Lediga jobb som Processansvarig, ITIL i Mölndal

Se lediga jobb som Processansvarig, ITIL i Mölndal. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mölndal som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare - scrummaster/teamcoach

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att g... Visa mer
Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare.

Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.

Var med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare varje dag. Med ansvar för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter är vi med och skapar förutsättningar för en fungerande vård.

Arbete pågår med att anpassa Koncernkontorets organisation till den nya politiska styrningen.

Nu söker vi en Scrum master/Team coach till vårt produktteam i Sektion Applikation och Utbud. Du kommer också att arbeta för våra leveransteam inom enheten Digital Arbetsplats.

Ditt uppdrag


I rollen som Scrummaster/teamcoach ansvarar du för att leda det agila arbetet och innehar den viktiga rollen som facilitator för att driva förändring, förbättring och optimering av Scrum-processen i våra team. Du samordnar och koordinerar aktiviteter såsom sprint-planering och retrospectives och hjälper teamen att synliggöra och undanröja hinder för att ständigt höja kvalité och effektivitet i våra leveranser.

Exempel på dina arbetsuppgifter:

Hjälpa teamet röja hinder i arbetsprocessen såsom leda möten, hålla takten, vara produktiva och kontinuerligt förbättra sin kompetens och förmåga.
Stödja Produktägare med organisering och prioritering av backlogg.
Samarbeta med andra teamcoacher för att säkra helheten.
Guida teamet i hur man använder agila metoder och principer för att leverera värde.
Leda och coacha individer inom ditt team och ledning.
Driva och medverka i förändringsarbeten.
Hjälpa teamet att nå sina leveransmål.

Scrummastern/teamcoachen ska uppmuntra teamet till självorganisering med målet att teamet själva skall undanröja hinder så långt det är möjligt. 

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi på Koncernstab digitalisering och enheten Digital arbetsplats kan ge dig en kreativ arbetsmiljö där vi hela tiden strävar emot att ligga i framkant vad gäller både teknik och kompetens. Detta innebär unika möjligheter att utvecklas vidare. Bland annat genom daglig kompetensöverföring mellan kollegor, fördjupande personligt anpassade utbildningar och aktivt deltagande i nya tekniska lösningar. Hos oss får du chansen att utveckla dig och vara en del i regionens pågående digitalisering. 

Som tillsvidareanställd erbjuder vi relevant utbildning, coaching och stöd för att komma in i rollen samt identifiera behövda kontaktytor inom vår organisation. 

Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans. 

För att lyckas i rollen behöver du:


För rollen som Scrummaster/teamcoach är du som person driven och engagerad i din roll. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens. Du är kommunikativ och gillar utmaningar och ser förändring, ökad digitalisering och ny teknik som självklarhet. Du är noggrann och van vid att ta eget ansvar och behärskar svenska och engelska bra i tal och skrift. 

Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:

Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
Feedback bidrar till vår utveckling.

Övrigt
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.


Läs om våra förmåner: Förmåner - Västra Götalandsregionen (vgregion.se)

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/

Intervjuer sker löpande.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Kom och bli Scrum Master hos oss!

Ansök    Sep 14    Hedin IT AB    Processansvarig, ITIL
Hedin Group befinner sig i en föränderlig tid där koncernen fortsätter växa i Sverige och Europa. För att kunna bibehålla koncernens starka position på marknaden eftersträvar vi på Hedin IT att erbjuda den bästa digitala upplevelsen åt våra kunder. I takt med att vi expanderar söker vi nu Scrum Master till våra tre team som jobbar mot koncernens importörsverksamhet och integrationer. Funderar du på vad du kommer arbeta med i rollen som Scrum Master på Hed... Visa mer
Hedin Group befinner sig i en föränderlig tid där koncernen fortsätter växa i Sverige och Europa. För att kunna bibehålla koncernens starka position på marknaden eftersträvar vi på Hedin IT att erbjuda den bästa digitala upplevelsen åt våra kunder. I takt med att vi expanderar söker vi nu Scrum Master till våra tre team som jobbar mot koncernens importörsverksamhet och integrationer.

Funderar du på vad du kommer arbeta med i rollen som Scrum Master på Hedin IT??Låt oss berätta! Ditt ansvar inkluderar att med din vision leda, coacha och säkerställa att tre team, bestående av 3-6 utvecklare i varje team, uppnår framgångsrika och effektiva leveranser. Som Scrum Master arbetar du enligt alla Scrum-artefakter och ceremonier för att hantera eventuella hinder och utmaningar som kan påverka framstegen för teamen.

