kultur?där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Är svaret JA tycker vi du ska söka denna tjänst!
För vår uppdragsgivare, Cebon Group AB – som äger GPBM Nordic AB med tillhörande nordiska dotterbolag – söker vi nu en strukturerad och affärsdriven administrativ ”doer” som har gedigen erfarenhet av både HR- och ekonomiarbete på koncernnivå. Du kommer arbeta inom affärsområdet Cebon Service Hub som erbjuder koncernens affärsdrivande enheter gemensamma administrativa tjänster inom bl.a. ekonomi, HR, IT, Supply Chain och gemensam marknadsföring/PR.
Du kommer till en framgångsrik koncern som är mitt uppe i både en affärsmässig och organisatorisk utveckling. Tjänsten är på heltid och placerad på GPBM Nordics huvudkontor i Mölndal med omgående tillträde.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som Operative Administration Officer på Cebon Group får du möjlighet att arbeta i en bred, utvecklande och ansvarsfull roll med stort eget ansvar inom vissa specifika områden som legat inom ekonomichefens ansvar. I nära samarbete med honom kommer du att stötta koncernens bolags- och affärsområdeschefer med din breda expertis inom främst ekonomi, HR, regulatoriska administrativa uppgifter samt inom intern kommunikation. Du kommer också att delta i eller driva relevanta utvecklingsprojekt. Dessutom kommer du att fungera som rådgivare inom organisationen och använda dina specialistkompetenser inom ekonomi, HR, administration och intern kommunikation. Se dig själv som en övergripande spindel i verksamheten som alla kommer fråga om råd.
Beroende på vem du är, kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att kunna vara inom följande områden:
Ekonomi:
Betalningar, Inventeringar, Administration i affärssystem och Diverse rapportering mm.

HR:
Personalavtal, Lönehantering, Pensioner, Tjänstebilar, Fackliga kontakter, Rekryteringsstöd
Personalpolicy och intern HR-kommunikation mm.

Kontorsadministration:
Kontorsmaterial, Konferenser och Resehantering

Kommunikation Ekonomi/ HR/ Policy:
Internt till personal och till kunder och leverantörer.

Förändringsarbete:
Processer, digitalisering, effektivisering, globalisering
Projektledning

Vem är du?
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i ledande roller inom ekonomi, HR och administration, gärna i ett tillväxtföretag där produkt/ försäljning är grunden för verksamheten.
Vi söker dig som har energi och driv att leda och stötta andra i en komplex verksamhet som utvecklas ständigt.
Du trivs med att ta ansvar och arbeta självständigt och i team.
Som person är du noggrann, strukturerad, ihärdig och prestigelös och du tycker om att vara den som svarar på frågor och som hjälper till med saker som hamnat mellan stolarna.
Du har en vilja att utvecklas med företaget och ligga steget före och du ger dig inte förrän du når resultat.
Du förstår värdet av att ha välinformerade medarbetare och du uttrycker dig väl och kan prata med alla på olika nivåer.
Du har relevant utbildning inom företagsekonomi i botten och har genom ytterligare utbildningar skaffat dig tillräckliga kunskaper för att kunna leda andra och arbeta inom HR-området.
Med din entreprenöranda och affärsdriv har du också skaffat dig en holistisk syn på vad som påverkar resultat och värderingar i en verksamhet.
Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska och är en van användare av olika affärssystem.

Vad kan Cebon Group erbjuda dig?
Cebon Group erbjuder dig en varierande och ansvarsfull tjänst med stora möjligheter att utvecklas inom ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch. Du får arbeta i ett väletablerat entreprenörsdrivet bolag med välkända varumärken inom sina branscher. Bolaget har stora tillväxtvisioner där du blir en del av koncernens ledning på huvudkontoret i Mölndal. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef och du får självklart en bra introduktion så att du kommer in i tjänsten på ett snabbt och tryggt sätt. Du erbjuds marknadsmässiga lönevillkor med tillhörande förmåner.
Om Cebon Group och GPBM Nordic
Cebon Group äger GPBM Nordic som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien.
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har GPBM Nordic AB skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Huvudkontor och centrallager för både Cebon Group och GPBM Nordic ligger i Mölndal och koncernen omsätter ca 600 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se Visa mindre

Product Manager – brandsäkerhet – till GPBM Nordic i Mölndal

Är du en framgångsrik produktchef med god erfarenhet inom brandsäkerhet och som vill jobba på ett internationellt företag i tillväxt? Vill du ta ansvar för att utveckla och marknadsföra ett framtidsorienterat och välkänt produktsortiment med stor försäljningspotential? Vill du komma till en familjär arbetsplats där härliga kollegor och högt tempo är viktiga ingredienser i vardagen? Välkommen till GPBM Nordic och till tjänsten som Product Manager inom affär... Visa mer
Är du en framgångsrik produktchef med god erfarenhet inom brandsäkerhet och som vill jobba på ett internationellt företag i tillväxt? Vill du ta ansvar för att utveckla och marknadsföra ett framtidsorienterat och välkänt produktsortiment med stor försäljningspotential? Vill du komma till en familjär arbetsplats där härliga kollegor och högt tempo är viktiga ingredienser i vardagen? Välkommen till GPBM Nordic och till tjänsten som Product Manager inom affärsområdet Safety.
Product Manager – brandsäkerhet- och släckutrustning till GPBM Nordic i Mölndal
För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu ytterligare en kommersiellt driven Product Manager till företagets produkt- och marknadsteam inom affärsområdet Safety. Du kommer få helhetsansvar för ett antal produktgrupper med fokus på släckningsutrustning. Tjänsten är på heltid och placerad på GPBM Nordics huvudkontor i Mölndal med tillträde under hösten 2021.
Huvudsakliga ansvarsområden:
På GPBM Nordic kommer du få möjligheten att jobba med spännande produkter inom brandsäkerhet med fokus på släckutrustning. Företaget marknadsför sig mot hela den nordiska marknaden, såväl inom detaljhandeln som mot B2B proffsmarknaden. Ditt viktigaste uppdrag kommer att vara att driva dina produktgrupper framåt, både i fråga om försäljning- och utvecklingsaktiviteter i team med GPBM Nordic:s Senior Product Manager, affärsområdets marknadsteam och i nära samarbete med Inköp. Din närmsta chef kommer vara bolaget Senior Product Manager, vars produktansvar du succesivt kommer överta.
Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
Sortiment- och lönsamhetsansvar.
Produktutveckling och marknadsbevakning.
Godkännande och certifieringar av produkter/utrustning samt produktdokumentation
Ta fram planer för att nå både korta och långsiktiga mål.
Marknadsundersökningar och konkurrensanalyser.
Delta aktivt i kundmöten, ofta tillsammans med säljkåren i Norden.
Definiera och implementera prisstrategier.
Löpande prognostisering i interaktion med vår säljorganisation och inköpsavdelning.
Samarbete och förhandlingar med leverantörer i Asien och Europa.
Intern och extern införsäljning av koncept. kampanjer och produkter.
Interagera med myndigheter, testlaboratorier och certifieringsorgan.

Vem är du?
Vi söker dig som är en ödmjuk, inlyssnande och förtroendeingivande person och som känner sig trygg i sin roll. Ditt proaktiva och innovativa fokus göra att du både kan se vad marknaden önskar och samtidigt identifiera framtida ”oupptäckta” behov. Du har en hög förståelse för affärsmässiga och ekonomiska sammanhang och kan omsätta dina planer till kommersiella mål och aktiviteter. Ditt målfokus, i kombination med att du både är självgående och ser drivkraften i tvärfunktionella team, gör att du når uppsatta mål och går i mål med framgång. Att du är kund- och marknadsorienterad samt brinner för att aktivt stödja sälj- och marknadsaktiviteter i att göra bra affärer ser vi som självklart.
Dina kvalifikationer:
Flerårig erfarenhet av Produktchefsollen eller motsvarande, där du både haft produktutvecklingsansvar och kommersiellt ansvar. Gärna inom liknande produktområden och meriterande är om du har kännedom och kontaktnät inom just brandsäkerhetsbranschen.
Du har god förhandlingsvana och förmåga att bygga starka långsiktiga affärsrelationer. Erfarenhet av leverantörssamarbeten och att driva produktutvecklingsprojekt med producenter och leverantörer i Asien/Kina är ett krav.
Du har utbildningsbakgrund från högskola/universitet med ingenjörsexamen inom mekanik-, maskin eller teknisk design eller annan relevant inriktning. Alternativt har du införskaffat dig motsvarande kunskaper och erfarenheter genom framgångsrikt arbete.
Du har breda kunskaper och idéer kring vilka faktorer som bidrar till framgångsrik produktförsäljning. Gärna inom samma eller närliggande branscher, kanaler och/eller marknader.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Du behärskar i MS Office-paketet väl och har vana att arbeta i kundspecifika affärssystem.
Körkort är ett krav och du reser gärna både inom Norden och till befintliga och potentiella leverantörer i Europa och Asien.

Vad kan GPBM Nordic AB erbjuda dig?
GPBM Nordic erbjuder dig spännande tjänst med stor frihet under ansvar och med stora möjligheter att utvecklas inom ditt område i ett internationellt företag. Du får arbeta i ett väletablerat entreprenörsdrivet bolag med välkända varumärken inom sina branscher. Med ditt driv, kreativitet och affärsmässighet kommer du vara en viktig kugge i förverkligandet av bolagets tillväxtvisioner. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation med närhet till din chef och du får självklart en bra introduktion så att du kommer in i tjänsten på ett snabbt och tryggt sätt. Företaget har kollektivavtal med Unionen.
Om GPBM Nordic AB
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har företaget skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Företaget ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Huvudkontor och centrallager ligger i Mölndal och koncernen omsätter ca 600 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se Visa mindre

Account Manager Technical Sales till GPBM Nordic:s Industridivision

Ansök    Jul 12    Vega Hr AB    Account manager
Är du en driven B2B-säljare som vill jobba på ett internationellt företag i tillväxt? Har du erfarenhet av teknisk försäljning, storkundsbearbetning och är van att arbeta i projektform? Vill du komma till en arbetsplats där högt tempo, härliga kollegor, stark laganda och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Då är detta rollen för dig! För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en innovativ, engagerad och driven Account Manager s... Visa mer
Är du en driven B2B-säljare som vill jobba på ett internationellt företag i tillväxt? Har du erfarenhet av teknisk försäljning, storkundsbearbetning och är van att arbeta i projektform? Vill du komma till en arbetsplats där högt tempo, härliga kollegor, stark laganda och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Då är detta rollen för dig!
För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en innovativ, engagerad och driven Account Manager som ska fokusera på att utveckla företagets försäljning inom OEM-marknaden i Norden. Tjänsten är placerad på GPBM Nordics huvudkontor i Mölndal men kunderna finns över hela Norden vilket kan innebär en del resdagar per år.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Marknaden för GPBM Nordics Industridivision växer snabbt eftersom fler och fler produkter och applikationer förutsätter skräddarsydda batterilösningar. Med över 35 års erfarenhet inom batteribranschen är företagets erbjudande starkt och efterfrågan på deras produkter och tjänster ökar. Rollen som Account Manager innebär att du kommer ansvara och utveckla affärer och relationer med såväl befintliga som nya OEM-kunder i Sverige och Norden. För att nå framgång krävs det att du är van att driva och arbeta i projekt och vara den självklara länken mellan 3:e partssamarbeten med fabriker och slutkund. Bland följande ansvarsuppgifter kan nämnas:
Prospektering, kundmöten, offerthantering, förhandling samt löpande uppföljning och relationsbyggande. Ca 60% av din tid läggs på nybearbetning och 40% på att stödja och utveckla befintliga kunder.
Kund-, offert-, förhandlings-, avtals- och budgetansvar.
Samarbete med utvecklingsavdelningen för att utveckla OEM-lösningar och företagets erbjudanden.
Representera företaget och dess varumärken på olika kundevenemang, mässor, mm.
Omvärldsbevakning inom branschen och inom de produktområden du arbetar med.

