Lediga jobb som Apotekare i Mölndal

Se lediga jobb som Apotekare i Mölndal. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mölndal som finns hos arbetsgivaren.

Farmaceut med LMA-behörighet till Kronans Apotek i Mölndal Galleria

Ansök    Okt 1    Kronans Apotek AB    Farmaceut/Apotekare
Välkommen till vår värld! ???? Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! ???????????? Din roll som farmaceut med LMA-behörighet till Kronans Apotek ... Visa mer
Välkommen till vår värld! ???? Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! ????????????

Din roll som farmaceut med LMA-behörighet till Kronans Apotek i Mölndal Galleria

Vi söker dig som är engagerad och erfaren farmaceut (gärna med LMA-behörighet) och som vill bli Kronans Apotek expert på receptbelagda läkemedel och receptfria mediciner. Apoteket är beläget i fina Mölndal Galleria och i närområdet finns det alla former av butiker. Vi har ett mycket bra samarbete med övriga aktörer i Gallerian och vårt apotek är ett av de finaste i Sverige. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av såväl farmaceuter som apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass.

Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. Du ansvarar för att säkerställa att verksamheten följer de lagar, föreskrifter och förordningar som ställs på ett öppenvårdsapotek. I rollen ingår även följande arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde:


- Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass.

- Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor.

- Se till att regelbundna egeninspektioner av apoteket genomförs och att apoteket uppfyller kraven på egenkontroll.

- Ansvarar för att avvikelser och brister som uppkommer på apoteket hanteras, bedöms och att lämpliga åtgärder vidtas.

- Ha det övergripande ansvaret för att övervaka verksamhetens kvalitet och sprida kunskap om god läkemedelsanvändning och kvalité till övriga medarbetare.

Apoteket är öppet 09:00-20:00 på vardagar, 10:00-17:00 på lördagar samt söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du kommer tillhöra apotekschef Razims team. Önskad start 1 november eller enligt överenskommelse.
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du har längre erfarenhet som farmaceut och vill sprida och inspirera med din kunskap till både kollegor och kunder för att bidra till en god läkemedelsanvändning och hälsa.

För rollen som LMA behöver du ha minst 2 års erfarenhet på ett svenskt öppenvårdsapotek samt ett års dokumenterat kvalitetsarbete. Vi tror att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar.

Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju.

I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram.

Varmt välkommen med din ansökan! ????

Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected]
alternativt Verdi Sawma, maila [email protected]
samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected].

Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!



Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! ???? Visa mindre

Farmaceut med LMA-behörighet till Kronans Apotek i Mölndal Galleria

Ansök    Sep 29    Kronans Apotek AB    Farmaceut/Apotekare
Välkommen till vår värld! ???? Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! ???????????? Din roll som farmaceut med LMA-behörighet till Kronans Apotek ... Visa mer
Välkommen till vår värld! ???? Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! ????????????

Din roll som farmaceut med LMA-behörighet till Kronans Apotek i Mölndal Galleria

Vi söker dig som är engagerad och erfaren farmaceut (gärna med LMA-behörighet) och som vill bli Kronans Apotek expert på receptbelagda läkemedel och receptfria mediciner. Apoteket är beläget i fina Mölndal Galleria och i närområdet finns det alla former av butiker. Vi har ett mycket bra samarbete med övriga aktörer i Gallerian och vårt apotek är ett av de finaste i Sverige. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av såväl farmaceuter som apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass.

Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. Du ansvarar för att säkerställa att verksamheten följer de lagar, föreskrifter och förordningar som ställs på ett öppenvårdsapotek. I rollen ingår även följande arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde:


- Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass.

- Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor.

- Se till att regelbundna egeninspektioner av apoteket genomförs och att apoteket uppfyller kraven på egenkontroll.

- Ansvarar för att avvikelser och brister som uppkommer på apoteket hanteras, bedöms och att lämpliga åtgärder vidtas.

- Ha det övergripande ansvaret för att övervaka verksamhetens kvalitet och sprida kunskap om god läkemedelsanvändning och kvalité till övriga medarbetare.

Apoteket är öppet 09:00-20:00 på vardagar, 10:00-17:00 på lördagar samt söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du kommer tillhöra apotekschef Razims team. Önskad start 1 november eller enligt överenskommelse.
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du har längre erfarenhet som farmaceut och vill sprida och inspirera med din kunskap till både kollegor och kunder för att bidra till en god läkemedelsanvändning och hälsa.

För rollen som LMA behöver du ha minst 2 års erfarenhet på ett svenskt öppenvårdsapotek samt ett års dokumenterat kvalitetsarbete. Vi tror att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar.

Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju.

I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram.

Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta apotekschef [namn] tel. 072-XXXXXXXX

Varmt välkommen med din ansökan! ????

Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected]
alternativt Verdi Sawma, maila [email protected]
samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected].

Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!



Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! ???? Visa mindre

Farmaceut till Kronans Apotek i Mölndal Galleria

Ansök    Apr 16    Kronans Apotek AB    Apotekare
Välkommen till vår värld! ???? Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! ???????????? Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Mölndal Galleria ... Visa mer
Välkommen till vår värld! ???? Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! ????????????

Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Mölndal Galleria Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek i Mölndals Galleria. Apoteket är beläget i en mycket populär galleria med många olika aktörer. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av farmaceuter samt apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. För oss är kunden nummer ett.

Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter:


- Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass.

- Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor.

Apoteket är öppet 9-20 på vardagar, 10-17 på lördagar och söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till apotekschef Razim Ikanovic team. Önskad start enligt överenskommelse.
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet.

Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju.

I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram.

Varmt välkommen med din ansökan! ????

Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected]
alternativt Verdi Sawma, maila [email protected]
samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected].

Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!

Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga!

Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! ???? Visa mindre

Scientist – Early Product Development and Manufacturing

Ansök    Maj 20    Randstad AB    Apotekare
Job description Are you ready to make a significant impact on the development of new medicines? Join us at AstraZeneca's Early Product Development and Manufacture (EPDM) unit in Gothenburg, Sweden. We are accountable for delivering a vast portfolio of early investigational medicinal products, supplying different types of clinical trial material to studies across the globe. This is your chance to explore and innovate in our dynamic environment! This is an e... Visa mer
Job description
Are you ready to make a significant impact on the development of new medicines? Join us at AstraZeneca's Early Product Development and Manufacture (EPDM) unit in Gothenburg, Sweden. We are accountable for delivering a vast portfolio of early investigational medicinal products, supplying different types of clinical trial material to studies across the globe. This is your chance to explore and innovate in our dynamic environment!
This is an exciting opportunity to join our Pharmaceutical Sciences department which is accountable for the design and development of synthetic routes, preclinical and phase I/II formulations, encompassing both small molecules and new modalities such as mRNA and oligonucleotides, across the whole range of AstraZeneca’s therapeutic areas. The role will be offered at Scientist level.
What you will do:
As part of the EPDM manufacturing unit, you will work in a GMP (Good Manufacturing Practice) environment, contributing to the delivery of clinical results. Your role will focus on the manufacturing of drug product, with responsibilities including timely manufacture of various drug products, working with practical hands-on processes in our GMP facilities, monitoring regulatory requirements, supporting documentation activities, and driving initiatives to improve flexibility and productivity. As we are investing in innovative technology, among others within Continuous manufacture, we need to expand knowledge and competence in this area. Depending on prior experience and interest this role could be more adapted to this area.
This is a consultant assignment starting in August with Randstad Life Sciences. Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.
Deadline 2024-05-30 - the selection process and interviews will be ongoing, so please apply as soon as possible!

Responsibilities
Work with practical hands-on processes in our GMP facilities following manufacturing batch records and perform transactions in material management systems.
Assume responsibilities toward timely manufacture of various drug products in line with the plans agreed within EPDM and surrounding stakeholders.
Monitor, secure and follow up on other regulatory requirements according to GMP through associated IT-systems.
Rapidly develop strong competence within relevant process technologies and build credibility and ability to drive and secure product establishment, scale-up and clinical manufactures.
Support documentation activities, e.g. by authoring manufacturing batch records, taking part in deviation investigations, authoring SOPs, and other guidance documents, change control processes etc.
Assess records and report manufacturing and validation data accurately according to GMP.
Ensure that SHE (Safety Health and Environment) and GMP standards are upheld and ensure AZ Policies and Standards are understood and followed.
Be entrepreneurial and drive initiatives to further improve flexibility and productivity, resulting in shorter lead times or increased value for our customers and patients.

Why AstraZeneca?
At AstraZeneca, we follow the science to explore and innovate. We are unlocking the power of what science can do, working towards treating, preventing, modifying and even curing some of the world's most complex diseases. If you're driven by curiosity and courage, inspired by the possibility of doing things that have never been done before, this is the place for you.