Du kommer även att:

- Leda, facilitera och uppmuntra teamet för att främja samarbete mellan projektledare och utvecklare.

- Bidra till att utveckla och förbättra Hedin ITs arbetskultur och metoder

- Delta i utvecklingen av växande produkter och plattformar som har en ledande position inom Europa och Sverige



Vem är du?
Vi ser gärna att du tidigare haft rollen som Scrum Master. Eftersom du kommer att samarbeta med interna och externa team inom Hedin IT är det viktigt att du är kommunikativ och flexibel. Du behärskar svenska såväl som engelska i tal och skrift.

Om du även har en utvecklingsbakgrund och/eller erfarenhet av Microsoftstacken, , integrationer och API:er är det ett plus.

Låter Scrum Master på Hedin IT som något för dig?
Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Jessica Samuelsson, [email protected] Visa mindre

Verksamhetsutvecklare - scrummaster

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att g... Visa mer
Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare.

Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.

Var med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare varje dag. Med ansvar för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter är vi med och skapar förutsättningar för en fungerande vård.

Arbete pågår med att anpassa Koncernkontorets organisation till den nya politiska styrningen.

Nu söker vi en Scrummaster till våra produktteam i Sektion Plattform som består av tre olika team, Print, VDI och Desktop/Mobil.  Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största arbetsgivare.

Ditt uppdrag


I rollen som Scrummaster ansvarar du för att leda det agila arbetet och innehar den viktiga rollen som facilitator för att driva förändring, förbättring och optimering av Scrum-processen i tre produkt team. Du samordnar och koordinerar aktiviteter såsom sprint-planering och retrospectives och hjälper teamen att synliggöra och undanröja hinder för att ständigt höja kvalité och effektivitet i våra leveranser. 

Som Scrummaster ansvarar du för att säkerställa att Scrum förstås och efterlevs inom teamet. Detta görs genom att se till att Scrumteamet håller sig till Scrumramverkets tillämpningar och intentioner. Som Scrummaster behöver du ha god förståelse för Scrumramverket. Scrummaster är ansvarig för att ITILs processer efterlevs och att Definition of Done är säkerställd innan nya leveranser går i produktion. 

Som Scrummaster stöttar du produktägare i förståelse för hur produktbackloggen ska skapas och underhålls. Scrummaster ska arbeta tillsammans med teamen för att identifiera och implementera tillvägagångssätt som gör det möjligt för teamet att färdigställa en fungerande produktimplementering vid slutet av varje Sprint. 

Scrummastern ska uppmuntra teamet till självorganisering med målet att teamet själva skall undanröja hinder så långt det är möjligt. 

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi på Koncernstab digitalisering och enheten Digital arbetsplats kan ge dig en kreativ arbetsmiljö där vi hela tiden strävar emot att ligga i framkant vad gäller både teknik och kompetens. Detta innebär unika möjligheter att utvecklas vidare. Bland annat genom daglig kompetensöverföring mellan kollegor, fördjupande personligt anpassade utbildningar och aktivt deltagande i nya tekniska lösningar. Hos oss får du chansen att utveckla dig och vara en del i regionens pågående digitalisering. 

Som tillsvidareanställd erbjuder vi relevant utbildning, coaching och stöd för att komma in i rollen samt identifiera behövda kontaktytor inom vår organisation. 

Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans. 

För att lyckas i rollen behöver du:


För rollen som Scrummaster är du som person driven och engagerad i din roll. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens. Du är kommunikativ och gillar utmaningar och ser förändring, ökad digitalisering och ny teknik som självklarhet. Du är noggrann och van vid att ta eget ansvar och behärskar svenska och engelska bra i tal och skrift. 

Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Övrigt
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.


Läs om våra förmåner: https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Teknisk specialist

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att g... Visa mer
Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare.

Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.

Vill du ha en utmaning inom IT? Är ditt intresse att utveckla och arbeta med IT och ha en kundnära kontakt? Vill du arbeta i team men kan även arbeta självständigt? Är ditt mål att bidra med dina kunskaper inom IT, då passar detta jobb dig! Nu söker vi en tekniska specialister som brinner för IT frågor och som tillsammans med oss vill vara med och förvalta och underhålla VGRs  IT-miljö. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största IT-organisationer. 

Ditt uppdrag
I rollen som teknisk specialist kommer du ingå i vår enhet Förändring och möjliggörande. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att delta i enhetens utveckling, både i vad som gäller planering, implementering, uppföljning och dokumentation. Samt att ta fram standardiserade arbetssätt och kvalitetssäkra tekniska förändringarna och vara kompetensstödjande för våra kunder. Vi arbetar med kontinuerlig kunskapsöverföring inom teamen och andra tekniska team och överser så att systemkraven överensstämmer enligt VGR standard.  Inom teamet arbetar vi efter agila principer och ITIL. 

