Lediga jobb Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Mölndal

Se alla lediga jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

Driven ekonomiassistent till globalt bolag i Mölndal!

Nu söker vi dig med tidigare bakgrund inom ekonomi med fokus på leverantörsreskontra i en utvecklande och fartfylld roll som Ekonomiassistent till ett stabilt bolag i Södra Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig minst 4 månader framåt, med goda möjligheter till förlängning! Arbetsbeskrivning Som ekonomiassistent hos vår kund arbetar du i nära samarbete med dina kollegor på ekonomiavdelningen. Ditt främsta fokusområde ko... Visa mer
Nu söker vi dig med tidigare bakgrund inom ekonomi med fokus på leverantörsreskontra i en utvecklande och fartfylld roll som Ekonomiassistent till ett stabilt bolag i Södra Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig minst 4 månader framåt, med goda möjligheter till förlängning!

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiassistent hos vår kund arbetar du i nära samarbete med dina kollegor på ekonomiavdelningen. Ditt främsta fokusområde kommer att vara leverantörsreskontran med tillhörande bevakning, hantering och slutligen registrering från olika internationella leverantörer och partners. 

- Bevakning och hantering av inkommande mejl med PDF-fakturor till delad inkorg (förfrågningar och påminnelser externt/internt)
- Fakturatolkning; ankomstregistrering av fakturor i olika valutor i Readsoft med hänvisning till certifikatkedja
- Bevakning och slutregistrering av slutgiltiga godkända leverantörsfakturor i Hogia Godkännande i lokal valuta SEK mot olika kostnadskonton och resultatenheter för inköpsfakturor, inklusive bokning mot självkostnadskonton, alternativt bokning mot lager för råvaruinköp
- Registrera betalningar av leverantörsfakturor
- Daglig bokföring och viss avstämning

Vem söker vi till denna tjänst?

Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll tidigare och känner dig trygg vid att arbeta självständigt mot deadlines. Som person är du proaktiv och strukturerad med stor känsla för detaljer och du bör ha ett antal års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration. Detta är uppdraget för dig som känner dig bekväm med dina ekonomi kompetenser och trivs med att arbeta i en väldigt varm och trevlig arbetsmiljö!

Kvalifikationer:

- Svenska & engelska – i tal och skrift
- God vana i Office, framför allt Excel
- Universitetsexamen inom ekonomi, redovisning och/eller revision eller jämförbar utbildning
- Minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet

Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av affärssystem
- Erfarenhet av att arbeta i en global miljö med högt tempo

Du erbjuds

Ett utvecklande konsultuppdrag som ekonomiassistent i södra Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig minst 4 månader framåt, med goda möjligheter till förlängning.

Låter detta som rätt nästa steg för dig? Vi ser då fram emot din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Albin Caspersen, [email protected]. Visa mindre

HR- och Löneadministratör till CONNECT

Här är en möjlighet för dig som brinner för att vara med och förbättra och utveckla HR-arbetet i ett entreprenöriellt företag med stark teamkänsla! Om CONNECT CONNECT strävar efter att skapa en långsiktig förståelse för kundens digitala affär och samtidigt skapa en flexibilitet i behovet av tjänster och produkter. Bolaget kännetecknas av viljan att driva affären med en fokuserad entreprenöriell anda och förmåga att skräddarsy lösningar för varje kunds un... Visa mer
Här är en möjlighet för dig som brinner för att vara med och förbättra och utveckla HR-arbetet i ett entreprenöriellt företag med stark teamkänsla!

Om CONNECT

CONNECT strävar efter att skapa en långsiktig förståelse för kundens digitala affär och samtidigt skapa en flexibilitet i behovet av tjänster och produkter. Bolaget kännetecknas av viljan att driva affären med en fokuserad entreprenöriell anda och förmåga att skräddarsy lösningar för varje kunds unika behov.

CONNECT grundades i mitten av 90-talet där VD:n var en av tre grundare. Företagets ursprung är att man hjälpte små och medelstora företag med att dra nytta av den teknik som utvecklades på 90-talet, såsom internet, email, lokala nätverk, fillagring/delning samt övrigt till nätverk kopplade produkter och tjänster, därav namnet CONNECT. Idag kan erbjudandet summeras som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni.

CONNECT omsätter ca 400 miljoner kronor och har 160 anställda. CONNECT ingår i koncernen Leeward med en omsättning på ca 1 miljard kronor och totalt 400 anställda.

