Lediga jobb Wise Professionals i Mölndal

Se alla lediga jobb från Wise Professionals i Mölndal. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Mölndal som finns inom det yrket.

HR-ansvarig

Ansök    Feb 7    Wise Professionals    Personalansvarig
Easy-Laser är världsledande inom laserbaserade mätsystem och fortsätter ta marknadsandelar. Huvudkontoret i Mölndal ska byggas ut för att ge plats åt fler medarbetare och i dagsläget sitter här större delen av företagets 60 anställda. I takt med tillväxten söker nu Easy-Laser en HR-ansvarig, en ny tjänst med CFO som närmsta chef. Vad ska du göra? Du är stödet till cheferna i alla personalrelaterade ärenden (rehab, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor o... Visa mer
Easy-Laser är världsledande inom laserbaserade mätsystem och fortsätter ta marknadsandelar. Huvudkontoret i Mölndal ska byggas ut för att ge plats åt fler medarbetare och i dagsläget sitter här större delen av företagets 60 anställda. I takt med tillväxten söker nu Easy-Laser en HR-ansvarig, en ny tjänst med CFO som närmsta chef.

Vad ska du göra?

Du är stödet till cheferna i alla personalrelaterade ärenden (rehab, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor och förhandlingar, rekryteringar, onboarding m.m.). Du driver även förbättringsprojekt inom HR-området samt ansvarar för de årliga HR-processerna med lönerevision och medarbetarsamtal.

I rollen ligger även ett operativt ansvar för företagets lönehantering som idag sköts genom Hogia Lön med tidrapportering i Webtime.

Rollen agerar över ett stort område av arbetsuppgifter från operativa lönekörningar, personaladministration och arbetsrättsliga frågor till mer strategiska HR-projekt. Vidare innefattar rollen även att vara arbetsmiljösamordnare och medverka på bolagets skyddskommittémöten. Du håller även dragningar för ledningsgruppen inom HR-relaterade frågeställningar.





Vem är du?

Rollen som HR-ansvarig på Easy-Laser är ny och du kommer att kunna utveckla dig själv samtidigt som du hjälper till att utveckla Easy-Laser. För att vara framgångsrik i arbetet är du en självgående person som har förmågan att både starta upp och slutföra projekt. Du skapar relationer genom att lyssna och bygga vidare på både andras och egna idéer. Du tar prestation på allvar och har en noggrannhet i ditt arbete som ofta gör att du får folks förtroende. 

Du har tidigare erfarenhet av att stötta chefer i operativa HR-frågor, gärna i bolag med kollektivavtal. Vidare har du tidigare erfarenhet av att ha arbetat operativt med lönehantering, har du gjort det i Hogia är det ett stort plus men inget krav.





Vilka är vi?

Easy-Laser AB är ett innovativt företag som utvecklar, tillverkar och säljer laserbaserade mätinstrument för industriellt bruk. Vi hanterar hela kedjan från idé till färdig produkt och tillsammans med våra återförsäljare löser vi uppriktningsproblem för användare i mer än 70 länder runt om i världen. På Easy-Laser ger vi arbetsmiljö-, jämställdhets- och mångfaldsfrågor hög prioritet och vi strävar efter att alla medarbetare skall få utnyttja sin potential. Vi finns i trevliga lokaler i ett expansivt område i Mölndal och har ca 60 medarbetare. Företaget ingår i den framgångsrika Indutrade koncernen.

Läs mer: https://easylaser.com/sv-se/om-easy-laser

Vill du veta mer?

Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Wise Professionals. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog på [email protected]. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande. Visa mindre

Lönespecialist till Paulig Group

Ansök    Sep 17    Wise Professionals    Löneadministratör
Vad ska du göra? Som lönespecialist hos oss ingår du i ett team med lönechef och lönespecialist som tillsammans ansvarar för hela löneområdet med huvudfokus att rätt löner betalas ut i rätt tid med hjälp av effektiva processer. Dina ansvarsområden: ·        Självständigt lönearbete av både kollektivanställda och tjänstemän ·        Utbilda och informera chefer i lönerelaterade frågor ·        Utveckla processer, rutiner och underhåll av system –ett lön... Visa mer
Vad ska du göra?