Teknikområden som ingår är bl.a. MS Windows OS, MS , MS IIS, Unix/Linux, Ubuntu, Oracle, Redhat, DNA, DFS, AD och Websphere.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision ”Det goda livet”, samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll. Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa.

Enhetens utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter. Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans.

För att lyckas i rollen behöver du:
Teknisk specialist har du högskolekompetens inom IT eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du som självgående person och med eget initiativ drivande, kommer att vara den teamspelare som kommer vara den person som bidrar till god teamanda. Om du är lösningsorienterad är du den som bidrar till vårt uppdrag. Du har god erfarenhet att dokumentera ditt arbete och därmed duktig i svenska tal- och skrift med kund i fokus. Du har mycket god samarbetsförmåga, en vilja att dela med dig av din kunskap och ständigt ha viljan att utveckla dig själv och ditt team. Så med din positiva attityd och personliga engagemang kommer vara den som du och teamet kan verka för god kundkontakt.

Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas.

Du ska ha mycket god erfarenhet och har arbetat inom: 

- Linux/Unix
- Oracle
- Red Hat

Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet/kunskap inom:

- Certifikatshantering
- Powershell
- Microsoft Windows OS server
- Nätverkskunskap
- Kluster och lastbalancering
- Backup/Restore/Replikering

Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Intervjuer sker fortlöpande.

Övrigt
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.


Läs om våra förmåner: https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/

 

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Produktägare Microsoft O365 och Power Plattform

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att g... Visa mer
Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare.

Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.

Var med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare varje dag. Med ansvar för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter är vi med och skapar förutsättningar för en fungerande vård. Nu söker vi en Produktägare, som vill vara med att utveckla vår Collaboration plattform så att den klarar av framtidens ökade behov. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största IT-organisationer.

Ditt uppdrag
I rollen som produktägare kommer du att vara drivande i att förvalta och vidareutveckla en samlad produktförvaltning, leverans samt definiera produkter och förmågor för området Office 365 samt en framtida leverans av MS Power Platform. Produktområdet innefattar funktionella och tekniska produkter för samarbete så som O365, Teams, hybrid SharePoint, Exchange, MS Power Platform samt ett antal olika tekniska stödsystem för provisionering, beställning och managering.

Tillsammans med Plattformsägare, verksamhetetens representanter, IT-arkitekter, tekniska specialister samt interna och externa intressenter kommer du förvalta och utveckla dina produkter och tjänster. Du kommer koordinera och prioritera efter våra verksamheters och övriga intressenters behov.

Du kommer att arbete tätt med både plattformsägare, andra produktägare och tekniska specialister för att tillsammans med dessa ta fram roadmap och mål för den övergripande plattformen och dina produkter. Rollen innebär ett mandat att prioritera produktens aktiviteter och delta i besluts- och budgetprocessen. I ditt arbete kommer du att arbeta med ett agilt team och tillsammans med övriga produktägare prioritera sektionens backlog.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”.Som en av Sveriges största IT-organisationer finns goda utvecklingsmöjligheter och vi arbetar med individuella utvecklingsplaner för alla medarbetare.

Vi på Koncernstab digitalisering och enheten Samarbete och samverkan kan ge dig en kreativ arbetsmiljö där vi hela tiden strävar emot att ligga i framkant vad gäller både teknik och kompetens. Detta innebär unika möjligheter att utvecklas vidare. Bland annat genom daglig kompetensöverföring mellan kollegor, fördjupande personligt anpassade utbildningar och aktivt deltagande i nya tekniska lösningar.

Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans.

För att lyckas i rollen behöver du:
För rollen som Produktägare har du relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens samt en bred IT-bakgrund och erfarenhet av att planera, designa och leverera IT processer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du passar väl in i teamet. Vi söker dig med flera års erfarenhet av att vara en del i processen i att omvandla funktionella krav till tekniska lösningar, arbeta med förvaltning samt utveckling inom ett produktområde. Du är kommunikativ och har en förmåga att kommunicera mål och visioner samt gillar utmaningar och ser förändring, ökad digitalisering och ny teknik som självklarheter. Du är noggrann och van vid att ta eget ansvar och behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Meriterande är god kännedom om VGR och dess verksamheter, samt:

- Erfarenhet som produktägare eller motsvarande roll
- God kännedom om Microsoft O365, Teams, SharePoint och Exchange i stora driftmiljöer
- Vana av att arbeta inom större organisationer
- Erfarenhet av kravhantering
- Kunskap om ITIL och agila arbetsmetoder
- Vana av att planera, facilitera samt driva aktiviteter och mindre uppdrag.

Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas.

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och arbetar utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Övrigt
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.


Läs om våra förmåner: https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare – Produktägare Distansmöten och AVK

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att g... Visa mer
Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare.

Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.

Koncernstab digitalisering ansvarar för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter. Vi är med och skapar förutsättningar för en fungerande vård. Nu söker vi en Produktägare, som vill vara med att utveckla produkten så att den klarar av framtidens ökade behov. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största IT-organisationer.

Ditt uppdrag
I rollen som produktägare kommer du att vara drivande i att etablera en samlad produktförvaltning, leverans samt definiera produkter och förmågor för området Distansmöten, AVK samt Videolagring. Produktområdet innefattar funktionella och tekniska produkter för distansmöten som Teams, Pexip och Cisco CMS/Webex, streaming- och lagringsprodukter samt endpoint-utrustning för olika typer av möten och streaming.

Tillsammans med Plattformsägare, verksamhetetens representanter, IT-arkitekter, tekniska specialister samt interna och externa intressenter kommer du förvalta och utveckla dina produkter. Du kommer koordinera och prioritera efter våra verksamheters och övriga intressenters behov.

Du kommer att arbete tätt med både plattformsägare, andra produktägare och tekniska specialister för att tillsammans med dessa ta fram roadmap och mål för den övergripande plattformen och dina produkter. Rollen innebär ett mandat att prioritera produktens aktiviteter och delta i besluts- och budgetprocessen. I ditt arbete kommer du att arbeta med ett agilt team och tillsammans med övriga produktägare prioritera sektionens backlog.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. Som en av Sveriges största IT-organisationer finns goda utvecklingsmöjligheter?och?vi arbetar med individuella utvecklingsplaner för alla medarbetare.
Vi på Koncernstab digitalisering och enheten Samarbete och samverkan kan ge dig en kreativ arbetsmiljö där vi hela tiden strävar emot att ligga i framkant vad gäller både teknik och kompetens. Detta innebär unika möjligheter att utvecklas vidare. Bland annat genom daglig kompetensöverföring mellan kollegor, fördjupande personligt anpassade utbildningar och aktivt deltagande i nya tekniska lösningar.
Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans.

För att lyckas i rollen behöver du:
För rollen som Produktägare har du relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens samt en bred IT-bakgrund och erfarenhet av att planera, designa och leverera IT processer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du passar väl in i teamet. Vi söker dig med flera års erfarenhet av att vara en del i processen i att omvandla funktionella krav till tekniska lösningar, arbeta med förvaltning samt utveckling inom ett produktområde. Du är kommunikativ och har en förmåga att kommunicera mål och visioner samt gillar utmaningar och ser förändring, ökad digitalisering och ny teknik som självklarheter. Du är noggrann och van vid att ta eget ansvar och behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Meriterande är god kännedom om VGR och dess verksamheter, samt:

- Erfarenhet av distansmötestekniker och AVK
- Erfarenhet som produktägare eller motsvarande roll
- Erfarenhet av kravhantering
- Kunskap om ITIL och agila arbetsmetoder
- Vana av att planera, facilitera samt driva aktiviteter och mindre uppdrag.

Tjänsten kan komma att bli säkerhetsklassad.

Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Övrigt
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.


Läs om våra förmåner: https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/

 

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Product Owner to Qmatic

Ansök    Nov 5    Randstad AB    Processansvarig, ITIL
Job description Randstad Technologies is looking for a Product Owner to join Qmatic's R&D team in Mölndal.  Qmatic employees work with a fast-growing international company in a creative, entrepreneurial environment. In our flat organizational structure, you get the chance to work where it happens – close to the product and the business. You own your professional development and advance your career as you work across global boundaries to develop ideas that... Visa mer
Job description
Randstad Technologies is looking for a Product Owner to join Qmatic's R&D team in Mölndal. 

Qmatic employees work with a fast-growing international company in a creative, entrepreneurial environment. In our flat organizational structure, you get the chance to work where it happens – close to the product and the business. You own your professional development and advance your career as you work across global boundaries to develop ideas that shape the future of our business, products, and way of working.

As we are expanding our Product Management department, we are now looking for a Product Owner to lead the development of our features with regards to business intelligence and analytics to provide insights to our clients with regards to their customer journeys.