CONNECT växer och satsar ständigt på utveckling. HR-teamet växer och CONNECT söker bland annat en ny HR-och Löneadministratör.
Läs mer på www.connect.se

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR- och Löneadministratör hos CONNECT kommer du att ha varierande arbetsuppgifter och ingå i ett HR-team där du främst arbetar operativt med löne- och övrig HR-administration. Du kommer vara en av två nya in i teamet på HR där det kommer finnas en flexibilitet när det gäller att fördela arbetsuppgifter inom HR-funktionen.

I din roll ingår bland annat:

• Löpande operativt löne- och rapporteringsarbete
• Lönekartläggning
• Stöd för chefer och medarbetare i frågor kring lön
• Säkerställa att upprättade rutiner följs avseende bland annat medarbetarsamtal och uppföljningssamtal.
• Hantera förändringar i bolaget som sker löpande och som påverkar HR-funktionen
• Hantera kollektivavtalsfrågor och avtalsförändringar för medarbetarna
• Arbetsmiljöfrågor, sjukfrånvaro och rehabilitering
• Vara en del i att utveckla och förbättra arbetet kring Lön och HR
• Övrig HR-administration

Detta är en tjänst för dig som trivs i en framåtlutad och snabbrörlig organisation med engagerade medarbetare som arbetar mot gemensamma mål. Du kommer att sitta på ett trevligt kontor i Mölndal med goda kommunikationsmöjligheter.

Vem är du?

Till tjänsten som HR- och Löneadministratör hos CONNECT söker vi dig som har minst 3 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är trygg i lönearbetet och känner troligtvis väl igen dig i ovan arbetsbeskrivning från tidigare erfarenhet.

Som person är du strukturerad, driftig, kommunikativ och har god servicekänsla. Du har förmågan att se vad som behöver göras för stunden samt en god prioriteringsförmåga.

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar CONNECT med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Bouvin på [email protected] eller Jenny Rosenqvist på [email protected].

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via epost med hänvisning till GDPR. Visa mindre

Kundtjänstmedarbetare till Triolab AB i Mölndal

Trivs du att arbeta med service, hjälpa kunder och leverantörer, och vill utmanas med spännande arbetsuppgifter på ett företag som förändrar människors liv? Triolab AB är Sveriges största distributör av laboratoriediagnostik och erbjuder innovativa produkter från ledande tillverkare till hälso-och sjukvård, veterinär samt livsmedelsindustrin. Nu söker de en kundtjänstmedarbetare för ett föräldravikariat, som för dig med rätt engagemang kan omvandlas till e... Visa mer
Trivs du att arbeta med service, hjälpa kunder och leverantörer, och vill utmanas med spännande arbetsuppgifter på ett företag som förändrar människors liv? Triolab AB är Sveriges största distributör av laboratoriediagnostik och erbjuder innovativa produkter från ledande tillverkare till hälso-och sjukvård, veterinär samt livsmedelsindustrin. Nu söker de en kundtjänstmedarbetare för ett föräldravikariat, som för dig med rätt engagemang kan omvandlas till en tillsvidareanställning.

Arbetsuppgifter

Detta är en varierande tjänst där du blir en del av ett team på 7 medarbetare. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med administration, orderläggning och allt som kan uppkomma kring en kunds order från det att en beställning kommer in tills den är levererad.
Du är spindeln i nätet och är kunderna behjälplig i allt omkring deras order och alla frågor och utmaningar som kan dyka upp kopplade till dessa. Triolabs kunder återfinns primärt inom sjukvården och företaget spelar därför en nyckelroll i att bidraga till välfärden, vilket också genomsyrar hela bolaget.

Du kommer främst att arbeta med:

• Orderläggning i affärssystemet
• Kommunikation med kunder över telefon och mail
• Supportera kunder vid diverse frågor och funderingar kring exempelvis leveranser, fakturor, inköp m.m.

För dig med rätt driv finns möjlighet att växa och ta dig an ytterligare arbetsuppgifter inom teamet.

 

Vem är du?

Triolab söker dig om vill arbeta i ett familjärt bolag med arbetsuppgifter som i slutändan förändrar människors liv. För att bäst passa in i rollen, så ser vi att du har:

• Tidigare erfarenhet av kundservice/försäljning/orderläggning
• Avslutad gymnasial utbildning.
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Meriterande är om du har intresse för eller kunskap inom sjukvården/life science, möjligen en eftergymnasial utbildning och erfarenhet av arbete i affärssystemet Axapta och Officepaketet.