Som lönespecialist hos oss ingår du i ett team med lönechef och lönespecialist som tillsammans ansvarar för hela löneområdet med huvudfokus att rätt löner betalas ut i rätt tid med hjälp av effektiva processer. Dina ansvarsområden:

·        Självständigt lönearbete av både kollektivanställda och tjänstemän

·        Utbilda och informera chefer i lönerelaterade frågor

·        Utveckla processer, rutiner och underhåll av system –ett lönesystem (Flex) samt HR-systemet (CHRIS)

·        Hantera pensions-, avtals- och övriga försäkringsfrågor

·        Olika förbättringsprojekt





Vem är du?

För att börja jobba tillsammans med oss bör du ha arbetat med hela lönekedjan under minst ett år. Har du inte det men istället en färsk löneutbildning i kombination med annan relevant arbetslivserfarenhet är det också intressant. Du kommunicerar flytande på svenska och har inga problem att uttrycka dig på engelska. 

Förutom att du skriver under på våra värderingar: Be curious, Strive for excellence, Grow together har du ett bra självledarskap och arbetar strukturerat. Du frågar när du inte förstår och har idéer för hur saker kan förbättras, idéer som du även omvandlar till handling. Du agerar på ett förtroendegivande sätt och har förmågan att lära ut och förmedla ett budskap.





Vilka är vi?

Vi som arbetar inom Paulig-koncernen förenas i vår strävan att utforska de bästa smakerna. Vi är ett familjeägt internationellt livsmedelsföretag, grundat 1876, känt för kvalitetsprodukter inom Kaffe, Mat, Kryddor och Smaksättningar. Vårt produktsortiment inbegriper välkända varumärken som Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green; och Poco Loco. Koncernen har cirka 2130 medarbetare i 13 länder och nettoomsättningen uppgick år 2018 till 907 miljoner euro.

https://www.youtube.com/watch?v=gOZbGtFiS74#action=share

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog på [email protected] eller 0760001888. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande. Visa mindre

Lönechef med systemintresse

Ansök    Sep 6    Wise Professionals    Administrativ chef
Attendo är Nordens ledande vård och omsorgsföretag och har verksamhet inom tre delar: äldreomsorg, omsorg till funktionshindrade och individ och familjeomsorg. Vi har ca 14 000 medarbetare som varje dag tar hand om våra brukare.  Vi söker nu dig som vill vara med och fortsätta utveckla vår centrala löneavdelning på Attendo. Du skall ha en strävan för att jobba med förbättringsarbeten i våra processer i syfte att nå högre kvalitet och effektivitet samt ... Visa mer
Attendo är Nordens ledande vård och omsorgsföretag och har verksamhet inom tre delar: äldreomsorg, omsorg till funktionshindrade och individ och familjeomsorg. Vi har ca 14 000 medarbetare som varje dag tar hand om våra brukare. 



Vi söker nu dig som vill vara med och fortsätta utveckla vår centrala löneavdelning på Attendo. Du skall ha en strävan för att jobba med förbättringsarbeten i våra processer i syfte att nå högre kvalitet och effektivitet samt att ständigt arbeta för att ligga långt framme i digitala stödet till löneavdelningen och verksamheten.

Ansvaret omfattar att tillhandahålla statistik och rapporter samt uppföljning av lönekostnader och personalekonomi. Du kommer också att spela en central roll i ett kommande projekt kring implementering av ett nytt lönesystem. Du kommer att leda ett team på ca 14 medarbetare och rapporterar till Administrativ chef. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Krokslätts Fabriker i Mölndal.

Tjänsten innebär även att du kommer ha en roll som biträdande Administrativ chef, vilket innebär arbete mot en grupp med specialister (systemförvaltare, projektledare, leancoach).

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Hantera personalfrågor inom lönegruppen, leda gruppmöten, hålla utvecklings- och lönesamtal etc.Leda arbetet i lönegruppen och vara ytterst ansvarig för teamet och lönefunktionen.Ansvarig för budget, ekonomi och affärsplan. Övergripande informationsansvarig. Organisera, utveckla och utvärdera driften inom lönegruppen.