Qualifications
Essential for the role:
MSc or BSc in pharmacy/engineering or extensive GMP-manufacturing experience from the pharmaceutical industry
Excellent collaboration, communication, and planning skills
Strong sense of responsibility, teamwork and delivery focus
Strong verbal and documentation skills in English
Experience from pharmaceutical development or working in a manufacturing or supply chain organisation and knowledge of GMP is a merit for this role.
Keen interest to learn and operate complex manufacturing equipment


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Scientist – Early Product Development and Manufacturing

Ansök    Mar 12    Randstad AB    Apotekare
Job description Scientist – Early Product Development and Manufacturing Are you ready to make a significant impact on the development of new medicines? Join us at AstraZeneca's Early Product Development and Manufacture (EPDM) unit in Gothenburg, Sweden. We are accountable for delivering a vast portfolio of early investigational medicinal products, supplying different types of clinical trial material to studies across the globe. This is your chance to explo... Visa mer
Job description
Scientist – Early Product Development and Manufacturing
Are you ready to make a significant impact on the development of new medicines? Join us at AstraZeneca's Early Product Development and Manufacture (EPDM) unit in Gothenburg, Sweden. We are accountable for delivering a vast portfolio of early investigational medicinal products, supplying different types of clinical trial material to studies across the globe. This is your chance to explore and innovate in our dynamic environment!
This is an exciting opportunity to join our Pharmaceutical Sciences department which is accountable for the design and development of synthetic routes, preclinical and phase I/II formulations, encompassing both small molecules and new modalities such as mRNA and oligonucleotides, across the whole range of AstraZeneca’s therapeutic areas. The role will be offered at Scientist level.
This is a consultant assignment with Randstad Life Sciences. Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.

Responsibilities
As part of the EPDM manufacturing unit, you will work in a GMP (Good Manufacturing Practice) environment, contributing to the delivery of clinical results. Your role will focus on the manufacturing of drug product, with responsibilities including timely manufacture of various drug products, working with practical hands-on processes in our GMP facilities, monitoring regulatory requirements, supporting documentation activities, and driving initiatives to improve flexibility and productivity. As we are investing in innovative technology, among others within Continuous manufacture, we need to expand knowledge and competence in this area. Depending on prior experience and interest this role could be more adapted to this area.
Accountabilities include:
Work with practical hands-on processes in our GMP facilities following manufacturing batch records and perform transactions in material management systems.
Assume responsibilities toward timely manufacture of various drug products in line with the plans agreed within EPDM and surrounding stakeholders.
Monitor, secure and follow up on other regulatory requirements according to GMP through associated IT-systems.
Rapidly develop strong competence within relevant process technologies and build credibility and ability to drive and secure product establishment, scale-up and clinical manufactures.
Support documentation activities, e.g. by authoring manufacturing batch records, taking part in deviation investigations, authoring SOPs, and other guidance documents, change control processes etc.
Assess records and report manufacturing and validation data accurately according to GMP.
Ensure that SHE (Safety Health and Environment) and GMP standards are upheld and ensure AZ Policies and Standards are understood and followed.
Be entrepreneurial and drive initiatives to further improve flexibility and productivity, resulting in shorter lead times or increased value for our customers and patients.

Deadline 2024-03-22 - the selection process and interviews will be ongoing, so please apply as soon as possible!

Qualifications
MSc or BSc in pharmacy/engineering or extensive GMP-manufacturing experience from the pharmaceutical industry
Excellent collaboration, communication, and planning skills
Strong sense of responsibility, teamwork and delivery focus
Strong verbal and documentation skills in English
Experience from pharmaceutical development or working in a manufacturing or supply chain organisation and knowledge of GMP is a merit for this role.
Keen interest to learn and operate complex manufacturing equipment


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Quality Advisor

Ansök    Feb 3    Randstad AB    Apotekare
Job description Quality Advisor AstraZeneca is a major international healthcare business engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. AstraZeneca is proud to offer a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Co-workers are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and crea... Visa mer
Job description
Quality Advisor
AstraZeneca is a major international healthcare business engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. AstraZeneca is proud to offer a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Co-workers are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.
The arena
Are you interested in a challenging opportunity within the Development Quality function in one of the world’s leading pharmaceutical companies?
The Development Quality function is responsible for quality oversight of the pharmaceutical development activities within AstraZeneca. We are now looking for a Quality Advisor with GMP focus to our Gothenburg team.
AstraZeneca’s pharmaceutical development organizations manage all facets of the process of turning a molecule into a medicine which can be safely and effectively used by patients. The Quality Advisor role has a broad range of responsibilities to ensure all internal and external requirements are fulfilled for the AstraZeneca projects in the development phase
We have an exciting opportunity for a 12 months temporary assignment as Quality Advisor, in the Site Quality Gothenburg team, who’ll be the prime source for quality & compliance advice and providing quality support to the science functions and throughout the drug development process chains.
This is a great opportunity for you who are strong in quality and like to work close to development, Good Manufacturing Practice and making sure quality is assured when delivering new products
The role
Working in the Site Quality team means you will work closely with the internal assets/facilities, teaming up with the pharmaceutical development functions and be involved in cross business processes. To build strong relationships with these functions knowing their business is key, to give support to projects and develop ways of working that builds for success.
The ability to interpret and trend compliance data to measure and improve quality standards is key. You will develop and maintain a knowledge of the quality regulations and guidelines applicable to your area and a deep scientific understanding of the products that you are supporting.
Whilst taking on your own specialist areas and making good quality decisions, you will be encouraged to think strategically and use your problem solving skills to resolve any quality issues. You will participate and contribute to continuous improvement projects with the aim to standardize and simplify our internal processes.
This is a consultant assignment with Randstad Life Sciences. Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.

Responsibilities
Responsible for quality release of manufactured Drug Product, Investigational Medicinal Product for clinical trials
Support the pharmaceutical development functions with investigations of deviations, changes and other quality and compliance decisions in the development projects related to drug product
Providing proactive quality advice to support the development, implementation and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards
Operate as part of a global organisation with an integrated mindset to create an organisation with common processes and ways of working



Deadline 2024-02-13 - the selection process and interviews will be ongoing, so please apply as soon as possible!

Qualifications
Minimum requirements – Education and Experience
MSc in pharmacy or engineering (specializing in Pharmaceuticals) with at least 3 years’ experience of working within a pharmaceutical GMP environment
Demonstrates understanding of international quality systems regulations, concepts, industry practices to adopt best in class processes
A comprehensive understanding of GMP regulations, the pharmaceutical development process and supply chain process would be advantageous
Experience of interacting effectively across interfaces collaborating internally in a good communicative way
Fluent in written and spoken English

Required soft skills:
Ability to work in a fast-paced environment, meet deadlines, and balance multiple priorities. Independently motivated, detail-oriented, and “can-do” attitude
Excellent team working and networking skills and encourages team effectiveness
A good communicator with experience of interacting effectively across interfaces collaborating internally


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Quality Advisor

Ansök    Mar 4    Randstad AB    Apotekare
Job description Quality Advisor AstraZeneca is a major international healthcare business engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. AstraZeneca is proud to offer a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Co-workers are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and crea... Visa mer
Job description
Quality Advisor
AstraZeneca is a major international healthcare business engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. AstraZeneca is proud to offer a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Co-workers are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.
The arena
Are you interested in a challenging opportunity within the Development Quality function in one of the world’s leading pharmaceutical companies?
The Development Quality function is responsible for quality oversight of the pharmaceutical development activities within AstraZeneca. We are now looking for a Quality Advisor with GMP focus to our Gothenburg team.
AstraZeneca’s pharmaceutical development organizations manage all facets of the process of turning a molecule into a medicine which can be safely and effectively used by patients. The Quality Advisor role has a broad range of responsibilities to ensure all internal and external requirements are fulfilled for the AstraZeneca projects in the development phase
We have an exciting opportunity for a 12 months temporary assignment as Quality Advisor, in the Site Quality Gothenburg team, who’ll be the prime source for quality & compliance advice and providing quality support to the science functions and throughout the drug development process chains.
This is a great opportunity for you who are strong in quality and like to work close to development, Good Manufacturing Practice and making sure quality is assured when delivering new products
This is a consultant assignment with Randstad Life Sciences. Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.
Deadline 2024-03-14 - the selection process and interviews will be ongoing, so please apply as soon as possible!

Responsibilities
Working in the Site Quality team means you will work closely with the internal assets/facilities, teaming up with the pharmaceutical development functions and be involved in cross business processes. To build strong relationships with these functions knowing their business is key, to give support to projects and develop ways of working that builds for success.
The ability to interpret and trend compliance data to measure and improve quality standards is key. You will develop and maintain a knowledge of the quality regulations and guidelines applicable to your area and a deep scientific understanding of the products that you are supporting.
Whilst taking on your own specialist areas and making good quality decisions, you will be encouraged to think strategically and use your problem solving skills to resolve any quality issues. You will participate and contribute to continuous improvement projects with the aim to standardize and simplify our internal processes.
Typical Accountabilities:
Responsible for quality release of manufactured Drug Product, Investigational Medicinal Product for clinical trials
Support the pharmaceutical development functions with investigations of deviations, changes and other quality and compliance decisions in the development projects related to drug product
Providing proactive quality advice to support the development, implementation and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards
Operate as part of a global organisation with an integrated mindset to create an organisation with common processes and ways of working


Qualifications
Minimum requirements – Education and Experience
MSc in pharmacy or engineering (specializing in Pharmaceuticals) with at least 3 years’ experience of working within a pharmaceutical GMP environment
Demonstrates understanding of international quality systems regulations, concepts, industry practices to adopt best in class processes
A comprehensive understanding of GMP regulations, the pharmaceutical development process and supply chain process would be advantageous
Experience of interacting effectively across interfaces collaborating internally in a good communicative way
Fluent in written and spoken English

Required soft skills:
Ability to work in a fast-paced environment, meet deadlines, and balance multiple priorities. Independently motivated, detail-oriented, and “can-do” attitude
Excellent team working and networking skills and encourages team effectiveness
A good communicator with experience of interacting effectively across interfaces collaborating internally


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Farmaceut till Apotek Hjärtat Mölndal

Ansök    Jan 31    Apotek Hjärtat AB    Apotekare
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, t... Visa mer
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat!
Om jobbet som farmaceut på Hjärtat
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång.
På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här.
Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen Jenny Bredberg berättar:
På vårt apotek är vi fem medarbetare och vi erbjuder dig att få bli en del av vårt team. Vår arbetsgrupp kännetecknas av mycket glädje, skratt och hjälpsamhet. Apoteket har öppet alla vardagar mellan klockan 9.00 – 18.00, samt lördagar klockan 10.00 – 15.00.
Apoteket ligger ett stenkast från Mölndals station och därmed finns goda möjligheter att pendla till jobbet med både buss, spårvagn och tåg.
Tjänsten är ett vikariat och sträcker sig fram till hösten 2025, eventuellt skulle denna tjänst kunna övergå till en tillsvidareanställning.
Då det är ett litet apotek får du chansen att arbeta med olika arbetsuppgifter. I tjänsten kommer det eventuellt att ingå utlån till andra apotek i Göteborgsregionen.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen:
Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat


Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov


Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen

Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här.
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Sista ansökningsdag: 2025-02-21
Kontaktperson: Jenny Bredberg, Apotekschef, tel: 0709-122571.
Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe! Visa mindre

Farmaceut

Ansök    Nov 28    Apoteket AB    Apotekare
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match!Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Mölndals sjukhus. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Farmaceut på ApoteketSom farmaceut på Apoteket Mölndals sjukhus komme... Visa mer
Vi är din perfekta match!
Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match!Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Mölndals sjukhus. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder.

Farmaceut på ApoteketSom farmaceut på Apoteket Mölndals sjukhus kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsaApoteket Mölndals sjukhus har en central placering i huvudentrén på Mölndals sjukhus. Vi är fem personer där vi alla har olika ansvarsområden och som säkerställer en jämn bemanning. Då vi ingår i samma apoteksgrupp som apoteket i Mölndal Galleria kommer arbetspass på det apoteket också förekomma.
Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef?

Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning
Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning
Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter
Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem
Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård
Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder
Dina kompetenser
För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning.
Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning
Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår
Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team
Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor
Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv
När det känns rätt

Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!
Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för de lokala apotekens öppettider: Vardagar 08.00-18:00, helger stängt.
Arbete på andra apotek förekommer. Exempelvis på Mölndals Galleria som ingår i vår apoteksgrupp.
Öppettider Mölndals Galleria Vardagar 10:00-20:00 Helger 10-17.
Välkommen till Apoteket! Visa mindre

Farmaceut

Ansök    Jan 23    Apoteket AB    Apotekare
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Mölndal Galleria. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenApoteket Mölndal Galleria är centralt beläget i Mölndals p... Visa mer
Vi är din perfekta match!
Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Mölndal Galleria. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder.
Om rollenApoteket Mölndal Galleria är centralt beläget i Mölndals populära galleria och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med ett jämnt kundflöde hela dagen. Apoteket är medelstort och består av ett engagerat team på åtta medarbetare – fyra farmaceuter, tre egenvårdsrådgivare och en apotekschef – som tillsammans säkerställer hög service och professionell rådgivning.
Vi ingår i en apoteksgrupp tillsammans med Apoteket Mölndals sjukhus, vilket möjliggör ett tätt samarbete och en flexibel bemanning mellan enheterna.
Nu söker vi dig som vill arbeta som farmaceut på 75% med möjlighet att även ta rollen som farmaciledare. Här har du chansen att bidra med din kompetens och utvecklas i en stimulerande och samarbetsinriktad miljö.
Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef?
Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning
Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning
Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter
Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem
Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård
Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder


Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning.
Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning
Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår
Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team
Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor
Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv
När det känns rätt

Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!
Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: 10:00-20:00 och helger 10:00-17:00.
Välkommen till Apoteket! Visa mindre

Material Management and Distribution Operator, Drug Product Delivery

Ansök    Okt 28    Randstad AB    Apotekare
Job description About AstraZeneca AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business that focuses on the discovery, development and commercialization of prescription medicines for some of the world’s most serious diseases. At AstraZeneca, we are proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives and are made to feel valued, energized and rewar... Visa mer
Job description
About AstraZeneca
AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business that focuses on the discovery, development and commercialization of prescription medicines for some of the world’s most serious diseases. At AstraZeneca, we are proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.
We are curious, creative, and open to new ideas and ways of working. Above all, we are passionate about science and driven to always put patients first. Join AstraZeneca and apply your expertise in a company that are following the science and turn ideas into life changing medicines. We have an exciting opportunity for talented DPD Operators to be based in Gothenburg, Sweden.
About the role:
Drug Product Delivery (DPD) within Pharmaceutical Technology & Development is the sole internal AstraZeneca department that packs, labels and distributes investigational medicinal products to clinical trial patients. We support launched, pre-launched and products under development within all our therapeutic areas. We work in a fast paced environment where flexibility and agility enable us to deliver high value to early phase clinical trials.
The DPD Operator role will be an operational role within Distribution or Material Management two of Drug Product Deliveries three operational skill areas, Material Management, Pack Label and Distribution. We work in a environment where flexibility and agility enable us to deliver high value to early phase clinical trials. To complement our existing team, candidates with the following experiences is of interest:
Distribution experience from a complex supply chain organization
Drug Product Knowledge including management of Item/article and lot/batch management to ensure traceability on items/articles in a patient kit including a drug product, packaging material and patient labels from the pharmaceutical industry

This is a consultant assignment with Randstad Life Sciences. Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.



Responsibilities
The role holder will contribute to the DPD organization applying their expertise in the complex and regulated GMP environment. The work is focused operational within Distribution or Material Management. As a DPD operator you will perform and document all the operational work according to written procedures. Be engaged in the development and improvement of internal processes and manage deviations. Be responsible for writing of GMP and SHE procedures within own skill areas and will be responsible for related training and compliance activities. As required maintain defined facilities or equipment according to GMP standards and be proactive to contribute to projects/activities through applying specialist knowledge within appropriate areas.
Responsibilities example:
Preparing documentation, receiving and packing of investigational medicinal products to clinical trials.
Being the main point of contact when it comes to distribution questions for a number of studies.

Deadline 2024-11-07 the selection process and interviews will be ongoing, so please apply as soon as possible!
For more information: Please contact Malin Fridholm, [email protected]
Please note that applications sent through email will not be processed and deleted due to GDPR.

Qualifications
Essential requirements and skills
BSc/MSc in chemistry/pharmacy/engineering/logistics or equivalent experience. Preferably 2 years experience within pharmaceutical development.
Demonstrated ability to work with teams in a culturally diverse, complex and changing environment most internally but to some extent externally.
Good written and verbal English communication and understanding.

Beneficial requirements and skills:
Understanding of principles, applications and management of SHE and GMP in an R&D environment.
Understanding the disciplines in Drug Product Delivery, Supply Chain and Pharmaceutical development in order to contribute to an effective Supply Chain organization.

Soft skills:
Curious and innovative mindset with problem solving ability - resolve issues with minimal guidance

AstraZeneca is one of the world’s most exciting bio-pharmaceutical companies. From scientists to sales, lab techs to legal, we’re on a mission to turn ideas into life-changing medicines that improve patients’ lives and benefit society. We need great people who share our passion for science and have the drive and determination to meet the unmet needs of patients around the world.

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Läkemedelsansvarig

Vår dörr öppnar din framtid! Kom in till oss och bygg din karriär som läkemedelsansvarig farmaceut. Hos oss finns många möjligheter för dig som värderar kvalitet, patientsäkerhet och omtankes-försäljning. Till vårt team söker vi dig som vill ta ansvar för att vi på bästa sätt möter varje individs egen upplevelse av hälsa och välbefinnande - vår dörr är öppen! Om rollen Som läkemedelsansvarig på vårt apotek Lindome kommer du arbeta tillsammans med dina kol... Visa mer
Vår dörr öppnar din framtid!
Kom in till oss och bygg din karriär som läkemedelsansvarig farmaceut. Hos oss finns många möjligheter för dig som värderar kvalitet, patientsäkerhet och omtankes-försäljning. Till vårt team söker vi dig som vill ta ansvar för att vi på bästa sätt möter varje individs egen upplevelse av hälsa och välbefinnande - vår dörr är öppen!

Om rollen
Som läkemedelsansvarig på vårt apotek Lindome kommer du arbeta tillsammans med dina kollegor för att nå våra mål inom kvalitet, patientsäkerhet och försäljning. Som LMA förväntas du agera med engagemang och trovärdighet och hjälpa våra kunder utifrån din farmaceutiska kompetens och expertis.

För oss är det viktigt att vi som apotek fortsätter att utvecklas och vi vill ha med dig på den resan. I rollen förväntas du därför även bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder.

Till dig som LMA på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan växa och utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra detsamma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex regional läkemedelsansvarig, farmaciledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef?

Dina huvudsakliga arbetsområden

- Arbeta kontinuerligt med förbättring av rutiner och processer

- Genomföra egeninspektion och ge stöd vid genomförande av riskanalys och händelseanalys

- Vägleda dina kollegor genom att ge stöd vid frågor samt göra säkra farmaceutiska bedömningar

- Arbeta aktivt med kundmöten och skapa mervärde för våra kunder

- Hålla dig uppdaterad och påläst om våra kampanjer och nytt sortiment och ge våra kunder professionell service

Dina kompetenser
För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare och har arbetat i minst två år på ett öppenvårdsapotek. Du förstår vikten av det goda kundmötet och har erfarenhet av rådgivande försäljning.

För att vara framgångsrik i rollen som LMA ser vi att du är lösningsorienterad vilket innebär att du agerar på utmaningar som uppstår i din roll men också i verksamheten. Du är noggrann vilket innebär att inga vikta och avgörande detaljer missas.

Som LMA har du god samarbetsförmåga där du aktivt bidrar till att skapa ett välfungerande team och hjälper dina kollegor i gemensamma arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du har förmågan att hålla dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor och kan förmedla din kunskap vidare till dina kollegor.

Utöver det har du arbetat minst ett år med:

- Avvikelsehantering med orsaksutredning samt planering och uppföljning av åtgärder

- Upprättande och revidering av instruktioner i egenkontrollsprogrammet

- Genomförande av egeninspektion samt planering och uppföljning av åtgärder

När det känns rätt
Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 08.00-18.00, lördagar 10.00-14.00.

Välkommen till Apoteket! Visa mindre

Quality Assurance Advisor

Ansök    Aug 5    Randstad AB    Apotekare
Job description AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business that focuses on the discovery, development, and commercialization of prescription medicines for some of the world’s most serious diseases. But we're more than one of the world's leading pharmaceutical companies. At AstraZeneca, we're proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspe... Visa mer
Job description
AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business that focuses on the discovery, development, and commercialization of prescription medicines for some of the world’s most serious diseases. But we're more than one of the world's leading pharmaceutical companies. At AstraZeneca, we're proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.


The arena
Are you interested in a challenging opportunity within the Development Quality function in one of the world’s leading pharmaceutical companies?


The Development Quality function is responsible for quality oversight of the pharmaceutical development activities in AstraZeneca. We are now looking for a Quality Advisor with GMP focus to our Gothenburg team. AstraZeneca’s pharmaceutical development organizations manage all facets of the process of turning a molecule into a medicine which can be safely and effectively used by patients. The Quality Advisor role has a broad range of responsibilities to ensure all internal and external requirements are fulfilled for the AstraZeneca projects in the development phase.




The role
As a Quality Advisor, you will work with early product development manufacturing and packaging teams and be responsible for Development Quality release of externally manufactured Drug Product and Investigational Medicinal Product for clinical trials. You are expected to assure that activities and processes across the development chain are delivered to appropriate standards to meet regulatory expectations and assure product integrity and acceptability.


You will develop and maintain a knowledge of the quality regulations and guidelines applicable to your area and a deep scientific understanding of the products that you are supporting. In your role you will have interactions with internal and external stakeholders.


This is a consultant assignment with Randstad Life Sciences. Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.


Deadline 2024-08-15- - the selection process and interviews will be ongoing
For more information: Please contact Malin Fridholm, [email protected].
Please note that applications sent through email will not be processed and deleted due to GDPR.



Responsibilities
Typical Accountabilities:
Responsible for quality Release of manufactured Drug Product, Investigational Medicinal Product for clinical trials.
Providing quality input to Manufacturing, Packaging, Labelling & Distribution activities.
Providing proactive quality advice to support the development, implementation, and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards.
Support the pharmaceutical development functions with investigations of deviations, changes and other quality and compliance decisions in the development projects.
Provide appropriate Quality Assurance input to business improvement projects.
Operate as part of a global organisation with an integrated mindset to create an organisation with common processes and ways of working.




Qualifications
Degree in pharmacy or engineering (specializing in Pharmaceuticals)
3 years’ experience of working within a pharmaceutical GMP environment.
Broad understanding of Quality Systems and GMP and related activities to Investigational Medicinal Product (IMP).
Experience of documentation, deviations, changes, and other quality and compliance decisions in the development projects.
 Fluent in written and spoken English.



Desirable:
Experience preferably within a pharmaceutical manufacturing organization.
Understanding of Project Management processes.
Good team working and networking skills.
Capable of making effective decisions.
Demonstrate drive and energy in the role to make a difference.
Demonstrate a high degree of personal credibility.
Comprehensive understanding of the pharmaceutical/drug development process.
Good communicator with experience of interacting effectively across interfaces.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward. Visa mindre

Farmaceut

Ansök    Sep 25    Apoteket AB    Apotekare
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Lindome.Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Lindomekommer du att spela en central roll... Visa mer
Vi är din perfekta match!
Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Lindome.Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder.
Om rollenSom farmaceut på Apoteket Lindomekommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa.
Apoteket Lindome är beläget i Lindome Centrum, i direkt anslutning till Vårdcentral. I teamet ingår 6 positiva personer som värdesätter gott samarbete och god service till våra kunder. Våra öppettider är vardagar 8-18 och lördagar 10-14.
Vi har ett nära samarbete inom apoteksgruppen, som även består av Apoteket Onsala och Apoteket Hägern, Särö.
Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef?
Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning
Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning
Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter
Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem
Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård
Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder


Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning.
Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning
Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår
Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team
Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor
Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv
När det känns rätt
Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 08.00-18.00 & Lördagar 10.00-14.00.
Välkommen till Apoteket! Visa mindre

thesis work: clinical pharmacology and pharmacokinetics

Ansök    Mar 20    Randstad AB    Farmaceut/Apotekare
Arbetsbeskrivning Thesis work: clinical pharmacology and pharmacokinetics with focus on drug development in treatment of respiratory disease  If you’re inspired by the possibilities of science to make a difference and ready to discover what you can do – join us! Thesis type: 30 credits Project start: August 2023 Student location: On Site, Gothenburg Sweden Do you have interest, and passion for, Pharmacokinetics, Drug-Drug interactions, Metabolism and ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Thesis work: clinical pharmacology and pharmacokinetics with focus on drug development in treatment of respiratory disease 


If you’re inspired by the possibilities of science to make a difference and ready to discover what you can do – join us!


Thesis type: 30 credits
Project start: August 2023
Student location: On Site, Gothenburg Sweden

Do you have interest, and passion for, Pharmacokinetics, Drug-Drug interactions, Metabolism and Clinical Drug Development? Then a master thesis at Astra Zeneca in Gothenburg within Clinical Pharmacology and Quantitative Pharmacology might be of interest to you! We are a group of Clinical Pharmacology and Pharmacometric scientists with expertise in clinical pharmacokinetics, pharmacodynamics and modeling who work with respiratory and inflammatory diseases such as asthma and COPD. We would like support with the following project: 


Map out a typical patient with a respiratory disease for one of our new treatments. The purpose of the project would be to gain a deeper understanding of the following key areas: 


What drugs is currently prescribed to a typical patient with this disease, today and in the future? 
Of the prescribed medicines, which are the most problematic from a drug-drug interaction perspective? 
What other diseases are common in the patient group? What more do we know of the patients in terms of liver function, renal function, and age?  


At AstraZeneca, all of our employees make a difference to patients’ lives every day. We operate in more than 100 countries around the world and are one of Sweden’s most important export companies.


With more than 2,400 employees from 50 countries, the vibrant Gothenburg site helps to support the entire life-cycle of AstraZeneca medicines, from drug discovery and clinical trials, to global commercialisation and product maintenance. Gothenburg is one of AstraZeneca’s three strategic, global R&D centres, alongside Cambridge and Gaithersburg, and plays a central role in our mission to deliver life-changing medicines to patients.


Randstad Life Sciences is collaborating with AstraZeneca in this recruitment process. Please send your application in English and we only accept applications through Randstad’s website.


Deadline for application: 2023-04-16, selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.


 For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.



Ansvarsområden
The purpose with this analysis would be to improve our understanding of how to plan clinical studies and drug development programs to ensure that we can always give good recommendations to prescribers, pharmacists and patients about dose and dose adjustments for new treatments. 


Methods: Database and literature searches. Summarize and conclude on the research. Basic pharmacokinetic assessments and statistical analysis. Illustration and presentation. Prepare analysis plan and report. Advantage if the work is done in English. 


You will be supervised by a mentor who works in clinical drug development to develop new medicines for patients with respiratory and inflammation disease and who is a specialist in clinical pharmacokinetics, modeling, drug-drug interactions and who works in the Clinical Pharmacology and Quantitative Pharmacology Team. 

Kvalifikationer
Pharmacy or engineer student or similar on a master level
Interested in the project and can independently search scientific literature and want to go deeper in specific areas to understand relationships and patterns 
Good at oral and written presentation (Swedish or English)
Can do basic pharmacokinetic calculations and descriptive statistics 




Om företaget
If you’re inspired by the possibilities of science to make a difference and ready to discover what you can do – join us! 


At AstraZeneca we are guided in our work by a strong set of values, and we’re resetting expectations of what a bio-pharmaceutical company can be. By truly following the science, we pioneer new methods, new thinking and bring unexpected teams together. From scientists to sales, lab techs to legal, we’re on a mission to turn ideas into life-changing medicines that transform lives. We need great people who share our passion for science and have the drive and determination to meet the unmet needs of patients around the world. If you’re swift to action, confident to lead, willing to collaborate, and curious about what science can do, then you’re our kind of person.


AstraZeneca is an equal opportunity employer. AstraZeneca will consider all qualified applicants for employment without discrimination on grounds of disability, sex or sexual orientation, pregnancy or maternity leave status, race or national or ethnic origin, age, religion or belief, gender identity or re-assignment, marital or civil partnership status, protected veteran status (if applicable) or any other characteristic protected by law. AstraZeneca only employs individuals with the right to work in the country/ies where the role is advertised. Visa mindre

Farmaceut till Apotek Hjärtat i Mölndal

Ansök    Nov 17    Apotek Hjärtat AB    Farmaceut/Apotekare
Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Jenny Bredberg berättar: Vi söker nu en farmaceut till Apotek Hjärtat i Mölndal. Vi tror att du brinner för kundmötet, och gläds åt att ge kunderna bästa tänkbara service. På vårt apotek är vi fem medarbetare och vi erbjuder dig att få bli en del av vårt team. Vår arbetsgrupp kännetecknas av mycket glädje, skratt och hjälpsamhet. Apoteket har öppet alla vardagar mellan klockan 9.00 – 18.00, samt lördagar klockan 10.... Visa mer
Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Jenny Bredberg berättar:
Vi söker nu en farmaceut till Apotek Hjärtat i Mölndal. Vi tror att du brinner för kundmötet, och gläds åt att ge kunderna bästa tänkbara service.
På vårt apotek är vi fem medarbetare och vi erbjuder dig att få bli en del av vårt team. Vår arbetsgrupp kännetecknas av mycket glädje, skratt och hjälpsamhet. Apoteket har öppet alla vardagar mellan klockan 9.00 – 18.00, samt lördagar klockan 10.00 – 15.00.
Apoteket ligger ett stenkast från Mölndals station och därmed finns goda möjligheter att pendla till jobbet med både buss, spårvagn och tåg.
Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Mölndal.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75-100%.
Då det är ett litet apotek får du chansen att arbeta med olika arbetsuppgifter. Du som söker får gärna ha intresse av att axla något ansvarsområde, som t.ex. varuansvar. I tjänsten kommer det eventuellt att ingå utlån till andra apotek i Göteborgsregionen.
Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Mölndal!
För mig som chef, är det viktigt att du brinner för kundmötet och alltid ger god service.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat!
Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång.
Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap.
Det här är du!
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor.
Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat!
Varför bli en del av Hjärtat?
På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig.
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår?podd!
Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.
Sista ansökningsdag: 2023-12-31
Kontaktperson: Jenny Bredberg
Välkommen till ett apotek med stort Hjärta! Visa mindre

Faramceut Mölndal

Ansök    Apr 12    Apotek Hjärtat AB    Farmaceut/Apotekare
Om Apotek Hjärtat Apotek Hjärtat vill ge varje kund en bättre hälsa och ett större välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. För att komma dit krävs det att vi är nyfikna nog att se vad våra kunder behöver. Och att vi arbetar tillsammans för att testa nya vägar och genomföra kreativa idéer. Du kommer att trivas hos oss om du vill vara med och välja väg. Både när det gäller Apotek Hjärtats framtid- och din egen.... Visa mer
Om Apotek Hjärtat Apotek Hjärtat vill ge varje kund en bättre hälsa och ett större välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. För att komma dit krävs det att vi är nyfikna nog att se vad våra kunder behöver. Och att vi arbetar tillsammans för att testa nya vägar och genomföra kreativa idéer. Du kommer att trivas hos oss om du vill vara med och välja väg. Både när det gäller Apotek Hjärtats framtid- och din egen. För på Sveriges största privata apotekskedja är inflytande på riktigt.

Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med nästan 400 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 13 miljarder kronor och vi är en del av ICA gruppen.


Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Jenny Bredberg berättar: Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Mölndal med utsikt över torget. Här välkomnas du av ett team om 4 där vi är 3 farmaceuter och 1 assistent. Apoteket har det senaste konceptet vilket ger ett nytt och fräscht intryck till våra kunder samt ger en bra arbetsmiljö för dig som medarbetare. Tillsammans har vi lång erfarenhet från branschen och vi har många kunder som uppskattar vår kunskap och vår service. Vi söker därför dig som brinner för kundmötet och att hjälpa människor. Vår ambition är att överträffa kundens förväntningar och erbjuda service utöver det vanliga.

För mig som chef, är det viktigt att du som medarbetare trivs och du kommer ha en tät dialog tillsammans med mig i löpande målsamtal och tillsammans med gruppen via gemensamma månadsmöten. Tillsammans utvecklar vi verksamheten till en bra arbetsplats och skapar motiverande mål för att skapa det bästa kundmötet. Vi gör det bäst genom att dela med oss av våra kunskaper och driver varandra i vår utveckling.

Du tar dig enkelt till apoteket med spårvagn eller buss då apoteket ligger nära hållplatsen. 

Vi har öppet vardagar 9:00-18:00, lördagar 10:00-15:00 och söndagar stängt. 

Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid, med möjlighet till deltid. Rekrytering sker löpande under ansökningsperioden. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse, önskad uppstart är juli månad.

Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång.

Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap.

Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor.

Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat!

Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig.

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår? podd !

Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.

Välkommen till ett apotek med stort Hjärta! Visa mindre

Farmaceut Kliniska Prövningar

Ansök    Aug 12    Oriola Sweden AB    Farmaceut/Apotekare
Vår avdelning för Kliniska Prövningar består idag av 10 personer med olika roller och ansvar som arbetar gemensamt med lagerhållning, distribution och tillverkning av kliniskt prövningsmaterial. Vi söker nu dig Som är en engagerad och kvalitetsmedveten farmaceut (leg. receptarie eller leg. Apotekare). Då du i din roll kommer att ha kontakt med våra kunder så ser vi att du är utåtriktad och kan bemöta både kunder och kollegor på ett bra sätt. Stor häns... Visa mer
Vår avdelning för Kliniska Prövningar består idag av 10 personer med olika roller och ansvar som arbetar gemensamt med lagerhållning, distribution och tillverkning av kliniskt prövningsmaterial.

Vi söker nu dig

Som är en engagerad och kvalitetsmedveten farmaceut (leg. receptarie eller leg. Apotekare). Då du i din roll kommer att ha kontakt med våra kunder så ser vi att du är utåtriktad och kan bemöta både kunder och kollegor på ett bra sätt.

Stor hänsyn tas till dina personliga egenskaper.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hantering av inkommande samtal/e-post från våra uppdragsgivare och kunder (inom och utanför Sverige).
- Utföra farmaceutisk kontroll av order innan utleverans
- Utföra frisläppning av enklare märkningsuppdrag på delegat av QP (Qualified person).
- Skriva och hantera studiespecifika avtal och apoteksavtal
- Samt även medverka i övriga arbetsuppgifter på avdelningen.

Utbildning/Kvalifikationer

- Högskoleutbildning med inriktning mot receptarie (minst 120p/180hp)
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

- Erfarenhet från arbete med kliniska prövningar och läkemedelshantering.
- 1 års erfarenhet från tillverkning av läkemedel
- Goda datakunskaper (Office-paketet)
- Erfarenhet/utbildning inom GMP (Good Manufacturing Practice), GCP (Good Clinical Practice) och GDP (Good distribution practice)

Vi ser fram emot din ansökan!

Sista ansökningsdag är 31/8 2021, tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart du har möjlighet.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.

Oriola är en finsk börsnoterad koncern och vi är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Våra 4300 experter främjar människors och djurs välbefinnande genom att säkerställa att läkemedel såväl som hälsoprodukter levereras på ett säkert och kundvänligt sätt - vare sig det sker via apotek, veterinärer, detaljister, onlinekanaler eller dosdispensering. I Sverige äger Oriola Kronans Apotek, den tredje största apotekskedjan i landet. Hos oss får du tillgång till en mångfald av expertis samt utvecklande och inspirerande möjligheter inom hela koncernen.

Drivna av vårt syfte ”Hälsa för livet”, tar vi stort samhällsansvar och hos oss får du ett högre syfte. Att jobba inom hälsa kräver att vi håller takten med samhällets utveckling. Tillsammans med dig vill vi fortsätta utforska möjligheterna att få fler människor att må bra. Och vi vet att det är din kunskap och drivkraft som får oss att lyckas.

Vill du också arbeta tillsammans för hälsa? Vi på Oriola Sweden AB söker dig! Visa mindre

Faramceutvikariat Mölndal C

Om Apotek Hjärtat Apotek Hjärtat vill ge varje kund en bättre hälsa och ett större välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. För att komma dit krävs det att vi är nyfikna nog att se vad våra kunder behöver. Och att vi arbetar tillsammans för att testa nya vägar och genomföra kreativa idéer. Du kommer att trivas hos oss om du vill vara med och välja väg. Både när det gäller Apotek Hjärtats framtid- och din egen.... Visa mer
Om Apotek Hjärtat Apotek Hjärtat vill ge varje kund en bättre hälsa och ett större välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. För att komma dit krävs det att vi är nyfikna nog att se vad våra kunder behöver. Och att vi arbetar tillsammans för att testa nya vägar och genomföra kreativa idéer. Du kommer att trivas hos oss om du vill vara med och välja väg. Både när det gäller Apotek Hjärtats framtid- och din egen. För på Sveriges största privata apotekskedja är inflytande på riktigt.

Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med nästan 400 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 13 miljarder kronor och vi är en del av ICA gruppen.


Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Jenny Bredberg berättar: Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Mölndal, apoteket ligger med skyltfönster ut mot torget. Du välkomans av ett Team på 4, 3 farmaceuter och 1 assistent. Tillsammans har vi lång erfarenhet från branschen och vi har många kunder som uppskattar vår kunskap och vår service. Vi söker därför dig som brinner för kundmötet och att hjälpa människor. Vår ambition är att överträffa kundens förväntningar och erbjuda service utöver det vanliga.

För mig som chef, är det viktigt att alla medarbetare bidrar till att skapa en bra arbetsgrupp, är driven och flexibel och vill utvecklas i ditt arbete. Du har mycket god kunskap/erfarenhet att ta del av inom gruppen och du förväntas även vara delaktig och förmedla goda idéer och goda exempel till din omgivning. Du tar dig enkelt till apoteket med spårvagn eller buss då apoteket ligger nära hållplatsen. 

Apoteket har det senaste konceptet vilket ger ett nytt och fräsch intryck till våra kunder samt ger en bra arbetsmiljö för dig som medarbetare. På Hjärtat är det viktigt att du som medarbetare trivs och du kommer att ha en tät dialog tillsammans med din apotekschef via löpande målsamtal och tillsammans med gruppen via gemansamma måndasmöten. Detta för att tillsammans utveckla verksamheten till en bra arbetsplats och skapa motiverande mål för att skapa det bästa kundmötet. 

Vi har öppet vardagar 9:00-18:00, lördagar 10:00-15:00 och söndagar stängt. 

Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med januari 2024 eller enligt överenskommelse. Det finns goda möjligheter till förlängning inom Apotek Hjärtat på något av våra 390 apotek. Rekrytering sker löpande under ansökningsperioden. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse, önskad uppstart är maj månad.

Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång.

Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap.

Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor.

Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat!

Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig.

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår? podd !

Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes.

Välkommen till ett apotek med stort Hjärta! Visa mindre

Quality Assurance Advisor, AstraZeneca Gothenburg

Ansök    Aug 23    Randstad AB    Farmaceut/Apotekare
Job description Quality Assurance Advisor AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business that focuses on the discovery, development and commercialization of prescription medicines for some of the world’s most serious diseases. But we're more than one of the world's leading pharmaceutical companies. At AstraZeneca, we're proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered... Visa mer
Job description
Quality Assurance Advisor

AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business that focuses on the discovery, development and commercialization of prescription medicines for some of the world’s most serious diseases. But we're more than one of the world's leading pharmaceutical companies. At AstraZeneca, we're proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

Are you interested in a challenging opportunity within the Development Quality function in one of the world’s leading pharmaceutical companies?

The Development Quality function is responsible for quality oversight of the pharmaceutical development activities in AstraZeneca. We are now looking for a Quality Advisor with GMP focus to our Gothenburg team. AstraZeneca’s pharmaceutical development organizations manage all facets of the process of turning a molecule into a medicine which can be safely and effectively used by patients. The Quality Advisor role has a broad range of responsibilities to ensure all internal and external requirements are fulfilled for the AstraZeneca projects in the development phase.

Responsibilities
As a Quality Advisor, you will work with early product development manufacturing and packaging teams and be responsible for Development Quality release of externally manufactured Drug Product and Investigational Medicinal Product for clinical trials. You are expected to assure that activities and processes across the development chain are delivered to appropriate standards to meet regulatory expectations and assure product integrity and acceptability.

You will develop and maintain a knowledge of the quality regulations and guidelines applicable to your area and a deep scientific understanding of the products that you are supporting. In your role you will have interactions with internal and external stakeholders.

Typical Accountabilities:
Responsible for quality Release of manufactured Drug Product, Investigational Medicinal Product for clinical trials
Providing quality input to Manufacturing, Packaging, Labelling & Distribution activities
Providing proactive quality advice to support the development, implementation and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards
Support the pharmaceutical development functions with investigations of deviations, changes and other quality and compliance decisions in the development projects
Provide appropriate Quality Assurance input to business improvement projects
Operate as part of a global organisation with an integrated mindset to create an organisation with common processes and ways of working.


Qualifications
Minimum requirements – Education and Experience
MSc in pharmacy or engineering (specializing in Pharmaceuticals) with at least 3 years’ experience of working within a pharmaceutical GMP environment
Broad understanding of Quality Systems and GMP and related activities to Investigational Medicinal Product (IMP)
Comprehensive understanding of the pharmaceutical/drug development process
Good communicator with experience of interacting effectively across interfaces
Understanding of Project Management processes
Fluent in written and spoken English

Preferred requirements
Experience preferably within a pharmaceutical manufacturing organization
Good team working and networking skills
Capable of making effective decisions
Demonstrate drive and energy in the role to make a difference
Demonstrate a high degree of personal credibility


Application
Deadline: 2022-09-02, selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.

For more information:
Please contact Veronika Knudsen, [email protected] or Malin Fridholm, [email protected]

About the company
Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many activities.

Randstad Life Sciences specializes in the field of science and is part of Randstad, the world leader in recruitment and consulting with operations in 39 countries. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in life science. Our mission is to help you reach your true potential with your career in focus! Visa mindre

Dossier Manager, AstraZeneca Gothenburg

Ansök    Mar 29    Randstad AB    Farmaceut/Apotekare
Job description Do you have experience in working in Regulatory affairs in the pharmaceutical industry? Are you skilled in leading global cross functional project teams? Then AstraZeneca might be the place for you! As a Dossier Manager you provide an Global Regulatory Operation (GRO) interface to Regulatory partners, and your responsibility is to support and navigate submission projects to regional partners and Health Authorities and update Lifecycle Man... Visa mer
Job description
Do you have experience in working in Regulatory affairs in the pharmaceutical industry? Are you skilled in leading global cross functional project teams? Then AstraZeneca might be the place for you!

As a Dossier Manager you provide an Global Regulatory Operation (GRO) interface to Regulatory partners, and your responsibility is to support and navigate submission projects to regional partners and Health Authorities and update Lifecycle Management system for defined products. This is a consulting assignment at AstraZeneca in Gothenburg.

Responsibilities
Collaborate and serve as a navigator for the Regulatory Project Teams, regards to the operational aspects of Publishing, Submission and Tracking of Regulatory submissions
Develop and maintain strong partnerships with local and global customers and partners
Acting as the first point of contact to the expertise within GRO regards to Document publishing, Submission Publishing and Submission Tracking
Update Lifecycle Management system for defined products
Support Lifecycle Management reports to support lifecycle compliance


Qualifications
Essential Requirements
University Degree in Science or related experience
Proven leadership skills of global cross functional project teams
Relevant experience of working in one or more areas in Regulatory Affairs in the pharmaceutical or related industry
Fluent in English, written and spoken


Desirable Requirements
Experience of working with Regulatory document or submission publishing, understanding the different procedures, formats and market requirements
Planning for and managing submission publishing activities

For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Application
2021-04-06, selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.

For more information, please contact Linnea Öster [email protected]

About the company
Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.

Randstad Life Sciences is part of Randstad, the world leader in recruitment and consulting with operations in 38 countries. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in life science. Our mission is to help you reach your true potential with your career in focus! Visa mindre

Clinical Study Supply Lead, AstraZeneca Gothenburg

Ansök    Nov 18    Randstad AB    Farmaceut/Apotekare
Job description As a Clinical Study Supply Lead in Global Clinical Supply Chain (part of Clinical Manufacturing and Supply) you’ll develop a broad knowledge of the diverse range of clinical study options utilised by the pharmaceutical industry, as well as in-depth expertise in specific therapeutic areas. We’ll look to you to design, plan and manage trial medication for patients taking part in AstraZeneca clinical studies all over the world. In return, you’... Visa mer
Job description
As a Clinical Study Supply Lead in Global Clinical Supply Chain (part of Clinical Manufacturing and Supply) you’ll develop a broad knowledge of the diverse range of clinical study options utilised by the pharmaceutical industry, as well as in-depth expertise in specific therapeutic areas. We’ll look to you to design, plan and manage trial medication for patients taking part in AstraZeneca clinical studies all over the world. In return, you’ll find a vibrant team culture in which continuous improvement and effective collaboration are high priorities.

Do you have leaderships skill and enjoy challenges? Do you want to take your skills and experience to a new level in the pharmaceutical industry? We are looking for a Clinical Study Supply Lead, you will work in close collaboration with customer functions to influence & manage demand for clinical trial studiesand be responsible for the supply chain deliverables. This is a consultant assignment at AstraZeneca in Gothenburg.

As a Clinical Study Supply Lead you will be:


Part of the Global Clinical Supply Chain organisation
Lead a cross functional team to deliver supply to clinical studies across the world
Work closely with both internal and external suppliers
Be part of the Supply Chain Team


Responsibilities
Lead and provide direction to Study Drug Working Groups, consisting of members of Clinical Manufacturing and Supply, Clinical Development and external partners.
Ensure the team delivers clinical supplies effectively and consistently, balancing cost and risk to supply with expert input and support from cross functional groups.
Understand and translate clinical study protocol requirements into demand for drug product within a clinical study. Author the drug supply section of Clinical Study Protocol and lead development of master label text.
Use simulation tools and supply chain expertise to design optimised, lean supply chains for individual studies and ensure delivery of the end to end supply of materials to meet study needs. Define IRT user requirements and use IRT to track recruitment and adjust IRT parameters to accommodate any changes in study scope and design.
Collaborate with CRO partners in development of pack design and review the technical part of the outsourcing contract. Review changes to the contract with CRO partners and Sourcing Managers as necessary.
Monitor the budget for individual study supply activities and materials for the project. Manage change in demand and supply, resolve issues, escalating when appropriate.
Work within GMP Quality Management Systems, including managing deviations, complaints, change controls as appropriate.


Qualifications
Relevant academic degree
Knowledge of Clinical supply
Documented strong leadership
Willingness to drive change in the Supply Chain activities in a manufacturing environment
Experience from a manufacturing organization or previous working knowledge of Lean is highly desirable
Excellent communication skills in both Swedish and English, both verbally and in writing
Experience in drug development discipline. e.g. Pharmacist
Knowledge of Clinical Development processes relevant to the supply of clinical materials is meritorious
Strong influencing, negotiating and problem-solving skills, including across functional, geographical and cultural boundaries is meritorious

Values and Behaviours:

We are Entrepreneurial:
- I collaborate with colleagues internally and externally to seize opportunities and make decisions with speed.

We do the Right Thing:
- I take personal accountability for my actions and for the success of AZ as a whole.
- I treat colleagues with respect and candor

We put Patients First:
- I hold myself and others accountable for making decisions in the best interests of the patient.


For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity. 

Application
2020-11-27, selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.


For more information: Birgitta Nyström: [email protected]

About the company
Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.

Randstad Life Sciences is part of Randstad, the world leader in recruitment and consulting with operations in 38 countries. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in life science. Our mission is to help you reach your true potential with your career in focus! Visa mindre

Quality Assurance Advisor, AstraZeneca Gothenburg

Ansök    Mar 15    Randstad AB    Farmaceut/Apotekare
Job description AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business that focuses on the discovery, development and commercialization of prescription medicines for some of the world’s most serious diseases. But we're more than one of the world's leading pharmaceutical companies. At AstraZeneca, we're proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspec... Visa mer
Job description
AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business that focuses on the discovery, development and commercialization of prescription medicines for some of the world’s most serious diseases. But we're more than one of the world's leading pharmaceutical companies. At AstraZeneca, we're proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

Are you interested in a challenging opportunity within the Development Quality function in one of the world’s leading pharmaceutical companies?

The Development Quality function is responsible for quality oversight of the pharmaceutical development activities in AstraZeneca. We are now looking for a Quality Advisor with GMP focus to our Gothenburg team. AstraZeneca’s pharmaceutical development organizations deal with all facets of the process of turning a molecule into a medicine which can be safely and effectively used by patients. The Quality Advisor role has a broad range of responsibilities to ensure all internal and external requirements are fulfilled for the AstraZeneca projects in the development phase. You will also have the possibility to contribute with expert advice to the pharmaceutical development functions and to the delivery of our pipeline of exciting new medicines. This is a consulting assignment at AstraZeneca in Gothenburg.

Responsibilities
In your role you will have interactions with internal and external stakeholders.
Provide proactive quality advice to support the development, implementation and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards.
Provide Dev Q input into support of external activities for Packaging, Labelling & Distribution of IMP as required.
Provide quality input into the set-up and execution of IRT for clinical studies
Provide quality input into complaints associated with clinical products.
Provide quality input into the systems used by the Supply Chain e.g. Smart Supplies
Responsible for Dev Q release of externally manufactured Drug Product and Investigational Medicinal Product for clinical trials
Provide appropriate Quality Assurance input to business improvement projects.
Operate as part of a global organization with an integrated mindset to create an organization with common processes and ways of working.


Qualifications
Minimum requirements – Education and Experience
MSc in pharmacy or engineering (specializing in Pharmaceuticals) with at least 3 years’ experience of working within a pharmaceutical GMP environment 
Broad understanding of the Pharmaceutical Quality Systems, GMP and related activities to Investigational Medicinal Product (IMP)
Comprehensive understanding of the pharmaceutical/drug development process
Good communicator with experience of interacting effectively across interfaces
Understanding of Project Management processes
Fluent in written and spoken English


Preferred requirements
Experience preferably within a pharmaceutical manufacturing organization
Good team working and networking skills and encourages team effectiveness
Capable of making effective decisions
Demonstrate drive and energy in the role to make a difference
Demonstrate a high degree of personal credibility

For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Application
2021-03-31, selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.

For more information, please contact Linnea Öster [email protected]

About the company
Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.

Randstad Life Sciences is part of Randstad, the world leader in recruitment and consulting with operations in 38 countries. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in life science. Our mission is to help you reach your true potential with your career in focus! Visa mindre

Egenvårdsspecialist till Kronans Apotek i Mölndal

Vi på Kronans Apotek älskar hälsa och strävar hela tiden efter att utvecklas och se till kundens behov. Är du apotekstekniker och vill jobba på ett kundnära apotek och bli en del av ett fantastiskt team som tillsammans strävar efter att bli Sveriges bästa apotek? Se hit och ansök idag! Vi tror på din personliga utveckling. Om du har passion för det du gör, är dedikerad i dina åtaganden, uthållig och pålitlig så kommer vi göra allt vi kan för att skapa för... Visa mer
Vi på Kronans Apotek älskar hälsa och strävar hela tiden efter att utvecklas och se till kundens behov. Är du apotekstekniker och vill jobba på ett kundnära apotek och bli en del av ett fantastiskt team som tillsammans strävar efter att bli Sveriges bästa apotek? Se hit och ansök idag!

Vi tror på din personliga utveckling. Om du har passion för det du gör, är dedikerad i dina åtaganden, uthållig och pålitlig så kommer vi göra allt vi kan för att skapa förutsättningarna för att du ska ha en lång och rolig karriär hos oss. Hos oss får du verkligen vara med och påverka! Som en del av Oriola-koncernen är vi den enda apotekskedjan i Sverige som medverkar i alla led i läkemedelsförsörjningen. Det innebär att vi kan erbjuda våra kunder allt från distribution till support, professionell rådgivning, kvalitetssäkring och även dosförpackning av läkemedel. 

Vårt mål är 100% nöjda kunder varje dag, antar du utmaningen?

Din roll som egenvårdsspecialist
Som Egenvårdsspecialist på Kronans Apotek är du vår och apotekets expert på receptfria läkemedel och vårt egenvårdssortiment. Nu söker vi vår nya drivna kollega som brinner för god service och bra kundbemötande. Här blir du en del av ett härligt gäng på sex farmaceuter och en apotekstekniker samt apotekschef som tillsammans arbetar för att nå apotekets mål. Till er hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Här får du arbeta i ett stort nytt apotek men en fin egenvårdsavdelning. Som Egenvårdspecialist arbetar du flexibelt över hela apoteket efter behov med kundmöten, rågivning, kassa, lager, sortiment och kampanj.

Apotekets öppetider: Måndag-Fredag 09-20, Lördag-Söndag 10-17

Exempel på arbetsuppgifter 


• Professionell rådgivning och försäljning av receptfria läkemedel och egenvårdsprodukter.
• Arbeta för bästa möjliga service, positiv atmosfär och för ordning och reda på apoteket.
• Arbeta med och underhålla ett effektivt och fungerande lager på apoteket.
• Etablera/utveckla lokala förmånliga samarbeten på marknaden för Apoteket.

Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad egenvårdspecialist, apotekstekniker eller motsvarande. Antingen är du i början av din karriär eller har du längre erfarenhet och vill sprida och inspirera med din kunskap till dina nya Kronans kollegor. Kulturen hos Kronans apotek präglas av öppenhet, driv och positivitet, därför tror vi att du har de egenskaperna. Du trivs i mötet med kund och genom din lyhördhet och engagemang ger du en service i världsklass! Har du även erfarenhet av service och försäljning är det meriterande. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet över hela apoteket därför ställer vi höga krav på att du kan arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Vi tror att nyckeln till framgång ligger i dina personliga egenskaper, drivkrafter och förmågan att lösa nya problem som du ställs inför.

När du blir en av oss
Vi erbjuder dig en öppen arbetsplats med mycket glädje, där du får ta egna initiativ och eget ansvar. Vi tror på motiverade team för att kunna lyckas och därför satsar vi på ett anpassat och digitalt utbud av utbildningar som passar för just dig och din utveckling. För rätt person finns det många spännande möjligheter, inte bara inom Kronans Apotek utan inom hela Oriola gruppen.

Vill du vara med?
Tycker du att detta låter lika spännande som vi tycker att det är. Skicka då in ett motiveringsbrev och ditt CV via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, så skicka din ansökan redan idag!  

Sista ansökningsdag: 2020-12-03
Anställningsform: heltid 40 h/v
Tillträde: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta apotekschef för apoteket Razim Ikanovic, [email protected], 0701981263. 

Säljsamtal undanbedes! 


Kronans Apotek kan erbjuda dig ett hållbart, meningsfullt, stimulerande och utmanande arbete där hälsa står i fokus. Varje dag kan du hjälpa och följa våra kunder genom livet i olika viktiga ögonblick. Som medarbetare är du grundstenen i vår verksamhet. Oavsett var du befinner dig i din karriär satsas vi på dig som medarbetare. Det är vårt löfte till dig. Visa mindre

Clinical Supply Coordinator, AstraZeneca Gothenburg

Ansök    Nov 18    Randstad AB    Farmaceut/Apotekare
Job description The Clinical Supply Coordinator (CSC) works as part of a team supporting Clinical Supply Program Leads (CSPLs) and Clinical Supply Study Leads (CSSLs) within Global Clinical Supply Chain to deliver clinical trial material to patients around the world. Global Clinical Supply Chain manages the supply of clinical trial material across all phases of the drug development lifecycle within multiple therapy areas. The CSPLs and CSSLs work in colla... Visa mer
Job description
The Clinical Supply Coordinator (CSC) works as part of a team supporting Clinical Supply Program Leads (CSPLs) and Clinical Supply Study Leads (CSSLs) within Global Clinical Supply Chain to deliver clinical trial material to patients around the world.

Global Clinical Supply Chain manages the supply of clinical trial material across all phases of the drug development lifecycle within multiple therapy areas. The CSPLs and CSSLs work in collaboration with multiple customer functions, internal and external, to manage drug and material supply following GxP standards. The CSC plays an important role in supporting these teams with a variety tasks to ensure clinical trial material is delivered on time, in full and with the right quality.

The CSC role is suitable for those wishing to apply their administrative skills in a dynamic team and/or those seeking to gain entry into the supply chain management arena. This is a consultant assignment at AstraZeneca in Gothenburg.

Responsibilities
The Clinical Supply Coordinator supports global Clinical Study Supply Lead teams with task based activities including:


Electronic Trial Master File documentation archiving
Temperature Control Monitor tracking
Activities related to manufacturing of drug substance, drug product and packaged supplies e.g. API order form creation and Bulk Drug order form creation
Smart Supplies forecasting
ANGEL documentation uploading
Pre and post batch record review and release for primary and secondary packing jobs including Links Reports and packing order creation
Maintain supplies by proactively managing the demand, updating forecasts and executing plans
Work with multiply customers and stakeholders internally and externally
Capable to use IRT system for management of study material
Supporting RFQ updates with systems data
Complaints management
Proactively co-ordinate close out activities including stock destruction, archiving etc.
Follow SHE and GMP standards and is personally accountable for these areas within own work plans


Qualifications
Preferred Minimum Education/Experience:
Demonstrable aptitude for software systems (MS Office)
Proven customer service skills
Highly organised
Proven ability to self-manage and motivate.
Awareness of GxP standards
Awareness of Clinical Development processes relevant to the supply of clinical materials
Problem solving skills
Excellent written and verbal communication skills in both Swedish and English


Skills/Behaviours:
Builds relationships - Takes actions for development of relationships with customers and stakeholders
Delivery Focus - Demonstrates focus, initiative and tenacity to achieve goals and objectives, using
experience and judgment to make decisions and overcome barriers.
Customer Orientation - Develops and sustains collaborative customer relationships. Works in
partnership with internal and external customers to deliver business benefits, seeking to understand their requirements.
Planning and Organizing – Schedules and optimizing the use of resources whilst considering the impact on others. Utilizes formal planning methodologies as appropriate.
Initiative - Engages in proactive behaviour, seeking and seizing opportunities to achieve business objectives and resolve issues.
Team Working - Actively participates as part of a team. Adapts role within team as required.
Flexibility - Adapts positively to changes in tasks or environment, maintaining enthusiasm & effectiveness and regarding change as an opportunity for learning and growth.


Values and Behaviours:

We are Entrepreneurial:
- I collaborate with colleagues internally and externally to seize opportunities and make decisions with speed.

We do the Right Thing:
- I take personal accountability for my actions and for the success of AZ as a whole.
- I treat colleagues with respect and candour.

We put Patients First:
- I hold myself and others accountable for making decisions in the best interests of the patient.

For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity. 

Application
2020-11-26, selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.


For more information: Birgitta Nyström: [email protected]

About the company
Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.

Randstad Life Sciences is part of Randstad, the world leader in recruitment and consulting with operations in 38 countries. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in life science. Our mission is to help you reach your true potential with your career in focus! Visa mindre