Du tycker om att hjälpa kunder och drivs av nära samarbete med kollegor. Som person är du prestigelös, flexibel, noggrann och ansvarstagande. Hos Triolab är det viktigt att du är nyfiken på att lära nytt och du förväntas ha egen drivkraft och vilja att utveckla, förbättra och skapa resultat för kunder och medarbetare. 

Du erbjuds

Arbetsplatsen kännetecknas av prestigelöshet, nytänkande, effektivitet och enkelhet, där deras största tillgångar är medarbetarna. Här är det naturligt att samarbeta, hålla ihop och få stöttning av kollegor och chefer för att utvecklas.
Du erbjuds ett föräldravikariat på ett år, med goda möjligheter till en tillsvidareanställning. En marknadsmässig lön, kollektivavtal och Benifys omfattande förmånsportal. De har friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Triolab är mån om personalens hälsa och arbetar kontinuerligt med projekt relaterade till fysisk och psykisk hälsa.

Som medarbetare på Triolab kommer du att tillhöra ett modernt kontor med parkerings- och lunchmöjligheter tätt inpå. Triolab arbetar aktivt med kvalitet och miljö och är certifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015. Arbetstiderna är 8-16.45 måndag till torsdag, och fredagar 8-15:30. Under sommarmånaderna är arbetsdagarna förkortade med en halvtimma.

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Triolab AB med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på [email protected].

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.

Om Triolab

Triolabs mission: "Genom utveckling och kvalitet förbättrar vi liv" skapar en stolthet och engagemang bland medarbetarna, som också är Triolabs viktigaste resurs.
Idag arbetar 58 personer på företaget, placerade vid deras två kontor i Mölndal och Solna. 2016 blev Triolab en del av AddLife-koncernen. Systerbolag till Triolab finns i Danmark, Norge och Finland. Triolab ska med hög kvalitet och kompetens vara ledande diagnostiksamarbetspartner för deras kunder. De tillhandahåller instrument, reagens och teknisk support inom human-, veterinär- och livsmedelsdiagnostik och har funnits på marknaden sedan 1986. Visa mindre

HR- och Rekryteringsspecialist till CONNECT - i Göteborg

Här är en möjlighet för dig som brinner för att förbättra och utveckla HR-arbetet - med fokus på rekrytering - i ett entreprenöriellt företag med stark teamkänsla! Om CONNECT CONNECT strävar efter att skapa en långsiktig förståelse för kundens digitala affär och samtidigt skapa en flexibilitet i behovet av tjänster och produkter. Bolaget kännetecknas av viljan att driva affären med en fokuserad entreprenöriell anda och förmåga att skräddarsy lösningar fö... Visa mer
Här är en möjlighet för dig som brinner för att förbättra och utveckla HR-arbetet - med fokus på rekrytering - i ett entreprenöriellt företag med stark teamkänsla!

Om CONNECT

CONNECT strävar efter att skapa en långsiktig förståelse för kundens digitala affär och samtidigt skapa en flexibilitet i behovet av tjänster och produkter. Bolaget kännetecknas av viljan att driva affären med en fokuserad entreprenöriell anda och förmåga att skräddarsy lösningar för varje kunds unika behov.

CONNECT grundades i mitten av 90-talet där VD:n var en av tre grundare. Företagets ursprung är att man hjälpte små och medelstora företag med att dra nytta av den teknik som utvecklades på 90-talet, såsom internet, email, lokala nätverk, fillagring/delning samt övrigt till nätverk kopplade produkter och tjänster, därav namnet CONNECT. Idag kan erbjudandet summeras som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni.

CONNECT omsätter ca 400 miljoner kronor och har 160 anställda. CONNECT ingår i koncernen Leeward med en omsättning på ca 1 miljard kronor och totalt 400 anställda.

CONNECT växer och satsar ständigt på utveckling. HR-teamet växer och CONNECT söker bland annat en HR- och Rekryteringsspecialist.
Läs mer på www.connect.se

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR- och Rekryteringsspecialist hos CONNECT kommer du att ha varierande arbetsuppgifter och ingå i ett HR-team där du främst arbetar operativt med rekrytering, employer branding och HR-administration. Du kommer vara en av två nya in i teamet på HR där det kommer finnas en flexibilitet när det gäller att fördela arbetsuppgifter inom HR-funktionen.

I din roll ingår bland annat:

• Ansvar för att utveckla rekryteringsstrukturen
• Ansvara för med operativa rekryteringsprocessen, stöd till chefer vid rekrytering, anställningsavtal, onboarding, offboarding och uppföljning
• Ansvara för att utveckla och bygga upp arbetet med employer branding
• Administration kopplat till nyanställning och avslut
• Administrera policys
• Stötta HR-chefen i olika utvecklingsprojekt
• Hantera enklare medarbetarärenden
• Trivsel på kontoret
• Stötta i det löpande operativa löne- och rapporteringsarbetet samt att själv hantera arbetet vid semestertider och vid sjukdom

Detta är en tjänst för dig som trivs i en framåtlutad och snabbrörlig organisation med engagerade medarbetare som arbetar mot gemensamma mål. Du kommer att sitta på ett trevligt kontor i Mölndal med goda kommunikationsmöjligheter.

Vem är du?

Till tjänsten som HR- och Rekryteringsspecialist hos CONNECT söker vi dig som har minst 3 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är trygg i rekryteringensprocessens alla delar och känner troligtvis väl igen dig i ovan arbetsbeskrivning från tidigare erfarenhet. Du har även tillräcklig kunskap och erfarenhet för att hantera det operativa lönearbetet.

Som person är du social med känsla för både service och ordning och reda. Du är vidare trygg i dig själv och med mod att utmana. Vi tror också att du har stark drivkraft att utveckla, både dig själv och organisationen.

Du har förmågan att se vad som behöver göras för stunden samt en god prioriteringsförmåga.

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar CONNECT med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Bouvin på [email protected]

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via epost med hänvisning till GDPR. Visa mindre

Kundtjänstmedarbetare till Triolab AB i Mölndal

Trivs du att arbeta med service, hjälpa kunder och leverantörer, och vill utmanas med spännande arbetsuppgifter på ett företag som förändrar människors liv? Triolab AB är Sveriges största distributör av laboratoriediagnostik och erbjuder innovativa produkter från ledande tillverkare till hälso-och sjukvård, veterinär samt livsmedelsindustrin. Nu söker de en kundtjänstmedarbetare för ett föräldravikariat, som för dig med rätt engagemang kan omvandlas till e... Visa mer
Trivs du att arbeta med service, hjälpa kunder och leverantörer, och vill utmanas med spännande arbetsuppgifter på ett företag som förändrar människors liv? Triolab AB är Sveriges största distributör av laboratoriediagnostik och erbjuder innovativa produkter från ledande tillverkare till hälso-och sjukvård, veterinär samt livsmedelsindustrin. Nu söker de en kundtjänstmedarbetare för ett föräldravikariat, som för dig med rätt engagemang kan omvandlas till en tillsvidareanställning.

Arbetsuppgifter

Detta är en varierande tjänst där du blir en del av ett team på 7 medarbetare. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med administration, orderläggning och allt som kan uppkomma kring en kunds order från det att en beställning kommer in tills den är levererad.
Du är spindeln i nätet och är kunderna behjälplig i allt omkring deras order och alla frågor och utmaningar som kan dyka upp kopplade till dessa. Triolabs kunder återfinns primärt inom sjukvården och företaget spelar därför en nyckelroll i att bidraga till välfärden, vilket också genomsyrar hela bolaget.

Du kommer främst att arbeta med:

• Orderläggning i affärssystemet
• Kommunikation med kunder över telefon och mail
• Supportera kunder vid diverse frågor och funderingar kring exempelvis leveranser, fakturor, inköp m.m.

För dig med rätt driv finns möjlighet att växa och ta dig an ytterligare arbetsuppgifter inom teamet.

 

Vem är du?

Triolab söker dig om vill arbeta i ett familjärt bolag med arbetsuppgifter som i slutändan förändrar människors liv. För att bäst passa in i rollen, så ser vi att du har:

• Tidigare erfarenhet av kundservice/försäljning/orderläggning
• Avslutad gymnasial utbildning.
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Meriterande är om du har intresse för eller kunskap inom sjukvården/life science, möjligen en eftergymnasial utbildning och erfarenhet av arbete i affärssystemet Axapta och Officepaketet.

Du tycker om att hjälpa kunder och drivs av nära samarbete med kollegor. Som person är du prestigelös, flexibel, noggrann och ansvarstagande. Hos Triolab är det viktigt att du är nyfiken på att lära nytt och du förväntas ha egen drivkraft och vilja att utveckla, förbättra och skapa resultat för kunder och medarbetare. 

Du erbjuds

Arbetsplatsen kännetecknas av prestigelöshet, nytänkande, effektivitet och enkelhet, där deras största tillgångar är medarbetarna. Här är det naturligt att samarbeta, hålla ihop och få stöttning av kollegor och chefer för att utvecklas.
Du erbjuds ett föräldravikariat på ett år, med goda möjligheter till en tillsvidareanställning. En marknadsmässig lön, kollektivavtal och Benifys omfattande förmånsportal. De har friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Triolab är mån om personalens hälsa och arbetar kontinuerligt med projekt relaterade till fysisk och psykisk hälsa.

Som medarbetare på Triolab kommer du att tillhöra ett modernt kontor med parkerings- och lunchmöjligheter tätt inpå. Triolab arbetar aktivt med kvalitet och miljö och är certifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015. Arbetstiderna är 8-16.45 måndag till torsdag, och fredagar 8-15:30. Under sommarmånaderna är arbetsdagarna förkortade med en halvtimma.

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Triolab AB med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på [email protected].

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.

Om Triolab

Triolabs mission: "Genom utveckling och kvalitet förbättrar vi liv" skapar en stolthet och engagemang bland medarbetarna, som också är Triolabs viktigaste resurs.
Idag arbetar 58 personer på företaget, placerade vid deras två kontor i Mölndal och Solna. 2016 blev Triolab en del av AddLife-koncernen. Systerbolag till Triolab finns i Danmark, Norge och Finland. Triolab ska med hög kvalitet och kompetens vara ledande diagnostiksamarbetspartner för deras kunder. De tillhandahåller instrument, reagens och teknisk support inom human-, veterinär- och livsmedelsdiagnostik och har funnits på marknaden sedan 1986. Visa mindre

Kundtjänstmedarbetare till Triolab AB i Mölndal

Trivs du att arbeta med service, hjälpa kunder och leverantörer, och vill utmanas med spännande arbetsuppgifter på ett företag som förändrar människors liv? Triolab AB är Sveriges största distributör av laboratoriediagnostik och erbjuder innovativa produkter från ledande tillverkare till hälso-och sjukvård, veterinär samt livsmedelsindustrin. Nu söker de en kundtjänstmedarbetare för ett föräldravikariat, som för dig med rätt engagemang kan omvandlas till e... Visa mer
Trivs du att arbeta med service, hjälpa kunder och leverantörer, och vill utmanas med spännande arbetsuppgifter på ett företag som förändrar människors liv? Triolab AB är Sveriges största distributör av laboratoriediagnostik och erbjuder innovativa produkter från ledande tillverkare till hälso-och sjukvård, veterinär samt livsmedelsindustrin. Nu söker de en kundtjänstmedarbetare för ett föräldravikariat, som för dig med rätt engagemang kan omvandlas till en tillsvidareanställning.

Arbetsuppgifter

Detta är en varierande tjänst där du blir en del av ett team på 7 medarbetare. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med administration, orderläggning och allt som kan uppkomma kring en kunds order från det att en beställning kommer in tills den är levererad.
Du är spindeln i nätet och är kunderna behjälplig i allt omkring deras order och alla frågor och utmaningar som kan dyka upp kopplade till dessa. Triolabs kunder återfinns primärt inom sjukvården och företaget spelar därför en nyckelroll i att bidraga till välfärden, vilket också genomsyrar hela bolaget.

Du kommer främst att arbeta med:

• Orderläggning i affärssystemet
• Kommunikation med kunder över telefon och mail
• Supportera kunder vid diverse frågor och funderingar kring exempelvis leveranser, fakturor, inköp m.m.

För dig med rätt driv finns möjlighet att växa och ta dig an ytterligare arbetsuppgifter inom teamet.

 

Vem är du?

Triolab söker dig om vill arbeta i ett familjärt bolag med arbetsuppgifter som i slutändan förändrar människors liv. För att bäst passa in i rollen, så ser vi att du har:

• Tidigare erfarenhet av kundservice/försäljning/orderläggning
• Avslutad gymnasial utbildning.
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Meriterande är om du har intresse för eller kunskap inom sjukvården/life science, möjligen en eftergymnasial utbildning och erfarenhet av arbete i affärssystemet Axapta och Officepaketet.

Du tycker om att hjälpa kunder och drivs av nära samarbete med kollegor. Som person är du prestigelös, flexibel, noggrann och ansvarstagande. Hos Triolab är det viktigt att du är nyfiken på att lära nytt och du förväntas ha egen drivkraft och vilja att utveckla, förbättra och skapa resultat för kunder och medarbetare. 

Du erbjuds

Arbetsplatsen kännetecknas av prestigelöshet, nytänkande, effektivitet och enkelhet, där deras största tillgångar är medarbetarna. Här är det naturligt att samarbeta, hålla ihop och få stöttning av kollegor och chefer för att utvecklas.
Du erbjuds ett föräldravikariat på ett år, med goda möjligheter till en tillsvidareanställning. En marknadsmässig lön, kollektivavtal och Benifys omfattande förmånsportal. De har friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Triolab är mån om personalens hälsa och arbetar kontinuerligt med projekt relaterade till fysisk och psykisk hälsa.

Som medarbetare på Triolab kommer du att tillhöra ett modernt kontor med parkerings- och lunchmöjligheter tätt inpå. Triolab arbetar aktivt med kvalitet och miljö och är certifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015. Arbetstiderna är 8-16.45 måndag till torsdag, och fredagar 8-15:30. Under sommarmånaderna är arbetsdagarna förkortade med en halvtimma.

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Triolab AB med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på [email protected].

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.

Om Triolab

Triolabs mission: "Genom utveckling och kvalitet förbättrar vi liv" skapar en stolthet och engagemang bland medarbetarna, som också är Triolabs viktigaste resurs.
Idag arbetar 58 personer på företaget, placerade vid deras två kontor i Mölndal och Solna. 2016 blev Triolab en del av AddLife-koncernen. Systerbolag till Triolab finns i Danmark, Norge och Finland. Triolab ska med hög kvalitet och kompetens vara ledande diagnostiksamarbetspartner för deras kunder. De tillhandahåller instrument, reagens och teknisk support inom human-, veterinär- och livsmedelsdiagnostik och har funnits på marknaden sedan 1986. Visa mindre

Ekonomiassistent till bolag i bygg och anläggningsbranschen!

Nu söker vi dig med tidigare bakgrund inom ekonomi med fokus på leverantörsreskontra i en utvecklande och fartfylld roll som Ekonomiassistent till ett stabilt bolag inom byggbranschen i Södra Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig minst sex månader framåt, därefter anställning i verksamheten. Arbetsbeskrivning Vår kund som är verksamma inom bygg och anläggningsbranschen har specialistkompetens inom grund och markläggnin... Visa mer
Nu söker vi dig med tidigare bakgrund inom ekonomi med fokus på leverantörsreskontra i en utvecklande och fartfylld roll som Ekonomiassistent till ett stabilt bolag inom byggbranschen i Södra Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig minst sex månader framåt, därefter anställning i verksamheten.

Arbetsbeskrivning

Vår kund som är verksamma inom bygg och anläggningsbranschen har specialistkompetens inom grund och markläggning. Verksamheten har utvecklats till vad det är idag sedan 1860 och är numera en ledande aktör inom bygg och anläggningsbranschen.
I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta väldigt nära med dina medarbetare på ekonomiavdelningen, projektledare, tekniker och kunder inom verksamheten. Huvudfokuset kommer att ligga inom kontering av ett tusentals fakturor månadsvis på leverantörssidan.

- Skapa bokföringsorder för leverantörsfakturor (papper och pdf-fakturor eller elektroniskt format)
- Attestflöde på leverantörsfakturor
- Reseräkningar – First card fakturor och kvitton
- Flex för tidrapportering
- Skapa underlag för bokföring till Azets

Vem söker vi till denna tjänst?

Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll tidigare och känner dig trygg med en fartfylld vardag med flertalet ansvarsområden. Som person är du proaktiv och strukturerad med stor känsla för detaljer och du bör ha ett antal års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration. Detta är uppdraget för dig som känner dig bekväm med dina ekonomi kompetenser och trivs med att arbeta i en väldigt varm och trevlig arbetsmiljö!

Kvalifikationer:

- Svenska & engelska – i tal och skrift
- God vana i Office, framför allt Excel & PowerPoint
- Universitetsexamen inom ekonomi, redovisning och/eller revision eller jämförbar utbildning

Du erbjuds

Ett utvecklande konsultuppdrag som ekonomiassistent i södra Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig minst sex månader framåt, därefter anställning i verksamheten.
Låter detta som rätt nästa steg för dig? Vi ser då fram emot din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Albin Caspersen, [email protected]. Visa mindre

HR- och Löneadministratör till CONNECT

Här är en möjlighet för dig som brinner för att vara med och förbättra och utveckla HR-arbetet i ett entreprenöriellt företag med stark teamkänsla! Om CONNECT CONNECT strävar efter att skapa en långsiktig förståelse för kundens digitala affär och samtidigt skapa en flexibilitet i behovet av tjänster och produkter. Bolaget kännetecknas av viljan att driva affären med en fokuserad entreprenöriell anda och förmåga att skräddarsy lösningar för varje kunds un... Visa mer
Här är en möjlighet för dig som brinner för att vara med och förbättra och utveckla HR-arbetet i ett entreprenöriellt företag med stark teamkänsla!

Om CONNECT

CONNECT strävar efter att skapa en långsiktig förståelse för kundens digitala affär och samtidigt skapa en flexibilitet i behovet av tjänster och produkter. Bolaget kännetecknas av viljan att driva affären med en fokuserad entreprenöriell anda och förmåga att skräddarsy lösningar för varje kunds unika behov.

CONNECT grundades i mitten av 90-talet där VD:n var en av tre grundare. Företagets ursprung är att man hjälpte små och medelstora företag med att dra nytta av den teknik som utvecklades på 90-talet, såsom internet, email, lokala nätverk, fillagring/delning samt övrigt till nätverk kopplade produkter och tjänster, därav namnet CONNECT. Idag kan erbjudandet summeras som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni.

CONNECT omsätter ca 400 miljoner kronor och har 160 anställda. CONNECT ingår i koncernen Leeward med en omsättning på ca 1 miljard kronor och totalt 400 anställda.

CONNECT växer och satsar ständigt på utveckling. HR-teamet växer och CONNECT söker bland annat en ny HR-och Löneadministratör.
Läs mer på www.connect.se

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR- och Löneadministratör hos CONNECT kommer du att ha varierande arbetsuppgifter och ingå i ett HR-team där du främst arbetar operativt med löne- och övrig HR-administration. Du kommer vara en av två nya in i teamet på HR där det kommer finnas en flexibilitet när det gäller att fördela arbetsuppgifter inom HR-funktionen.

I din roll ingår bland annat:

• Löpande operativt löne- och rapporteringsarbete
• Lönekartläggning
• Stöd för chefer och medarbetare i frågor kring lön
• Säkerställa att upprättade rutiner följs avseende bland annat medarbetarsamtal och uppföljningssamtal.
• Hantera förändringar i bolaget som sker löpande och som påverkar HR-funktionen
• Hantera kollektivavtalsfrågor och avtalsförändringar för medarbetarna
• Arbetsmiljöfrågor, sjukfrånvaro och rehabilitering
• Vara en del i att utveckla och förbättra arbetet kring Lön och HR
• Övrig HR-administration

Detta är en tjänst för dig som trivs i en framåtlutad och snabbrörlig organisation med engagerade medarbetare som arbetar mot gemensamma mål. Du kommer att sitta på ett trevligt kontor i Mölndal med goda kommunikationsmöjligheter.

Vem är du?

Till tjänsten som HR- och Löneadministratör hos CONNECT söker vi dig som har minst 3 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är trygg i lönearbetet och känner troligtvis väl igen dig i ovan arbetsbeskrivning från tidigare erfarenhet.

Som person är du strukturerad, driftig, kommunikativ och har god servicekänsla. Du har förmågan att se vad som behöver göras för stunden samt en god prioriteringsförmåga.

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar CONNECT med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Bouvin på [email protected] eller Jenny Rosenqvist på [email protected].

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via epost med hänvisning till GDPR. Visa mindre

Redovisningschef - vikariat på 12 månader

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Till vår ekonomiavdelning i Mölndal söker vi nu en redovisningschef för att leda och utveckla arbetet för avdelningen. Vi tillhör en stor koncern me... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Till vår ekonomiavdelning i Mölndal söker vi nu en redovisningschef för att leda och utveckla arbetet för avdelningen. Vi tillhör en stor koncern med spridning över flera länder inom Europa. Delar du vår vision att bli en ekonomiavdelning som genom kontinuerlig utveckling möter kraven från branschens bästa servicebolag så kan vi erbjuda dig en spännande och social arbetsmiljö med goda möjligheter att utvecklas.Arbetsbeskrivning
Som redovisningschef har du personal och teamledaransvar för en grupp om fyra personer som hanterar den löpande redovisningen, bokslut och rapporteringen till koncern. I din roll kommer du att rapportera till vår ekonomichef och du är placerad på kontoret i Mölndal i Göteborg. I dina arbetsuppgifter ingår;