Kvalifikationer:

Som ledare har du förmågan att inspirera och engagera andra, du arbetar med dina medarbetare på ett coachande sätt i syfte att driva avdelningens arbete framåt. Du drivs av att arbeta med förbättringar och utveckling samt har ett stort intresse av att samarbeta med verksamheten för att uppnå gemensamma resultat.

Du är även ansvarstagande och du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och förtroendeingivande sätt. Du har både intresse och förståelse för affären och trivs i en roll där du får ta egna initiativ, aktivt söka information och föreslå lösningar på problem.

Du har ett stort intresse för system och hur de kan stödja de administrativa processerna och är drivande i digitalt framåtsträvande. Det är meriterande om du har erfarenhet av implementering av nya system och digitalisering.

Vidare är du kommunikativ och förmedlar information på ett tydligt och nyanserat sätt.

För att klara de krav som tjänsten ställer har du minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet av personalansvar och har en god förståelse för hela löneprocessen, även dess ekonomiska påverkan.

Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har relevant akademisk utbildning, gärna från ekonomi. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Vi erbjuder

Vi lägger stort fokus på personlig utveckling och erbjuder goda möjligheter att gå utbildningar och seminarium som matchar ditt intresseområde och utvecklingsplan. VI har en mycket uppskattad och inkluderande kultur som du kommer trivas i.

Vill du veta mer?



I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren, 0760-00 18 16. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 26 september. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!  Visa mindre

HR ansvarig till Hager Group

Ansök    Sep 13    Wise Professionals    Personalansvarig
https://www.youtube.com/watch?v=Nvwm-2YHXlY Vad ska du göra? Som HR-ansvarig för den svenska verksamheten av Hager ansvarar du för att ge operativt HR-stöd till ledningsgrupp och övrig organisation i samarbete med regionens strategiska HRBP stationerad i Holland med fokus att bidra med verktyg och förutsättningar för att nå organisationens målsättningar. I rollen som HR-ansvarig ingår följande arbetsuppgifter: ·        Du ansvarar för att bibehålla en k... Visa mer
https://www.youtube.com/watch?v=Nvwm-2YHXlY

Vad ska du göra?

Som HR-ansvarig för den svenska verksamheten av Hager ansvarar du för att ge operativt HR-stöd till ledningsgrupp och övrig organisation i samarbete med regionens strategiska HRBP stationerad i Holland med fokus att bidra med verktyg och förutsättningar för att nå organisationens målsättningar. I rollen som HR-ansvarig ingår följande arbetsuppgifter:

·        Du ansvarar för att bibehålla en kompetent medarbetargrupp, genom både intern utveckling och rekrytering.

·        Du ansvarar för organisationens introduktion av nya medarbetare såväl som exitprocess.

·        Du hanterar personalärenden (förmånsfrågor, rehab, varningar, avslut m.m.) i nära samarbete med ansvarig chef.

·        Du fortsätter arbetet med organisationens kompetensramverk.

·        Du identifierar och sätter utvecklingsplan för nyckelpersoner tillsammans med ansvarig chef

·        Du driver igenom initiativ från globala HR-avdelning i den svenska organisationen.

·        Du sitter i ledningsgruppen för den svenska verksamheten

Du kommer rapportera till Leif som är VD för den svenska verksamheten och på kontoret i Mölndal sitter ca 30 personer, i den svenska organisationen finns 45 personer.

Vem är du?

Du har minst ett par års erfarenhet av brett HR-arbete. Du har även drivit egna rekryteringar samt varit projektledare för HR-relaterade projekt, gärna med internationella kontaktytor. Du har en relevant högskoleutbildning och har inget problem att uttrycka dig väl på både svenska och engelska. Om du har tidigare erfarenhet att arbeta med kompetensramverk är det meriterande.

Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och är bra på att skapa relationer. Du har en ansvarstagande och diplomatisk personlighet som smittar av sig på dina kollegor. Du sätter stolthet att synliggöra utvecklingsmöjligheter och driva dina projekt hela vägen i mål och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter.

Vilka är vi?

Hager är en ledande leverantör av system, lösningar och tjänster inom elinstallation. Utbudet sträcker sig från eldistribution och kanalisation till strömställarsystem och smart fastighetsautomation för installation i bostäder och kommersiella fastigheter.