You will get the opportunity to work in tight collaboration with a cross functional development team. You will refine high level requirements initiated by our Product Management team as well as interpret user needs and challenges to guide the team in what needs to be done to ensure we deliver the most value to our clients.

Responsibilities
You will become the product expert in terms of what the product does and how different stakeholders make use of the product. You will own the product backlog together with the development team and together plan and prioritize the work needed to ensure fulfilment of business and product goals and requirements. You will help the team to refine user stories and ensure a common understanding in terms of why the features are needed, how they will be used and what value they will bring to the company and the client. As a part of defining acceptance criteria for the product you will also ensure the product fulfill the criteria in an early stage. The product owner role also includes ensuring product documentation, both identify the need as well as provide content. 

As a product owner at Qmatic you will be the spokesperson when it comes to the products you own and communicate both internally and externally which will require excellent communication skills in English. 

To thrive in this position, you have a great passion for the user and the product. You want to validate the features and ensure we deliver value in a cost efficient way. We believe you enjoy working in cross functional teams, pushing for high quality and efficient solutions.

Working hours
Full-time. The position is located at our HQ in Krokslätts Fabriker, Mölndal. Given the current pandemic we mostly work from our home offices and we see that you too have experience working in distributed teams.

Qualifications
To succeed in this role, we believe that you:
Hold great communication skills 
Are a team player
Have experience from refining initiatives to clear requirement
Have an interest in business intelligence and think data management is really cool. 
are proactive and look for new opportunities 
have proven leader skills from similar roles in the past 
can communicate in English language written as well as verbally 
are familiar with agile development approach

We also think that you would benefit from:  
Having a cultural awareness and experience working with distributed teams cross the globe
A background within QA
Being familiar with a variety of BI-tools such as power BI as well as a genuine interest in analytics or data science


Application
Selection and interviews will take place on an ongoing basis. The position may be filled before the last application date, so please apply as soon as possible.
 
For more information: 
Josefine Westlander, [email protected]
Soheil Subhi, [email protected]

About the company
Q-matic is a global leader with local presence in Customer Journey Management. Each year we enable 2 billion customer journeys in over 120 countries. 40 years of innovation has given Qmatic the technical advantage to create valuable customer experiences by connecting people to services. We simplify contacts, reduce friction, and save time and money for our customers and end users in retail, finance, health services and public sector. Visa mindre

Product Owner to Qmatic

Ansök    Okt 5    Randstad AB    Processansvarig, ITIL
Job description Randstad Technologies is looking for a Product Owner to join Qmatic's R&D team in Mölndal.  Qmatic employees work with a fast-growing international company in a creative, entrepreneurial environment. In our flat organizational structure, you get the chance to work where it happens – close to the product and the business. You own your professional development and advance your career as you work across global boundaries to develop ideas that... Visa mer
Job description
Randstad Technologies is looking for a Product Owner to join Qmatic's R&D team in Mölndal. 

Qmatic employees work with a fast-growing international company in a creative, entrepreneurial environment. In our flat organizational structure, you get the chance to work where it happens – close to the product and the business. You own your professional development and advance your career as you work across global boundaries to develop ideas that shape the future of our business, products, and way of working.

As we are expanding our Product Management department, we are now looking for a Product Owner to lead the development of our features with regards to business intelligence and analytics to provide insights to our clients with regards to their customer journeys.

You will get the opportunity to work in tight collaboration with a cross functional development team. You will refine high level requirements initiated by our Product Management team as well as interpret user needs and challenges to guide the team in what needs to be done to ensure we deliver the most value to our clients.

Responsibilities
You will become the product expert in terms of what the product does and how different stakeholders make use of the product. You will own the product backlog together with the development team and together plan and prioritize the work needed to ensure fulfilment of business and product goals and requirements. You will help the team to refine user stories and ensure a common understanding in terms of why the features are needed, how they will be used and what value they will bring to the company and the client. As a part of defining acceptance criteria for the product you will also ensure the product fulfill the criteria in an early stage. The product owner role also includes ensuring product documentation, both identify the need as well as provide content. 

As a product owner at Qmatic you will be the spokesperson when it comes to the products you own and communicate both internally and externally which will require excellent communication skills in English. 

To thrive in this position, you have a great passion for the user and the product. You want to validate the features and ensure we deliver value in a cost efficient way. We believe you enjoy working in cross functional teams, pushing for high quality and efficient solutions.

Working hours
Full-time. The position is located at our HQ in Krokslätts Fabriker, Mölndal. Given the current pandemic we mostly work from our home offices and we see that you too have experience working in distributed teams.

Qualifications
To succeed in this role, we believe that you:
Hold great communication skills 
Are a team player
Have experience from refining initiatives to clear requirement
Have an interest in business intelligence and think data management is really cool. 
are proactive and look for new opportunities 
have proven leader skills from similar roles in the past 
can communicate in English language written as well as verbally 
are familiar with agile development approach

We also think that you would benefit from:  
Having a cultural awareness and experience working with distributed teams cross the globe
A background within QA
Being familiar with a variety of BI-tools such as power BI as well as a genuine interest in analytics or data science


Application
Selection and interviews will take place on an ongoing basis. The position may be filled before the last application date, so please apply as soon as possible.
 
For more information: 
Josefine Westlander, [email protected]
Soheil Subhi, [email protected]

About the company
Q-matic is a global leader with local presence in Customer Journey Management. Each year we enable 2 billion customer journeys in over 120 countries. 40 years of innovation has given Qmatic the technical advantage to create valuable customer experiences by connecting people to services. We simplify contacts, reduce friction, and save time and money for our customers and end users in retail, finance, health services and public sector. Visa mindre

Teknisk specialist inom infrastruktur

Var med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare varje dag. Med ansvar för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöd som används i Västra götalandsregionens (VGR)?verksamheter är vi med och skapar förutsättningar för en fungerande vård. Nu söker vi dig som är teknisk specialist med inriktning mot infrastruktur och som vill bli del i en av nordens i särklass största IT-miljöer. Vill du vara en del i vår utvecklingsre... Visa mer
Var med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare varje dag.

Med ansvar för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöd som används i Västra götalandsregionens (VGR)?verksamheter är vi med och skapar förutsättningar för en fungerande vård. Nu söker vi dig som är teknisk specialist med inriktning mot infrastruktur och som vill bli del i en av nordens i särklass största IT-miljöer. Vill du vara en del i vår utvecklingsresa där målet är att alltid ligga i framkant både när det gäller utveckling, tekniska förbättringar och service. Gillar du att vara med och ta fram smarta lösningar och är genuint intresserad av digital design så?ta chansen och sök dig till VGR-IT.

 

Ditt uppdrag
Vi söker nu en teknisk specialist med inriktning mot nät för att förstärka vårt team vars uppdrag är att ansvara för all infrastruktur och drift inom VGR, egna såväl som köpta tjänster. Hos oss blir du en del av en enhet som levererar kostnadseffektiva, driftsäkra samt energieffektiva IT-lösningar till våra kunder. I vårt uppdrag ingår att proaktivt förbereda infrastruktur inför kärnverksammahetens kommande behov samt att säkerställa effektiva processer som möjliggör uppföljning och kontroll av vår leverans. Enheten ska säkerställa effektiva processer som möjliggör uppföljning och kontroll av vår infrastruktur, våra driftsåtaganden samt säkra att vi levererar i rätt tid och med rätt kvalitet.

 

Dina?möjligheter?hos oss?? 
Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. Du?blir?del av en organisation som ständigt strävar efter att hålla sig i framkant av tekniken.?
Som en av Sveriges största IT-organisationer finns goda utvecklingsmöjligheter?och?vi arbetar med individuella utvecklingsplaner för alla medarbetare.?Du kommer?att vara med på en?spännande?resa då stora delar av vårdens många IT-system ska ersättas för att skapa en ny, modern och gemensam vårdinformationsmiljö. Vår enheten har hela mandatet för att forma sina konkreta strategier och aktiviteter så att verksamheten bidrar till att nå VGR IT:s samlade mål.



Du bidrar med din kompetens
För rollen som teknisk specialist har du relevant högskoleutbildningen inom IT eller motsvarande samt flerårig erfarenhet av TCP/IP, Ciscos trådlösa nät. Du innehar stor kunskap inom routing/switching samt Ciscos gällande operativsystem och har också certifiering inom Cisco. Med en mycket god samarbetsförmåga och ett konsultmässigt förhållningssätt samt med ett gott bemötande så är du kandidaten för oss. Du är en strukturerad person med en ständig vilja att kompetensutvecklas som arbetar effektivt självständigt såväl som i grupp. Du utrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska och då vår verksamhet finns inom hela Västra Götalandsregionen så är körkort ett krav. Kunskaper inom följande produkter är önskvärda; Cisco Prime, OP5, WLC, ICE, ACI och DNA center och det är meriterande med erfarenheter av andra kommunikations produkter.

Meriterande är också:

- Certifieringar inom relevanta områden
- God kännedom inom infrastrukturella frågeställningar

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och arbetar utifrån vår värdegrund: 

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

 

Övrigt 
Läs mer om våra förmåner https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

IT Developer Integration Application

IT Developer Application Integration SAP Overview At Essity our global IT Services team is now recruiting IT Developer Application Integration who will contribute to the delivery of Essity’s development work in area of application integration. About the Role This is an interesting and challenging position where you will be part of a team which is responsible for the development of an integration layer, the development of interfaces from various customer fa... Visa mer
IT Developer Application Integration SAP
Overview
At Essity our global IT Services team is now recruiting IT Developer Application Integration who will contribute to the delivery of Essity’s development work in area of application integration.
About the Role
This is an interesting and challenging position where you will be part of a team which is responsible for the development of an integration layer, the development of interfaces from various customer facing platforms and digital applications towards SAP ECC backend.
To design, maintain and support solutions in our IT business services and move Essity IT Services to the next level of application lifecycle is key of success. This includes developing of concepts and solutions, coordinating the internal design and supporting existing solutions to help businesses achieve their goals. 
What You Will Do
To provide day-to-day support for existing EDI solutions without supervision.
To manage onboarding of new Trading Partners
To support the teams ITIL activities; including Incident and Service Request fulfilment
To collaborate with business, development teams, partners, business analysts and architects to understand the implications of new development requests and maximize harmonization across the organization.
To support business and IT capabilities for managing and integrating different technical solutions in a heterogeneous landscape.
To performs the setup of communication channels with business partners and develop mappings.
Analyze EDI Guidelines from the business partners and match to the Essity processes.
Participate in international projects

Who you are
You have university degree in computer science, management information systems, or related discipline.
Strong knowledge of EDI standard (EDIFACT/EANCOM, ANSI, UBL, and Tradecoms)
Knowledge of network communication protocols, e.g. secure protocols such as AS2, HTTPS, SFTP.
Proven experience in setups for the retail and public administrations sector throughout Europe.
Three years of experience in SAP PO.
Experience in Seeburger adapters and Seeburger mapping preferred.
SAP IDOC handling and User exits understanding.

Furthermore, you have proven overall knowledge in SAP SD processes (preferably in Order to Billing) and fluent in English, both written and oral.
Also, we’re looking for people who embody our values, aren’t afraid to challenge, innovate, experiment, and move at a fast pace. We’re always looking for ways to improve our products and ourselves. If this is you, we’d love to talk. 
Additional information
Please apply through our website with your CV, at your earliest convenience but not later than 2020-01-31.
What We Can Offer You 
Essity is a leading global hygiene and health company dedicated to improving well-being through our products and solutions, essentials for everyday life. The name Essity stems from the words essentials and necessities. Our sustainable business model creates value for people and nature. Sales are conducted in approximately 150 countries under the leading global brands TENA and Tork, and other strong brands, such as Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda and Zewa. Essity has about 48,000 employees and net sales in 2017 amounted to approximately SEK 109bn (EUR 11.3bn). The headquarters is located in Stockholm, Sweden, and the company is listed on Nasdaq Stockholm. More information at www.essity.com.
At Essity, we believe every career is as unique as the individual and empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose. 
Collaborative and caring Work Environment | Empowerment | Job Impact | Work with a Powerful Purpose | Individual Learning and Development | Health & Safety | Social Responsibility?| Innovation 
Together, we are improving lives, every day. 
Working at Essity is not just a career; it is a chance to directly make the world a healthier, more hygienic and safer place. With impactful innovations coupled with sustainable solutions, we strive to reach more people every year with the necessary and essential solutions for well-being. Visa mindre

Product Owner to Qmatic

Ansök    Sep 3    Randstad AB    Processansvarig, ITIL
Job description Randstad Technologies is looking for a Product Owner to join Qmatic's R&D team in Mölndal.  Qmatic employees work with a fast-growing international company in a creative, entrepreneurial environment. In our flat organizational structure, you get the chance to work where it happens – close to the product and the business. You own your professional development and advance your career as you work across global boundaries to develop ideas that... Visa mer
Job description
Randstad Technologies is looking for a Product Owner to join Qmatic's R&D team in Mölndal. 

Qmatic employees work with a fast-growing international company in a creative, entrepreneurial environment. In our flat organizational structure, you get the chance to work where it happens – close to the product and the business. You own your professional development and advance your career as you work across global boundaries to develop ideas that shape the future of our business, products, and way of working.

As we are expanding our Product Management department, we are now looking for a Product Owner to lead the development of our features with regards to business intelligence and analytics to provide insights to our clients with regards to their customer journeys.