• Handleda, stötta och utveckla dina medarbetare
• Upprättande och kvalitetssäkring av löpande redovisning, bokslut och koncernrapportering utifrån koncernanvisningar
• Upprättande av resultat- och balansrapporter på månads-, kvartals- och årsbasis enl K3 och IFRS
• Upprättande av moms och inkomstdeklarationer
• Löpande redovisning inklusive avstämning av balans och resultatkonton
• Upprättande av rapporter för kostnadskontroll och resultatuppföljning
• Projektledning och utredning av kvalificerade redovisningsfrågor, exempelvis momsfrågor kopplat till anläggning, försäkring och fastighet
• Process och rutinutveckling kopplat till ansvarsområdet via lean
Vem är du?
För att lyckas och vara framgångsrik i rollen som redovisningschef är du civilekonom eller har en likvärdig utbildning samt erfarenhet av kvalificerad redovisning och att leda personal. Hos oss behöver vi en person som har goda kunskaper inom redovisning, inkomstskatt, moms och koncernrapportering och som har vana av och ett intresse för system. Du behärskar Officepaketet mycket väl, och Excel i synnerhet. Våra affärssystem är Kobra, Palette, Mercur och Cognos. Har du erfarenhet av processutveckling emot lean eller av vår bransch ser vi detta som meriterande.

Vi söker dig som är en målmedveten, strukturerad och lösningsorienterad individ. Du är intresserad av att förstå vad som driver vår affär och hur den kan utvecklas. För oss är det också viktigt att du i din planering har en förmåga att ta hänsyn till såväl helheten som detaljer. Du är en person som kan anpassa din kommunikation efter den du talar med och som inser vikten av att kunna lyssna och ge specifik och konstruktiv feedback. Vi uppskattar en kollega som vill bidra till vår organisation och till ett gott arbetsklimat och som har den känsla för service vi behöver för att nå vår målsättning att bli branschens bästa servicebolag.
Du erbjuds
Vi erbjuder dig ett vikariat på minst 12 månader där du blir en viktig roll i vårt team. Vår kultur präglas av mycket driv och korta beslutsvägar. Hos oss är det en jordnära och opretentiös stämning där vi hjälper och stöttar varandra.
Ansökan
Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek varav du vid frågor är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand på tel.nr 070-7 64 86 40, e-post [email protected].
Urvalet sker löpande - välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Visa mindre

Arkivarie på heltid sökes till myndighet!

Just nu söker vi en engagerad arkivarie för kunds räkning! Har du tidigare erfarenhet som arkivarie inom offentlig sektor? Är du tillgänglig omgående för ett uppdrag på heltid? Välkommen in med din ansökan! Arbetsuppgifter • Arkivutlämnanden av analogt och digitalt material • Ritningsbeställningar • Svara på interna och externa förfrågningar rörande arkivering och arkivmaterial • Ordnande och förtecknande av arkiv • Insortering av handlingar • Gall... Visa mer
Just nu söker vi en engagerad arkivarie för kunds räkning! Har du tidigare erfarenhet som arkivarie inom offentlig sektor? Är du tillgänglig omgående för ett uppdrag på heltid?

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
• Arkivutlämnanden av analogt och digitalt material
• Ritningsbeställningar
• Svara på interna och externa förfrågningar rörande arkivering och arkivmaterial
• Ordnande och förtecknande av arkiv
• Insortering av handlingar
• Gallringsutredningar

Vem är du?
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann, har god kommunikationsförmåga och initiativförmåga. För att vara kvalificerad för uppdraget har du:

• Högskoleutbildning inom exempelvis förvaltning eller statsvetenskap eller utbildning som är likvärdig samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Ett års praktisk erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.
• Minst en månads arbete i dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public 360, W3D3, Platina).
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, i både tal och skrift

Du erbjuds
Ett spännande konsultuppdrag med omfattning på heltid med start 2022-05-16 till 2023-05-14, med möjlighet till förlängning. Arbetet sker ute på plats hos myndigheten i Mölndal Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig kandidatansvarig Elvira Björebäck på [email protected] 
Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Visa mindre