Hager är ett familjeägt företag med mer än 11.500 anställda, tillverkning på 22 platser runt om i världen och kunder i mer än 120 länder. Vi skapar produkter och lösningar, för bostäder och kommersiella fastigheter, som erbjuder sinnesro, säkerhet och välbefinnande för människor i deras dagliga liv.

I Sverige sitter främst sälj och marknad med huvudkontor i Mölndal och ett mindre kontor i Stockholm. Gå gärna in på www.hager.se för mer information.

Vill du veta mer?

Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Wise Professionals. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog på [email protected] eller telefon 0760001888. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande. Visa mindre

HR Manager till Dormakaba

Wise Professionals söker för dormakabas räkning en HR Manager som ska supportera chefer och medarbetare som går under dormakaba Sverige, Finland och Danmark. Wise Professionals ansvarar för rekryteringen och du kommer att bli direkt anställd hos dormakaba. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Rollen som HR Manager  Som HR Manager på dormakaba är du en viktig business partner i den svenska ledningsgruppen och arbetar nära VP HR för Norden... Visa mer
Wise Professionals söker för dormakabas räkning en HR Manager som ska supportera chefer och medarbetare som går under dormakaba Sverige, Finland och Danmark. Wise Professionals ansvarar för rekryteringen och du kommer att bli direkt anställd hos dormakaba. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.

Rollen som HR Manager 

Som HR Manager på dormakaba är du en viktig business partner i den svenska ledningsgruppen och arbetar nära VP HR för Norden/Baltikum som heter Anna som du också rapporterar till. Två av dina kollegor inom HR finns i Norge där en har en motsvarande HR Manager roll och en supporterar som HRBP. Du kommer också att samarbeta med en HRBP som finns i Eskilstuna. Dina fokusområden är chefsstöd inom samtliga HR relaterade områden, kompetensutveckling, ledarutveckling, organisationsutveckling, arbetsmiljö samt att utveckla processer och rutiner.

Övriga arbetsuppgifter

Operativt ansvarig för samtliga HR relaterade fokusområden för den svenska organisationen.Stöd till chefer och medarbetare, cirka 125 styckenUppdateringar av företagets rutiner och policysFackliga kontakter och förhandlingRekrytering och assessmentImplementera initiativ från Group HR som är en central Europa funktion

Rollen innebär att du kommer resa till de andra kontoren i Stockholm, Eskilstuna, Köpenhamn och Helsingfors cirka 5 dagar/mån.

Du som söker

Eftersom dormakaba är i en förändringsfas där mycket handlar om att digitalisera, attrahera och behålla kompetens söker vi dig som drivs av att utveckla och ta fram effektiva arbetssätt. Det finns mycket att initiera och implementera och du kommer ha stor påverkan i utvecklingen framåt. Vi tror att du har en akademisk examen inom PAO, beteendevetenskap eller liknande. Du har kunskaper i arbetsrätt och det är fördelaktigt om du tidigare har jobbat i en internationell organisation.

Som person är du prestigelös, självgående och affärsorienterad. Dessutom besitter du kommunikativ förmåga och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Då dormakaba är ett internationellt bolag är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i engelska, svenska är ett krav.

Mer om företaget

Koncernerna Dorma och Kaba slogs samman till dormakaba i september 2015. Fusionen resulterade i ett företag på den globala topp tre-listan på marknaden för säkerhets- och passerlösningar med en proformaförsäljning på över två miljarder schweizerfranc och ca 16 000 anställda. dormakaba är representerade i mer än 130 länder, med närvaro i form av både produktionsanläggningar och distributions- och servicekontor på samtliga strategiska marknader.

I deras portfölj ingår låssystem – allt från cylindrar, nycklar och lås till fullständigt nätverksintegrerade elektroniska passerlösningar – men även fysiska passersystem och automatiska dörrsystem, plus ett brett utbud av dörrbeslag, dörrstängare, dörrautomatiker och passagekontroll. De har även glasbeslag, hotellås och kassaskåpslås. Dessa kompletteras av produkter för registrering av tids- och företagsdata, högsäkerhetslås, horisontella skjutväggar och flyttbara avdelare.