You will get the opportunity to work in tight collaboration with a cross functional development team. You will refine high level requirements initiated by our Product Management team as well as interpret user needs and challenges to guide the team in what needs to be done to ensure we deliver the most value to our clients.

Responsibilities
You will become the product expert in terms of what the product does and how different stakeholders make use of the product. You will own the product backlog together with the development team and together plan and prioritize the work needed to ensure fulfilment of business and product goals and requirements. You will help the team to refine user stories and ensure a common understanding in terms of why the features are needed, how they will be used and what value they will bring to the company and the client. As a part of defining acceptance criteria for the product you will also ensure the product fulfill the criteria in an early stage. The product owner role also includes ensuring product documentation, both identify the need as well as provide content. 

As a product owner at Qmatic you will be the spokesperson when it comes to the products you own and communicate both internally and externally which will require excellent communication skills in English. 

To thrive in this position, you have a great passion for the user and the product. You want to validate the features and ensure we deliver value in a cost efficient way. We believe you enjoy working in cross functional teams, pushing for high quality and efficient solutions.

Working hours
Full-time. The position is located at our HQ in Krokslätts Fabriker, Mölndal. Given the current pandemic we mostly work from our home offices and we see that you too have experience working in distributed teams.

Qualifications
To succeed in this role, we believe that you:
Hold great communication skills 
Are a team player
Have experience from refining initiatives to clear requirement
Have an interest in business intelligence and think data management is really cool. 
are proactive and look for new opportunities 
have proven leader skills from similar roles in the past 
can communicate in English language written as well as verbally 
are familiar with agile development approach

We also think that you would benefit from:  
Having a cultural awareness and experience working with distributed teams cross the globe
A background within QA
Being familiar with a variety of BI-tools such as power BI as well as a genuine interest in analytics or data science


Application
Selection and interviews will take place on an ongoing basis. The position may be filled before the last application date, so please apply as soon as possible.
 
For more information:
Josefine Westlander, [email protected]
Soheil Subhi, [email protected]

About the company
Q-matic is a global leader with local presence in Customer Journey Management. Each year we enable 2 billion customer journeys in over 120 countries. 40 years of innovation has given Qmatic the technical advantage to create valuable customer experiences by connecting people to services. We simplify contacts, reduce friction, and save time and money for our customers and end users in retail, finance, health services and public sector. Visa mindre

Process Manager

Join our team where we bring out the best in people in our effort to make a difference.As a Process Manager you are a key person with responsibilities in Packaging processes within the production of Dental Products.Your key accountabilities are:Responsible for our packaging processes regarding production methods, quality assurance and productivityDriving continuous improvementsIntroduction of product changes and the handling of process deviations Participa... Visa mer
Join our team where we bring out the best in people in our effort to make a difference.As a Process Manager you are a key person with responsibilities in Packaging processes within the production of Dental Products.Your key accountabilities are:Responsible for our packaging processes regarding production methods, quality assurance and productivityDriving continuous improvementsIntroduction of product changes and the handling of process deviations Participate as an Operations representative on projects relating to new productsDrive machine purchases from requirements to implementation We think you are a positive, proactive and driven team player. You are open for challenges and enjoy working together with highly skilled and committed colleagues where every day makes a difference. You pay attention to details and you have strong focus and drive to achieve goals and targets.We believe you have: an academic background, preferably in automated production with several years of experience experience in developing and improving production processes experience in Lean Production/Six Sigmaexperience of purchasing machines good documentation and communication skills in Swedish as well as English       Preferably we want to fill this position as soon as possible, but we prefer to find the right person rather than having anyone right now.For more information, please contact recruiting manager, Jan Andersson, telephone +46 31 3763200.Please apply no later than May 24, 2019. Please note that we will review applications continuously, so be sure to send in your application as soon as possible. Dentsply Sirona is the world’s largest manufacturer of professional dental products and technologies, with a 130-year history of innovation and service to the dental industry and patients worldwide. Dentsply Sirona develops, manufactures, and markets a comprehensive solutions offering including dental and oral health products as well as other consumable medical devices under a strong portfolio of world class brands. As The Dental Solutions Company™, Dentsply Sirona’s products provide innovative, high-quality and effective solutions to advance patient care and deliver better, safer and faster dentistry. Dentsply Sirona’s global headquarters is located in York, Pennsylvania, and the international headquarters is based in Salzburg, Austria. The company’s shares are listed in the United States on NASDAQ under the symbol XRAY. Visit www.dentsplysirona.com for more information about Dentsply Sirona and its products. Visa mindre