Vem är du?
Som en viktig kugge i företagets försäljningsteam inom Industridivisionen är du resultatdriven och har ett genuint intresse för teknisk försäljning. Du är engagerad, noggrann och strukturerad samtidigt som du är innovativ och lösningsorienterad. Du är van vid komplexa och tekniska försäljningssituationer och utmaningar. Likaså är din förmåga att hantera flera projekt parallellt och hålla dig lugn under press en utpräglad egenskap hos dig. Du tycker om att skapa och vårda lönsamma kundrelationer, är en långsiktig relationsbyggare och god kommunikatör. Utmaningen i att utveckla affären och leverera kundnöjdhet är det som driver dig framåt. Din bakgrund har givit dig insikt om att rollen kräver självständigt säljarbete för att sedan övergå i team- och projektarbete vilket passar din personlighet bra. Vi ser gärna att viljan av att utvecklas står högt i kurs hos dig då företaget är i ständig förändring för att möta dagens och morgondagens kunder.
Dina kvalifikationer:
Du har några års erfarenhet av teknisk projektdriven försäljning inom industri och OEM-segmentet.
Du är trygg i storkundsbearbetning och internationella kundsamarbeten.
Du har god erfarenhet av produkt- och konceptförsäljning utifrån kundens givna behov.
Du kan påvisa goda försäljningsresultat från tidigare uppdrag och goda referenser.
Du har ett allmänt tekniskt “know-how” och meriterande är om du har god erfarenhet av försäljning inom liknande produktgrupper och/eller har ett brett kontaktnät inom omnämnt kundsegment i Sverige och/eller i Norden.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Du behärskar MS Office-paketet väl och har vana att arbeta i kundspecifika affärssystem.
Körkort är ett krav.

GPBM Nordic erbjuder dig:
Välkända varumärken och etablerat företag med över 35 års erfarenhet inom såväl batteri- som brandskyddsbranschen. GPBM Nordic är marknadsledande inom många produktområden och har bred produktportfölj med produktutveckling i framkant. Företaget är entreprenörsdrivet och har stora tillväxtvisioner.
Du får en roll med stor frihet under ansvar. Med ditt driv, kreativitet och affärsmässighet kan du utveckla båda befintliga och nya kunder att nå stora framgångar och hög lönsamhet.
Du får stort internt stöd från företagets säljsupport och utvecklingsavdelning och du kommer arbeta med effektiva säljverktyg för att kunna bearbeta och ta hand om dina kunder. Du är inte ensam med målet att leva upp till OEM-kundernas förväntningar på innovativa batterilösningar.
Du får stora möjligheter att utvecklas inom ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till utvecklingsavdelningen och din chef. Du får samarbeta med kompetenta och trevliga kollegor som kommer stödja dig i din roll. Du får intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt.

Om GPBM Nordic AB
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har företaget skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Företaget ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Huvudkontor och centrallager ligger i Mölndal och koncernen omsätter ca 600 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se Visa mindre

Ekonomiansvarig till Magnusson & Freij AB i Göteborg

Ansök    Maj 24    Vega Hr AB    Ekonomiledare
För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en Ekonomiansvarig som ser möjligheter och som vill utvecklas i ett entreprenörsdrivet handelsföretag. Du kommer att ansvara för företagets ekonomifunktion tillsammans med VD. Tjänsten är fast kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse och du blir placerad på företagets miljöcertifierade fastighet med kontor/lager och butik i Göteborg. Huvudsakliga ansvarsområden: Som ekonomiansvarig har du det... Visa mer
För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en Ekonomiansvarig som ser möjligheter och som vill utvecklas i ett entreprenörsdrivet handelsföretag.
Du kommer att ansvara för företagets ekonomifunktion tillsammans med VD. Tjänsten är fast kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse och du blir placerad på företagets miljöcertifierade fastighet med kontor/lager och butik i Göteborg.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Som ekonomiansvarig har du det operativa ansvaret för att förvalta företagets ekonomiska verksamhet och redovisning. Arbetet innebär allt från löneadministration till att stötta VD med ekonomiska rapporter, analyser eller andra idéer och förändringar som genererar effektivitet, hållbarhet, tillväxt och lönsamhet. Tjänsten är bred vilket innebär att du har stor möjlighet att vara med och utveckla innehållet i din funktion.
Bland dina ansvarsområden ingår:
Tillsammans med VD har du ansvar för att förvalta företagets bokföring- och redovisningsprocesser.
Ansvar för Kund- och Leverantörsreskontra samt in- och utbetalnings inklusive krav och inkassohantering. Även posthantering ingår i ditt ansvar.
Sammanställa löpande redovisning, moms och månadsbokslut.
Redovisning av moms och övriga skatter och avgifter.
Kontakt med och rapportering till bank och myndigheter.
Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Delansvar tillsammans med VD att förvalta och utveckla företagets bokförings- och redovisningsprocesser.
Företagets affärssystem är Jeeves.

Dina egenskaper:
Vi söker en erfaren administrativ ekonom som vill växa med företaget.
Du är analytisk och har erfarenheter för att kunna förvalta och utveckla ekonomiska processer.
Du är en stresstålig doer som levererar i tid med noggrannhet och struktur.
Du är lättlärd, prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter.
Du är pålitlig, lojal, proaktiv och självgående som lätt anpassar sig till nya människor, rutiner och affärssystem.
Med dina sociala färdigheter kan du lätt kommunicera både muntligt och skriftligt på alla nivåer i företaget.
Du trivs att arbeta med både siffror och människor och bidrar gärna för att skapa en positiv arbetsmiljö.

Dina kvalifikationer:
Vi ser gärna att du, efter relevant ekonomisk utbildning har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i några år på ett entreprenörsdrivet företag med stora transaktionsflöden.
Du kanske har arbetat i olika affärs- och ekonomisystem och meriterande är om du har goda kunskaper och erfarenheter av att arbeta i affärssystemet Jeeves. Du ska kunna de flesta programmen i Microsoft Office, framför allt Excel. Du skall kunna tala och skriva på både svenska och engelska.
Vad kan Magnusson & Freij erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en bred tjänst med stort ansvar. Du kommer till ett företag med trevliga medarbetare som gärna vill bli din vän. Du får stort ansvar och får samarbeta i team med VD och dina medarbetare. Rätt person får stor möjlighet att utvecklas i sin funktion. Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse.
Om Magnusson & Freij AB
Magnusson & Freij grundades 1958 och är idag en av de ledande leverantörerna i Västsverige på förbrukningsvaror och kontorsmaterial till både offentlig verksamhet och västsvenskt näringsliv. Deras motto ”det fixar vi” säger att Magnusson & Freij alltid går ett steg längre än vad kunderna förväntar. Det skapar positiva kundupplevelser och långsiktiga relationer.
Företagets verksamhet är situerat i Åbro industriområde där man även har en butik som är öppen för alla. Fastigheten som verksamheten bedrivs i är miljöcertifierad och företaget satsar mycket på att arbeta miljömässigt och långsiktigt hållbart. Bland annat har man egna chaufförer som idag kör gasdrivna bilar med planlagda leveransrutter för att minska miljöpåverkan.
Magnusson & Freij är som sagt ett mycket kundorienterat företag och man lägger mycket kraft på att tillfredsställa sina kunders behov. Man erbjuder allt från utbildning och kurser inom olika produktområden och saknas någon produkt som efterfrågas gör man allt för att lösa uppgiften. Man är kundernas partner och problemlösare!
Företaget är entreprenörsdrivet med korta beslutvägar och trivselfaktorn är mycket hög. Många anställda har arbetat länge på företaget vilket också betyder att man byggt kompetens och en betydande kundkännedom. Företaget är i tillväxt och omsätter idag ca 160 mkr och antalet anställda är i medeltal ca 40 st. Mer information om företaget finner du på www.magnusson-freij.se Visa mindre

Inköpsassistent till GPBM Nordic:s inköpsteam i Mölndal

Ansök    Jul 13    Vega Hr AB    Inköpsassistent
Är du en administrativ fena som trivs med att arbeta i en livlig internationellt affärsorienterad organisation? Tycker du om siffror och detaljer och stimuleras av att ha många varierande uppgifter? Vill du arbeta i ett företag med högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Då är detta rollen för dig! För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en positiv och serviceorienterad inköpsassistent med sinne o... Visa mer
Är du en administrativ fena som trivs med att arbeta i en livlig internationellt affärsorienterad organisation? Tycker du om siffror och detaljer och stimuleras av att ha många varierande uppgifter? Vill du arbeta i ett företag med högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Då är detta rollen för dig!
För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en positiv och serviceorienterad inköpsassistent med sinne och intresse för administration och effektiva processer. Du kommer att stödja företagets inköpsteam på huvudkontoret i Mölndal. Tjänsten kan tillsättas omgående och är tillsvidare på heltid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
GPBM Nordics inköpsavdelning ansvarar för varuförsörjningen av ett par tusen artiklar till tre Business Units, två centrallager och sex huvudsakliga försäljningsmarknader, där lejonparten av företagets leverantörer finns i Asien. Med dagens utmanande och internationella försörjningskedjor behöver GPBM Nordic stärka upp sitt inköpsteam med en duktig inköpsassistent i en bred roll, inriktad på att stödja inköpsteamet med löpande administrativa och inköpsrelaterade arbetsuppgifter. Du blir inköpsteamets tusenkonstnär och får inblick i alla delar av inköpsarbetet vilket innebär att du har stora möjligheter att kunna påverka utvecklingen med att effektivisera både administration och inköpsprocesser. Som inköpsassistent kommer du bl.a. arbeta löpande med:
Hantering av artikeldata och rapportering i DC1 (ERP-system).
Hantering av leverantörskontakter.
Hantering av inköps/ produktionsorder och leveransbevakning.
Bistå inköparna med administrativa och stödjande arbetsuppgifter.
Bidra med att utveckla arbetssättet för effektiva processer och bästa servicegrad till företagets kunder.

Dina egenskaper:
Du är en ansvarstagande, noggrann och strukturerad person med fallenhet för effektiv administration och god hantering av data. Du är nyfiken, lösningsorienterad och drivs av kontinuerlig utveckling av rutiner och processer samt deltar gärna i förbättringsarbete inom olika delar av företaget. Du är positiv, flexibel och service-minded. I perioder kan du hantera många bollar i luften med högt tempo.
Att arbeta självständigt såväl som i lag är inga problem för dig och ditt engagemang och den kvalitet du har i det du gör avspeglar sig i goda prestationer och resultat.
Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har relevant utbildning och några års erfarenhet av administrativt arbete inom kommersiell verksamhet med internationella relationer. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper inom moderna verktyg samt Officepaketet, framför allt Excel. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på svenska och engelska.
Vad kan GPBM Nordic erbjuda dig?
Du erbjuds en bred och varierande roll i en platt organisation i ett internationellt företag inom en spännande bransch. Du kommer till en modern företagsmiljö, där samarbetet med kompetenta och trevliga kollegor känns prestigelöst. GPBM Nordic erbjuder välkända varumärken och har över 35 års erfarenhet inom såväl batteri- om brandskyddsbranschen och är marknadsledande inom många produktområden. Företaget är entreprenörsdrivet och har stora tillväxtvisioner där du erbjuds möjligheten att vara en del av.
Om GPBM Nordic AB
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har företaget skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Företaget ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Huvudkontor och centrallager ligger i Mölndal och koncernen omsätter ca 600 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se Visa mindre