Om du vill veta ännu mer om dormakaba kan du klicka här.

AnsökanI den här rekryteringen samarbetar dormakaba med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Anette Hartlin ([email protected]) eller Ellinor Dahlqvist ([email protected])

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 22 mars 2019 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Visa mindre

HR - chef

Kollmorgen är världsledande inom styr- och navigationslösningar för mobila robotar och automatiserade truckar. Vi har de senaste åren haft en fantastisk utveckling och tillväxt. För att fortsätta den resan har vi nu satt en strategi som omfattar fortsatt utveckling av både teknik och människa. Vi vill fortsätta att tänja gränser helt enkelt, både kommersiellt och tekniskt. En viktig del i denna satsning är att hitta dig som vill ta vårt people management a... Visa mer
Kollmorgen är världsledande inom styr- och navigationslösningar för mobila robotar och automatiserade truckar. Vi har de senaste åren haft en fantastisk utveckling och tillväxt. För att fortsätta den resan har vi nu satt en strategi som omfattar fortsatt utveckling av både teknik och människa. Vi vill fortsätta att tänja gränser helt enkelt, både kommersiellt och tekniskt. En viktig del i denna satsning är att hitta dig som vill ta vårt people management arbete till nästa nivå och samtidigt rigga vår organisation för vårt nästa tillväxtsprång. Är det kanske oss du letar efter i ditt nästa karriärsteg?

Rollen

Ditt huvudsakliga uppdrag blir att driva agendan för vårt arbete med people management. Du blir också en del av ledningsgruppen och delar därmed det övergripande ansvaret för att leda oss som bolag mot vårt mål.

Vi är idag 100 medarbetare och ser en stark tillväxt framför oss. Att visa vägen för våra chefer och medarbetare genom vår stundande transformation blir ditt och HR:s viktigaste mission. Din vardag kommer att pendla mellan strategiska frågor såväl som operativa. Du kommer att jobba med hur vi attrahera nya talanger, hur vi jobbar med vår performance och hur vi ska lyckas ställa om till framtida områden vi vill bli bäst på.

Då vi ingår i en global koncern finns stöd med både processer och resurser. I ditt HR-team kommer du att ha en medarbetare som har varit med om vår framgångsrika tillväxtresa och som har lång och gedigen erfarenhet av vår verksamhet. Du kommer att rapportera till koncernens VP HR som är placerad i USA. Tillsammans kommer ni skapa vår nya agenda för people management och se till att omsätta den i praktiken.

Din profil

Som du säkert förstår av uppdraget ovan letar vi efter ett erfaret och affärsdrivet HR-proffs. I sin renaste form. Kanske är detta ett tydligt nästa steg för dig i karriären eller kanske har du ett motsvarande uppdrag idag. Oavsett vill vi att du går igång på vår affär, oss som jobbar här och vad vi siktar på att uppnå framåt. Du kommer nämligen att spela en nyckelroll i vår fortsatta tillväxtresa.

För att lyckas tror vi minst att du behöver ha med dig följande i ryggsäcken så här långt:



·        akademisk utbildning eller motsvarande inom HR

·        minst 7 års arbetslivserfarenhet av rollen som senior HR-partner och eller HR-ansvarig

·        erfarenhet av att leda HR-agendan strategiskt och att vara en del av ledningsgrupp

·        talar och skriver svenska och engelska helt obehindrat

Det krävs att du är van att ta ansvar, är resultatinriktad och har intresse för affären. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad och har förmåga att skapa förtroende hos dem du arbetar tillsammans med. För dig är det lika motiverande att jobba operativt som strategiskt inom HR. Du är positiv till förändringar och tycker om att utmana chefer i att tänka nytt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra.

Varför ska du välja oss?

Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett öppet klimat där idéer och tankar lyfts fritt bland kollegor. Vi präglas av en entreprenörsanda där du själv får stora möjligheter att genomföra dina idéer på egen hand alternativt delta i olika projekt och även forskningsprojekt med hjälp och stöd från företagets experter.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren, 0760-00 18 16.?Under perioden 7/8 – 14/8 har vi inte möjlighet att besvara frågor kring rekryteringen. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 21 augusti. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre